עבור לתוכן
Amir Paz

הצעות ייעול לאירוע שבועי

כטייס, מה המועד המועדף עליך לקבלת שירותי פיקוח בארץ?  

64 הצבעות

  1. 1. כטייס, מה המועד המועדף עליך לקבלת שירותי פיקוח בארץ?

    • יום חמישי: 17:00-20:00
      6
    • יום חמישי: 20:00-23:00
      6
    • יום שישי: 17:00-20:00
      9
    • יום שישי:20:00-23:00
      6
    • יום שבת:17:00-20:00
      10
    • יום שבת:20:00-23:00
      20
    • יום ראשון:17:00-20:00
      2
    • יום ראשון:20:00-23:00
      4
    • אחר (פרט בשירשור)
      1


Recommended Posts

פורסם

אירוע שבועי:

אני מאמין שקצת אחרי הכנס יהיה אפשר לצאת לדרך - וזה גם בדיוק בתחילת פסח - תקופה מעולה להתנעת התהליך.

אם עדיין יש למישהו רעיון יצירתי כזה או אחר, זה הזמן לשתף.

אתם מוזמנים להציע דרכים שיעזרו לנו להפעיל אירוע שבועי יציב שיחזיק לאורך זמן.

אין טעם להכנס לשיטות אחרות של פעילות, דיונים בנושאי הדרכה/אירועים, המטרה העיקרית של השרשור היא לגלות שיטות למינוף טוב יותר של האירוע השבועי, כאלו שהצוות לא חשב עליהן.

תודה!

פורסם

פעילות TFC אינה תורמת לפיקוח בארץ כי היא מתקיימת בחו"ל, אך היא מושכת אנשים כבר שנים.

אולי היה ראוי לנסות כמה פעילויות טיסה מרוכזות במקומות אחרים בהם קיים פיקוח איכותי ובכך לעורר כמה טייסים שאח"כ ישובו לטוס גם בישראל. למשל טיסה בת שעה במערב אירופה בה קיימים פיקוח טוב ותעבורה צפופה. ירחיב אופקים לאנשים, יעלה רמתם ויחדד כישוריהם בשעה אחת, מבלי לחצות שוב את מרחבי איטליה ויוון שעות על גבי שעות, או שוב לאילת ורו"פ.

הטיסות הארוכות היחידות שלי הן CTP בקונקורד וגם זה 3.5 שעות שאני מבצע לעתים רחוקות, כי תחום טיסה זה והמטוס מיוחדים. כל השאר עד שעה וחצי גג.

פורסם
פעילות TFC אינה תורמת לפיקוח בארץ כי היא מתקיימת בחו"ל, אך היא מושכת אנשים כבר שנים.

אולי היה ראוי לנסות כמה פעילויות טיסה מרוכזות במקומות אחרים בהם קיים פיקוח איכותי ובכך לעורר כמה טייסים שאח"כ ישובו לטוס גם בישראל. למשל טיסה בת שעה במערב אירופה בה קיימים פיקוח טוב ותעבורה צפופה. ירחיב אופקים לאנשים, יעלה רמתם ויחדד כישוריהם בשעה אחת, מבלי לחצות שוב את מרחבי איטליה ויוון שעות על גבי שעות, או שוב לאילת ורו"פ.

הטיסות הארוכות היחידות שלי הן CTP בקונקורד וגם זה 3.5 שעות שאני מבצע לעתים רחוקות, כי תחום טיסה זה והמטוס מיוחדים. כל השאר עד שעה וחצי גג.

כלומר קבוצה של טייסים ישראלים שטסה אמסטרדם-לונדון וע"י כך מייצרת מודעות מקומית - מה שבעתיד יגרום ללונדונים לבוא לטוס אצלנו ? או שלא הבנתי נכון.

פורסם

לא, התכוונתי לכך שפעילות מאתגרת ומעניינת תעורר עוד טייסים ותביא בהמשך להגברת הפעילות גם במרחב ישראל.

גם את הפעילות במרחב ישראל צריך לגוון. למשל אפשר לתאם בעת טיסה לאילת גם גישת מכשירים לעקבה, או להמריא לאילת מהורגדה ושארם, אח"כ להמשיך צפונה דרך ILS ירושלים/ T/G AMMAN ל- GCA תל נוף או חצור לשדה היעד. אפשר לסגור את יציאת פורלה יום בשבוע, אפשר להוציא דרומה על EASTBOUND2 - האחרון שהוציא כזו שאני זוכר הוא אני.

פורסם
לא, התכוונתי לכך שפעילות מאתגרת ומעניינת תעורר עוד טייסים ותביא בהמשך להגברת הפעילות גם במרחב ישראל.

גם את הפעילות במרחב ישראל צריך לגוון. למשל אפשר לתאם בעת טיסה לאילת גם גישת מכשירים לעקבה, או להמריא לאילת מהורגדה ושארם, אח"כ להמשיך צפונה דרך ILS ירושלים/ T/G AMMAN ל- GCA תל נוף או חצור לשדה היעד. אפשר לסגור את יציאת פורלה יום בשבוע, אפשר להוציא דרומה על EASTBOUND2 - האחרון שהוציא כזו שאני זוכר הוא אני.

אני אישית מוסיף בכל משמרת פיקוח מעט פלפל ומפעיל תהליכים שונים, כך שאתה לא האחרון :)

אני מסכים עם מה שכתבת. אבל אני מקטלג את זה בערוץ נפרד. כרגע המטרה שלי בנויה מ 4 מהלכים שונים, אך קשורים אחד בשני:

א.בניית תרבות שיבוץ, כלומר: הגיע הזמן שהחטיבה הישראלית תהיה רשומה/מאוגדת בטכנולוגית שיבוץ הפקחים כפי שנהוג באירופה (VROUTE/EUROBOOK).

ב.הטמעה של תרבות שיבוץ/תכנון קדימה. NO MORE שירשור שנפתח ב 4 אחרי צהריים ומצהיר על פיקוח שהולך להיות מחובר ב 7 בערב. אנחנו צריכים לדעת לתכנן קדימה (עד כמה שניתן) ולמרות שמדובר בתחביב - כל פקח צריך לנהל את הזמן של עצמו בצורה אחראית יותר, ולספק מוצרים עם תאריך תפוגה ארוך יותר, משמע - נוי פרחי יודע שבראשון הבא הוא מפקח מגדל מ 7 עד 10, ולא שעתיים לפני. גם ספונטניות זה מעולה - אבל לא כדרך ארץ.

ג.התמדה, כשאני פיקחתי ב 2004 על גישה ב"ג ישבתי וחיכיתי 3 שעות עד שרן פינקלס יחזור מהעבודה ויעלה לכמה תרגולי ILS. בינתיים, עם ההתמדה - היוונים והצ'כים קלטו שיש גישה מחובר 4 שעות פעמיים בשבוע, מה שגרם להם לבוא.

ד.כהמשך לסעיפים א ,ב ו - ג' , הפעלת אירוע שבועי.

כרגע הפוקוס הנרחב הוא על מתן מוצר אמין, אחת לשבוע - מוצר שידוע מראש. עם התפתחות האירוע השבועי, ושיטת העבודה שלנו בחטיבה (טייס ופקח נרשמים ביורובוק), אין לי ספק שתגיע פעילות נוספת כפי שאתה מציג.

פורסם

למען הגילוי הנאות - אני מחברי ה-TFC.

ארוע שבועי קבוע, מבחינה עקרונית, עובד מצויין למי שלא כל עיתותיו בידו, כך שאפשר לתכנן את הטיסה יום או יומיים קודם, כמו שצריך ולא לעלות בהיסטריה כי בדיוק עלה פיקוח ומי יודע כמה זמן הוא ישאר. רעיון טוב הוא למסד את זה, אם בארץ ואם בחו"ל.

אני חושב שהרעיון של עופר, לקחת את הפעילות הקבועה גם לטריטוריות אחרות הוא טוב. זה מגוון, זה מוסיף המון נסיון בנדב"ר ובלימוד המראות וגישות בשדות זרים ולא מוכרים, לתכנן דלק, לבדוק מז"א וכיו"ב. אני יודע שבתאום מראש, ניתן גם לפקחים מחטיבה זרה לפקח באיזור זה או אחר, אם אין פיקוח מקומי. גם התחככות זו יכולה להוסיף נסיון ו"פילפל" לבקר כמו לטייס.

בקיצור - אני בעד. המפתח הוא - ארוע קבוע. בין בארץ ובין בחו"ל. יום ושעה קבועים. לא יכול לדבר בשם כל חברי TFC אלא בשם עצמי, ואני אשמח לסייע בהרמת ארוע קבוע מסוג זה. אנחנו ב TFC מחלקים את הנטל בינינו, וכל אחד אחראי בתורו על טיסה שבועית. זה מקל מהלחץ, ומאפשר הכנה יסודית של ארוע פעם במספר שבועות.

פורסם
למען הגילוי הנאות - אני מחברי ה-TFC.

ארוע שבועי קבוע, מבחינה עקרונית, עובד מצויין למי שלא כל עיתותיו בידו, כך שאפשר לתכנן את הטיסה יום או יומיים קודם, כמו שצריך ולא לעלות בהיסטריה כי בדיוק עלה פיקוח ומי יודע כמה זמן הוא ישאר. רעיון טוב הוא למסד את זה, אם בארץ ואם בחו"ל.

אני חושב שהרעיון של עופר, לקחת את הפעילות הקבועה גם לטריטוריות אחרות הוא טוב. זה מגוון, זה מוסיף המון נסיון בנדב"ר ובלימוד המראות וגישות בשדות זרים ולא מוכרים, לתכנן דלק, לבדוק מז"א וכיו"ב. אני יודע שבתאום מראש, ניתן גם לפקחים מחטיבה זרה לפקח באיזור זה או אחר, אם אין פיקוח מקומי. גם התחככות זו יכולה להוסיף נסיון ו"פילפל" לבקר כמו לטייס.

בקיצור - אני בעד. המפתח הוא - ארוע קבוע. בין בארץ ובין בחו"ל. יום ושעה קבועים. לא יכול לדבר בשם כל חברי TFC אלא בשם עצמי, ואני אשמח לסייע בהרמת ארוע קבוע מסוג זה. אנחנו ב TFC מחלקים את הנטל בינינו, וכל אחד אחראי בתורו על טיסה שבועית. זה מקל מהלחץ, ומאפשר הכנה יסודית של ארוע פעם במספר שבועות.

נקודה חשובה שצריך לזכור: מטרת העל של VATIL - ובכלל הסיבה שנוצרו חטיבות/VACC ברשת VATSIM היא לספק שירותי פיקוח למשתמשי הרשת.

ראשית, אנחנו צריכים לדאוג שהמוצר הזה קיים. כמה שעות בשבוע/כמה אירועים בחודש - לא ממש משנה איך, אבל כן משנה שיש שירותי פיקוח. במקרה הזה - בחרנו ללכת על אירוע שבועי כי זה יכולה להיות נקודת התחלה טובה לרעיונות אחרים שיבואו אחר כך.

מהעבר השני - יש את אותם רעיונות שעופר העלה. הם על הכיפאק וצריכים להיות מיושמים ע"י טייסים בחטיבה - בתמיכת החטיבה. התמיכה שלנו מתבטאת ב:

-במה בפורום.

-שירותי פיקוח.

-שירותי אירועים (הפקת אירועים, תאום מול חטיבות זרות)

אני לא אומר שהחטיבה לא תיזום אירועי טיסה. אני רק מחדד את הסיבה שאנחנו פה - מתן שירותי פיקוח טיסה. אחרי שנעמוד בזה, נרשה לעצמנו לפעול גם בחזית אחרת.

פורסם

אני מודה שזנחתי בחודשיים האחרונים את "קלים בלילה", שדווקא זכה להענות די יפה. לפחות מצד חברים קבועים.

הכל נובע מנסיבות טובות, תודה לאל, אבל עדיין "קלים" נזנח.

אני חושב שאירועים מסוג כזה, שפונים בכל פעם לקהל "נישה" אחר הם מוצלחים מאד.

קהל "נישה" הם חובבי קלים, חובבי כבדים, הפעלות המוניות (כמו משימת הכיבוי שהיתה לנו) וכו'.

אני זוכר בנוסף ערב פיקוח, שהנהיג אוהד, שעסק בעיקר בגישות משונות לכל מיני שדות בארץ.

בקיצור שם המשחק הוא דווקא יצירת פעילויות "נישה" שימשכו בכל פעם קהל אחר ויעוררו עניין,

ופחות התמקדות במכנים משותפים.

על פעילות, כמובן, חייבת להיות מגובה בפיקוח. זה היה עקב אכילס עיקרי ב"קלים בלילה".

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...