עבור לתוכן
David Bendavid

VA MEETING בציריך / 2.4 / 1500 - 1900 UTC

Recommended Posts

פורסם
היה אירוע מצוין כרגיל באלגן בקשר...בהחלט אירוע מצוין

כמה מלים על אירועים רבי משתתפים בואטסים, כאחד שפיקח ברבים מהם, גם של טייסים מנוסים, בארץ, במזרח הקרוב, אסיה, אפריקה ואירופה:

א. קיבולת מרבית של שדה בו לא קיימים מסלולים מקבילים (כמו בלונדון, אטלנטה ולוס אנג'לס) מוגבלת. היא יכולה להגיע עד נחיתה ו/או המראה של מטוס תובלה בכל שתי דקות. בציריך קלוטן ניתן להכפיל את הקצב לתנועה בכל דקה- הפרדת שתי דקות על מסלול אחד ושתי דקות על מסלול שני, שניהם בכיוון רק דרומה. כך הם מתנהגים כמו שדה בעל מסלולים מקבילים, כל עוד לא ניגשים לשניהם כי הגישות חוצות בנתיביהן. ברגע שמפעילים את 28/10 החוצה את שניהם, התפוקה יורדת לחצי.

ב. קיבולת ערוץ תקשורת נמוכה יותר עקב דיבורים מיותרים, אורך הודעות טייס מוגזם, והפרעות הדדיות המחייבות עיכוב בזרימת התקשורת ושידורים מחודשים. מחייב תפעול המפריד ערוצי גישה/ עזיבה, מגדל וייתכן גם הסעה לכל אחד מהמסלולים הדרומיים.

נחתתי במציאות בציריך בשעות שיא עשרות פעמים. מכולן- פעם אחת בוצע מעגל המתנה בודד. כל ההמראות בוצעו עד 10 דקות מדחיפה.

מישהו יסביר לי מה מוצלח בשעה המתנה או בלגאן בקשר?

4 עמודי השרשור ו-4 מטוסי אל על שנחתו שם, אולי החמצתי עוד אחד. נכון- גם בוקי טס, בחברה אחרת מלונדון, ויורם מוינה.

פורסם

היו 8 טיסות מLLBG סה"כ..תבדוק מבוקינג שלהם.. היו 7 ELY ועוד SWR אחד.

לגבי בלאגן אני לא הרגשתי ( בקשר) פיקוח היה מקצועי מאוד.

השערות לגבי הולדים : טייסים שלא הקפידו על סלוטים.. אני +- 1 דקה הגעתי לסלוט לנק NEGRA זה שהסימ קרס זה סיפור אחר..

וגם אז היו המתנות.

זה שנחתתי שעה איחור זה כולל את ההתחלה שוב מנק VATAL מעל LOVV כולל הולד של 15 דק בערך. זה סביר בהחלט!!

פורסם
היה אירוע מצוין כרגיל באלגן בקשר...בהחלט אירוע מצוין

כמה מלים על אירועים רבי משתתפים בואטסים, כאחד שפיקח ברבים מהם, גם של טייסים מנוסים, בארץ, במזרח הקרוב, אסיה, אפריקה ואירופה:

א. קיבולת מרבית של שדה בו לא קיימים מסלולים מקבילים (כמו בלונדון, אטלנטה ולוס אנג'לס) מוגבלת. היא יכולה להגיע עד נחיתה ו/או המראה של מטוס תובלה בכל שתי דקות. בציריך קלוטן ניתן להכפיל את הקצב לתנועה בכל דקה- הפרדת שתי דקות על מסלול אחד ושתי דקות על מסלול שני, שניהם בכיוון רק דרומה. כך הם מתנהגים כמו שדה בעל מסלולים מקבילים, כל עוד לא ניגשים לשניהם כי הגישות חוצות בנתיביהן. ברגע שמפעילים את 28/10 החוצה את שניהם, התפוקה יורדת לחצי.

ב. קיבולת ערוץ תקשורת נמוכה יותר עקב דיבורים מיותרים, אורך הודעות טייס מוגזם, והפרעות הדדיות המחייבות עיכוב בזרימת התקשורת ושידורים מחודשים. מחייב תפעול המפריד ערוצי גישה/ עזיבה, מגדל וייתכן גם הסעה לכל אחד מהמסלולים הדרומיים.

נחתתי במציאות בציריך בשעות שיא עשרות פעמים. מכולן- פעם אחת בוצע מעגל המתנה בודד. כל ההמראות בוצעו עד 10 דקות מדחיפה.

מישהו יסביר לי מה מוצלח בשעה המתנה או בלגאן בקשר?

4 עמודי השרשור ו-4 מטוסי אל על שנחתו שם, אולי החמצתי עוד אחד. נכון- גם בוקי טס, בחברה אחרת מלונדון.

אני חייב רגע להתייחס לנושא הקשר.

אני מסכים שלרוב דיווחי הטייס ברשת הם מוגזמים ושיש טייסים שלא ממש מבינים מה רוצים מהם אבל זה לא הדבר היחיד.

הבעיה היותר גדולה היא הדיליי, בסופו של דבר זה אינטרנט ואנשים שמחוברים מכל העולם והדיליי מהרגע שאתה מתחיל לדבר עד שבאמת שומעים אותך על הערוץ גורם למטוסים אחרים לשדר עליך כי כשהם התחילו לשדר הם לא שמע כלום וככה נוצרת סמטוחה שלמה ומי שטס פה ctp מכיר שלקבל קלירנס חצייה יותר קשה מלמצוא נפט.

במציאות התופעה הזאת לא קיימת וחוסכת המון זמן קשר, גם במציאות יש טייסים שלא יודעים להעביר דיווח או שלא מכירים טוב איפה הם טסים (בעיה אחרת 8) ) ודיווח של טייס ממוצע ברשת אפילו יותר טוב ונהלי משלהם אבל כמות הזמן שלוקח לנהל איתם קשר קטנה משמעותית מטייסים מנוסים בואטסים...

לגבי הולדים והמתנות, אין מה לעשות מדובר שוב בתחביב ולא בעולם האמיתי, לא כולם מתכננים את הטיסות שלהם עם תוכנות כמו fsbuild ולא יודעים לחשב זמן במדוייק וסלוט על פי זמן הגעה לfaf זה חכם אבל בתנאי שכולם עומדים בזמנים, בנוסף לנו אין יורוקונטרול שמחשב ומסנכרן הכל

פורסם

אלמוג,

ההשהייה בין שידור לקליטה 125 מילישניות במקרה קיצוני של שרתים הרחוקים ביותר שפגשתי בואטסים (אוקיאניה שלא פועל; כרגע פועלים שניים- שרת בגרמניה ושני בארה"ב). איך אפשר להרגיש זאת? במיוחד עם השהיה בת 25 מילישנ' הקיימת בשרת עבור מרבית משתתפי אירועים אירופיים, 40 למיעוט המרוחק יותר ו-80 לבודדים כסינים ויפנים?

כדאי לבטל בחירת משתמש בדימוי VHF בכדי לקצר ההשהיה בתוכנת הקול.

פורסם
אלמוג,

ההשהייה בין שידור לקליטה 125 מילישניות במקרה קיצוני של שרתים הרחוקים ביותר שפגשתי בואטסים (אוקיאניה שלא פועל; כרגע פועלים שניים- שרת בגרמניה ושני בארה"ב). איך אפשר להרגיש זאת? במיוחד עם השהיה בת 25 מילישנ' הקיימת בשרת עבור מרבית משתתפי אירועים אירופיים, 40 למיעוט המרוחק יותר ו-80 לבודדים כסינים ויפנים?

כדאי לבטל בחירת משתמש בדימוי VHF בכדי לקצר ההשהיה בתוכנת הקול.

ההשהייה כנראה קשורה לתוכנות SB או FSINN ברגע לחיצה על PTT..הקשר לא נפתח ישר אלא יש כמו צלצול מקשר קצר ברגע לחיצה או שחרור אני כבר לא זוכר בכל מקרה במציאות כזה דבר לא קיים.

עובדה שלפעמים באים לשדר לוחצים על הכפתור ואיך שבא לדווח משהו דיווח לפני זה עניין של חצי שניה שניה - לפעמים שומעים בזמן ולא מתפרצים ולפעמים לא מספיק לשמוע וכן מתפרץ לא בכוונת תחילה.

פורסם
ההשהייה כנראה קשורה לתוכנות SB או FSINN ברגע לחיצה על PTT..הקשר לא נפתח ישר אלא יש כמו צלצול מקשר קצר ברגע לחיצה או שחרור אני כבר לא זוכר בכל מקרה במציאות כזה דבר לא קיים.

קיים במציאות, לוקח זמן סופי לממסר שידור, בעיקר של תחנת קרקע אך גם של מטוס לשנות מצב. בולט בציוד ישן יותר.

לעניין שידור כפול, כשבערוץ עמוס טסים טייסים מקצועיים שמבינים עניין, אפשר לטוס שעות בלי אירוע אחד כזה.

פורסם

לעניין שידור כפול, כשבערוץ עמוס טסים טייסים מקצועיים שמבינים עניין, אפשר לטוס שעות בלי אירוע אחד כזה.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7% ... 7%99%D7%A3

גם באירוע מאורגן מאוד יש כניסות אחד בשני. לא מזמן טסתי קצת צפון אמריקה בסימולטור. פקח מצויין. טייסים היו גם כן. וקורה שיש דריכות אחד על השני. במציאות יש ציפצוף. ברשת אין מנגנון שמונע/מסמן לך את זה.

פורסם

אני חושב שצריך לשנות את השיטה של אירועים רבי משתתפים,

לדעתי אירועים מסוג כזה (CTP) צריכים להיות לפחות 24 שעות

מכמה סיבות

1. כדי לתת לטייסים מכל העולם לטוס בשעה סבירה

2. כדי למנוע בלאגן מיותר על הקשר, אני בטוח שבמציאות אין עומס כזה על פיקוח אטלנטי ואפילו אין חצי מהתנועות שיש בCTP

גם VA MEETING צריך להיות בסביבות 10 שעות.

פורסם

את הפיקוח מבצעים בני אדם, רובם בוגרים עם משפחות וחיים מחוץ לתחביב זה. הם מקדישים מספר שעות מוגבל ולכן משך הפיקוח. לא בכל מקום יש עשרות פקחים שעומדים בתור לתפוס עמדות אוקיאניות.

אם תבחן את פרופילי הטייסים, רובם מאירופה וארה"ב ושעות הפעילות מותאמות להם.

פורסם
אני חושב שצריך לשנות את השיטה של אירועים רבי משתתפים,

לדעתי אירועים מסוג כזה (CTP) צריכים להיות לפחות 24 שעות

מכמה סיבות

1. כדי לתת לטייסים מכל העולם לטוס בשעה סבירה

2. כדי למנוע בלאגן מיותר על הקשר, אני בטוח שבמציאות אין עומס כזה על פיקוח אטלנטי ואפילו אין חצי מהתנועות שיש בCTP

גם VA MEETING צריך להיות בסביבות 10 שעות.

לא אפשרי. מכמה סיבות:

1. אי אפשר בכל אירוע להשיג פקחים לזמנים של 24 שעות או 10 שעות. אנשים עושים עוד דברים חוץ מלטוס ברשת, ולא רק בארץ.

להשיג כ"א שיספיק ליום שלם זה לא פשוט. אפשרי לאירוע שנתי (ע"ע חד"ב).

2. כל הרעיון באירועים מהסוג הזה זה הצפיפות והעומס הבלתי רגילים. אתגר לטייסים ולפקחים.

פורסם

כבר התייחסתי לרעיון:

א. אינו סביר לאדם גם אם הוא פקח יותר מממוצע, גם עם 14 פקחים במרחב כפי שהיה בשווייץ (כולל מגדלי ציריך וג'נבה)

ב. אינו מייצג את המציאות.

צריך לבנות אותם כראוי. במציאות, אם מטוסים מגיעים מקפריסין צפופים מדי, פיקוח תל אביב מסרב לקבלם, משאיר אותם אצל ניקוסיה ומאפשר לו לבצע מעגלי המתנות גם בסולין.

תוספת: באירוע המריאו 200 ונחתו 400 תנועות.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...