עבור לתוכן
Tomer Oszlak

אורות position

Recommended Posts

פורסם

טסתי אתמול לאילת עם ה 752 של אל על והייתי בקוקפיט כל הטיסה והם לא הדליקו בכלל את אורות הכנף והפוסיטיון

לפי מה שהקברניט אמר לי הם לא מדליקים פוסיטיון באור יום אלא רק אנטי קוליסיון אדום ולבן

האם בכל הצי של אל על זה כך?

פורסם

לא יודע לגבי נהלים של אלעל, אבל לגבי אנגלית בסיסית כן.

אומרים פוסישן ואני קולוז'ן.

פורסם

מי החליט שב737 אין כאלו?? זה ממש לא נכון!

לפי חוק, לכל כלי טייס יש תאורות Nav/Position - אדום ירוק, משואת Beacon - נצנץ אדום או לפעמים לבן ואורות Strobe - נצנץ לבן בקצוות הכנפיים והגוף.

זה שב737 מדליקים אותם בצורה קצת שונה, זה משהו אחר אבל הם קיימים.

פורסם
עד כמה שאני יודע בכל מטוס POSITION מדליקים אך ורק בלילה/חושך.

ביום לא צריך כי אתה מזהה בקלות איפה אף המטוס ואיפה הזנב ככה שתדע את כיוון ההתקדמות שלו.

ירדן צודק בעיקרון:

א. היסטוריה: אורות הניווט היו הראשונים בהם צוידו כלי שיט ואח"כ בעקבותיהם מטוסים. בהמשך לפי סדר כרונולוגי, אלה קיבלו בהמשך ובנוסף מצב מנצנץ לצורך הגדלת היכולת לראותם מרחוק, ומעומעם לצורך טיסת מבנה בלילה (בעיקר לשימוש צבאי). המשך ההתפתחות היה תוספת אורות אדומים סובבים, ולבסוף אורות הבזק לבנים שנראים למרחק הגדול ביותר.

ב. תקנות: ICAO מחייב הדלקת אורות ניווט בלילה, אך מותר להדליקם גם בשעות אחרות. נהוג כיום להדליק אורות אדומים סובבים מרגע התנעה ו/או תזוזת מטוס ועד כיבוי מנועים. תקף גם בעת גרירית מטוס ( בנתב"ג התנגש מטוס בריצה על המסלול בסטרטוקרוזר נגרר). קיימים מטוסים בהם אור סובב קדמי ו/או תחתון יוצר השתקפות ובכך מפריע בלילה בתא הטייס, בעיקר בתוך עננים, ואותו ניתן בנסיבות אלה לכבות. אורות הבזק לבנים מדליקים רק על המסלול, כמו גם אורות נחיתה, בעיקר למניעת סינוור.

הערה: אור אדום לא פוגע בראיית לילה.

פורסם

לא יודע לגבי צי 75/76 רן או אלעד נא להגיב..

צי 737, אורות ANTICOLITION מדליקים לפני התנעה לאחר חתימה על כל הטפסים.

ברמת העיקרון מדליקים POSITION כבר מהתחלה במהלך הכנת התא לטיסה .

פורסם
לא יודע לגבי צי 75/76 רן או אלעד נא להגיב..

צי 737, אורות ANTICOLITION מדליקים לפני התנעה לאחר חתימה על כל הטפסים.

ברמת העיקרון מדליקים POSITION כבר מהתחלה במהלך הכנת התא לטיסה .

בגדול באלעל זה גורף לכל הציים, תאורה אדומה מפעילים כחלק מ BEFORE START , בדרך כלל מפעילים לאחר שהמכונאים מאשרים לטייסים לדחוס הידראוליקה ומתחילים בעצם את הצ'ק ליסט

פורסם

כפי שאמרתי, ב737 זה לא רק באלעל, זה פשוט כתוב בספר.....ומופיע כמובן בצק ליסט ( מספיק חשוב זה יופיע).

מבצעים לאחר דחיסה הפעלת אורות , קודם כל בשביל לסמן לכל מי שעל הקרקע שהמטוס מדוחס ויש להיזהר .

תודה על ההשלמה החילית אלעד.

פורסם

לדעתי יש פה אלמנט בטיחותי.

מדליקים BEACON כדי לסמן לכולם בחוץ שיש לחץ הידראולי ומניעים מנועים.

אותו דבר STROBES, מדליקים בהתיישרות על המסלול כחלק מהמלצות הוועדה שחקרה את התנגשות הג'מבואים בטנריף, ששם עלה שלא ניתן היה להבחין אם המטוס על המסלול או על מסלול ההסעה

פורסם
לדעתי יש פה אלמנט בטיחותי.

מדליקים BEACON כדי לסמן לכולם בחוץ שיש לחץ הידראולי ומניעים מנועים.

אותו דבר STROBES, מדליקים בהתיישרות על המסלול כחלק מהמלצות הוועדה שחקרה את התנגשות הג'מבואים בטנריף, ששם עלה שלא ניתן היה להבחין אם המטוס על המסלול או על מסלול ההסעה

בטנריף הטייסים בקושי ראו את תאורת המסלול(ערפל כבד), שלא לדבר על תאורת מטוס אחר.

הדלקת STROBE נהייתה מחויבת בהתישרות למסלול, בגלל תאונה אחרת- כאשר מטוס 737 נחת על מסלול שעליו עמד מטוס אחר ללא תאורת סטרוב דולקת(ראה תאונת יו-אס אייר 1493 משנת 1991)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...