Sharon Ben פורסם מרץ 18, 2011 דיווח פורסם מרץ 18, 2011 היי חברים, בחודשים האחרונים חלה התעוררות בשוק התעופה האמריקאי וחברות תעופה רבות מתחילות לגייס טייסים לשורותיהן אחרי תקופה ארוכה של עצירה כמעט מוחלטת של גיוס טייסים ואפילו שליחת טייסים רבים לחופשות ללא תשלום לפרקי זמן ארוכים. בשבילי זו הייתה הזדמנות לבחון את המשך הקריירה – אם להמשיך בחברה שבה אני עובד היום ולחכות להזדמנות לעבור למושב השמאלי כקברניט או לעבור לחברה אחרת. מצד אחד, "שעות מפקד" כקברניט הן שעות איכותיות יותר אבל מסתבר שכיום לחברות התעופה הגדולות כמו לא ממש חשוב כמה שעות קברניט יש למועמד ולמעט חברת סאות'ווסט שדורשת 1,000 שעות מפקד על סילון, כל שאר החברות לא ממש דורשות זאת. לכן, החלטתי לעבור לחברה אחרת. הקריטריון שלי היה לבחור חברה עם פוטנציאל התפתחות לשנים הקרובות. מאחר והחברות הגדולות כמו דלתה, קונטיננטל וכו' רק סיימו מיזוג, הצפי שלהן לגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות די מוגבל. לכן התמקדתי יותר בחיפוש חברות אחרות. חבר שעובד בחברת ספיריט אירליינס המליץ עליהם מאחר ובשנים הקרובות הם צפויים לגדול באופן משמעותי וכמו כן הבסיס הכי גדול שלהם נמצא בדרום פלורידה – לא רחוק ממקום מגורי. בנוסף, איגוד הטייסים שלהם חתם על חוזה עבודה חדש ומשופר והיעדים שהם טסים אליהם הם רבים ומגוונים – החל מטיסות פנים בכל רחבי ארה"ב, וכלה בערים רבות בדרום אמריקה. בקיצור, נשמע כמו שדרוג לא רע לקריירה. הדובדבן שבקצפת הוא המטוסים שלהם – סדרת אירבוס 319, 320 ו 321. לכן, ארזתי את מטלטלי ואמרתי יפה להתראות לחברים מרפבליק וברוכים לקורס אירבוס בספיריט אירליינס. הקורס עצמו נמשך כ 6 שבועות אינטנסיביים ובמהלכו לומדים כמויות עצומות של חומר. שבועיים ראשונים לומדים נהלי חברה ואת כל הדקויות של טיסה בינלאומית ליעדים מורכבים כמו גואטמלה סיטי שנמצאת בגובה של כמה אלפי רגל. לאחר מכן לומדים את מערכות המטוס ואז לאחר מבחן בכתב ומבחן בע"פ עם בוחן טיסה עוברים לסדרת טיסות בסימולטור. אם בדרך כלל הגרפיקה בסימולטורים האלה היא משנית, מאחר ורוב התרגול הוא ב IFR, להפתעתי גיליתי שהגרפיקה בסימולטור עולה על מה שיש לנו ב FSX...יש שדות תעופה עם כל מה שנלווה להם – רכבים, שרוולים, רכבי כיבוי שמגיעים למסלול לאחר נחיתת חירום ואפילו אנשים שעושים סיבוב בדיקה למטוס שחונה ליד ומכונאי שמכוון אותך לחנייה עם סימני ידיים. בתמונות להלן ניתן להתרשם. ככה זה נראה מבחוץ: וככה מבפנים: אפילו פנורמה יש..שימו לב לגרפיקה מחוץ לקוקפיט שאגב נותנת תחושה של תלת מימד: בסיום סדרת הסימולטורים יש מבחן מעשי עם בוחן טיסה ולאחריו דימוי של טיסה מנקודה לנקודה בדיוק כמו בעולם האמיתי. לאחר מכן, יש 4 ימי טיסות ב"דבר האמיתי" עם קברניט שהוא גם בוחן טיסה שתפקידו ללמד את כל שאר הדברים הקטנים וכמובן לתת הערכה אם הטייס הטרי בשל לצאת לטיסות רגילות. למי ששואל, אז כן, 4 ימי הטיסות הללו הן טיסות רגילות לכל דבר, עם נוסעים וכל מה שנלווה לזה. ההטסה של האירבוס היא קצת שונה ממטוסים אחרים מאחר וכל המטוס הוא FLY BY WIRE ואין בעצם יוק אלא סטיק צידי. ההבדל הוא שיוק נותן פידבק לטייס עם כל תזוזה שלו ואילו הסטיק הוא בעצם חסר תחושה למעט קפיץ שמחזיר אותו למקום. אני מניח שלוקח זמן להתרגל להטיס בצורה כזו. בנוסף, לא ממש עושים TRIM במטוס הזה מכיוון שהוא פשוט עושה את זה בעצמו. כל מה שהטייס צריך לעשות זה להחליט לאן הוא רוצה לטוס ( למשל טיפוס ב 30 מעלות או פנייה של 20 מעלות או גם וגם), לשים את האף של המטוס באותה נקודה ולשחרר את הסטיק. המטוס כבר יעשה בשבילך את כל השאר. גם לזה אני אצטרך להתרגל עם הזמן. שוני נוסף הוא שהמצערות לא ממש זזות. שמים אותן בנקודה מסוימת בהמראה ואז מזיזים אותן שוב ולא נוגעים בהן כל הטיסה עד להצפה במסלול. במהלך הטיסה הדחף של המנועים משתנה אבל המיקום של המצערות נשאר קבוע. קצת הזוי למי שרגיל למצערות קונבנציונליות אבל כמו שציינתי מקודם...גם לזה נתרגל :wink: . חוץ מזה הוא מטוס לכל דבר.... אני מצרף קצת תמונות מהטיסות הללו....מקווה שנהניתם...אני כן בהמשך אני מניח שיהיו עוד תמונות מעניינות וכמובן לא אשמור אותם רק לעצמי. פריפלייט של שש בבוקר...עדיין חושך בחוץ אחרי שהזיזו את השעון זה אני שם מרגיש פצפון לידו... קצת תמונות קוקפיט: מה אתם אומרים על זה? זהו להפעם... שבת שלום
אורח פורסם מרץ 18, 2011 דיווח פורסם מרץ 18, 2011 יופי של תמונות, תודה על השיתוף . בהצלחה האם אתה מגיע גם לקולומבוס , אוהיו ?
Amit Doron פורסם מרץ 18, 2011 דיווח פורסם מרץ 18, 2011 נהנתי לקרוא שרון ולצפות בתמונות! בהצלחה בחברה החדשה!!
Or Netzer פורסם מרץ 18, 2011 דיווח פורסם מרץ 18, 2011 המון בהצלחה שרון. FLY SAFE ותמשיך לשתף אותנו אה?
אורח פורסם מרץ 19, 2011 דיווח פורסם מרץ 19, 2011 מזל טוב שרון ובהצלחה עם האוטובוסים של החברה החדשה ניראה שבשנים האחרונות CAE שיפרו פלאים את הגרפיקה. רואים את זה מצויין בסרטון שעופר העלה בסימולטור של ה 787. תודה על השיתוף ונחיתות בטוחות
Nir Gonen פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 שרון! כל הכבוד! אחלה סיפור ואחלה תמונות ממש תענוג לקרוא! נבחנתי על סימולטור דומה בתמונות הראשונות רק של ה738 וזו בהחלט הייתה חוויה מדהימה! מקנא בך חבל על הזמן! ישר כוח! ומחכים לעוד תמונות וסיפורים!
Ido Wachtel פורסם מרץ 20, 2011 דיווח פורסם מרץ 20, 2011 שרון תודה רבה על השיתוף! אני מאחל לך הרבה בהצלחה בהמשך אנשים כמוך וכמו ניר מהווים מודל לחיקוי להרבה מאיתנו. כל הכבוד! מחכים לשמוע עוד חוויות
Itay Zecharia פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 מברוק שרון! השמועות על הביקוש הגדול לטייסים בצפון אמריקה אכן מורגש בכל פינה. הצפי (לביקוש) בשנים האחרונות של התקופה הנוכחית התעכב די הרבה, אך לבסוף הוא כאן. בהצלחה!
Sharon Ben פורסם מרץ 22, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2011 האם אתה מגיע גם לקולומבוס , אוהיו ? עם החברה הקודמת (Republic Airways) הייתי מגיע...למעשה יש לנו בסיס גדול מאוד שם. שם אתה גר?
אורח פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 לכן אני שואל, המשרדים שלי ממש 20 מטר מההנגאר של ריפבליק, ב AIRPORT CENTER אם מוכר לך DSW
Sharon Ben פורסם מרץ 22, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2011 יצא להיות שם במסגרת קורס הרענון השנתי שכל טייס אירליין צריך לעשות - עושים אותו במשרדים שצמודים להנגרים שלנו ם. כמו כן מדי פעם היו לי אוברנייטים שם. השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-)
אורח פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-) http://www.ae.com/web/index.jsp http://www.dsw.com/
Sharon Ben פורסם מרץ 22, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2011 השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-) http://www.ae.com/web/index.jsp http://www.dsw.com/ פשששש...סחתיין..אפילו לי יש איזה ג'ינס או שניים של AE תודה רבה לכל המאחלים...בהמשך אשתף בתמונות וחוויות
Ido Wachtel פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 השאלה היא מה אתה עושה שם, בעיר שכוחת אל הזו :-) http://www.ae.com/web/index.jsp http://www.dsw.com/ אמריקן איגל....יורם החזרת אותי שלוש שנים אחורה. לחנות שלהם במיאמי ב Sawgrass Mill, סידרו לי את הארון טוב טוב
אלעד ברנע פורסם מרץ 22, 2011 דיווח פורסם מרץ 22, 2011 מדהים איך בערך 3 חודשיים אתה הופך מטייס אמברייאר לטייס איירבס
Sharon Ben פורסם מרץ 22, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 22, 2011 מה כל כך מדהים בזה? מה שמדהים זה כמה האמבראר 170 דומה בהפעלה שלו ובלא מעט מערכות שלו לאירבוס. לי למשל, ההסבה הייתה טריויאלית יותר מלחבר'ה שבאו ממטוסים אחרים בעיקר בגלל הדמיון הרב בין המטוסים.
אלעד ברנע פורסם מרץ 23, 2011 דיווח פורסם מרץ 23, 2011 קח לדוגמא את חיל האויר הישראלי אחרי שאתה מסיים 3 שנים קורס טייס ומתחיל מגמת קרב שזה גם תהליך של שנה ואז פתאום שולחים אותך להטיס מסוקים אתה עברת מטוס תוך 3 חודשיים
Nir Gonen פורסם מרץ 23, 2011 דיווח פורסם מרץ 23, 2011 אלעד ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעשות קורס הסבה לאיזה מטוס שתירצה ברגע שיש לך את הרישיונות המתאימים אתה יכול לעבור מססנה ל747 תוך 2-3 חודשים כל עוד יש לך כסף לשלם על הקורס