עבור לתוכן
Amir Paz

איך נוצר עילוי ?

Recommended Posts

פורסם

אני משער שכולם פה יודעים איך נוצר עילוי.

רק שימו לב שהתאוריה שאתם מכירים לא נמצאת באחת מהלינקים שקיבלתי במייל:

www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/wrong1.html

www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/wrong2.html

www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/wrong3.html

:lol:

פורסם

ציטוט סוף תשובת מאמר נאסא:

To truly understand the details of the generation of lift, one has to have a good working knowledge of the Euler Equations.

לדעתי זהו סיכום אומלל, או לפחות לא מתאים לרמת תלמיד תיכון, או כל תלמיד. המאמר לדעתי יותר משאשר מלמד את תיאורית העילוי, מסתובב סביב זנבו.

פורסם
ציטוט סוף תשובת מאמר נאסא:

To truly understand the details of the generation of lift, one has to have a good working knowledge of the Euler Equations.

לדעתי זהו סיכום אומלל, או לפחות לא מתאים לרמת תלמיד תיכון, או כל תלמיד. המאמר לדעתי יותר משאשר מלמד את תיאורית העילוי, מסתובב סביב זנבו.

זה נכון, חוץ מלפרסם "תאוריות שגויות", חיפשתי לראות איך הם מסבירים את התאוריה האמיתית.

שמו קצת מדמה זרימה, קצת הסברים, אבל לא ממש הגיעו לשורש העניין.

פורסם

עופר

יש לי את הספר של ה FAA ועברתי עליו עכשיו. מה שעשה אותי עוד יותר מבולבל :lol:

ה FAA מסברים:

faax.jpg

NASA טוענים:

wrong1.gif

מה הסיפור???

פורסם

גם כשאני התעניינתי קיבלתי את ההסבר הנפוץ (כמו בחוברת של הFAA), אך עם זאת שמעת את התאוריה שהעיקרון אינו נכון.

בכל אופן, עדיין לא קיבלתי תשובה חד משמעית, אני משער שפתרון לסוגייה אפשר למצוא באקדמייה, או אם מישהו מתנדב להעשיר אותנו כאן...

פורסם

ביצעתי קורס ממושך של הטכניון בתורת הזרימה, היא הבסיס התיאורטי לנושא. עלו שם מספר ביטויים כגון CURL V ו-TENSOR שהפכו את המתמטיקה היבשה לרומנטית, אך לא בהכרח הרבה יותר ברורה. מי שלבסוף הבהיר את העניין היה Kutta עם 3 משוואות דיפרנציאליות פשוטות המגדירות לחץ, מהירות וטמפ' זורם בכל מקום, שפותחו לפני כ-300 שנה. אלא שעד היום לא הצליחו לפתרן.

לדעתי יהיה בטוח מספיק לטוס הלאה תוך התעלמות מאותו מאמר שאמיר פירסם.

פורסם

אם אפשר להפריע,

שילוי נוצר דווקא מהעובדה של קימור הכנף,באופן כללי האוויר זורם יותר מהר מעל הכנף ולאט יותר מתחת הכנף,וכך חלקיקי האוויר יותר לחוצים.

ברגע זה הטייס מרים את ההגה מה שגורם לעליית המאזנות האחוריות אני חושב שהן נקראות ALIRONS ,מרים אותם כלפי מעלה.זה גורם לחסימה מקצתית של האוויר המהיר מעל ויוצר עו לחץ למטה,וכך המטוס מורם.

אל תשכחו את אפקט המנוע עם דחף ממוצע של 8000 פאונד בכלל מטוסי 737,

שגם הוא עוזר מאוד.בשלב זה הכנפיים פשוט מחזיקות את המטוס באוויר.עופר,לחץ דיפרנציאלי הינו הלחץ המפעיל חומר כלשהו (או נוזל או גז במקרה שלנו גז אך ברוב המקרים זהו נוזל) על דפנות כלי כלשהו..כמו לחץ הדם על הגוף או לחץ האוויר הדחוס על דפנות הקבינה.

אין מה למדוד את הלחץ העובר מחחת לכנף או מעליה ע"י משוואת לחץ דיפרנציאלי,משום שהאוויר אינו לוחץ על כלום אלא על עצמו..אלא ע"י משוואה המודדת את צפיפות חלקקי האוויר ואני חושב שזה לחץ ברומטרי אך זה לא נראה כ"כ קשור זה כבר מטאורולוגיה.באותו המאמר ראיתי שמוזכר אפקט הלחץ הברומטרי.סתם נקודה למחשבה זאת התאוריה שנראית לי הכי הגיונית.

פורסם

בוא ואסביר יותר טוב:

קח נייר,קפלו ועשה ממנו מטוס נייר.עמוד במקום פתוח (חשוב ללא רוח) הורד את ידיך לגובה המותניים וזרוק.

תשים לב מייד שהמטוס טס הוא עולה בגובה למרות שזרקת אותו מגובה מסוים.כאן בא לביטוי "אפקט ברנולי" הידוע,שאומר

שחיכוך גוף שפרודותיו יותר לחוצות מפרודותיו של החומר המתחכך איתו,ייצור הפרשים בלחצי האוויר.גליל מפלסטיק למשל,שקונים בכל חנות צעצועים,עשוי מפלסטיק.פלסטיק הינו חומר מוצק.

מהו חומר מוצק ומה הופך אותו לכזה?כל גוף מורכב מפרודות פרודות.גוף האדם,פלסטיק ואפילו ברזל ממוגנט.

וסתם לידע כללי,האפקט הזה של הפרודות במגנט משמש ליצירת חשמל.אז,בחומר מוצק ברור שהפרודות לחוצות יותר מבחומר גזי,במקרה שלנו האוויר.

כידוע,האטמוספירה מורכבת מכמה שכבות.אחת מהם היא הטרופוספירה.בשכבה זו אנו חיים.היא מגיעה מגובה הרגליים ומשתרעת עד 8 ק"מ מעפ"ש.

שכבה זו מכילה 75% ממסת הגזים האטמוספירית.

היא מורכבת מהגז O.וגם מהגז co2 שלא רלוונטי כי הוא מהווה רק כ0.03 אחוז משכבה זו.

שזה חמצן.לחמצן יש משקל,כי הוא חומר.תבין, זה לא כלום,זה משהו- זה עצם!

גם לחמצן ישנם פרודות. הפרודות הם בלחץ מזערי מזה של חומר מוצק.אז הפרודות בחומר המוצק בלחץ יותר גבוה מזה של פרודות החמצן.

אוויר שזורם יותר מהר לחצו יורד.שאתה מזיז את הגליל במהירות רבה,שזה לא כ"כ הגיוני שהוא יעוף אבל הוא יכול לעוף אם אתה מעיף אותו במהירות הקול,הוא יתרומם.

האוויר שזורם לאט,מתחת לו,בלחץ יותר גבוה,וזה כאילו יותר מבנה או יסוד תחת לבניין.אתה עומד בקומה השנייה בבניין קומות,אז הקומה הראשונה היא " היסוד" שלך.

ככה גליל יכול לעוף,ונוצר עליו עילוי.כמו אפקט המדפים,גם בהמראה זנב המטוס יוצר עילוי ע"י הגרר.תראה,המדפים כאילו יוצרים גם קומת אוויר מתחת לזנב,משום שמהירותו של המטוס בנחיתה ובגישה,היא נמוכה,ואז היינו מקבלים היזדקרות כי אין "לחץ אוויר" מפיק מתחת לזנב המטוס.

אין פה קשר ללחץ דיפרנציאלי,שהזכרת מקודם,זה בכלל אלמנט אחר.

על לוח שטוח לא יווצר עילוי,אלא בתנאים מיוחדים של מהירות גבוהה ביותר.זו הסיבה שכנף המטוס קמורה,וזה בכל מטוס כך.

והוכחה:איך טס עפיפון?לא ע"י רוח שבאה מתחתתו?

ולמה?

ככה זה בפיזיקה. :D מקווה שהבינותה אותי.

פורסם

נתמקד בתשובותיך לשאלותי,

עילוי על גליל: השאלה היתה לגבי דרך יצירת העילוי עליו. תשובתך לא נכונה, חסר בה התנאי ההכרחי ליצירת עילוי עליו.

עילוי על לוח שטוח: כנ"ל, תשובתך לא נכונה. עילוי יווצר בתנאי מסוים שלא הזכרת, וכך יהיה בכל מהירות, ללא תלות בגודלה .

שתי הדוגמאות עליהן שאלתי הם מיסודות תורת העילוי. מציע ללמוד עקרונות טיסה מהיסוד ואח"כ לכתוב מאמרים ותשובות מפורטות.

פורסם
וכך יהיה בכל מהירות, ללא תלות בגודלה .

תעבור על הפסקאות שלמטה.

ד"א תלוי בגודל הגוף,משקלו,רוח עכשוית ועוד כמה גורמים הכרחיים.

תסכים איתי שאם אתה לוקח סתם גליל,סוגר אותו משני צדדיו,מחבר אותו לגלגלים ומסיע אותו במהירות של 5 קשר לא יהיה שום עילוי.

אם אתה מסיע אותו במהירות שחישבת לו,יוצר עילוי רגעי,אבל זה לא יחזיק,כי אין מה שיחזיק אותו באוויר,לא חיברנו כנפיים.

עילוי יווצר בתנאי מסוים שלא הזכרת

אני הפעם חולק על דעתך וחושב שהיא לא נכונה,ומוכן להציג טיעונים עד שנגיע למסקנה הנכונה.

אציג טיעונים מאנציקלופדיות ואתרים שונים:הנקודות הם משפטים שלא רלוונטים לנו.

ציצוט מתוך "אטלס התעופה ," נכתב ע"י מאיר כהן,ונעזר בעשרות מדענים וטייסים מנוסים:

חוקי התעופה: .............רק כשהגיעו החוקרים למסקנה .......שעילוי נוצר על ידי קימור הכנף....

ליראונרדו דה וינצ'י היה הראשון שגילה ....את העיקרון היסודי שאומר שהפרשי הלחצים הנוצרים על כנפיה הכמורות של הציפור הם הגורמים ליצירת העילוי...

האוויר זורם מעל לכנף מהר יותר,ולכן הלחץ שלו על הכנף נמוך יותר.לעומת זאת,האוויר הזורם מתחת לכנף זורם לאט יותר,וכך נוצר הפרש בין הלחצים.שנים מאוחר יותר גילו

כי הכנף ואיתה המטוס נהדפים כלפי מעלה,בשעה שהאוויר נהדף כלפי מטה.כדי להשיג זאת,על המטוס לנוע מהר קדימה,וזהו תפקידם של המנועים."

ציטוט מתוך אינציקלופדית אוקספורד,הננעזרת ב2000 מדענים מנוסים מכל העולם:פסקת להשאר באוויר קרח 5ב ע"מ 236:

"האוויר הנע מעל לכנפי העוף יוצר כוח עילוי.אפשר לראות זאת כאשר נושפים בחזקה מעל לדף הנייר,המוחזק במאוזן בקצהו האחד.הנייר מתרומם קצת.הדבר הזה קורה משום שההאוויר הנע מעל הנייר גורם ללחץ שם להיות נמוך יותר מן הלחץ שלמטה-וכך נוצר עילוי...."

המשך הפסקה בעמוד הבא:

"המטטוס ישאר באוויר כל עוד הוא ממשיך לנוע קדימה במהירות המספיקה ליצירת כוח עילוי בעוצמה השווה למשקלו של המטוס או גדולה מננו.."

ותעבור על זה:http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=120913

אין פה כלום שלא הזכרתי....

בזרימת גליל,הלחץ הסטטי עולה בנקודת הסטגנציה הקדמית ויוצר את הלחץ הטוטאלי הרב ביותר בנקודה זאת.בהמראה,מעורבת רק אנרגיה קינטית המסופקת למטוס ע"י מנועיו,וכשהוא נכנס למשל לזרם סילון באוויר או משייט בגובה רב,אפשר לחסוך מעלות הדלק ע"י האנרגיה הפוטנציאלית המסופקת ע"י האוויר והזרמים.מן הסתם הכל קשור בהכל במקרה שלנו זה עילוי,ופה אני מחזיר אותך מעלה,לפסקה מתוך אטלס התעופה שורה רביעית המשפט המדבר על תפקיד המנועים.ואגב משום כך גם כנפי הדאון גדולות יותר.

על כוחות אוירודינמיים אני מפנה אותך לכאן:

http://web.macam98.ac.il/~litami/kererozgabay/c.htm

פורסם

שוב כמו שהזכרתי,

על פי התמונה ובכלל על ירי,הטיל או הכדור או מה שיורים זז ונע ע"י האנרגיה הפוטנציאלית המופעלת עליו.

וכידוע:

אנרגיה פוטנציאלית:היא אנרגיה הפועלת על גוף כלשהו כתוצאה מכוח הפועל עליו.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%A4%D7%95%D7%98%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA

במקרה זה,הטנק פשוט מעיף אותו.

במקרה שיש לו משגר עצמי,פועלת האנרגיה הקינטית:אנרגית תנועה שגוף רוכש כתוצאה מעצמו.

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%AA

האובייקט הזה לא יכול לנווט,אלא לנוע רק קדימה.המשגר ממשיך לשגר,והטיל לא יכול לזוז אלא אם יש לו כנפונים וגם אז זה לא כ"כ ניווט באוויר,אלא המחשב מחשב באיזה זווית לירות,

וכך הטיל מופנה לכל מיני מקומות.אם אתה יורה טיל ולא משנה איזה,אני לא חושב שתוכן להחזירו אחורה בידי סיבוב...רק עם כנפונים.פה באה לביטוי זווית המנוע ועוד דברים שלא אפרט.

האנרגיה הפוטנציאלית פועלת כאשר יורים באקדח.

האנרגיה הקינטית פועלת כאשר משגרים פגז מטנק.

הבנתם את ההבדל של מי מפעיל את הכוחות בשני המקרים?

פורסם

יכול להיות שלא הייתי מספיק צלול בשאלה.

אבל שים לב שלא שאלתי איזה כוח הרים אותו לאוויר או האם יכול לנווט דרכו באוויר.

הכתבתי לך עובדה (אמיתית),

שעל פגז היוצא מקנה תותח פועל עילוי בדומה לזה שעל כנף מטוס- למרות שאין לו כנפיים, לא מנועים ולא גוף קמור.

בוא ננסה את זה בדרך אחרת:

עפ"י מה שהכתבת, על מטוס רגיל (קמור) שרץ על המסלול בהמראה יש עילוי, הוא יכול להמריא לפני שנגמר המסלול ללא משיכת סטיק והרמה אף?

אם כן, אז למה צריך VR בהמראה?

ובלי קשר ישיר,

אני מעריך מאוד את הרצינות וסגנון הכתיבה שלך. הלוואי שהרבה אנשים כאן היו כמותך. :wink:

פורסם

אתה לא קורא את השאלות.

לא שאלתי אילו משתנים משפיעים על גודל העילוי אלא איך ייווצר עילוי על גליל ועל לוח שטוח. הם נמצאים בתוך גוש אוויר הזורם לעברם, והשאלה לגבי כל אחד לחוד היא איך יווצר עילוי על זה ועל זה.

כל הטקסט למטה לא רלבנטי. אפשר לייצר על שניהם עילוי ועובדת היווצרות עילוי כן או לא, אין לה קשר למהירות זרימת האוויר, אלא לכל אחד מהגופים קיים תנאי מסוים שיאפשר יצירת עילוי עליו, גם במהירות בת קשר. מטרת השאלה היתה להראות כי יש צורך בהבנת עקרונות יצירת העילוי. ובעקרונות אלה מצויות התשובות.

פורסם

האנרגיה הפוטנציאלית פועלת כאשר יורים באקדח.

האנרגיה הקינטית פועלת כאשר משגרים פגז מטנק.

הבנתם את ההבדל של מי מפעיל את הכוחות בשני המקרים?

מתן, אתה יודע הרבה אך זה לא עוזר לך להתמקד בשאלה ולענות עליה.

חוץ מזה, ירי כדור מאקדח וירי פגז מתותח הם היינו הך מבחינת הכוחות הפועלים על הקליע.

אל נא תיקח כלום אישית, זהו רק דיון מקצועי.

פורסם
עפ"י מה שהכתבת, על מטוס רגיל (קמור) שרץ על המסלול בהמראה יש עילוי, הוא יכול להמריא לפני שנגמר המסלול ללא משיכת סטיק והרמה אף?

מבחינה טכנית כן.תלוי איזה מטוס,לדוגמא:

אילו ססנה 172 ירוץ על מסלול שאורכו 10 קילומטר,לכשיגיע למהירות הרמת אף,בערך 60 עד 70 קשר,הוא אכן ישאר על המסלול,ולא ימריא.אבל אם תתן לו עוד קצת לרוץ,כוח התאוצה שלו יגדל.

דרך אגב על פי אפקט האנירציה,מהירותו תלך ותגדל,גם בלי המנוע.כך או כך,הוא בסוף יעבור את מהירות הV1 והV2 ,וימריא,גם אם לא תשתמש בהגה הגובה.אפקט זה נוצר מצפיפות הפרודות בתחתית אל המטוס,ויצירת "קומה" מתחתיו.

ברצוני להבהיר את השימוש בהגה הגובה:

כאשר אנו דוחפים את היוק קדימה,המטוס מנמיך.לכאשר אחורה,הוא מגביה.כאשר מושכים את ההגה,המאזנות האחוריות או במילים אחרות הALIRONS עולים,והאוויר שלמטה,אותו אחד עם הלחץ הגבוה,מקבל עוד מרווח,ופשוט דוחף את המאזנות מאחורה,והמטוס באוויר.

אם כן, אז למה צריך VR בהמראה?

VR בהמראה,נועד בעיקר למטוסי הנוסעים.אילו מטוס 767 ירוץ על מסלול של 10 ק"מ הוא לא ימריא כמובן.

כתוצאה מכך,המסלול יכול להגמר לו.VR נועדה למטרה שהטייס ירים את האף בדיוק מתי שצריך.לא במהירות נמוכה מידי-דבר זה יגרום להיתנגשות הזנב באדמה,ולא מהר מידי או מאוחר מידי שמא יגמר לו המסלול.

שעל פגז היוצא מקנה תותח פועל עילוי בדומה לזה שעל כנף מטוס

הסברתי את עיניין זה-פשוט אותו דבר כמו הגליל.

vw2zezngynjk.jpg

בתמונה אפשר לראות שהגליל הנתון מקבל עילוי ע"י הגרר שלו.

לחמצן ישנם פרודות. הפרודות הם בלחץ מזערי מזה של חומר מוצק.אז הפרודות בחומר המוצק בלחץ יותר גבוה מזה של פרודות החמצן.

אוויר שזורם יותר מהר לחצו יורד.שאתה מזיז את הגליל במהירות רבה,שזה לא כ"כ הגיוני שהוא יעוף אבל הוא יכול לעוף אם אתה מעיף אותו במהירות הקול,הוא יתרומם.

האוויר שזורם לאט,מתחת לו,בלחץ יותר גבוה,וזה כאילו יותר מבנה או יסוד תחת לבניין.אתה עומד בקומה השנייה בבניין קומות,אז הקומה הראשונה היא " היסוד" שלך.

ככה גליל יכול לעוף,ונוצר עליו עילוי.

פורסם
אין לה קשר למהירות זרימת האוויר

יש קשר למהירות זרימת האוויר על הכנף ומתחתיה.אוויר הזורם במהירות לחצו נמוך.אוויר הזורם באיטיות לחצו גבוה.זהו חוק אצבע.אלמנט זה יש לו קשר עיקרי לעילוי,ביחד עם עוד כמה גורמים,ובין העיקריים נמנים סוגי האנרגיה,מהירות המטוס וויסות האוויר.

אלא לכל אחד מהגופים קיים תנאי מסוים שיאפשר יצירת עילוי עליו

הסברתי את העיניין שכל התנאים לעילוי חייבים להיות קיימים בכל גוף,אחרת הוא לא יעלה.

אין תנאי מיוחד שגליל חייב שיהיה ברשותו,או פגז אלא אם מישהו ירענן את זיכרוני ויוכיח.

גם במהירות בת קשר

אין גוף בגודל מינימלי יחסית היכול להתרומם במהירות בת קשר ותו לא.

עניתי איך נוצר העילוי,והסברתי גם שאפקט זה פועל על כל גוף,ויש לייחס הסבר זה לשאלתך.

ההסבר הוא אותו העיניין עם הלחצים,וגם הבאתי תמונה.ובקצרה אסכם זאת כך:

1.גוף עם פרודות תכופות יותר מפרודות החומר המקיף אותו.

2.מהירות מתאימה.

3.אלמנט שיחזיק אותו באוויר.

לגבי המשטח,

אם ניקח חתיכת קלקר ונזרוק אותה מגובה לא רב,נבחין כי היא מרחפת.זאת בגלל הרוח הנותנת משבה תחתיה.זה יוצר את הכוח הנחוץ לעילוי,ואכן נוצר עילוי.

פורסם

מהציור של הגליל בתמונה, ניתן לקבוע בודאות כי לעולם לא יווצר עליו עילוי, גם לא במאך 25.

היווצרות עילוי אינה קשורה בנוכחות חמצן באוויר.

מטוס אינו צובר תאוצה במהלך ריצת ההמראה אלא להיפך. בכוח ההמראה, מכיוון שההפרש בינו לבין הגרר, מירבי במהירות אפס. תאוצתו הולכת ויורדת במהלך הריצה והניתוק.

עם סגירת מנוע, הגרר מיד יאיט אותו, ועם מעט התאוצה שהיתה לו טרם סגירת המנוע, זו תהפוך מיידית לתאוטה.

הגה גובה- ELEVATOR, משטח אופקי נע בזנב, מונע ע"י סטיק/יוק בתנועה קדימה אחורה. נוצר כתוצאה מתנועתו מומנט עלרוד על גוף המטוס, עקב שינוי זווית ההתקפה וכתוצאה גם שינוי העילוי עליו.

מאזנות- AILERONS, משטחי עילוי בשפת הזרימה של הכנפיים, מונעים עלי-ידי תנועת יוק/סטיק צידית, אחד עולה כשהשני יורד. שינוי מצבם גורם באופן דומה למומנט גלגול על גוף המטוס.

כמו כדור האקדח והפגז הארטילרי, הדומים בכוחות בעת מעופם, על ססנה 172 ועל B767 פועלים כוחות דומים בעת ריצת המראה, ואין סיבה מהותית מדוע אחד ינתק עצמאית והשני לא. לגבי מטוס חד מנועי לא נהוג לחשב מהירויות V1, VR, V2. כשההגה אפקטיבי מרימים אף למצב ניתוק והמטוס מנתק במהירות הנכונה. טכניקה זו מאריכה במעט את ריצת ההמראה. במקרה תקלה משמעותית, עד להרמת אף, סוגרים מנוע ועוצרים. לאחר הרמת אף- אם אורך המסלול הנותר מאפשר זאת, מורידים אף / מנגיעים מחדש , סוגרים מנוע ועוצרים.

פורסם
מהציור של הגליל בתמונה, ניתן לקבוע בודאות כי לעולם לא יווצר עליו עילוי, גם לא במאך 25.

אלא אם נחבר לו כנפיים,גוף זה יהפוך לדמוי מטוס.הציור מדגים את זרימת הגזים והפרשי לחץ האוויר סביב הגליל.

ואין סיבה מהותית מדוע אחד ינתק עצמאית והשני לא.

תלוי באורך המסלול.גם 747 יוכל להתנתק עצמאית אם יהיה לו מסלול של 4-5 ק"מ.

ההתנתקות העצמאית,נובעת בעצם מלחצי האוויר,מתאוצת המטוס ומהירותו.ללא שימוש בELEVATORS.

לגבי מטוס חד מנועי לא נהוג לחשב מהירויות V1, VR, V2

מעשית לא נהוג,טכנית אפילו לאולטראליט יש מהירות כזו,אפילו אם לא מחשבים אותה כי זה לא רלוונטי,היא עדיין קיימת.תמיד.

לאחר הרמת אף- אם אורך המסלול הנותר מאפשר זאת, מורידים אף / מנגיעים מחדש , סוגרים מנוע ועוצרים.

באופן מסוכן ביותר.רצוי לעשות הליך circle to land למסלול אחר בשדה,או לטוס לשדה קרוב.מטוס כבד אינו מסוגל לכך.ולא רק,

יש את מומנט היפוך הדחף.

היווצרות עילוי אינה קשורה בנוכחות חמצן באוויר.

בנוחכות גז,לא משנה איזה הוא.למשל בחלל יש ריק,משמעו אין גז משמעו אין אפשרות לניווט משמעותי ע"י מומנטי הסבסוב,גילגול ועלרוד,

אלא ע"י שינוי זווית מנוע.לחלליות יש מנוע רקטי,אינו בעל כונסי אווויר-כי אין אוויר,זה מה שמאפשר לחלליות לטוס.

מה הגורם ששכחתי להוסיף לעילוי הגליל והמשטח?

פורסם

עופר,לפי הבינותי,אתה טוען שעילוי המטוס אינו נוצר כתוצאה מלחצי האוויר וזרימתו סביב הכנפיים.

אני טוען שהעילוי דווקא כן נוצר מסיבות אילו אולם גם מדחף המנועים.

בוא והסבר אתה את התאוריה שלך,הסבר בין השאר איך המטוס מוחזק האוויר,איך נוצר עילוי,והאם יש קשר לדברי.

אשמח אם תעשיר את ידעי בעוד אלמנטים על עילוי שטרם ידעתי.לדעתי מחויבותו של כל טייס טוב לדעת את הבסיס בצורה מעולה.

שבת שלום,מתן 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...