Amir Paz פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 אני עם ססנה 172, מנמיך ב 120 קשר, מנוע בסרק. אני מסתכל על המכשירים, ורואה שיש צורך לדחוף רגל שמאלה. בהמראה/כוח מלא צריך לתת רגל ימינה. (ככה לפחות תומר חיים אומר ) אז מדוע בהנמכה אני מוצא עצמי דוחף רגל שמאל ולא ימין ?
Tomer Oszlak פורסם ספטמבר 9, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 נראה לי בגלל סיבוב הפרופלור שדוחף אותך לכיוון השני(סתם ניחוש )
Amir Paz פורסם ספטמבר 9, 2011 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 9, 2011 ELAL כתב: נראה לי בגלל סיבוב הפרופלור שדוחף אותך לכיוון השני(סתם ניחוש ) כן זה לא סוד, הפרופלור דוחף אותנו לכיוון השני, כלומר: האוויר נהדף אחורנית, ופוגע בזנב משמאל לימין, כלומר מזיז את האף שמאלה (כיוון טיסה), ואנחנו דוחפים רגל ימינה על מנת לתקן ולשמור ציר 29 בהרצליה. אבל מדוע בהנמכה כמו בדוגמא שציינתי זה הפוך? במקרה הזה אני צריך לדחוף רגל שמאל. (אגב יכול להיות שהתכוונת לטורק.. אני מדבר על ה SLIPSTREAM)
Nadav פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 חידה נחמדה מאוד. יש צורך להכניס רגל שמאל מאחר וללהב העולה במדחף יש זוית התקפה יותר גדולה מהלהב היורד. דבר זה גורם לאף למשוך ימינה ויש צורך להכניס רגל כדי להמשיך טיסה מתואמת. אגב, אני לא בטוח שראיתי הרבה טייסים עושים את זה, ממש כמו שאני מכיר כמה טייסים שלא תמיד מכניסים רגל ימין כשצריך (בטיפוס או בפניה). מאחר ואין לי מספיק ידע, אני כן אשמח לדעת למה יש צורך לבצע פניה (או טיסה לצורך הענין) מתואמת? נוחות בטיסה, המלצות יצרן או סיבה אחרת?
Tomer Haim פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 רמז: גם אם אמשוך את התערובת, המטוס יסבסב ימינה
Barak Zohar פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 אני לא אפרש זאת בצורה מדעית אבל לדעתי התשובה היא שמכיוון שבהנמחה אתה בכוח נמוך/סרק, אין לפרופלור נטייה למשוך את המטוס שמאלה (עקב חוסר כוח סבסוב מנוע) ולכן בגלל פסיעת הלהבים, המטוס נוטה ימינה ולכן אתה מתקן עם רגל שמאל. (לי זה נשמע הגיוני, יכול להיות שאני טועה).
Idan Traub פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 אולי בגלל שהמטוס מתוכנן כך שבשיוט סכום הכוחות בציר הרוחבי הוא אפס. וזנב המטוס מתקן את השפעת המדחף. במתן דחף מלא קיים חוסר איזון לצד אחד ובסרק חוסר האיזון מתהפך לצד השני. לכ במצבי הקיצון צריך לתת רגל. *השערה כללית
שגי×�_×™× ×�×™ פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 הנושא של טיסה מתואמת בא כדי להמנע ממצבים של SLIP או SKID - החלקות בפניה. על קצה המזלג - טיסה, בעיקר פנייה לא מתואמת, במיוחד במהירות איטית, עלולה לגרום למצב בו כנף אחת תזדקר לפני הכנף השניה. מי שיעמיק לתוך סבכי האווירודינמיקה יגלה שלל של תופעות לא לינאריות שקורות בנקודות הקיצון הללו, כמו למשל כניסה למצב שבו האנרציה של המצב גבוהה ולכן הוא יתבדר עד כדי סחרור המטוס. יש גם יתרונות, אגב, בטיסה לא מתואמת... למשל בהחלקה. מקבלים המון המון גרר - מה שמאפשר לאבד הרבה גובה ומהר. בפיינל גבוהה בחירום, למשל...
oz sessler פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 אתם ממש לא בכיוון... אחלה של שאלה אדון פז! לא מאמין שמשהו יעלה על זה פה. נדי, עדיף שאתה תחזור לטפל בקטנה..
moshe elbaz פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 הגה הכיוון מוטה בזווית קטנה ימינה ככה שתצטרך לדחוף פחות רגל שמאל בהמראה מכיוון שכך ברגע שהמנוע בסרק התיקון חזק יותר ויש לדחוף רגל ימין על מנת לחפר על ההטייה בהגה הכיוון
oz sessler פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 יותר נכון להגיד: בגלל זוית ההכוונה של מייצב הכיוון שמותאם לתקן סטיות שמאליות, בגלל הגורמים שכולנו מכירים. בהנמכה בגלל זוית ההכוונה המטוס נוטה לסבסב הפוך.
moshe elbaz פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 שגיא_ינאי כתב: הנושא של טיסה מתואמת בא כדי להמנע ממצבים של SLIP או SKID - החלקות בפניה.על קצה המזלג - טיסה, בעיקר פנייה לא מתואמת, במיוחד במהירות איטית, עלולה לגרום למצב בו כנף אחת תזדקר לפני הכנף השניה. מי שיעמיק לתוך סבכי האווירודינמיקה יגלה שלל של תופעות לא לינאריות שקורות בנקודות הקיצון הללו, כמו למשל כניסה למצב שבו האנרציה של המצב גבוהה ולכן הוא יתבדר עד כדי סחרור המטוס. יש גם יתרונות, אגב, בטיסה לא מתואמת... למשל בהחלקה. מקבלים המון המון גרר - מה שמאפשר לאבד הרבה גובה ומהר. בפיינל גבוהה בחירום, למשל... דרך אגב זה דבר שאסור לתרגל על פי הוראות יצרן במצב נחיתה עם מדפים מטה כיוון שהכנף החיצונית מקבלת את כל זרם האוויר והמדף לא מיועד לעמוד בלחץ הזה. עוז קצת קשה לי עם הכיוונים אני בדיוק בקופנגן ערב לפני הפולמון תבין אותי עם קשה לי לתאם רגלים במצב הנוכחי
oz sessler פורסם ספטמבר 10, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 חחחחחחחחחחחחחחחחח בואנה תאמין לי.... אתה חי טוב אתה סולח לך! בהחלט מובן תעשה חיים אחינו
Amir Paz פורסם ספטמבר 10, 2011 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 10, 2011 חחח אלבז יא כריש פול מון ופול רגל... תשובה יפה
Amir Paz פורסם ספטמבר 11, 2011 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 11, 2011 idantr כתב: אולי בגלל שהמטוס מתוכנן כך שבשיוט סכום הכוחות בציר הרוחבי הוא אפס. וזנב המטוס מתקן את השפעת המדחף. במתן דחף מלא קיים חוסר איזון לצד אחד ובסרק חוסר האיזון מתהפך לצד השני. לכ במצבי הקיצון צריך לתת רגל. *השערה כללית פיספסתי גם את התשובה שלך.. זכית במנה שווארמה חינם אצל באכתרי..
שגי×�_×™× ×�×™ פורסם ספטמבר 11, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2011 אלבז - אסור לפי הוראות יצרן זה דבר אחד, אבל בחירום אמיתי כנראה שכבר לא ממש מעניין מה היצרן אמר. בשטח - זה פתרון טוב ודרך אגב, הסוגייה של החלקה עם מדפים היא בכלל משפטית ביסודה. מעולם לא הוכח שמדף יקרוס או ישבר במצב כזה
moshe elbaz פורסם ספטמבר 11, 2011 דיווח פורסם ספטמבר 11, 2011 מה שאתה אומר עכשיו הוא אחת הגורמים שההתרסקויות האחרונות בר"פ וגם בחיפה נגמרו בצורה קטלנית. הטייס מפעיל שיקול דעת מוטעה בנ"א שלא ע"פ הוראות יצרן ופונה למשל פניה גדולה מ45 מעלות לאחר המראה מהירות הזדקרות גדלה ככל שהפניה גדלה ואתה נכנס בבית ספר הטכני. ססנה 172 יכולל לנחות כמעט בכל שטח ולסיים עם נזק קל לפרופלור במידה ויתהפך. ספר מטוס זה לא משחק לפחות לא בשבילי.