עבור לתוכן
Itay Zecharia

מחפש אתר / ממשק לתכנון טיסה וניווט במציאות

Recommended Posts

פורסם

יש מספר לא קטן של אפליקציות ואתרים שמציעים תכנון טיסה וניווט לעולם ובעיקר לארה"ב, והם עושים את העבודה יופי.

הבעיה מתחילה כשרוצים לעלות קצת מעבר לגבול, אל הצד הקנדי, ואז פשוט נתקלים ב-NO DATA.

גם אתרים או תוכנות שאינן חינמיות יתקבלו בברכה. (גם אם יש תוכנות שמיועדות לסימ ובמקביל גם לניווט במציאות...)

פורסם
יש מספר לא קטן של אפליקציות ואתרים שמציעים תכנון טיסה וניווט לעולם ובעיקר לארה"ב, והם עושים את העבודה יופי.

הבעיה מתחילה כשרוצים לעלות קצת מעבר לגבול, אל הצד הקנדי, ואז פשוט נתקלים ב-NO DATA.

גם אתרים או תוכנות שאינן חינמיות יתקבלו בברכה. (גם אם יש תוכנות שמיועדות לסימ ובמקביל גם לניווט במציאות...)

כבוד הרב, תפתח מפה, ותתחיל לצייר נתיבים. ברוך הבא לריבוע שנקרא קנדה :lol:

E6B.... :wink:

פורסם

תודה עופר.

כבוד הרב, תפתח מפה, ותתחיל לצייר נתיבים. ברוך הבא לריבוע שנקרא קנדה :lol:

E6B.... :wink:

אמיר כבר מצאתי אתרים שנותנים לך SHP עם TRK ו-ETA, אבל אני פשוט אוהב לעבוד מאורגן ומסודר.

אל תשכח שהתרגלתי לעבוד ולתכנן את הכל בצורה ממוחשבת עוד אז כשהרישיון שלי התחיל ב-F ולא ב-C.

פורסם
תודה עופר.

כבוד הרב, תפתח מפה, ותתחיל לצייר נתיבים. ברוך הבא לריבוע שנקרא קנדה :lol:

E6B.... :wink:

אמיר כבר מצאתי אתרים שנותנים לך SHP עם TRK ו-ETA, אבל אני פשוט אוהב לעבוד מאורגן ומסודר.

אל תשכח שהתרגלתי לעבוד ולתכנן את הכל בצורה ממוחשבת עוד אז כשהרישיון שלי התחיל ב-F ולא ב-C.

עזוב ממוחשב, עכשיו ביסודות חשוב שתעשה דברים על הנייר. אחר כך כשתהיה מסחרי, תקל על עצמך ותשתמש באינספור עזרים שקיימים בשוק.

הניווט בקנדה הוא קצת יותר מעצבן מארצות הברית. בחורף, כשהכל מכוסה בשלג, והמרחק בין העיירות הוא 200 מייל, קשה מאוד לבצע ניווט מגע.

אגב אחד התרגילים הקשורים במסחרי זה שינוי יעד DIVERTION. עדיף שלא לעשות מבחן בחורף :lol:

פורסם

Diversion ביום?

ניווט לילה ללא GPS וללא כל אמצעי ניווט,

עם תאורה אדומה מקרטעת שמגיעה מתקרת המטוס,

ולא שנדבר על זה שכל האגמים קפואים והכל נראה קרקע,

לאופן כזה שבאמת לא רואים כלום וכל הערים נראים אותו הדבר -

(אני עד עכשיו לא מבין איך הם הופכים פה שלושה בתים וחווה לעיר)

לזה אני קורא ניווט!

פורסם

מבצעי המסוקים המיוחדים עד יום כיפור והיו מאות כאלה, בוצעו בלילה, נמוך, ללא מערכות ניווט. בלי מערכת הגברת אור כוכבים ב-99% מהמקרים. לא מגיעים לכך ביום, שבוע או שנה. היו כמה מומחים ברמה, שניווטו את המוביל ברובם. את המפה קראנו באותו פנס נייד לבן/ אדום ביד, עם חיבור מהתקרה, ופנס כיס דומה שכינויו פצ"א, כשהראשון התעייף.

בדרום מרכז קנדה אכן האגמים והגבעות המפרידות אותם דומים כמו תאומים, רק שיש אלפים כאלה סדורים בשורה ממזרח למערב.

פורסם
עופר כיוונת בדיוק לאיזור עליו אני מדבר, ותקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר ב-MB.

טסתי בלילה מ CALGARY ל Medicine Hat - דרומית לכביש 1 (הוא לא מואר). לא היה פשוט

דווקא כשהראות טובה זה קצת מבלבל. אתה רואה מקבץ של אורות על האופק, וזה נראה לך במרחק של 20-30 מייל, אבל בפועל זה +80 מייל.

פורסם

טסתי בסיפן בלילה אביך לחלוטין מרפידים לשדה דב, רוח צד 50% ממהירות המסוק בגובה. כל שאתה רואה הם אחת לעשרים דקות עששיות אוהלים זזות על העוקם. מכשירים מלא עם רדיו קומפס כעזר עיקרי. עיר רואים לראשונה, אנכית למטה כשעוברים 1200 רגל מעל אשקלון.

פורסם
ותקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר ב-MB.

לא ברור למה כוונתך.

לגבי דרום מרכז קנדה, לפי התיאור של האגמים נראה לי שכוונתך למחוז מניטובה. האיזור מישורי מאוד וגובל עם אונטריו במזרח וססקצו'אה במערב.

עופר כיוונת בדיוק לאיזור עליו אני מדבר, ותקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר ב-MB.

טסתי בלילה מ CALGARY ל Medicine Hat - דרומית לכביש 1 (הוא לא מואר). לא היה פשוט

דווקא כשהראות טובה זה קצת מבלבל. אתה רואה מקבץ של אורות על האופק, וזה נראה לך במרחק של 20-30 מייל, אבל בפועל זה +80 מייל.

נכון ביותר. מדהים כמה הכביש הזה ארוך, הוא פשוט חוצה את כל קנדה. מה שכן באיזור החל מ-Regina עד Winnipeg הוא מעט מואר יותר.

הצלחנו לשמור איתו קשר עין שהגענו לעיר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...