Adam Waiser פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 משיחה שעשיתי עם בעליו (לא סמי) של ססנה 172 בשנת 2008 היו עלויות כאלו (היום זה בטח יותר)עלויות קבועות: - C OF A עולה 2800 בשנה - אגרת רדיו 225 בשנה - בדיקת רדיו 280 בשנה - חניה 5200 בשנה - ביטוח מקיף 24000 בשנה - הוצאות ממוצעות על תקלות 15000 בשנה - ביקורת שנתית 9000 בשנה - סה"כ הוצעות קבועות 56505 ש"ח בשנה עלויות משתנות: ביקורת 50 וביקורת 100 עולות: 40 ש"ח לשעה דלק: 300 ש"ח לשעה (הדבר היחיד שהיום זול יותר) שמן: 10 ש"ח לשעה קרן החלפת מנוע: 40 ש"ח לשעה סה"כ הוצאות משתנות 390 ש"ח לשעה מטוס של חברת השכרה טס בממוצע 3 שעות ביום ו 320 ימים בשנה כלומר 960 שעות בשנה לכן עלות שעה ממוצעת היא 450 ש"ח. על זה צריך להוסיף משרד, פקידות, אינטרנט אלחוטי, בוטנים ליום שישי בצהריים, שולחן וכסאות לפרלמנט, טייס ומדריך ראשי, תאונה פעם בכמה שנים עם פצועים/הרוגים התנהלות בבתי משפט שמחסלת רווח של חצי שנה מס חברות, מע"מ ואחוז רווח מסויים... כל זה יוצר מחיר של 900 ש"ח לשעה. משנת 1995 התעופה נמצאת בתוך כדור שלג מתדרדר: מחיר גדל, טייסים נוטשים את הענף ומתחלפים בעשירים יותר, הרשויות רואות את הענף כענף עשיר ומגדילות אגרות ומחירים ואז מחירי ההשכרה גדלים ושוב האוכלוסיה מתחלפת, גיל הטייסים גדל ורמת הטייסים קטנה גם בגלל מיעוט בשעות וגם כי האוכלוסיה החדשה היא של טייסים שעסוקים ביום יום בעסקים ולא כל עיניינם בטיסה = תאונות = מחירי ביטוח גדלים ועלות שעת טיסה גדלה שוב.... ככה זה ממשיך תוסיף לזה שאנחנו נטל לא מועיל על חיל האויר ועל רת"א, אין שום סיבה לאפשר את המשך הפעילות, רוצים לסגור את שדה דב ואת הרצליה וזה אומר שהחברות המשכירות חיות על זמן שאול וטבעי שירצו רק להרוויח כמה שניתן ולסגור ושוב המחיר יעלה. שיהיה בהצלחה - נחיתות בטוחות תודה רבה... זה נשמע מעודד! ואתה בטוח שאין שום דבר שמאות ואולי אלפי הטייסים "הפשוטים" של הGA בארץ יכולים לעשות כנגד המגמה הזו? אין איזו אגודת טייסים שיש לה סוג של כוח במסדרונות של רת"א? ולמה לראות את זה כ"נטל"? כמו בכל מדינה בעולם אנשים רוצים גם כאן להנות מהמרחב האווירי ששייך גם להם וזה בסדר גמור, מי אמר שאתה וההנאה/עבודה שלך חשובים פחות מחיל האוויר עם כל הכבוד? זה קצת אבסורדי שאמנם החיל הזה מגן על חיינו יומיום אבל בה בעת יוצר מצב בעקיפין שבכל הקשור לתעופה אזרחית גורם לטיסות של מטוסים אזרחיים ושל טייסים חובבים להפוך למסוכנות יותר משנה לשנה בגלל כל הדברים שהזכרת למעלה שמשמעותם אחת - ירידה בכמות שעות הטיסה שאדם יכול לאפשר לעצמו בשנה ועליה בגיל הממוצע של הטייסים. אז אתם הטייסים פשוט מקבלים את זה ויושבים ומחכים עד שלא תוכלו לטוס יותר לשום מקום?
Tomer Haim פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 יש אלפי טייסים פרטיים בישראל אבל רק 300 או 400 מהם פעילים, השאר הפסיקו לטוס בגל ההתייקרויות של 96, 2000, 2004 היו 3 "דורות" של טייסים כל אחד בא משכבת אוכלוסיה אחרת שנכחדה באבולוצית המחירים ואת מקומה תפסה שכבה עמידה יותר. מעניין לדעת אם קיימות תמונות של חניית הרכבים בהרצליה בשנים הללו ורק לפי זה תראה את המגמה. אני עוף מוזר כי אני מכיר את המקום מילדות אבל אלו שהוציאו רשיונות ב 2004 לא מכירים מה שהיה ב1990 ואלו שהוציאו ב 1996 לא מכירים את אשר היה ב1980 ואני לא מדבר על מחירים אלה גם על אופי וגיל האוכלוסיה. אני עד לשינוי התפיסתי של הטייסים בעבר באו לטוס צעירים שבראש היה להם מטוסים, טסו היטב והתקדמו רחוק.... היום מדובר על סמל סטטוס, כמו שתקנה מכונית יקרה ותלך לשחק גולף ככה תלך להוציא רשיון טיס, היום המקצוע הזה באמת הפך לתחביב שלא ממלא את כל הראש של העוסקים בכך. אגודת התעופה קיימת אבל היא מורכבת מ 150 טייסים בגיל ממוצע 60 כשל 40% מהם יש מטוסים פרטיים והמון כסף... היא בעיקר דואגת לפעילויות ספורטיביות תחרות נחיתות דיוק וניווט לדעתי אם מישהו מהרשויות יראו אותם רק יעלו את האגרות...
Adam Waiser פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 יש אלפי טייסים פרטיים בישראל אבל רק 300 או 400 מהם פעילים, השאר הפסיקו לטוס בגל ההתייקרויות של 96, 2000, 2004 היו 3 "דורות" של טייסים כל אחד בא משכבת אוכלוסיה אחרת שנכחדה באבולוצית המחירים ואת מקומה תפסה שכבה עמידה יותר. מעניין לדעת אם קיימות תמונות של חניית הרכבים בהרצליה בשנים הללו ורק לפי זה תראה את המגמה. אני עוף מוזר כי אני מכיר את המקום מילדות אבל אלו שהוציאו רשיונות ב 2004 לא מכירים מה שהיה ב1990 ואלו שהוציאו ב 1996 לא מכירים את אשר היה ב1980 ואני לא מדבר על מחירים אלה גם על אופי וגיל האוכלוסיה. אני עד לשינוי התפיסתי של הטייסים בעבר באו לטוס צעירים שבראש היה להם מטוסים, טסו היטב והתקדמו רחוק.... היום מדובר על סמל סטטוס, כמו שתקנה מכונית יקרה ותלך לשחק גולף ככה תלך להוציא רשיון טיס, היום המקצוע הזה באמת הפך לתחביב שלא ממלא את כל הראש של העוסקים בכך. אגודת התעופה קיימת אבל היא מורכבת מ 150 טייסים בגיל ממוצע 60 כשל 40% מהם יש מטוסים פרטיים והמון כסף... היא בעיקר דואגת לפעילויות ספורטיביות תחרות נחיתות דיוק וניווט לדעתי אם מישהו מהרשויות יראו אותם רק יעלו את האגרות... חבל שזה ככה... הנה תראה את הנהגים, ברגע שמחירי הדלק שוב מטפסים רבים כל כך יוצאים למחות, אני לא מבין למה הטייסים הצעירים מהמעמד הבינוני ומטה צריכים להיות שונים ופשוט להגיד שככה זה ולוותר על החלומות ולהפסיק לטוס ולשאוף לצבור שעות ולהתמקצע. חבל לי שרק עכשיו אני בצעדים הראשונים בכיוון כי ברור לי לגמרי שאם הייתי בעל רשיון שטס ופעיל ומסתובב הרבה בהרצליה אולי הייתי מצליח להטריף כמה אנשים ואת עצמי ולנסות לעשות איזה שינוי. לא נראה לי שזה כל כך בשמיים ואגב גם בתי הספר לטיסה שנראה לי שהם בכל זאת בעלי כוח כלשהו צריכים לראות את האינטרס שלהם בהורדת המחירים והתאמת הנהלים לטובת הטייסים כי בסופו של דבר יהיו מן הסתם יותר טיסות של אנשים שיכולים ומעוניינים לצבור שעות ויפה שעה אחת קודם :mrgreen:
Tomer Haim פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 ניסיתי, האמן לי שניסיתי, תשאל את סודרי מה היה פה בשנת 2005-6, ניסיתי הכל כמה טייסים צעירים מהמעמד הביניים יש? אולי 10-15 חברות התעופה מתוסכלות ואפילו שיווקית מתנהלות כמו מכולת (מהשיר של כוורת) של שנות ה-70... מפחדות להזיז משהו כי הן צפות בקושי עם הראש מעל המים ומפחדות שכל תזוזה עלולה להטביע אותן... דיברתי עם מונאייר ואם אחרים שום דבר לא זז. ועכשיו יותר מכל זמן במיוחד כש3 טייסים (מתוך 400 פעילים) נהרגים כל שנה - אין עם מי לדבר הדרך היחידה היא תיאורטית איכשהו לגרום לכך שהרוב המוחלט של הטייסים יהיו צעירים מהמעמ דהביניים כאילו לקחת איזה מנוף ולהעביר את החברה של VATIL להרצליה, ואז יש סיכוי שמשהו יזוז. (גם את זה ניסיתי בעבר ללא הצלחה)
Nir Gonen פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אם זה מנחם אתכם גם באנגליה שעת טיסה היא יחסית יקרה הפיתרון הוא להיצטרף למועדונים או מועדוני חברים ואז יש גישה למחירים יותר אטרקטיביים לדוגמא משדה קרוב לבית שלי ניתן להשכיר 152 במשהו כמו 130 פאונד לשעה לעומת זאת ניתן להיצטרף ל"מועדון" לשלם 70 פאונד לחודש ושעת טיסה יורדת ל60 פאונד לשעה! הבדל עצום! האם יש דבר כזה בארץ?! והאם זו יכולה להיות הדרך קדימה?!
Adam Waiser פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 ניסיתי, האמן לי שניסיתי, תשאל את סודרי מה היה פה בשנת 2005-6, ניסיתי הכלכמה טייסים צעירים מהמעמד הביניים יש? אולי 10-15 חברות התעופה מתוסכלות ואפילו שיווקית מתנהלות כמו מכולת (מהשיר של כוורת) של שנות ה-70... מפחדות להזיז משהו כי הן צפות בקושי עם הראש מעל המים ומפחדות שכל תזוזה עלולה להטביע אותן... דיברתי עם מונאייר ואם אחרים שום דבר לא זז. ועכשיו יותר מכל זמן במיוחד כש3 טייסים (מתוך 400 פעילים) נהרגים כל שנה - אין עם מי לדבר הדרך היחידה היא תיאורטית איכשהו לגרום לכך שהרוב המוחלט של הטייסים יהיו צעירים מהמעמ דהביניים כאילו לקחת איזה מנוף ולהעביר את החברה של VATIL להרצליה, ואז יש סיכוי שמשהו יזוז. (גם את זה ניסיתי בעבר ללא הצלחה) אני מאמין לך כי אני יודע כמה הדבר חשוב לך וישר כוח על כך! למה אתה מתכוון שצריך להעביר את החברה של ואטיל להרצליה? נראה לי בלי צחוק ואני מקווה שגם בלי יותר מדי נאיביות שאנחנו יכולים להיות כוח לא קטן באופק של עולם התעופה יש כאן את האנשים האיכותיים ואת האמביציה הנכונה ונראה לי שזה לא משהו מבוטל. צריך רק לדעת איך לפעול נכון ואם כחטיבה לא רוצים לצאת מתחום הוירטואלי עדין זה יכול להיות בסיס להכרות מפגש ופעילות גם בתחום המציאותי. מה שחשוב זה קודם כל שלא יהיה מצב שיש כל כך הרבה טיסים או טייסים לעתיד בכל מני שלבים של הרשיון שמקבלים את המצב הקיים ולא חושבים שיש ביכולתם לפחות לנסות לשנות משהו. וניר עכשיו ראיתי את ההודעה שלך אני לא יודע אם דווקא זו הדרך כי כאן מדובר על משהו יותר עמוק, מעין חוסר הבנה של המערכת לצרכי הציבור, שמעת מה תומר אמר - זה הופך יותר ויותר לנחלתם של עשירים כסוג של תחביב צדדי והממשלה או קובעי המדיניות בתחום רואים את המצב ובתגובה מעלים מיסוי אגרות וכו מבלי להבין שבסוף מי שנפגע זה אלו שלא יכולים לעשות את המינימום הדרוש כדי להתמקצע. ברור שמועדון או קבוצה ישיגו מחירים נוחים יותר אבל כך דאגתי רק לעצמי מבלי לחשוב קדימה על הענף כולו שהולך ונעשה בינוני ומסוכן יותר לכולם.
Nir Gonen פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אדם אתה צודק הבעיה היא הרבה יותר עמוקה, רק העלתי דרך שיכולה להוריד משמעותית את מחירי שעת הטיסה ובכך להפוך את התעופה למשהו קצת יותר נגיש! אם אנשים היו יודעים שיש באפשרותם להשכיר מטוס בשביל 340 שקל לשעה אולי זה היה משנה את הגישה של האנשים לתחום ומאפשר ליותר אנשים להיכנס לתעופה ולהפוך את זה למשהו יותר פופולרי ולהוריד במקצת את החשיבה שטיסה זה משהו שנועד לעשירים בלבד
Hananv פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אני וכמה חברים זו הדוגמה הכי טובה, אנחנו ילדים בני 17 בערך, ואנחנו בערך 3 שרוצים להוציא רשיון טיסה וכבר יכולים, אנחנו גם יכולים לממן את הרשיון עצמו, עם בעזרת משפחה או הלוואה, אבל לטוס קבוע בכל פעם אנחנו לא יכולים כי אין לנו תקציב של 860 ש'ח לשעת מנוע, ואם נרצה כמה שעות לטיסת ניווט או משהו, זה יעלה יותר מכל המשכורת ולהוסיף עוד חסכונות. ולטוס כל פעם לאורך החוף וחזרה, במחיר של חצי משכורת או בכל המשכורת זה אפשרי, אבל כמה פעמים אפשר לטוס ככה בלי לגוון? אני השוותי מחירים לחו"ל ושם שעת טיסה על ססנה 172 עולה 140$ בערך, בחשבון פשוט זה 490 ש"ח, 500 ש"ח, זול ב 350 מהמחיר בארץ. ועכשיו שהדלק עוד עלה, אין סיבה שיחפשו להוריד מחירי טיסה, למרות שלדעתי זה באמת אפשרי, אפילו ב 50 או 100 ש'"ח.
Nadav פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אני וכמה חברים זו הדוגמה הכי טובה, אנחנו ילדים בני 17 בערך, ואנחנו בערך 3 שרוצים להוציא רשיון טיסה וכבר יכולים, אנחנו גם יכולים לממן את הרשיון עצמו, עם בעזרת משפחה או הלוואה, אבל לטוס קבוע בכל פעם אנחנו לא יכולים כי אין לנו תקציב של 860 ש'ח לשעת מנוע, ואם נרצה כמה שעות לטיסת ניווט או משהו, זה יעלה יותר מכל המשכורת ולהוסיף עוד חסכונות.ולטוס כל פעם לאורך החוף וחזרה, במחיר של חצי משכורת או בכל המשכורת זה אפשרי, אבל כמה פעמים אפשר לטוס ככה בלי לגוון? אני השוותי מחירים לחו"ל ושם שעת טיסה על ססנה 172 עולה 140$ בערך, בחשבון פשוט זה 490 ש"ח, 500 ש"ח, זול ב 350 מהמחיר בארץ. ועכשיו שהדלק עוד עלה, אין סיבה שיחפשו להוריד מחירי טיסה, למרות שלדעתי זה באמת אפשרי, אפילו ב 50 או 100 ש'"ח. חנן ראשית, הראייה צריכה להיות קצת יותר קדימה. זה טוב ויפה להוציא רשיון, אבל ההוצאות האמיתיות הן בטיסות עצמן ובגוון שתרצה להוסיף כדי שלא לחזור על אותם נתיבים פעם אחר פעם. שנית, לא נראה לי שהוזלה של 50 או 100 ש"ח ישנו יותר מדי לשיקול. מה שניר אומר,לעומת זאת, נשמע הרבה יותר הגיוני. אם מחירי הטיסות היו בסביבות 400-500 ש"ח, אז אפשר היה לשקול את העניין ברצינות. במציאות שלנו היום,לצערי, אני הרבה הרבה יותר פסימי. איכשהו לא נראה לי שבתי הספר לטיסה יחליטו ביום בהיר אחד להוריד את המחירים. בואו לא נשכח שהעולם היום נהיה יותר ויותר קפיטליסטי, כל אחד והרווח שלו. השאלה האמיתית היא-כמה מהר אנחנו יכולים להוציא רשיון, כי מה שעולה היום 70000 שקלים עלה אתמול 40000 שקלים ויעלה מחר 120000 שקלים. אוצו רוצו מהר ילדים! :?
Nir Gonen פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 שנית, לא נראה לי שהוזלה של 50 או 100 ש"ח ישנו יותר מדי לשיקול. מסכים! כשאתה מוציא כמעט 1000 שקל על שעת טיסה מה זה 50 שקל פלוס או מינוס? מה שניר אומר,לעומת זאת, נשמע הרבה יותר הגיוני. אם מחירי הטיסות היו בסביבות 400-500 ש"ח, אז אפשר היה לשקול את העניין ברצינות. אני כמעט בטוח שאם אנשים היו יכולים לעלות לשעת טיסה תמורת 300-400 שקל המצב היה נראה שונה מאוד!
Amir Paz פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 מעבר למה שהעלה תומר חיים על עלות שעת הטיסה, ואחרי שעות עם תומר במסנג'ר תאמינו לי שהוא עשה פה מחקר של סמי צמח - הבן של מינה צמח יש עוד בעיה - לפני שעזבתי לקנדה יצא לי לטוס המון עם טייסים שעושים טיסות רומנטיות במסגרת חברת תעופה מסחרית (סקאיי). הטייסים, בעלי רשיון מסחרי ומינימום 500 שעות טיסה, מטיסים ססנה 172 משדה דב ליעדים שונים עם נוסעים בצורה מסחרית (אותן טיסות כיף שאנחנו מכירים). הטייסים לא מקבלים שכר על הטיסות ומבצעים זאת בהתנדבות, בטענה שזוהי "הזדמנות לצבור שעות". בן אדם בן 40 עם משפחה שמגיע מירושלים לשדה דב כמה פעמים בשבוע ולא מקבל אפילו שכר מינימום לשעת הטיסה שלו, מעיד על תעופה דפוקה.
Hananv פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 האמת שזה באמת דפוק אם זו המציאות. זה גם סוג של ניצול האמת. אמנם הם מטיסים לא בחשבונם ומקבלים שעות, אבל הם צריכים מאיפשהו להכניס כסף, ואולי הם רוצים את זה בתור מקצוע? אפילו 10% קשה לשלם להם מרווח הטיסה? גם אם יגיעו להרבה שעות, מאיפה ישיגו כסף כדי להתקדם ברשיונות ולהתקדם לחברות, שלא לדבר שיש מקומות שדורשים הסמכה למטוס מסוים, והטיס אמור לשלם מכיסו הפרטי את מחיר ההסמכה..
Adam Waiser פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 מעבר למה שהעלה תומר חיים על עלות שעת הטיסה, ואחרי שעות עם תומר במסנג'ר תאמינו לי שהוא עשה פה מחקר של סמי צמח - הבן של מינה צמח יש עוד בעיה - לפני שעזבתי לקנדה יצא לי לטוס המון עם טייסים שעושים טיסות רומנטיות במסגרת חברת תעופה מסחרית (סקאיי). הטייסים, בעלי רשיון מסחרי ומינימום 500 שעות טיסה, מטיסים ססנה 172 משדה דב ליעדים שונים עם נוסעים בצורה מסחרית (אותן טיסות כיף שאנחנו מכירים). הטייסים לא מקבלים שכר על הטיסות ומבצעים זאת בהתנדבות, בטענה שזוהי "הזדמנות לצבור שעות". בן אדם בן 40 עם משפחה שמגיע מירושלים לשדה דב כמה פעמים בשבוע ולא מקבל אפילו שכר מינימום לשעת הטיסה שלו, מעיד על תעופה דפוקה. ממה שהבנתי המצב הזה הוא לא נחלתם של טייסי ישראל בלבד, שמעתי גם על חברות תעופה ברחבי העולם שעושות את אותה עסקה עם החברה הצעירים - "אתם תטיסו את המטוסים בשבילנו ותצברו שעות ואנחנו בתמורה לא נשלם לכם או נשלם לכם סכומים סמליים בלבד". לא שזה משנה משהו לדיון סתם אנקדוטה... אבל מי שאשמים במצב הזה הם אך ורק הטייסים שמסכימים ל"חוזה" הזה, לא מתאגדים לא שובתים ולא מנסים לשנות את המציאות הזו לטובתם אחד במאי או לא אחד במאי!
Tomer Haim פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 בקשר ל"להעביר את VATIL להרצליה" לפי נסיוני, שינוי חיובי יתרחש רק אם באופן היפוטתי יקרה הדבר הבא: 1. שרוב הטייסים העשירים והמבוגרים יפסיקו לטוס או יקנו מטוסים לעצמם 2. שרוב החבר'ה הצעירים של VATIL פתאום יופיעו בהרצליה ויתחילו לטוס ברור שדבר כזה לא יקרה, בדיוק כמו ריבוע קסמים, כשהמחיר יקר, הצעירים ממעמד הביניים לא יבואו לטוס בהרצליה, והמבוגרים העשירים שבשבילם תעופה היא סמל סטטוס לא יעזבו לבתי הספר לטיסה אין אינטרס ויש המון פחד לפנות לאוכלוסיה "נמוכה" והיום ממצבים מבחינה שיבווקית את התעופה כמשהו יקר, מארגנים טיסות ארוכות עם ארוחות במסעדות יוקרה, רישתו את כל הרצליב ב WIFI וכו החלום של אמיר זה לקנות מטוס, כמו סמי, מהצד השני של המסלול, מוסיקה מזרחית, 400 ש"ח לשעה ולשבור את השוק חחח המצב לא טוב, אם למישהו יש רעיון פרקטי שיגרום למסה גדולה של חבר'ה צעירים מהמעמד הביניים לבוא לטוס שיגיד
Hananv פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אולי אם לארגן קבוצה גדולה משמעותית לרשיון טיס שיהיה מוזל לכל אדם, ושהמחירים לשעת טיסה יוזלו משמעותית בהתחייבות לטוס בקביעות בחברה המסוימת יעזרו. כי טייסי VATIL כן יטוסו קבוע והרבה אם יתאפשר להם כמובן, גם כאלו מן המעמד הבינוני. ולגבי מה שאמיר ציין פה, בהחלט שזה דבר שניתן לשינוי, אולי מאוחר מידי עכשיו, אך אם כל טייס יגיד "אני לא עושה שום דבר בחינם", בסופו של דבר החברות יאלצו להכנס להפסדים או יפרשו, לכן הם יהיו חייבים להציע משהו כדי לפצות את הטייסים בתמורה לעבודתם. היום בישראל הטייס הבינוני לא מסוגל להרשות לעצמו לקנות מטוס, אפילו בקבוצת רכישה של 5 חברים או יותר זה בעייתי, והרוב הגדול נאלצים לשכור את המטוס לפי שעה, ועל זה כל החברות עושות קופה ולא רוצות להוריד מחיר. הרי הטייסים העשירים פשוט ממלאים דלק וטסים, בחברות זה הרבה יותר יקר. ועובדה, בחו"ל זה מצליח יותר, והעלות שם הרבה יותר זולה, אפילו בלי לשלם דלק אלא שעת מנוע רגילה.
Nadav פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 בקשר ל"להעביר את VATIL להרצליה" לפי נסיוני, שינוי חיובי יתרחש רק אם באופן היפוטתי יקרה הדבר הבא:1. שרוב הטייסים העשירים והמבוגרים יפסיקו לטוס או יקנו מטוסים לעצמם 2. שרוב החבר'ה הצעירים של VATIL פתאום יופיעו בהרצליה ויתחילו לטוס ברור שדבר כזה לא יקרה, בדיוק כמו ריבוע קסמים, כשהמחיר יקר, הצעירים ממעמד הביניים לא יבואו לטוס בהרצליה, והמבוגרים העשירים שבשבילם תעופה היא סמל סטטוס לא יעזבו לבתי הספר לטיסה אין אינטרס ויש המון פחד לפנות לאוכלוסיה "נמוכה" והיום ממצבים מבחינה שיבווקית את התעופה כמשהו יקר, מארגנים טיסות ארוכות עם ארוחות במסעדות יוקרה, רישתו את כל הרצליב ב WIFI וכו החלום של אמיר זה לקנות מטוס, כמו סמי, מהצד השני של המסלול, מוסיקה מזרחית, 400 ש"ח לשעה ולשבור את השוק חחח המצב לא טוב, אם למישהו יש רעיון פרקטי שיגרום למסה גדולה של חבר'ה צעירים מהמעמד הביניים לבוא לטוס שיגיד הרעיון הכי מוצלח שעולה לי לראש ישמע אולי מצחיק, אבל אם תחשבו על זה לעומק אולי יש דברים בגו. אולי איזה מליונר שאוהב את התחום אהבת אמת יחליט לצורך העניין שהוא באמת ובתמים רוצה לשפר את כל ענף התעופה. אותו אדם יקצה משאבים פיננסיים מהונו כדי לסבסד בצורה מהותית את הענף עבור קבוצות סלקטיביות של צעירים שיעמדו בקריטריונים מסויימים שיוצבו, מעיין מילגה לצורך העניין. כך אותם טייסים צעירים יוכלו להנות מטיסות מוזלות במחירים שעליהם אנחנו מדברים (קרי 400-500 ש"ח). אותו אדם יקנה שטח בהרצליה או כל שדה אחר ויקים בו "טייסת" משלו שבה טסים אנשים רק לצורך ההנאה שבטיסה והפריה הדדית בכל הנוגע לתעופה. ברור לי שאני חי בסרט תורכי שבו המוטיב המרכזי הוא מוסד הלוטו. אבל היי, גם לי מותר לפנטז, לא? אולי הרעיון הזוי, אבל עומד בבסיסו משהו שבקנה מידה קצת יותר קטן, עוד עלול להצליח... דרך אגב, אני עדיין לא מליונר. כאני אהיה , אני מבטיח להקצות משאבים לנושא הנדון
Amir Paz פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 בקשר ל"להעביר את VATIL להרצליה" לפי נסיוני, שינוי חיובי יתרחש רק אם באופן היפוטתי יקרה הדבר הבא:1. שרוב הטייסים העשירים והמבוגרים יפסיקו לטוס או יקנו מטוסים לעצמם 2. שרוב החבר'ה הצעירים של VATIL פתאום יופיעו בהרצליה ויתחילו לטוס ברור שדבר כזה לא יקרה, בדיוק כמו ריבוע קסמים, כשהמחיר יקר, הצעירים ממעמד הביניים לא יבואו לטוס בהרצליה, והמבוגרים העשירים שבשבילם תעופה היא סמל סטטוס לא יעזבו לבתי הספר לטיסה אין אינטרס ויש המון פחד לפנות לאוכלוסיה "נמוכה" והיום ממצבים מבחינה שיבווקית את התעופה כמשהו יקר, מארגנים טיסות ארוכות עם ארוחות במסעדות יוקרה, רישתו את כל הרצליב ב WIFI וכו החלום של אמיר זה לקנות מטוס, כמו סמי, מהצד השני של המסלול, מוסיקה מזרחית, 400 ש"ח לשעה ולשבור את השוק חחח המצב לא טוב, אם למישהו יש רעיון פרקטי שיגרום למסה גדולה של חבר'ה צעירים מהמעמד הביניים לבוא לטוס שיגיד הרעיון הכי מוצלח שעולה לי לראש ישמע אולי מצחיק, אבל אם תחשבו על זה לעומק אולי יש דברים בגו. אולי איזה מליונר שאוהב את התחום אהבת אמת יחליט לצורך העניין שהוא באמת ובתמים רוצה לשפר את כל ענף התעופה. אותו אדם יקצה משאבים פיננסיים מהונו כדי לסבסד בצורה מהותית את הענף עבור קבוצות סלקטיביות של צעירים שיעמדו בקריטריונים מסויימים שיוצבו, מעיין מילגה לצורך העניין. כך אותם טייסים צעירים יוכלו להנות מטיסות מוזלות במחירים שעליהם אנחנו מדברים (קרי 400-500 ש"ח). אותו אדם יקנה שטח בהרצליה או כל שדה אחר ויקים בו "טייסת" משלו שבה טסים אנשים רק לצורך ההנאה שבטיסה והפריה הדדית בכל הנוגע לתעופה. ברור לי שאני חי בסרט תורכי שבו המוטיב המרכזי הוא מוסד הלוטו. אבל היי, גם לי מותר לפנטז, לא? אולי הרעיון הזוי, אבל עומד בבסיסו משהו שבקנה מידה קצת יותר קטן, עוד עלול להצליח... דרך אגב, אני עדיין לא מליונר. כאני אהיה , אני מבטיח להקצות משאבים לנושא הנדון הי הי אתה לא היחיד לי בראש יש את "בית VATIL" שיקום במתחם מגידו. 5 קומות 5 מאמני LEVEL-D מאמן פיקוח טיסה מלא כיתות הדרכה צי ססנות (אמיתי) :drinking:
Adam Waiser פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 בקשר ל"להעביר את VATIL להרצליה" לפי נסיוני, שינוי חיובי יתרחש רק אם באופן היפוטתי יקרה הדבר הבא:1. שרוב הטייסים העשירים והמבוגרים יפסיקו לטוס או יקנו מטוסים לעצמם 2. שרוב החבר'ה הצעירים של VATIL פתאום יופיעו בהרצליה ויתחילו לטוס ברור שדבר כזה לא יקרה, בדיוק כמו ריבוע קסמים, כשהמחיר יקר, הצעירים ממעמד הביניים לא יבואו לטוס בהרצליה, והמבוגרים העשירים שבשבילם תעופה היא סמל סטטוס לא יעזבו לבתי הספר לטיסה אין אינטרס ויש המון פחד לפנות לאוכלוסיה "נמוכה" והיום ממצבים מבחינה שיבווקית את התעופה כמשהו יקר, מארגנים טיסות ארוכות עם ארוחות במסעדות יוקרה, רישתו את כל הרצליב ב WIFI וכו החלום של אמיר זה לקנות מטוס, כמו סמי, מהצד השני של המסלול, מוסיקה מזרחית, 400 ש"ח לשעה ולשבור את השוק חחח המצב לא טוב, אם למישהו יש רעיון פרקטי שיגרום למסה גדולה של חבר'ה צעירים מהמעמד הביניים לבוא לטוס שיגיד הרעיון הכי מוצלח שעולה לי לראש ישמע אולי מצחיק, אבל אם תחשבו על זה לעומק אולי יש דברים בגו. אולי איזה מליונר שאוהב את התחום אהבת אמת יחליט לצורך העניין שהוא באמת ובתמים רוצה לשפר את כל ענף התעופה. אותו אדם יקצה משאבים פיננסיים מהונו כדי לסבסד בצורה מהותית את הענף עבור קבוצות סלקטיביות של צעירים שיעמדו בקריטריונים מסויימים שיוצבו, מעיין מילגה לצורך העניין. כך אותם טייסים צעירים יוכלו להנות מטיסות מוזלות במחירים שעליהם אנחנו מדברים (קרי 400-500 ש"ח). אותו אדם יקנה שטח בהרצליה או כל שדה אחר ויקים בו "טייסת" משלו שבה טסים אנשים רק לצורך ההנאה שבטיסה והפריה הדדית בכל הנוגע לתעופה. ברור לי שאני חי בסרט תורכי שבו המוטיב המרכזי הוא מוסד הלוטו. אבל היי, גם לי מותר לפנטז, לא? אולי הרעיון הזוי, אבל עומד בבסיסו משהו שבקנה מידה קצת יותר קטן, עוד עלול להצליח... דרך אגב, אני עדיין לא מליונר. כאני אהיה , אני מבטיח להקצות משאבים לנושא הנדון הי הי אתה לא היחיד לי בראש יש את "בית VATIL" שיקום במתחם מגידו. 5 קומות 5 מאמני LEVEL-D מאמן פיקוח טיסה מלא כיתות הדרכה צי ססנות (אמיתי) :drinking: אוי לא הוא שוב מתחיל... אבל תכלס אם יש מישהו שהייתי רוצה אותו בתור המנהיג של המהפכה (או של כל דבר אחר כולל עמדות פיקוח עם מים סבון והרבה אדים וקוקפיטים שהם בעצם ארונות) זה רק אמיר פז! תומר לגבי החברה הצעירים אולי בכל זאת הרעיון של ניר יכול להכנס כאן לתמונה. אולי נצליח בתור שלב ראשון לארגן קבוצה של כמה עשרות שיבואו ללמוד, אולי זה יפתח פתח מסויים להתארגנויות דומות בעתיד ובסופו של יום (או של כמה שנים) יצעיר קצת את הענף. לגבי העשירים לא ממש אכפת לי אם הם יטוסו או לא יותר חשוב זה לראות איך גורמים למה שיותר חברה צעירים וחדורי מוטיבציה להאמין שזה אפשרי ולהתחיל לצעוד בכיוון הרשיון. קיצר אם בא לך תרשום לי את הנייד שלך בפרטי ואני מרים לך טלפון פעם הבאה שאהיה בהרצליה נראה לי שיש לנו עוד הרבה על מה לדבר...
Tomer Haim פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 קבלו נתונים סטטיסטיים: עלות שעת טיסה על ססנה 172: - 1986: 280 ש"ח - 1995: 390 ש"ח - 1997: 450 ש"ח - 1999: 600 ש"ח - 2003: 700 ש"ח - 2006: 750 ש"ח - 2008: 960 ש"ח - 2010: 860 ש"ח השכר הממוצע במשק: - 1995: 5000 ש"ח - 1997: 5700 ש"ח - 1999: 6400 ש"ח - 2003: 7000 ש"ח - 2006: 7600 ש"ח - 2008: 7800 ש"ח - 2010: 8200 ש"ח שעות אותן ניתן לטוס עם השכר הממוצע: - 1995: 12.8 - 1997: 12.6 - 1999: 10.7 - 2003: 10 - 2006: 10.1 - 2008: 8.1 - 2010: 9.5 ניתן לראות ירידה מתמדת בכמות שעות הטיסה שניתן לטוס שימו לב שככל שהשנים עוברות השכר הממוצע הופל לבאמת "ממוצע" כי ההבדל בין המינימום למקסימום רק הולך ומתעצם. כך שבפועל ההבדל בין השעות שאדם ממוצע טס בשנת 85 לשעות שאדם ממוצע יכול לטוס היום עצום הרבה יותר.
Tomer Haim פורסם מאי 1, 2011 דיווח פורסם מאי 1, 2011 אדם, אכן יש לנו הרבה על מה לדבר בהרצליה אני לא הייתי הרבה מאוד זמן כי אני טס משדה דב ולא בגלל שאני משלם 60 ש"ח פחות, אני פשוט לא מתחבר כבר לאוכלוסיה שטסה מהרצליה. וכן חשוב אופי ההתנהגות של העשירים כי עקומת הביקוש לטיסה היא העקומה המצרפית של הקהל הזה וזה יחד, הדור הצעיר מהמעמד הביניים לא צריך גלסס קוקפיט ולא צריך מטוסי קומפלקס ולא צריך WIFI ולא צריך מכשירי GPS, רק מצריך מטוס מתוחזק מופתי ומקום לטוס בו