עבור לתוכן
fsxdeluxeedition

4 שאלות

Recommended Posts

פורסם

היי.

יש לי 4 שאלות:(הן לא קשורות אחת לשניה)...

1.מה הנהלים לגבי טיסה עם מסוקים ברשת,שלא יכולים ליסוע?כגון BELL206 וכו'..

2.כשעושים טיסה עם מטוס מיסחרי כבד ברשת,(עשיתי כזאת כבר,אבל עדיין לא נתקלתי בתשובה לשאלה),האם חייב שיהיה בו FMC ,או שזה רק בגדר המלצה?

כשאני טסתי ברשת לא הייתי צריך,אבל מה לגבי טיסות ארוכות יותר?

3.שוב פעם, החלטתי שאני רוכש את LEVLD 767 .

אני הפעם רוצה לוודא סופית שהשלבים הבאים הם בדיוק מה שצריך לעשות ,בשביל שלא אטעה שוב ואפסיד כסף:

להוריד את התוכנה מFLIGHT 1 .

-------------------------------

לאשר את כל הסכמי הרכישה או ה"יחסים" שלי עם LVLD ,ולקרוא את הREADME.

-------------------------------------

לתת את כל הפרטים שלי.

------------------------------------------

לבחור באמצעי תשלום ולשלם

-------------------------------------------

לקבל אימייל עם קוד

----------------------------------------

לכתוב ולאשר את הקוד

--------------------------

לאמת את כל הדברים,להוריד להפעיל וזהו.

4.האם התוכנה FS2CREW היא באמת מה ששמעתי,ומאפשרת לדמות קצין משנה במטוס ודברים כאלה?

תודה רבה,מתן!

פורסם

לגבי טיסה ברשת אתה יכול להטיס מה שבא לך אפילו דג עם כנפיים ובלבד שתעמוד בכל הנהלים ולא תפריע לאף אחד.

לא צריך FMC בשביל לטוס ברשת עם כבדים אם אתה יודע להטיס את המטוס משלב ההתנעה ועד שלב החניה בצורה ידנית מלאה, הFMC הוא רק כלי עזר ונוחות וחשיבותו בהטסה נטו (בלי להתחשב בצרכי חברת תעופה כמו תכנון דלק וכו') שולית בהנחה שאתה מסוגל לבצע את הכל בצורה ידנית מלאה ואם אתה רוצה להידמות למציאות אתה אמור לדעת את זה...

לגבי מסוקים, ההסבר הוא מאד פשוט אבל הביצוע מורכב ודורש מיומנות גבוהה ושעות רבות של אימונים:

כדי להגיע מנקודה לנקודה בשדה תעופה (TAXI) מסוק צריך לרחף מטרים בודדים מעל הקרקע, שאר ההתייחסות ונהלי ההסעה היא כמו מטוס בעל גלגלים. היתרון של מסוק הוא שבתנאים מסוימים ניתן להמריא עם המסוק מנקודת החנייה ללא צורך בביצוע ההסעה בריחוף שנחשבת לתמרון די מסוכן.

לגבי השאלה הרביעית: נראה לי שכבר ענו לך על זה ואין לי יותר מדי זמן כרגע אז בהצלחה

פורסם

מתן,

1. מסוק מגיע למנחת מסוקים בגישה וממריא ממנו, מעלה ומוריד בו נוסעים וציוד כל עוד אינו חוסם תעבורה נוספת למנחת. במידה וכן ולחניה ממושכת הוא מסיע למשטח חניה. הסעת מסוק מתבצעת בריחוף נמוך (4 רגל) במהירות 5 קשר, מבלי לעבור כך שעיקבתו תגרום נזק כלשהו לכלי טיס וציוד. בשדות ללא מנחת מסוקים מפורסם, הוא מקבל מהמגדל נקודה אליה ניגש וממנה ממריא, והיתר כמוסבר לעיל.

על כל יתר השאלות כבר עניתי בשרשור קודם, כדאי לקרוא שוב. אם אראה שאני כותב לקיר, אין טעם להמשיך לענות לך.

היה נדמה לי שכבר קנית את המטוס והתוסף שלו.

פורסם

הבנתי.

אני יודע להטיס מטוס בצורה ידנית ואוטומאטית...

אך במצב של טייס אוטומאטי - הסימולטור מאפשר רק ניווט באמצעות VNAV ו-LNAV ...

לגבי מסוקים תודה רבה הבנתי!

נראה לי שבכל זאת אלך על מטוס עם FMC.

תודה רבה.

פורסם

מה זאת אומרת?

אני כן יודע להטיס מטוס בצורה ידנית ואוטומאטית.

וכן,הסימ' מאפשר רק ניווט באמצעות VNAV וLNAV...

אני לא מבין איפה הניגודיות פה...

יכול להיות שהיתכוונת שרשמתי שהסימולטור נותן רק VNAV ו LNAV

ואז אמרתי שאפשר גם ידנית?אם זה מה שהיתכוונת אז אתה צודק נערך!

תודה על ההערה!

פורסם

אפשר לבצע פרופיל אוטומאטי אנכי שאינו VNAV, למשל במטוסי בואינג התערבות מהירות, גובה, שיעור נסיקה, FPV , הליכה סביב וכו'. באיירבאס קיימות אפשרויות נוספות.

אפשר לבצע ניווט אוטומאטי שאינו LNAV, למשל שמירת כיוון, נתיב, רדיאל וכו'.

מה זאת אומרת?

אני כן יודע להטיס מטוס בצורה ידנית ואוטומאטית.

וכן,הסימ' מאפשר רק ניווט באמצעות VNAV וLNAV...

אני לא מבין איפה הניגודיות פה...

יכול להיות שהיתכוונת שרשמתי שהסימולטור נותן רק VNAV ו LNAV

ואז אמרתי שאפשר גם ידנית?אם זה מה שהיתכוונת אז אתה צודק נערך!

תודה על ההערה!

פורסם

אז תקן אותי אם אני טועה-

VNAV -בא מ-VERTICAL NEVIGATION ,ניווט אנכי,ז"א הניווט של הגובה,זווית האף,שעיר הנסיכה והסיבסוב של המטוס,שבדר"כ

בא לביטוי בעיקר בטיפוס או הנמכה.

LNAV-ניווט אופקי,הכיוון של המטוס.כמובן שאפשר לשמור עליו בעזרת HEADING ,נתיב המוגדר לך,בקיצור כמו ה-LOCEAZER בILS,ואפשר לשמור

עליו בעזרת יירוט רידיאלים.

מה זה FPV?

פורסם

אמממ....

למה זה לא מדויק?תגיד יותר ספציפי...

זה היה בכללי...

עופר יקר,

ברור שזה רק 5% ממה שצריך לדעת...

אני לא באמת מאמין שזה הדבר היחיד שאתה

חושב שאני יודע..

לא בהכרח כל מי שחדש לא יודע כלום....

הרי אם לא הייתי יודע כלום לא הייתי מצטרף לVATIL..

אבל אני מעדיף לא להתייחס לזה...

בבקשה בוא נחזור לנושא:

מה זה FPV?

פורסם

מתן,

אף אחד לא אמר שאתה לא יודע כלום. אל תיקח שום דבר אישית אלא עניינית.

כצופה ניכר שקפצת מהר מדי לתחום טיסה מורכב.

המלצתי היא לקחת כמה צעדים אחורה, ללמוד ניווט IFR ומערכות ניווט בסיסיות בצורה יסודית ולאט לאט לצבור עוד ידע וניסיון.

יכול להיות שאתה אכן מתפעל MCP ו-FMC וזה עובד- אך אין זה מעיד על הבנה יסודית של המערכות, כפי שאני אישית מבין מתגובותיך.

גם הטייס הכי מקצועי ועתיר ניסיון בעולם לא ידע מה זה מיצב גובה כשיצא מבטן אימו. אין זו בושה לשבת וללמוד.

לעניין שאלתך:

FPV = Flight Path Vector- מצוי בדר"כ בפאנל EFIS.

מוכר במיוחד מ-HUD של מטוסי קרב המצביע על כיוון התקדמות אקטואלי של האובייקט (המטוס) ללא קשר לזווית אף המטוס.

מס' גורמים משפיעים כמו לדוגמה זווית התקפה היוצרת פער בין נק' התיחסות כמו מיתר הכנף לכיוון מסת האויר הפוגעת בו.

http://www.simhq.com/_air/images/air_038a_6.gif

פורסם

תודה רבה ירדן ויוני.

אתם מתכוונים אל הספר של הB763?

אם כן יש לי אותו ואני בשלבי קריאה מתקדמים.

רק רציתי לשתף במשהו שתדעו בכללי:

חשבתי ללכת ל-VFS,משום שלא ידעתי כלום על FMC.

אך אין כל עיניין ללכת כשאני יודע על כל המערכות האחרות לא?...

תודה יוני הבנתי לעומק,הסבר מפורש ומובן מאוד תודה!

אם יהיה לי עוד בעיות ארשום באשכול זה תודה!

WOW !

יש בספר המטוס הסבר על כל כפתור וכפתור!

פורסם

יופי.

תמיד רציתי לשמוע את זה מאדם שמבין משהו בהכשרת טייסים.

אז-הטסה ידנית-יודע מ-צ-ו-י-ן!כל הנחיתות וההטסות הידניות שלי מעולות,

הנחיתות בול על ציר המסלול,אני מטיס ידנית עד גובה 7000,בצורה מדויקת

מאוד.

השפעות באוויר-רוחות,גשמים,סופות,לחץ ברומטרי ועוד..

תקשורת ונדב"ר-אפשר להגיד שזה אחד הדברים שאני הכי מתמחה בו בסימ'.

מפגעים תקלות-יודע 70% משום שהסימ' לא מאפשר לדמות אש פתאומית במנוע,

ועוד מצבים,אז כיביתי לי מנוע בעצמי,והצלחתי לנחות.עשיתי בערך 15

תירגולים כאלו.

ושכחת ניווט-גם יודע טוב עפ"י ה-mcp.

IFR יודע היטב,ריתוקים עזרי ניווט וכאלו..

VFR כנ"ל..

ועד עכשיו לפי ההסברים של כולם הבנתי שFMC היא בעצם מערכת שמונעת

ממך לבצע חישובים מיותרים.למשל אתה רוצה ליירט נקודת ציון עפ"י חיתוך

של שני רידיאלים,אפשר שה-FMC יעשה זאת בשבלך.

רק דבר אחד שלא הבנתי אם כבר מדברים על הנושא:

אם יש FMC למה צריך MCP?

ז"א אתה יכול לקבוע גובה מהירות והכול בFMC..

אשמח להסבר תודה..

פורסם

אני יודע.

לכן אני מכבד אותו ומעריך אותו ,ולומד מכל מילה שהוא אומר.

אין דבר טוב יותר מללמוד ממשהו שחווה דברים במציאות.

חוץ מזה דיברתי על ירדן בציטוט שהבאת- לא על עופר...

ירדן תודה האמת היא שאני מכיר כבר את שני בתי הספר לטיסה

מ-מ-זמן...

ליפני שנתיים לפחות..

עוד ליפני שידעתי מה זה DME...

נ.ב

אני אשקול להצטרף!

לאיזה קורס ללכת אבל?...

פורסם

אוקי,

יש לי עוד שאלה אחת:

אם יש FMC למה צריך MCP?

ז"א אתה יכול לקבוע גובה מהירות והכול בFMC..

אני יודע IFR כבר לכן אין לי סיבה ללמוד אותו...

יש אולי קורס ATPL?

פורסם

"אם יש FMC למה צריך MCP?"

FMC זה מחשב טיסה

MCP זה מפעיל את הטייס האוטומטי,וכל הדברים הנחוצים.

שאתה מכניס בFMC דוגמא גובה FL200 ואתה לדוגמא משאיר את הMCP על גובה 6000 (לדוגמא) הוא לא ימשיך לטפס לגובה שציינת בFMC.

"אני יודע IFR כבר לכן אין לי סיבה ללמוד אותו..."

הרבה אומרים את זה ואחרי שמסיימים את הקורס אומרים "באמת לא ידעתי IFR"

אני מציע לך לעבור שלב אחר שלב

ולא לקפוץ ישר לATPL.

פורסם

נכון,אבל זה לא נותן בעצם את הפקודה למטוס?

ומה יותר "חשוב":

פאנל הטייס האוטומאטי (MCP )

או FMC?

כוונתי היא שאם למשל אתה אומר למטוס ליירט נקודה שנמצאת

מרחק DME כלשהו מVOR כלשהו,ולוחץ EXEC ,ובMCP,אתה

בכלל מכוון את המטוס לטיסה ישרה ואופקית,מה יקרה?

לאיזה אובייקט המטוס "יקשיב"?

פורסם
נכון,אבל זה לא נותן בעצם את הפקודה למטוס?

ומה יותר "חשוב":

פאנל הטייס האוטומאטי (MCP )

או FMC?

כוונתי היא שאם למשל אתה אומר למטוס ליירט נקודה שנמצאת

מרחק DME כלשהו מVOR כלשהו,ולוחץ EXEC ,ובMCP,אתה

בכלל מכוון את המטוס לטיסה ישרה ואופקית,מה יקרה?

לאיזה אובייקט המטוס "יקשיב"?

יותר חשוב לדעת להטיס את המטוס מאשר להסתמך על אוטומציה.

פורסם

אני אבל יודע להטיס את המטוס מצ-ויין..

כבר רשמתי את זה.

אני לא בהכרח מסתמך על אוטומציה..

רק שאלתי משהו לגבי הFMC..

אשמח לתשוובה..

נ.ב

צריך להפעיל איזה CMD מסוים?

CMD A CMD B ..

פורסם

ה FMC לא עושה כלום חוץ מחישובים.

אפשר להגיד ש הFMC הוא מחשבון מתוחכם אם לא תכוון את המטוס דרך ה MCP למה שהFMC מחשב לך לא עשית כלום בעצם והמטוס ימשיך בטיסה כמו שהוא

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...