עבור לתוכן
fsxdeluxeedition

4 שאלות

Recommended Posts

פורסם

MCP הינו מימשק הטייס עם מערכות הטיסה האוטומאטית. כפי שכבר כתבתי קיימות מספר אפשרויות לטיסה אוטומאטית ,הנקבעות בלוח זה. CDU הינו מסוף ספרתי המשמש להפעלת מספר מערכות ביניהן FMC .FMC מחשב את המשקלים ואיזונם, הביצועים והניווט.

מפורט בפרקים אלה בספר שלפניך.

פורסם

לא לומדים להטיס מטוס משאלות בפורום. אתה מקבל כאן רק תשובות מאד ספציפיות ולא מעמיקות על המערכות

דוגמא קלאסית - FMC מול MCP מי "חשוב יותר". הכרה והבנה מעמיקה של מערכות המטוס היא שעושה את ההבדל בין טייס לבין מישהו שמסתמך לגמרי על האוטומציה שבמקרים רבים אולי תסייע לו להביא את המטוס בצורה מושלמת מנקודה A לנקודה B אך בשעת חירום למשל (יש גם אופציה כזו בסימולטור) הוא לא ימצא את הידיים והרגליים כי פתאום תהיה אוטומציה חלקית או לא תהיה בכלל ואז המטוס יגיע נורא מהר אל הקרקע...

לאן אני חותר:

נכון שכרגע מבחינתך זה אולי רק משחק אבל כמו רוב החברים כאן אני בטוח שגם לך יש או יהיו שאיפות לגעת בדבר האמיתי ביום מן הימים, אם באזרחי ואם בחיל האוויר

אם זה אכן כך, יותר ממה שחשוב להכיר את המטוס על על חלקיו ולהטיס אותו בצורה הכי קרובה שיש למציאות, חשוב מאד עניין הגישה והנכונות/היכולת לקרוא ולהפנים החל מדברים פשוטים כמו הוראות הקנייה בחנות המקוונת וכלה בדברים מורכבים יותר כמו ספר המטוס.

אז נכון, לכולנו אני מאמין (וגם לי) יש לפעמים רתיעה מטקסטים ארוכים ומייגעים באנגלית, לא כולנו גם שולטים בשפה ועוד בשפה הטכנית וזה מחסום מאד רציני

אבל השאלה היא כמה אתה מנסה להתמודד ולהביא את עצמך למצב שאתה מצליח לקרוא ולהבין טקסטים כאלה.

אני אגלה לך סוד קטן שאף אחד לא ישמע: גם אני אף פעם לא קראתי ספר מטוס מהתחלה עד הסוף, (יש לי בעיות קשות מאד בריכוז) אבל במטוסים שכן בחרתי להשקיע בהם בצורה רצינית יותר ישבתי וקראתי פרקים שלמים ומדובר על מאות עמודים, וזה פתח בפני הרבה מאד אפשרויות ותובנות בנוגע למערכות במטוס הספציפי ובמטוסים בכלל.

אני לא בא לייאש אותך או להגיד לך שאני יותר טוב ממך באיזה שהיא צורה, כתבתי את כל זה מתוך אכפתיות ורצון לעזור, ולכן העצה הפרקטית שאני יכול לתת לך: תתחיל לאמן את יכולות הקריאה וההבנה לפני הכל. תנסה להשקיע באנגלית ולהתחיל לקרוא אפילו סתם טקסטים שלא קשורים לתעופה ולראות מה אתה מבין ולפתח את אוצר המילים.

מעבר לעניין האנגלית IFS זה כלי מצויין כיוון שכל הטקסטים או רובם המכריע כתובים בעברית וגם יש מדריכים בשר ודם שעוזרים לך לעכל להתמודד איתם.

שם גם מתחילים עם העקרונות הכי בסיסיים (בטוח יש עוד כמה כאלה שאתה יודע רק באופן חלקי) של טיסה ומתקדמים בקצב ובצורה נוחה ומתוכננת היטב

אז חוץ מלהטיס מטוסים אתה תקבל שם כלים להתמודדות נכונה עם למידה עצמאית שזה הבסיס של הבסיס של כל מי שרוצה להתעסק בעולם התעופה.

גם טייסים וותיקים של 747 באלעל קוראים ולומדים חומרים שונים עד עצם היום הזה ומעולם לא תשמע אותם אומרים שהם כבר יודעים הכל

בהצלחה בהמשך.

פורסם

מאור,

יש באתר תיאור טכני מפורט אך אין בו נושאי תפעול. ברשותי ספרו של כריס בריידי בעל האתר, שם מפורטים נושאי תפעול, הספר מיועד בעיקר לטייסים ולחובבים מתקדמים.

ב. נדמה לי שמתן עוסק ב-B767. עדיף שיתמקד בספרות המגיעה עם התוסף, בסדר הבא:

1) מערכות ותפעול FS

2) תהליכים רגילים

3)טיסות לימוד 1 ו-2

4) מצבי חירום ותקלות.

הוא כרגע לא צריך לדעת כיצד נראה במציאות צינור אוויר להתנעה, ואילו שיפורים עבר המנוע מאז 2007.

פורסם

עופר,

באיזה כפתור מפעילים את האפשרות הזאת שבוחרת בין שני המערכות,

אני כבר ילמד מהספר.

איך לתפעל את הFMC -יש לי מדריך מצויין לכך.

שאלתי היא האם בכלל קיימת אפשרות כזאת?

אני לא צריך הסברים,כמו שאמרתם הכול נמצא בספר,ואני מקווה לגמור אותו

כבר בשבוע הבא.בילתי אפשרי לקרוא ספר של עשרות ומאות כמודים ביום אחד..

אז כמו שאמרתי,רק כן\לא אם קיימת אפשרות כזאת,(אני בטוח שעופר

יודע)וזהו...איך להפעיל את האפשרות זה כבר אני אלמד

בעצמי מתוך הספר.

אדם,

איך אני יכול ללכת לב"ס לטיסה אם אני יודע להטיס את המטוס,

ולא יודע על FMC?(רק)..

ואתה יודע איך אני יודע שאני יודע (כמה יודע..)?

כי הסתכלתי במפרט של השיעורים שיש בשני בתי הספר,וראיתי שאני

באמת יודע הכול,על כל דבר לעומק!

אם אתם יכולים אפילו תישאלו אותי שאלות!

(אי דווקא רוצה שתשאלו אותי שאלות)

אני לא נירתע מטקסטים ארוכים,בעיקר שזה על תעופה..

מאור,

אני מתעסק נכון לעכשיו ב763 .

בעתיד אני מקווה לקנות את ה744 של PMDG,אבל שוב זה בעתיד..

אני לא רואה את עצמי מתעסק עם שום 737 עז שיצא ה-NGX..

שאני מקווה לקנותו.

עופר,

אם יתאפשר לי אני ירצה לדעת למה לא...

אז שוב לגבי השאלה רק כן או לא אני לא צריך הסברים,

כי איך לעשות זאת אלמד כבר בעצמי..

וחבל על הטירחה....

פורסם
.

אדם,

איך אני יכול ללכת לב"ס לטיסה אם אני יודע להטיס את המטוס,

ולא יודע על FMC?(רק)..

ואתה יודע איך אני יודע שאני יודע (כמה יודע..)?

כי הסתכלתי במפרט של השיעורים שיש בשני בתי הספר,וראיתי שאני

באמת יודע הכול,על כל דבר לעומק!

אם אתם יכולים אפילו תישאלו אותי שאלות!

(אי דווקא רוצה שתשאלו אותי שאלות)

אני לא נירתע מטקסטים ארוכים,בעיקר שזה על תעופה..

שוב אני לא לוחץ עליך ללכת לIFS או לכל בית ספר אחר, זה לא ממש ענייני

העניין הוא שאם אתה אומר שאתה כבר יודע הכל זה יכול להיות אחד מהשניים:

או שאתה עוד לא יודע מה אתה לא יודע

או שאתה הטייס הכי טוב בעולם.

אני מדבר על גישה ועל נקודת מבט שלדעתי היא נכונה יותר

הגישה הזאת אומרת שבתעופה אין דבר כזה אף פעם לדעת הכל, תמיד אפשר וצריך לשאוף ללמוד יותר

הגישה הזו מדברת על לא לעשות לעצמך הנחות ולנצל כל הזדמנות, כל דיון בפורום או שיעור או שיחה עם טייס כדי לדלות ולשאוב עוד ידע

ההפך של הגישה הזו משתקף בעיני בדיון הנוכחי שבו אתה מבקש תשובות על דברים מאד ספציפיים כמו על מה לוחצים פה או מה עושים שם

שזה סבבה וזה יעזור לך מאד מצד אחד, מצד שני זה לא יפתח אצלך יכולות חשובות ובסיסיות הרבה יותר

אתה לא חייב להתגונן כי אני לא מתקיף אותך על מה שאתה יודע או לא

אני לא רוצה ולא צריך לבחון את הידע שלך כי זה ממש לא רלוונטי כרגע.

אני רק מנסה לתת לך חכה במקום את הדג כמו שאמרו חכמים לפני...

ואני מכיר טייסים בחטיבה שהלכו ללמוד CVFR בIFS אחרי יותר מ1000 שעות טיסה וירטואליות על כל מטוס אפשרי כי הם הרגישו שהם רוצים לחזור שוב לבסיס...

אף פעם לא מאוחר, אבל זו רק החלטה שלך.

פורסם

או-קי,

אם אני יחליט ללכת לב"ס טיסה וירטואלי-אלך.

כמו שאמרתם החלטה שלי..

אני לא הטייס הכי מנוסה וטוב בעולם...

אתה צודק ב100% שאין דבר כזה לדעת הכול

בתעופה..

אני גם לומד מדי פעם דברים חדשים-ואני בטוח שגם אתה..

אבל רובם דברים שוליים או מערכות (עזר) שוליות...

אני לומד רק בשביל להעשיר את הידע והביטחון העצמי לטוס..

אין יום שאני לא יושב ומחפש מדריכים על טיסה ועל תירגול,

ולמידה..

אם אני ארגיש שאני צריך להתחיל הכול מהתחלה,אז אלך לבית ספר

וירטואלי..

המערכת המרכזית היחידה שאני ל-א יודע עליה זו FMC.

נכון,יכול להיות שאני לא יודע מה אני לא יודע...

אי אפשר לדעת..

לכן כל יום אני מתרגל ולומד..

פורסם
עופר,

באיזה כפתור מפעילים את האפשרות הזאת שבוחרת בין שני המערכות

א

אלו שתי מערכות? MCP ו-FMC הינם רכיבי אוטומציה המשתפים פעולה.

חבל על מאמציך, מי קבע לך מה ללמוד? אולי אתה לומד דברים שיפגעו ביכלתך להתמקד בחשוב? לי כך נראה. עובדה- אתה משקיע ב-B763, עוסק ב-FMC ו-MCP כאשר קודם לכן צריך כ-10 נושאי יסוד שעליהם בהמשך תוכל טוס למרחקים:

קודם להתחבר לרשת,

אח"כ הקפה בשדה ריק,

אח"כ בשדה עמוס,

אח"כ CVFR לראש פינה ולאילת במטוס חד מנועי,

אח"כ טיסות בארץ בדו-מנועי טורבו-פרופ (עדיף אך אפשר גם בוכנה) לפי כללי כט"מ.

אח"כ נראה...

במקום זאת אתה מתחיל בסוף הרשימה. כמו בן 17 שרוצה רישיון נהיגה ומתאמן ברחובות הרצליה על F1, או רישיון קטנוע 50 סמ"ק ומתאמן על HONDA GOLDWING או DUCATI PASO , אדום כמו שהיה לי פעם.

גם הבן שלי שטס כבר 22 שנה, כשמבצע הסבה לבואינג 737 לומד אותם 10 מקצועות ונבחן עליהם להסמכה.

פורסם

עופר,

שוב אני לא מתחיל..

איך אני יסביר לך את זה?

איך- אני -יוכיח כדי- שתאמין?

שים לב:

הקפות בשדה ריק וקטן וכלה בשדות כמו פרנקפורט

זה דבר שאני יודע "בלי לחשוב" אפילו...

CVFR וVFR אני יודע מצויין..

אני לא מסתמך רק על אוטומציה..

עוד ליפני שהצטרפתי לואטיל,למדתי למידה עצמית 3 שנים...

שנה רק צפיתי במטוסים,ואחר-כך היתאמנתי VFR חצי שנה...

לאו דווקא בארץ..

אתם אומרים לי ללכת לVFS או IFS ,כשבכלל אני מבצע טיסות למרחקים

כל יום,ממריא בשלום נוחת בשלום,טס בשלום...

ציטוט:"במקום זאת אתה מ ת ח י ל בסוף הרשימה"

הבעייה היא שאני בכלל לא מתחיל אלא מתקדם...

אין לי מה בכלל ללכת לבית ספר לטיסה...

ותאמין לי לא בשביל להתגאות אני אומר את זה..

ואני יודע שאתה ברמה פי 5 יותר גבוהה ממיני,ומכפיל אותי פעמיים או שלוש בגיל,ובניסיון,ואולי גם במציאות,

שמעתי שאתה טייס,לכן ת-מ-י-ד אני מפנה לך אוזן קשבת,ולומד מדבריך...

ואני לא אומר זאת כי אני חושב שבוחנים אותי-

להפך!

לא בוחנים אותי פשוט לא יודעים מה הרמה שלי..

זה כמו שתגיד לאדם בן 19 לחזור לכיתה ד'..

אני יודע שיש לך הרבה ניסיון,ואתה רוצה לעזור לי.

אני מקבל את מה שאתה אומר כביקורת בונה,אך זה לא נכון לדעתי..

וזה לגיטימי לחלוק על דעות..

יש כמה מערכות מרכזיות במטוס..

בגלל שאני טסתי עד עכשיו רק על המטוסים הדיפלוטיים,

איני יודע מה זה FMC..כי זה לא קיים שם!

לכן עכשיו אני לומד,ומשקיע ובקרוב תראה אותי לוקח חלק פעיל

בטיסה מסחרית ברשת.

אשמח שתענה על שאלתי התשובה יכולה להיות או כן או לא..

פורסם

"כל יום,ממריא בשלום נוחת בשלום,טס בשלום..."

זה שאתה נוחת בשלום וממריא בשלום לא אומר שאתה מתפעל את המטוס כמו שצריך.

איפשר ללמוד מטוס ביומים ולא בשבועים.......

"זה כמו שתגיד לאדם בן 19 לחזור לכיתה ד'.."

אם ילד בן 19 לא יודע לדגומא את לוח הכפל הוא צריך לחזור וללמוד אותו ולא משנה באיזה דרך... וכן זה חומר של כיתה ד' אפילו פחות....

"איני יודע מה זה FMC..כי זה לא קיים שם!"

אז תפתח את המדריכים שקיבלת עם המטוס ותתחיל לקרוא.

"שמעתי שאתה טייס,לכן ת-מ-י-ד אני מפנה לך אוזן קשבת,ולומד מדבריך..."

אתה שומע את הדברים שלו ואתה ממשיך בדרך שלך..

** נערך ע"י ירדן. אין צורך בגישה הזאת, זה לא יעזור כאן.

פורסם

אז אמרתי טס בשלום!

אני מתפעל את המטוס מצויין...

מבע את כל הCHEKLISTS שיש.

לפני התנעה, אחרי,לפני הסעה ,לפני המראה,אחרי,

שיוט,הנמכה,ואחרי,נחיתה,הסעה,כיבוי,ואחרי.

מבצע את כל ההליכים הכתובים בדפית,את הנתיב,SID STAR רצויים.

נדב"ר,למרות שיש לי קצת בעייה בשמיעה.

תפעול מערכות חשמל,וגנרטורים,ודלק,ותקשורת,וחרום,

וAPU ,וניווט,וגובה,ומהירות,ומצבי טיסה,ומערכות...

ובטיחות,ועילוי מתאים בנחיתה,ומחוונים ראשיים,וניווט ידני,

ואוטומציה,וMCP,ובלמים,ומנועים,והיפוך מנועים,והידראוליקה,

ומערכות אוויר,וחיסכון בדלק,ותאורה,והיגוי,ואזהרה,ואש,ומז"א,

וריתוקים,וADF,וNDB,וDME,וILS,וVOR,וגישות,ILS,VOR-DME,BACKCURSE ,

וטייס אוטומאטי,ושמירת נתיב,ויירוט רידיאלים,והקפות,ודפיות,ומפות,

ופניות,וטיפוס,וקיזוז,והנמכה,ומטאורולוגיה,ועננות,ואביכות,וVFR,וIFR,

וכיוונים,ומעלות,ועילרוד,וגילגול,וVNAV,וLNAV,ופלופלור,ופסיעה

משתנה,והסעה,ומהירויות,ומה עוד נשאר? בטוח שהרבה שלא רשמתי..

אז אי אפשר להגיד שאני לא מתפעל את המטוס כמו שצריך..

נכון?

ועריכה:ירדן לא ראיתי את תגובתך...

לגבי MCP-

זה הפאנל של הטייס האוטומאטי,שם יש את בחירת הגובה,המהירות,הנסיקה,ההנמכה,יירוט הרידיאלים,מצערות אוטומאטיות ועוד כמה דברים..

אני לא מרגיש שבאים נגדי.(לעת עתה)

אם אתם אומרים שזה רשום בספר המטוס,אחפש את זה,ואחזור עם תשובה.

אך בינתיים מי שהסביר הכי ברור ויפה זה אתה.ואני חייב לך תודה..

פורסם
עופר,

שוב אני לא מתחיל..

איך אני יסביר לך את זה?

איך- אני -יוכיח כדי- שתאמין?

שים לב:

הקפות בשדה ריק וקטן וכלה בשדות כמו פרנקפורט

זה דבר שאני יודע "בלי לחשוב" אפילו...

CVFR וVFR אני יודע מצויין..

אני לא מסתמך רק על אוטומציה..

אשמח שתענה על שאלתי התשובה יכולה להיות או כן או לא..

טוס ברשת והמשתתפים כבר יראו...

פורסם

סבבה עופר,אני מבטיח לך,(בלי נדר כמובן) שאבוא עם הB767 לרשת,לאחר 2-3

ימים אחרי שאקנה אותו,ואתם כבר תיראו..

הייתי ברשת כבר כמה פעמים,חבל שלא ראית.שמעת אותי..

פורסם
סבבה עופר,אני מבטיח לך,(בלי נדר כמובן) שאבוא עם הB767 לרשת,לאחר 2-3

ימים אחרי שאקנה אותו,ואתם כבר תיראו..

לא תקין בכלל..

אתה צריך לקורא את כל הדברים.. ולא לעלות לרשת

לצבור הרבה מאוד נסיון על המטוס באופלין ורק אחרי לא מעט זמן לעלות לרשת... אבל רק אחרי הרבה שעות של אימונים באופלין.

כל הגישות וכל סוגי הטיסות.

לא לקנות את המטוס ולקרוא את FMC וMCP ולהמריא... אתה תפריע לא רק לעצמך ליותר מזה למטוסים הסובבים אותך....

פורסם

"אתה צריך לקרוא את כל הדברים"

אתה מתכוון לספר נכון?

אם כן ברור שאני יקרא אותו !! (אני קורא אותו כבר בקריאה\שלב מתקדמת)

ב-ר-ו-ר שצריך לצבור ניסיון!

חחחחחח אתה חושב שלא לקחתי את זה בחשבון?...

טוב אז לא אחרי 2-3 ימים עופר קבל תיקון..

אחרי שבוע שבועיים איתו אני יעלה לרשת..

פורסם
"אתה צריך לקרוא את כל הדברים"

אתה מתכוון לספר נכון?

אם כן ברור שאני יקרא אותו !! (אני קורא אותו כבר בקריאה\שלב מתקדמת)

ב-ר-ו-ר שצריך לצבור ניסיון!

חחחחחח אתה חושב שלא לקחתי את זה בחשבון?...

טוב אז לא אחרי 2-3 ימים עופר קבל תיקון..

אחרי שבוע שבועיים איתו אני יעלה לרשת..

אתה עדיין בשלב שאתה חושב שסימולטור זה משחק כמו GTA לצורך העניין...

ואתה עוד מעט תבין שזה לא כל כך לא נכון...

"ב-ר-ו-ר שצריך לצבור ניסיון!" שבוע שבועים? זה מספיק ניסיון?

לא מספיק בשביל לעלות לרשת... כן מספיק לעלות באפולין.

(ככה אני חושב שהכי נכון לעשות, אתה בסוף תחליט באיזה דרך אתה תלך לא אף אחד אחר.

אבל תמיד תזכור שיש ברשת עוד טייסים שלא רוצים שבגלל טעות של טייס אחר תדפק להם הטיסה)

פורסם

לא צריך להגזים בעניין הרשת. זה נכון שאנו שואפים לרמה מקצועית,

אך אל נא לשכוח שהחטיבה היא למעשה מסגרת תמיכה והדרכה.

גם אם יעלה לרשת טייס חדש המבצע הרבה טעויות- כדוה"א לא יברח ממסלולו, וגם מחר השמש תזרח.

הדגש שיש לשים לב אליו הוא מגמת או "עקומת" השיפור אצל המתלמדים. ואני אישית סבור שפותח הדיון כן שואף למקצועיות אך זקוק למעט הכוונה.

זה הכל,

במקום להסתובב סביב הזנב תעלו לטוס ולקדם את פעילויות החטיבה. :lol:

פורסם

זה ממש "מעליב"...

איך אתה יכול להגיד שאני חושב שהסימולטור זה כמו GTA??!!

אתם כ-ו-ל-כם כ"כ טועים ונראה לי שאתם לא יודעים כמה...

אתם חושבים:

הוא עוד טייס שנכנס לסימ' ,עושה פעלולי רד-בול עם 744 וחושב שזה

עוד משחק שמעביר ת'זמן...,והכיף שלו זה סתם לרסק מטוסים,הוא נמצא

בתחילת דרכו,וצריך ללכת ללמוד בב"ס לטיסה...כמו כל אחד..

אז זהו שזוהי טעות גדולה כ"כ שאתם לא יודעים...

נוי,באמת..

אני לא חושב שזה לעיניין כל כך להגיד את זה..

"עוד מעט תבין שלא"...

מה?

אני קורא את זה לעצמי,ופשוט חבל שאתם לא יודעים מה הרמה שלי..

נוי א-ת-ה פעם פיקחת עלי...

חבל שאתם לא יודעים,רוב הטיסות שלי ברשת הם בכלל בחו"ל ולכן

אף אחד לא מכיר אותי כפעיל ברשת..

מצטער ששמתי המון סימני קריאה,זה יוצר רושם לא טוב,שאני

לא מבין כלום..

נוי,אני מבקש ואפילו מתחנן שלא תגיד לי את זה עד שפעם תפקח עלי..

וש-ו-ב חברה!

אני ממש לא נמצא בתחילת הדרך,אני ברמה של 80% ממכם!

אני פשוט לא מראה את זה או לא כותב את זה...

אני בעסקי הסימולטור כבר 3 שנים,ובכלל בתעופה 5- שנים בערך..

זה לא נקרא מתחיל!

ונוי קרעת אותי מצחוק עם ה"עוד מעט תבין שלא"...

אני כבר עברתי את השלב הזה ממזמן...

אבל לא נורא אנ י מייחל שתעלה לפקח,שתראה..

פורסם

קודם כל אתה לא צריך להעלב

דבר שני אני נתתי דוגמא כמו משחק GTA מהסיבה שאני חושב

שצריך להשקיע לא מעט זמן בשביל להטיס מטוס מקצועי.

אבל לא אמרתי שאתה חושב... נתתי אותו כדוגמא.

אני מכיר אותך ויודע מה הרמה שלך בטיסה ואתה יודע כמה פרגנתי לך שטסת אצלי.

בקיצור אם פגעתי או במשהו שאמרתי לך אז אני מצטער.

מקווה שתבין את זה בדרך הטובה ולא בדרך של זלזול.

אני יודע איך אתה מטיס ססנות וCVFR אבל להטיס ססנה זה לא להטיס 767.

סה"כ אני אומר את דרך ההתקדמות שלפי דעתי היא הכי טובה.

שוב פעם מצטער אם פגעתי בך בתגובה שלי :D .

פורסם

לא פגעת בי אחי..

נעלבתי בתור אחד שאוהב תעופה,לא אישית..

אני שמתי מרכאות..

בתור אדם שמת על תעופה,זה"מעליב",אך לא פוגע..מה פתאום..

אתה צודק (נו..מן הסתם) שצריך להשקיע המון בשביל להטיס

מטוס בצורה המיקצועית והטובה ביותר.

עד עכשיו אני לא רוצה לעלות עם מטוס כבד לרשת,למרות

שלדעתי אני יכול,ואני יעלה רק כשיהיה פיקוח בארץ.

זה כי אני לא רוצה לחוות חוויה מרתיעה..

באופלין אני טס מצויין כמובן עם הפקח הדיפלוטי...

לכן אין סיבה שלא אוכל לעשות זאת גם ברשת ותקן אותי אם אני

טועה..

נכון לעכשיו ברגע שאתפוס פיקוח (מגדל ת"א או משהו בב"ג)בארץ,

ישר אעלה,עם ה737 הדיפלוטי משום שיש לי עליו באופלין בערך

100 שעות ניסיון,אך מרגע הקנייה של ה767 לא אתעסק

איתו יותר עד ליציאת הNGX..

737 דומה ב70% ל767 לא?

אני פשוט לא חושב שהסימולטור זה משחק.

אני יתאר תאוריה,איך הטייס מתחיל:(ואיך התחלתי אני,ואיפה אני היום)

1.התחלתי להתעניין בתעופה.

2.תחילה חשבתי שמטיסים מטוס עם הגה כמו של אוטו,ועם דוושת גז,

3.וטייס אוטומאטי זה חוט שקושרים להגה כדי שלא יזוז..הבנתי שמטיסים עם הגה מוזר(היום אני יודע שקוראים לזה יוק)

ועם מצערת.

4.קניתי את הסימולטור.

ובאמת חשבתי שזה משחק.

5.הבנתי שטעיתי טעות מרה..

6.התחלתי ללמוד מה זה ססנות,בלמים,מדפים.

7.למדתי על עזרי ניווט נחיתות וניווט כללי

על מטוסים דו מנועיים..

8.עברתי לכבדים,למדתי חזק איזה חצי שנה,והיום אני נמצא ברמה של 95%

מאז"ם..שזה בערך 75% מטייס של 747...לדעתי.

וזהו, מקווה שעופר גם הבין.

פורסם

וואו, אני קראתי את כל השירשור הזה מתחילתה לסופה ואני פשוט נפעם מהתשובות.

זה נראה כיביכול שאתם מזלזלים במתן ובידע שלו, כל מה שהוא רצה זה הוא מספר הבהרות שחסרות לו בנוגע לFMS ואולי במספר כפתורים והבהרות מסוימות ובמקום זה התשובות הם, לך לקורס IFR , תילמד על קטנים קודם, תלמד להטיס ידני וכו....

למרות שהוא מסביר לכם וחוזר על עצמו כתקליט שבור שהוא כבר יודע כל מה שצריך וכל מה שחסר לו זה מספר הבהרות בנושא מסויים וספציפי, החברים ממשיכים

לאתגרו ולנסות להוכיח שמתן טועה ולהשיב עם אותם תשובות, ולכאשר כבר עונים לו, לא ממש דורכים על הנקודה הפשוטה שאותו הוא מעוניין לדעת ועונים לא בצורה שיטחית אם סייומת "זה לא כ"כ פשוט, תקרא".

וגם כשאשר הוא חוזר על אותה שאלה עוד פעם (כי זו לא נענתה) אנו לא קולטים את הרמז שאולי אנו מובילים את השירשור למקום שהוא לא חפץ בה?

ומה קורה בסופו של דבר , במקום לקרב אותו לנסות לטוס ברשת ולתת לא הביטחון, ההפך הוא הנכון אנו גורמים לא להירתע עוד יותר ולחשוש לעלות לרשת.

אף אחד לא מושלם ברשת ולבטח לא בפעם הראשונה ובשביל זה אנו פה לקרב ולתת ביטחון עצמי לנסות וללמוד משגיאות תוך כדי טיסה ברשת גם במקומות שאנו חושבים שאולי הוא לא ממש שולט בו ומושלם, לא לערער את ביטחונו ולהרתיעו שהוא חייב להיות מושלם בכדי לעלות ברשת אוי ואיבוי אם לא, כך זה משתמע מדברינו או לפחות משתקף למתן.

יכלתם לסגור את הנושא הזה בעמוד אחד של תגובות אם פשוט הייתם רוכשים כבוד ואימון בידע שלו ועונים לו לעיניין ולנקודה ולשאלות שאותם שאל במקום לנסות לאתגר את הידע שלו וגם היינו וגם מקבלים

טייס חדש נוסף ברשת ל IFR ממש בקרוב, עכשיו הוא יחשוב פעמיים לפני שהוא יעלה מחשש שיפקשש אף במעומה.

אני אישית חושב שזה ממש מעליב ומרחיק אותנו מהמטרה שבגינה אנו פה.

פורסם

ג'ואל,

א. גישת החטיבה הפורמלית היא כפי שהצגתי בהודעתי הראשונה והשניה.נראה שלא טרחת לקרוא הכל.

ב. לכל אחד הזכות להגיב באופן שהוא רואה לנכון, כל עוד פועל במסגרת החוקים ומשיב באופן ענייני ולא אישי.

כל התגובות בדיון זה למעט שלך- ענייניות ובעלות כוונה טובה בסה"כ.

פורסם

יוני ידידי, אני אין לי צד בעניין ושום קשר למקרה שבו יש לי את הצורך או הרצון בלתפוס צד.

כאחד המביט מהצד בכל שרשרת התגובות של חברינו ומביע את דעתי למקרה כמביט

מהצד,

כנראה שיש דברים בגו בדברי, אל לנו להיתפס לתגובה ספציפית זו או אחרת של חבר מסוים ולטעון על הלך רוח הדברים תוך כדי התעלמות מוחלטת משאר תגובותם של חברינו הנכבדים.

נכון שבאפשרותינו להגיב ולהביע דעה במסגרת החוקים אך לא תמיד זה הכרחי וחכם

להוביל שרשור למקום שמכתחילה לא היתה כוונת המחבר.

המחבר שאל שאלה וציפה לתשובה עיניינית ולא לאן שהגענו.

וראה הוכחה לכך מתיסכול השואל ותגובותיו לאורך כל השירשור.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...