עבור לתוכן
Sharon Ben

חזרה לשגרה...

Recommended Posts

פורסם

היי חברים,

בחודשים האחרונים חלה התעוררות בשוק התעופה האמריקאי וחברות תעופה רבות מתחילות לגייס טייסים לשורותיהן אחרי תקופה ארוכה של עצירה כמעט מוחלטת של גיוס טייסים ואפילו שליחת טייסים רבים לחופשות ללא תשלום לפרקי זמן ארוכים.

בשבילי זו הייתה הזדמנות לבחון את המשך הקריירה – אם להמשיך בחברה שבה אני עובד היום ולחכות להזדמנות לעבור למושב השמאלי כקברניט או לעבור לחברה אחרת. מצד אחד, "שעות מפקד" כקברניט הן שעות איכותיות יותר אבל מסתבר שכיום לחברות התעופה הגדולות כמו לא ממש חשוב כמה שעות קברניט יש למועמד ולמעט חברת סאות'ווסט שדורשת 1,000 שעות מפקד על סילון, כל שאר החברות לא ממש דורשות זאת. לכן, החלטתי לעבור לחברה אחרת. הקריטריון שלי היה לבחור חברה עם פוטנציאל התפתחות לשנים הקרובות. מאחר והחברות הגדולות כמו דלתה, קונטיננטל וכו' רק סיימו מיזוג, הצפי שלהן לגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות די מוגבל. לכן התמקדתי יותר בחיפוש חברות אחרות. חבר שעובד בחברת ספיריט אירליינס המליץ עליהם מאחר ובשנים הקרובות הם צפויים לגדול באופן משמעותי וכמו כן הבסיס הכי גדול שלהם נמצא בדרום פלורידה – לא רחוק ממקום מגורי. בנוסף, איגוד הטייסים שלהם חתם על חוזה עבודה חדש ומשופר והיעדים שהם טסים אליהם הם רבים ומגוונים – החל מטיסות פנים בכל רחבי ארה"ב, וכלה בערים רבות בדרום אמריקה. בקיצור, נשמע כמו שדרוג לא רע לקריירה. הדובדבן שבקצפת הוא המטוסים שלהם – סדרת אירבוס 319, 320 ו 321.

לכן, ארזתי את מטלטלי ואמרתי יפה להתראות לחברים מרפבליק וברוכים לקורס אירבוס בספיריט אירליינס.

הקורס עצמו נמשך כ 6 שבועות אינטנסיביים ובמהלכו לומדים כמויות עצומות של חומר. שבועיים ראשונים לומדים נהלי חברה ואת כל הדקויות של טיסה בינלאומית ליעדים מורכבים כמו גואטמלה סיטי שנמצאת בגובה של כמה אלפי רגל. לאחר מכן לומדים את מערכות המטוס ואז לאחר מבחן בכתב ומבחן בע"פ עם בוחן טיסה עוברים לסדרת טיסות בסימולטור. אם בדרך כלל הגרפיקה בסימולטורים האלה היא משנית, מאחר ורוב התרגול הוא ב IFR, להפתעתי גיליתי שהגרפיקה בסימולטור עולה על מה שיש לנו ב FSX...יש שדות תעופה עם כל מה שנלווה להם – רכבים, שרוולים, רכבי כיבוי שמגיעים למסלול לאחר נחיתת חירום ואפילו אנשים שעושים סיבוב בדיקה למטוס שחונה ליד ומכונאי שמכוון אותך לחנייה עם סימני ידיים. בתמונות להלן ניתן להתרשם.

ככה זה נראה מבחוץ:

DSC00196.jpg

DSC00195.jpg

וככה מבפנים:

DSC00194.jpg

DSC00189.jpg

אפילו פנורמה יש..שימו לב לגרפיקה מחוץ לקוקפיט שאגב נותנת תחושה של תלת מימד:

DSC00190.jpg

בסיום סדרת הסימולטורים יש מבחן מעשי עם בוחן טיסה ולאחריו דימוי של טיסה מנקודה לנקודה בדיוק כמו בעולם האמיתי.

לאחר מכן, יש 4 ימי טיסות ב"דבר האמיתי" עם קברניט שהוא גם בוחן טיסה שתפקידו ללמד את כל שאר הדברים הקטנים וכמובן לתת הערכה אם הטייס הטרי בשל לצאת לטיסות רגילות. למי ששואל, אז כן, 4 ימי הטיסות הללו הן טיסות רגילות לכל דבר, עם נוסעים וכל מה שנלווה לזה.

ההטסה של האירבוס היא קצת שונה ממטוסים אחרים מאחר וכל המטוס הוא FLY BY WIRE ואין בעצם יוק אלא סטיק צידי. ההבדל הוא שיוק נותן פידבק לטייס עם כל תזוזה שלו ואילו הסטיק הוא בעצם חסר תחושה למעט קפיץ שמחזיר אותו למקום. אני מניח שלוקח זמן להתרגל להטיס בצורה כזו. בנוסף, לא ממש עושים TRIM במטוס הזה מכיוון שהוא פשוט עושה את זה בעצמו. כל מה שהטייס צריך לעשות זה להחליט לאן הוא רוצה לטוס ( למשל טיפוס ב 30 מעלות או פנייה של 20 מעלות או גם וגם), לשים את האף של המטוס באותה נקודה ולשחרר את הסטיק. המטוס כבר יעשה בשבילך את כל השאר. גם לזה אני אצטרך להתרגל עם הזמן. שוני נוסף הוא שהמצערות לא ממש זזות. שמים אותן בנקודה מסוימת בהמראה ואז מזיזים אותן שוב ולא נוגעים בהן כל הטיסה עד להצפה במסלול. במהלך הטיסה הדחף של המנועים משתנה אבל המיקום של המצערות נשאר קבוע. קצת הזוי למי שרגיל למצערות קונבנציונליות אבל כמו שציינתי מקודם...גם לזה נתרגל :wink: .

חוץ מזה הוא מטוס לכל דבר.... :P

אני מצרף קצת תמונות מהטיסות הללו....מקווה שנהניתם...אני כן :)

בהמשך אני מניח שיהיו עוד תמונות מעניינות וכמובן לא אשמור אותם רק לעצמי.

פריפלייט של שש בבוקר...עדיין חושך בחוץ אחרי שהזיזו את השעון

DSC00198.jpg

DSC00199.jpg

זה אני שם מרגיש פצפון לידו...

DSC00203.jpg

קצת תמונות קוקפיט:

DSC00217.jpg

מה אתם אומרים על זה?

DSC00207.jpg

DSC00206.jpg

זהו להפעם...

שבת שלום

פורסם

יופי של תמונות, תודה על השיתוף :D . בהצלחה

האם אתה מגיע גם לקולומבוס , אוהיו ? :)

פורסם

מזל טוב שרון ובהצלחה עם האוטובוסים של החברה החדשה :)

ניראה שבשנים האחרונות CAE שיפרו פלאים את הגרפיקה.

רואים את זה מצויין בסרטון שעופר העלה בסימולטור של ה 787.

תודה על השיתוף ונחיתות בטוחות :)

פורסם

שרון! כל הכבוד! אחלה סיפור ואחלה תמונות ממש תענוג לקרוא!

נבחנתי על סימולטור דומה בתמונות הראשונות רק של ה738 וזו בהחלט הייתה חוויה מדהימה!

מקנא בך חבל על הזמן!

ישר כוח!

ומחכים לעוד תמונות וסיפורים!

פורסם

שרון תודה רבה על השיתוף!

אני מאחל לך הרבה בהצלחה בהמשך :)

אנשים כמוך וכמו ניר מהווים מודל לחיקוי להרבה מאיתנו.

כל הכבוד!

מחכים לשמוע עוד חוויות :D

פורסם

מברוק שרון! השמועות על הביקוש הגדול לטייסים בצפון אמריקה אכן מורגש בכל פינה.

הצפי (לביקוש) בשנים האחרונות של התקופה הנוכחית התעכב די הרבה, אך לבסוף הוא כאן.

בהצלחה!

פורסם

לכן אני שואל, המשרדים שלי ממש 20 מטר מההנגאר של ריפבליק, ב AIRPORT CENTER :D אם מוכר לך DSW

פורסם

יצא להיות שם במסגרת קורס הרענון השנתי שכל טייס אירליין צריך לעשות - עושים אותו במשרדים שצמודים להנגרים שלנו ם.

כמו כן מדי פעם היו לי אוברנייטים שם.

השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-)

פורסם
השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-)

http://www.ae.com/web/index.jsp

http://www.dsw.com/

:lol::lol::D:D

פשששש...סחתיין..אפילו לי יש איזה ג'ינס או שניים של AE

תודה רבה לכל המאחלים...בהמשך אשתף בתמונות וחוויות

פורסם
השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-)

http://www.ae.com/web/index.jsp

http://www.dsw.com/

:lol::lol::D:D

אמריקן איגל....יורם החזרת אותי שלוש שנים אחורה.

לחנות שלהם במיאמי ב Sawgrass Mill, סידרו לי את הארון טוב טוב :D

פורסם

מה כל כך מדהים בזה? מה שמדהים זה כמה האמבראר 170 דומה בהפעלה שלו ובלא מעט מערכות שלו לאירבוס. לי למשל, ההסבה הייתה טריויאלית יותר מלחבר'ה שבאו ממטוסים אחרים בעיקר בגלל הדמיון הרב בין המטוסים.

פורסם

קח לדוגמא את חיל האויר הישראלי אחרי שאתה מסיים 3 שנים קורס טייס ומתחיל מגמת קרב שזה גם תהליך של שנה

ואז פתאום שולחים אותך להטיס מסוקים

אתה עברת מטוס תוך 3 חודשיים

פורסם

אלעד ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעשות קורס הסבה לאיזה מטוס שתירצה

ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעבור מססנה ל747 תוך 2-3 חודשים כל עוד יש לך כסף לשלם על הקורס

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...