עבור לתוכן
Liaz Kamper

האם שוב הציל CLL את היום?!

Recommended Posts

פורסם

אני לא בטוח אם התקרית הזו עלתה כבר בפורום, אבל התחקיר הוא ממש לא יאומן.

מסוג אותם סיפורים שקורים לפעמים בסימ' ואתה אומר לעצמך - אין מצב שזה קורה באמת!

http://www.aopa.org.il/site/userfiles/f ... /32-11.pdf

אחד השחקנים המרכזיים הוא 4X-CLL, לא ברור מי הטייס, אבל הוא מצויין לטובה אז בואו ניתן קרדיט על החשבון :)

פורסם

שמעתי על התקרית נראה לי ארז מתפוז או זיגי דיברו עליה הם אמרו שהטייס של הססנה לא טס הרבה זמן והוא נכנס לפיינל 21 במקום 03.

אפילו הקפה CLL לא יכול לעשות? אחת העקומות שראיתי :drinking:

פורסם
אני לא בטוח אם התקרית הזו עלתה כבר בפורום, אבל התחקיר הוא ממש לא יאומן.

מסוג אותם סיפורים שקורים לפעמים בסימ' ואתה אומר לעצמך - אין מצב שזה קורה באמת!

http://www.aopa.org.il/site/userfiles/f ... /32-11.pdf

אחד השחקנים המרכזיים הוא 4X-CLL, לא ברור מי הטייס, אבל הוא מצויין לטובה אז בואו ניתן קרדיט על החשבון :)

כן,

אירוע הזוי שקרה לנו...

אם לא היינו שם באותו יום מי יודע מתי הפקח היה שם לב שהיא בפיינל 21 ואיזו חליפה\תאונה הייתה קורת עם א"ק 'אילן' חופית.

אחד מהמקומות שאני הכי פותח בהם עיניים זה כל האזור של שדה דב - השילוב של קלים, מהיר ומסוקים לא טרוויאלי.

פורסם

איתי ? מה זאת אומרת שאם לא היית שם באותו יום מי היה יודע מה קרה ?

אתה קשור לזה ? אשמח לשמוע , כי כתוב שהפקח שם לב לתקרית .

פקח ממש לא אחראי , עבודה קשה מאוד - צריך ערנות מטורפת .

תחקיר מעניין ביותר , אבל אם הטייס צסנה 152 הפך את הדפית , הוא לא היה אמור לראות את כל המספרים הפוך ? \ את הכתוב הפוך ?

דיי מוזר S : ,

תודה על התחקיר ,

מאור כהן .

פורסם
איתי ? מה זאת אומרת שאם לא היית שם באותו יום מי היה יודע מה קרה ?

אתה קשור לזה ? אשמח לשמוע , כי כתוב שהפקח שם לב לתקרית .

פקח ממש לא אחראי , עבודה קשה מאוד - צריך ערנות מטורפת .

תחקיר מעניין ביותר , אבל אם הטייס צסנה 152 הפך את הדפית , הוא לא היה אמור לראות את כל המספרים הפוך ? \ את הכתוב הפוך ?

דיי מוזר S : ,

תודה על התחקיר ,

מאור כהן .

הפקח באירוע היה אכן ערני.

כוונתי הייתה שאם אנחנו לא היינו בהקפה, מי יודע מתי הפקח היה משוחח עם הצסנה וא"ק אילן שהחל בהמראה היה ממריא ישר מולה.

בעודנו בהקפה התריע הפקח לצסנה שהיא מס' 2 ושיש מהיר בהפקה בקו יפו - הדיווח הבא היה - CHS פיינל - בעקבותיו באה ההוראה של הפקח להפסיק המראה לאילן.

זה גם מצויין בדו"ח.

פורסם
המלצה נוספת ליצחק רז

טייס פרטי עם מספר שעות קטן יתרגל בסימולטור

עלות סימולטור במחשב אישי זניחה

ולאחר תירגול קשה להאמין שיתבלבל במספר המסלול וכו'

לדעתי זה אפילו לא עיניין של תירגול, אלא ידע בסיסי בניווט וקריאת התנועה בשדה.

אני מאמין שאם הטייס היה טורח להתעמק בקריאת הדפית של שדה דוב הוא לא היה מתבלבל.

פורסם
המלצה נוספת ליצחק רז

טייס פרטי עם מספר שעות קטן יתרגל בסימולטור

עלות סימולטור במחשב אישי זניחה

ולאחר תירגול קשה להאמין שיתבלבל במספר המסלול וכו'

אחת ההמלצות מאסון CHX הוא לחייב אימון סימ' למצבים קיצוניים כחלק מלימודי הטייס.

השאלה מתי המלצה זאת תכנס לתוקף מעשי...

פורסם
המלצה נוספת ליצחק רז

טייס פרטי עם מספר שעות קטן יתרגל בסימולטור

עלות סימולטור במחשב אישי זניחה

ולאחר תירגול קשה להאמין שיתבלבל במספר המסלול וכו'

אחת ההמלצות מאסון CHX הוא לחייב אימון סימ' למצבים קיצוניים כחלק מלימודי הטייס.

השאלה מתי המלצה זאת תכנס לתוקף מעשי...

עוד איזה 3-4 אירועים בערך

פורסם

מכיר את זה, לדעתי זה פשוט תרוץ של הטיס לחוסר צומת לב, אי הכירות של השדה ופשוט משהו שאי אפשר להסביר כיצד חל כזה בלבול עם דפית מול הפנים ומצפן מול הפנים.

אין שום סיבה של בלבול במסלולים.

כשאתה טס לכיוון תל אביב יש ארובה ורואים את כל המסלול שמוביל לארובה וליפו, ואתה מעל כל איזור צפון ת"א, אתה גם רואה במצפן שזה כיוון של 200 מעלות ולא 000 או 360 מעלות, גם 000 זהו צפון, איך אפשר לא להבדיל בין צפון לדרום?

ועוד דבר, כשנוחתים ב 03 אתה טס מעל כל הנמל, וקרוב מאוד לים, זה שונה לחלוטין.

בארץ גם המליצו לתקן את עובדה ולא עשו כלום עד שצוות המגדל סיכן את עבודתו ואיים בשביתה.

גם את עניין הסימולטור בלי קשר לתאונות רצו להכניס והציעו ומציעים כבר מספר שנים, אף אחד לא ממהר לעשות כלום.

פורסם
אין שום סיבה של בלבול במסלולים

יש ועוד איך סיבה והיא מצוינת בתחקיר: "העדר ניסיון ומיומנות הנובעים מתדירות טיסות נמוכה".

100 ומשהו שעות טיסה זה לא הרבה אפילו בהטסת טיסן. במיוחד כשזה מתפזר על פני 7 שנים.

מקרי שארבעה חודשים קודם לכן קרה לו בדיוק אותו מקרה בהרצליה? מזל שהיה שם מדריך...

בנוסף לזה כנראה שיש סיכוי לחיוורון מסוים ב"התמצאות כיוונים" שהם ציינו שם.

קצת מזכיר לי בקורס צלילת מערות מתקדם בחו"ל, לוקחים צוללן וחוסמים לו את שדה הראיה עם אבק ובוחנים את כושר ההתמצאות שלו, שבקלות יכול לאבד תחושה במרחב - התקף ומוות.

בכל מקרה,

אין ספק שסימולטור היה עוזר. אין לי מושג למה היום, כשכל האמצעים והכלים הטכנולוגיים מאפשרים טיסה מהכורסה בבית - הרשויות לא לוקחות את זה ברצינות.

כמו שאמיר אמר- יקח עוד כמה אירועים. עצוב.

פורסם

לגבי העדר הנסיון ותדירות הטיסות הנמוכה גם לא לוקחים אחריות כלל.

במצב כזה יש לפקח שטייס יעלה עם מדריך ולא לבד.

צריך לפקח על טייסים שלא טסים הרבה זמן ופתאום קופצים לאוויר, בעיקר הוא שהיה צריך לקחת אחריות אישית ולנתח את כל אופן הטיסה מראש, כך שלא היתה קורת טעות שכזו.

אתה מסכים איתי שאי אפשר לעלות אחת לשנה לטיסה, או אחת ל 5 חודשים כשמומלץ אחת לשבועיים לפחות?

למתוח 100 שעות על 7 שנים? זה פשוט לא אפשרי..

בחיל האוויר למשל טייס, מוכשר עם 2-3 טיסות ביום והמקסימום חופשה שהוא יקבל זה רק לשבועיים כדי שלא ישכח פרטים קטנים חשובים (זה משתנה בהתאם לנסיבות אבל זה הבסיס), הרי יש סיבה לכך..

גם אם יצא לך לא לטוס תקופה ארוכה בסימולטור, אני מניח ששמת לב שאתה מתבלבל מידי פעם ושוכח דברים, זה דבר שקורה לכולם..

הומלץ לקחת אחריות על טייסם שממעיטים לטוס, "תאריך הביצוע: באופן שוטף", דבר כזה לא קורה ולא קרה. הרי לא בוחנים מתי היתה טיסתו האחרונה של הטייס או תדירות הטיסות שלו..

פורסם
אין שום סיבה של בלבול במסלולים

יש ועוד איך סיבה והיא מצוינת בתחקיר: "העדר ניסיון ומיומנות הנובעים מתדירות טיסות נמוכה".

100 ומשהו שעות טיסה זה לא הרבה אפילו בהטסת טיסן. במיוחד כשזה מתפזר על פני 7 שנים.

מקרי שארבעה חודשים קודם לכן קרה לו בדיוק אותו מקרה בהרצליה? מזל שהיה שם מדריך...

בנוסף לזה כנראה שיש סיכוי לחיוורון מסוים ב"התמצאות כיוונים" שהם ציינו שם.

קצת מזכיר לי בקורס צלילת מערות מתקדם בחו"ל, לוקחים צוללן וחוסמים לו את שדה הראיה עם אבק ובוחנים את כושר ההתמצאות שלו, שבקלות יכול לאבד תחושה במרחב - התקף ומוות.

בכל מקרה,

אין ספק שסימולטור היה עוזר. אין לי מושג למה היום, כשכל האמצעים והכלים הטכנולוגיים מאפשרים טיסה מהכורסה בבית - הרשויות לא לוקחות את זה ברצינות.

כמו שאמיר אמר- יקח עוד כמה אירועים. עצוב.

הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה שבגללה מהלך כזה מתעכב כיום היא מעורבות גדולה של בתי הספר לטיסה שמן הסתם האינטרס שלהם שכל האימונים והתרגולים או כמה שיותר מהם יתבצעו באוויר כאשר המטוסים שלהם לא נחים לרגע אחד מיותר... אולי אני גם טועה אבל לא יכלתי לחשוב על סיבה אחרת כרגע.

ולדעתי אם להיות קצת יותר מעשי החטיבה שלנו יכולה וצריכה לשקול להעלות ולהוביל את הנושא הזה מול הגורמים המתאימים, אני יודע שיש כאן אנשים שיש להם את היכולות והכישורים להוביל מהלך כזה מול הרשויות, או לכל הפחות לעניין את האנשים הרלוונטיים, בצורה רצינית ועניינית ואולי אף להביא אותם לשקול זאת לחיוב.

היום הרי ברור לכולנו שאם לוקחים את העניין מספיק ברצינות אין שום בעיה להטמיע את FSX כעזר אימונים ביתי או מוסדי למגוון רחב של דברים שיכולים לסייע לטייסים בשמירה על כשירות החל מהתמצאות בשדות והקפדה על נהלים עד לתרגול הליכי מכשירים, ניווטים ועוד.

פורסם

האמת שממה שאני מכיר, יודע, ושמעתי יש דווקא המון טייסים פרטים בעיקר או גם מסחרים שטסים בסימולטור ביתי בזמן הפנוי, שזה דבר שהוא יחסית זול למי שכבר יש מחשב.

העניין הוא שמעבר לאלו שטייסים בזה כי הם באמת אוהבים לטוס בכל זמן אפשרי, דבר כזה לא נחשב לחובה או אף המלצה בארץ, כולם טסים בכך מרצונם, אך הם מעטים ביחס לכלל האוכלוסיה.

האמת, שלטוס בסימולטור ביתי יוצא אולי פחות מקצועי, אך הוא ממש זול ביחס למקצועי, כששעת טיסה בסימולטור מקצועי עולה בין 250 ל 550 ש"ח (ממה שידוע לי זה קופץ תמיד, ויש מבצעים וכו') הביתי שהוא קבוע עולה פחות. אמנם במקצועי השעה הזאת נחשב גם כשעה ב LOG BOOK, אבל בשבת או שעה בערב רגיל בהחלט אפשר להתאמן על אחד כזה בבית.

פורסם

אני שמח שהנושא מעורר דיון.

לא שזה בעל משמעות, אבל מישהו שם לב שבתחקיר רשום ש"טייס" טס בססנה,

ואילו בתמליל הקשר הוא הפקח פונה אליו בנקבה?

האם הפקחים משנים אופן הפנייה בהתאם למיגדר הטייס או המטוס? (תנמיך לג'מבו ותנמיכי לססנה?)

פורסם
אני שמח שהנושא מעורר דיון.

לא שזה בעל משמעות, אבל מישהו שם לב שבתחקיר רשום ש"טייס" טס בססנה,

ואילו בתמליל הקשר הוא הפקח פונה אליו בנקבה?

האם הפקחים משנים אופן הפנייה בהתאם למיגדר הטייס או המטוס? (תנמיך לג'מבו ותנמיכי לססנה?)

אתה ידוע שמה שאתה מציין מאוד מוזר גם לנו שכן אנחנו היינו שם ואנחנו משוכנעים ב 100% עד עכשיו שעל הקשר הייתה אישה ולא גבר.

בתחקיר אכן ראינו כי מדובר בטייס... :roll: :roll: :roll:

לא כלכך ברור העניין... :oops: :oops: :oops:

פורסם
אני שמח שהנושא מעורר דיון.

לא שזה בעל משמעות, אבל מישהו שם לב שבתחקיר רשום ש"טייס" טס בססנה,

ואילו בתמליל הקשר הוא הפקח פונה אליו בנקבה?

האם הפקחים משנים אופן הפנייה בהתאם למיגדר הטייס או המטוס? (תנמיך לג'מבו ותנמיכי לססנה?)

אתה ידוע שמה שאתה מציין מאוד מוזר גם לנו שכן אנחנו היינו שם ואנחנו משוכנעים ב 100% עד עכשיו שעל הקשר הייתה אישה ולא גבר.

בתחקיר אכן ראינו כי מדובר בטייס... :roll: :roll: :roll:

לא כלכך ברור העניין... :oops: :oops: :oops:

האמת שלפי הדוח תחקיר של חיל האוויר שהוציא המגדל אכן מדובר בטייסת, גם אני התפלאתי שקראתי עכשיו את התחקיר

פורסם

אחרי שקראתי את דו"ח התקרית הראשון,

לא ממש מפליא אותי שאירעה תקרית כזו בישראל.

אחת המסקנות העיקריות שאני רואה פה, היא שעלות שעת טיסה

בארץ יקרה יחסית למדינות אחרות.

אני יודע שהם לא מגלים פה את אמריקה, אבל זה מעצבן אותי כל

פעם מחדש.

מה שאומרים פה זה שהמחיר הגבוה, שנובע מהרבה גורמים (רובם רגולטוריים)

גורם לירידה ברמת הטיסה של הטייסים. אז איך מתקנים את המצב?

אני מחכה ל-1.8.11 שזה היום שבו אמורים ליישם את המלצה 4 בדו"ח. משום מה

לא נראה לי שהולך להיות כנס טייסים ואנשי רת"א שידון בהורדת מחירי השכרת

מטוסים!

יש פה מישהו שיודע איך מתפלגות ההוצאות של חברה שמפעילה שירותי השכרת מטוסים?

מאוד מעניין אותי מהן ההוצאות של מפעיל שכזה, שגורמות למחירים להיות כל-כך

גבוהים עבור הטייס הפשוט.

פורסם
אחרי שקראתי את דו"ח התקרית הראשון,

לא ממש מפליא אותי שאירעה תקרית כזו בישראל.

אחת המסקנות העיקריות שאני רואה פה, היא שעלות שעת טיסה

בארץ יקרה יחסית למדינות אחרות.

אני יודע שהם לא מגלים פה את אמריקה, אבל זה מעצבן אותי כל

פעם מחדש.

מה שאומרים פה זה שהמחיר הגבוה, שנובע מהרבה גורמים (רובם רגולטוריים)

גורם לירידה ברמת הטיסה של הטייסים. אז איך מתקנים את המצב?

אני מחכה ל-1.8.11 שזה היום שבו אמורים ליישם את המלצה 4 בדו"ח. משום מה

לא נראה לי שהולך להיות כנס טייסים ואנשי רת"א שידון בהורדת מחירי השכרת

מטוסים!

יש פה מישהו שיודע איך מתפלגות ההוצאות של חברה שמפעילה שירותי השכרת מטוסים?

מאוד מעניין אותי מהן ההוצאות של מפעיל שכזה, שגורמות למחירים להיות כל-כך

גבוהים עבור הטייס הפשוט.

שאלה יפה

הערכה שלי למרות שהיא אולי קצת פרובוקטיבית - זו פשוט עוד דרך של מובילי ענף התעופה האזרחית שאני מנחש היכן גדלו והיכן צברו את שעות הטיסה שלהם

להגיד לנו האזרחים הפשוטים שלא סיימו שירות ארוך בחייל מסוים עם בוא נאמר 8000 שעות טיסה על חשבון משלם המסים

שככל הנראה עבודה בענף הזה בארץ לא תהיה לנו כי היא שמורה אך ורק לאנשים מאד מסוימים כי מעולם לא נצליח לצבור מספיק שעות ולהתמקצע די הצורך כדי שמישהו ירצה להסתכל עלינו. ואם כבר איכשהו צלחנו 500 שעות בהצלחה ויסתכלו עלינו אז יעשו את זה רק לאחר שיוודאו היטב שהמדריך שלנו צבר מספיק מוניטין חיובי באותו חיל שהם שרתו בו כדי לא לזרוק את קורות החיים שלנו לפח לפני שעברנו את סף משרדם.

וכן אם משתמע שאני ממורמר מאד אז זה נכון כי אני שוקל ברצינות להתחיל בקרוב את כל התהליך הזה למרות הידיעה הברורה שיתכן וההשקעה לא תחזיר את עצמה בעתיד הנראה לעין אבל לפחות הגשמתי עוד חלום...

ואגב אם לדבר על העתיד אז לא נראה לי שמישהו יכול לשנות את המצב הנוראי הזה שקיים היום חוץ מאיתנו ומהחברים שלנו, קיים כאן דור שלם שאם ירצה ויתאמץ מספיק יוכל להוות את דור העתיד של התעופה בישראל ואם רק נפסיק לקבל את הדברים כהווייתם ונאמין ביכולות ובכוח שלנו אולי נצליח להביא לאיזשהו שינוי בתפיסה הקיימת שהופכת כל כך הרבה טייסים לבינוניים ומתוסכלים במקרה הטוב וגורמת לתקריות לא מעטות בדיוק כמו זו המוזכרת למעלה מקרה הרע.

פורסם

משיחה שעשיתי עם בעליו (לא סמי) של ססנה 172 בשנת 2008 היו עלויות כאלו (היום זה בטח יותר)

עלויות קבועות:

- C OF A עולה 2800 בשנה

- אגרת רדיו 225 בשנה

- בדיקת רדיו 280 בשנה

- חניה 5200 בשנה

- ביטוח מקיף 24000 בשנה

- הוצאות ממוצעות על תקלות 15000 בשנה

- ביקורת שנתית 9000 בשנה

- סה"כ הוצעות קבועות 56505 ש"ח בשנה

עלויות משתנות:

ביקורת 50 וביקורת 100 עולות: 40 ש"ח לשעה

דלק: 300 ש"ח לשעה (הדבר היחיד שהיום זול יותר)

שמן: 10 ש"ח לשעה

קרן החלפת מנוע: 40 ש"ח לשעה

סה"כ הוצאות משתנות 390 ש"ח לשעה

מטוס של חברת השכרה טס בממוצע 3 שעות ביום ו 320 ימים בשנה כלומר 960 שעות בשנה לכן עלות שעה ממוצעת היא 450 ש"ח.

על זה צריך להוסיף משרד, פקידות, אינטרנט אלחוטי, בוטנים ליום שישי בצהריים, שולחן וכסאות לפרלמנט, טייס ומדריך ראשי, תאונה פעם בכמה שנים עם פצועים/הרוגים התנהלות בבתי משפט שמחסלת רווח של חצי שנה

מס חברות, מע"מ ואחוז רווח מסויים... כל זה יוצר מחיר של 900 ש"ח לשעה.

משנת 1995 התעופה נמצאת בתוך כדור שלג מתדרדר: מחיר גדל, טייסים נוטשים את הענף ומתחלפים בעשירים יותר, הרשויות רואות את הענף כענף עשיר ומגדילות אגרות ומחירים ואז מחירי ההשכרה גדלים ושוב האוכלוסיה מתחלפת, גיל הטייסים גדל ורמת הטייסים קטנה גם בגלל מיעוט בשעות וגם כי האוכלוסיה החדשה היא של טייסים שעסוקים ביום יום בעסקים ולא כל עיניינם בטיסה = תאונות = מחירי ביטוח גדלים ועלות שעת טיסה גדלה שוב.... ככה זה ממשיך

תוסיף לזה שאנחנו נטל לא מועיל על חיל האויר ועל רת"א, אין שום סיבה לאפשר את המשך הפעילות, רוצים לסגור את שדה דב ואת הרצליה וזה אומר שהחברות המשכירות חיות על זמן שאול וטבעי שירצו רק להרוויח כמה שניתן ולסגור ושוב המחיר יעלה.

שיהיה בהצלחה - נחיתות בטוחות

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...