Opher Ben Peretz פורסם מרץ 24, 2011 דיווח פורסם מרץ 24, 2011 קיים ברשת פורום לכל בעלי מקצועות התעופה ובעיקר לטייסי חברות. אני ממליץ מאוד לחברינו שטסים בחברות מסחריות, בעיקר בעלי ניסיון נמוך יחסית אך גם בעלי ניסיון רב, להפוך לדבר שבשיגרה קריאה בפורום זה, לא תצטערו על 5-10 דקות יומיות שם כי תלמדו המון מבעלי הניסיון, ואלה שאיתרע מזלם, נקלעו לקשיים, והצליחו לנחות בשלום ולכתוב על כך: http://www.pprune.org לדוגמא, אירוע מאתמול בנושא אש בתא הטייס A330, הרשו לי להוסיף כאן היבט שלא הוזכר- לנשום בתא טייס קטן חמצן ממסיכות כשאש משתוללת בו אינו דבר של מה בכך. או שתיחנק אם תוריד, או שתתפוצץ מהידלקות החמצן אם יזרום במסיכות. יש לכך פתרונות לא פשוטים ולא בטוח שיעילים, כגון השלכת/פתיחת חלון תא טייס, הדבר יגרום לנפילת לחץ בכל המטוס ולליבוי האש, מחייב הנמכת חירום, אך לא תיחנק ותתעוור מהעשון, ותוכל לראות מכשירים והחוצה כי יתפוגג. זאת אם ניתוק מהיר של פסי צבירה לא גרם להפסקת האש בזמן סביר: PASSENGERS on a Qantas flight from the Philippines to Sydney yesterday were left terrified after pilots had to put out an electrical fire in the cockpit and the plane was forced to land in Cairns. Small flames on the flight deck of the Airbus A330-200 were initially put out by the automatic safety systems, but within minutes the fire began again, forcing the three pilots, who were wearing oxygen masks, to use an extinguisher. Qantas said the blaze was caused by an electrical problem in the system that heats the windscreen, the same fault that forced a Jetstar A330-200 en route from Japan to Australia to land on the Pacific island of Guam in 2009. Advertisement: Story continues below One of the 147 passengers on board the flight told the Herald the incident had been ''truly scary''. The 56-year-old said: ''There was a burning smell in the cabin that was very strong, and then the captain came over the loudspeaker and explained an electrical problem meant there was a serious risk of fire. Later he explained flames had come back for a second time and they'd had to use a fire extinguisher in the cockpit. ''Whenever you hear a pilot talk about a fire on a plane it's truly scary. Clearly the incident could have been catastrophic.'' But the passenger also praised the captain for his calmness during the situation: ''He was very composed over the loudspeaker and when the plane landed he took the time to walk back and talk to the passengers.'' The fire began at 3.35pm Sydney time. The plane arrived in Cairns 50 minutes later. A Qantas pilot told the Herald last night that such faults were potentially ''very serious''. ''With that electrical malfunction a circuit-breaker system should trip out and the problem go away. That the flames came back means there was another fault,'' he said. ''Any time pilots have to use extinguishers in such a confined area as the cockpit isn't a good situation. They would have had to land the plane at the nearest suitable airport. It sounds like it was potentially a very serious situation.'' A Qantas spokesman praised the pilots and said the airline had notified the Australian Transport Safety Bureau. ''The pilots did a fantastic job to bring the situation under control and calmly redirected the plane to Cairns Airport for a standard, but unscheduled, landing.'' אגב, לי אירעה תאונה אחת הקשורה לאירוע לעיל. בהסעה לאחר תדלוק במוצ"ש בלילה באל עריש בדרך למשיית ניצולי אח"י אילת שטבעה ליד פורט סעיד מתקיפת חיל הים הבמצרי, התפוצץ כן נסע שמאלי. המטוס העשוי סגסוגת מגנזיום ומתודלק מלא בבנזין 115/145 נדלק מיד והרוטור היכה במסלול ההסעה. כ-7 שניות אח"כ האש כובתה ואיש לא נפגע, נזק מזערי. תוצאה של סדק בכרע ראשי שמאלי שהתפתח אחרי נחיתה כבדה שנה קודם במלחמה ליד קדש ברנע בעת חילוץ טייס בלילה. אחריו קוים מעקב טכני שלא גילה את הסדק.
Sharon Ben פורסם מרץ 24, 2011 דיווח פורסם מרץ 24, 2011 תודה על הפרסום...אגב לאירבוס יש מגבלת פתיחת חלון תא הטייס והיא מתחת למהירות 200 קשר בדיוק מהסיבה הנ"ל. בנוסף, למרבית חברות תעופה בארה"ב (אם לא לכולן) יש תוכנית שנקראת ASAP שבה כל צוות מטוס שעשה איזה FUCK UP לא קריטי מעלה את הדיווח שלו לאתר ה ASAP של החברה על מנת ליידע את כולם ובכך אולי למנוע את האירוע הבא שיכול להתסיים אחרת. בתמורה לכך הצוות מקבל מעין חסינות (תלוי כמובן בחומרת האירוע) מפני חקירת FAA ושלילת הרשיון שלהם. המקבילה לתוכנית זו היא התוכנית של NASA שעושה בעצם את אותו דבר לטייסי GA. http://asrs.arc.nasa.gov/
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 24, 2011 מחבר דיווח פורסם מרץ 24, 2011 כחוקר תאונות במינהל התעופה האזרחית של ישראל בשעתו- בכל עבודת החוקר הראשי וארגונו, הדגש הוא על חשיפת העובדות במטרה להפיק לקחים שימנעו הישנות המקרים. לא כלולים פרטים אישיים מזהים, ואין צעדי ענישה, בעירבון מוגבל. בתאונה אחת שחקרתי, קברניט בכיר B744 באל על המריא מפלוגות במטוס זעיר עם רוח גב, גמר מסלול במינחת והתנגש במטוס מוכן להמראה בקצה השני. על כך הותלה הגדר המטוס הזעיר ברשיונו.