עבור לתוכן
Ohad Shalev

חישוב נתונים אטמוספריים אמיתיים ותאימותם לסימולטור

Recommended Posts

פורסם

שלום רב לכולם,

לאחרונה אני עוסק בשאלה האם ניתן להניח כי כל חישוב אטמוספרי (לפי מודל סטנדרטי) שאני אבצע במציאות יהיה נכון בהכרח גם לסימולטור.

מאצתי תשובות לכאן ולכאן אולם עדיין איני בטוח לחלוטין.

כמובן שכולנו רוצים להניח שכן. אשמח לתשובות הממומחים שמתעסקים בזה 8)

לצורך העניין אשמח אם נחשב ביחד מהי המהירות בקשרים של מאך 1 בגובה של 20000 רגל ע"פ מפל טמפ' סטנדרטי בגובה הזה ולאחר מכן נצליב מידע בסימולטור כדי לראות אם זה אכן מתבצע.

פורסם

אם אתה מניח שאוויר גז אידיאלי ועבור טמפ' מתחת ל25 מעלות צלסיוס אז אפשר לחשב את מהירות הקול (ביח' של מטר לשניה) לפי:

8da293f2edb925ef7c3e69af1a45e2a1.png (תמונה מוויקיפדיה)

כאשר:

v - זו טמפ' במעלות צלסיוס ואתה יכול להוציא מכאן: http://www.digitaldutch.com/atmoscalc

מכאן למצוא מספר מאך זה פשוט M=V/c_air כאשר V יהיה מהירות המטוס (במטר לשניה, או שתמיר את מהירות הקול לקשר).

פורסם

אני חושב שמה שאוהד שאל זה האם המודל המתימטי שמגדיר את סביבת הסימולציה אמיתי ומדוייק בצורה מלאה.

אין לי תשובה מדוייקת, אני יכול רק להניח שלא משתי סיבות-

1. כבר למדנו שהעולם ב FS9 היה קטן יותר מהעולם האמיתי. כלומר המודל לא מדויק, מה הסיכוי שיהיה מדויק לחלוטין בכל השאר.

2. אני עובד עם סביבות סימולציה (בעבודה) שרצות על מספר מחשבים מרובי ליבות, כדי לדמות איזורים מאוד קטנים בצורה מיטבית. מודלים "פשוטים" לכאורה כמו תנועת ענן, ממודלים ע"י משוואות מאוד מאוד מסובכות. אני לא חושב שמיקרוסופט יכניסו כוח חישוב + ידע כזה למשחק שנמכר ב-100$.

פורסם
2. אני עובד עם סביבות סימולציה (בעבודה) שרצות על מספר מחשבים מרובי ליבות, כדי לדמות איזורים מאוד קטנים בצורה מיטבית. מודלים "פשוטים" לכאורה כמו תנועת ענן, ממודלים ע"י משוואות מאוד מאוד מסובכות. אני לא חושב שמיקרוסופט יכניסו כוח חישוב + ידע כזה למשחק שנמכר ב-100$.

כנ"ל... :mrgreen:

אבל התוכנות האלה פותרות 6 דרגות חופש לפי צורה של המטוס. בסימולטור המטוס הוא מטריצה של תכונות שאני מניח מפשטות את המודל של המטוס לנקודה באמצע. מכאן לך תדע איזה עוד הנחות/הקלות הם עושים אבל סה"כ זה עובד לא רע

פורסם

אני לא יודע אם זה נכון או מדוייק, ואני לא מבין בזה הרבה,

אך במטוסים דיפולטיים כמו 737-800 ב FSX יש נתון אחד שהוא לא תואם למציאות.

בזמן טיסה בגבהים של מעל 36,000 הטמפ' נשארת קבועה והיא 56C-.

במטוס, הנתונים לא מראים טמפ' חיצונית של 56C- אלא טמפ' הרבה יותר נמוכה, גם בגובה של 39,000 רגל.

אני לא יודע אם זה ככה ב PMDG או ב LEVEL-D.

אבל מכאן אפשר להניח שתי סיבות, האחת היא שיש משהו לא נכון בתכנות המטוס שהוא מציג טמפ' שונה מהמציאות,

או שהם תכננו את זה ככה, ואז זה אומר שהנתונים האטמוספריים בגבהים גבוההים לא תאמים לסימולטור.

אולי זה שונה ויותר מדויק בגובה נמוך, אבל זה גם לא בטוח הכי מציאותי..

ועוד דבר לא מציאותי ששמתי לב, במציאות אי אפשר להתניע מנוע סילון מעל גובה של 20,000-25,000TF וזה בגלל שצפיפות האוויר היא 0.5 ובפני הקרקע היא 1.2.

בסימ' ניתן לכבות מנוע בגובה של 38,000 ואז להצליח להתניע אותו אחרי 2-3 דק'.

ולכן יוצא שיש אפשרות שבנו כך את המטוס עם הבאג הזה, או שבאמת הציפות האוויר שם שונה, מה שבעצם אומר שזה לא הכי ריאליסטי.

ולחישוב, לפי הטבלה המהירות של מאך 1 (מהירות הקול) בגובה של 20,000 היא 1036.9FT\S או 316.1M\S.

לפי המרה של M\S לקשרים יוצא 614.44 ובהמרה של FT\S יוצא 614.34.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...