עבור לתוכן
Amir Paz

סקר - שימוש בטקסט בזמן טיסה

Recommended Posts

פורסם
כשיש פקח אני מדבר בקולי ,

כשאין פקח \ שיש מלא עומס ואין לי כוח לחכות אני בטקסט .

אז כשיש פקח ועומס אתה פונה לטקסט?

פורסם
כשיש עומס שממש אי אפשר לעלות על הקשר אז אני בטקסט אבל רוב הזמן אני בקול

אני לא בטוח בכלל שזה רעיון טוב.

כאשר יש עומס על הקשר גם הפקח עמוס, הגיוני לא?

בתור פקח אני אומר לך שלעבוד עם מטוס בטקסט בזמן עומס על הקשר יוצר עוד יותר עומס עבודה ובלאגן לפקח ככה שאתה בעצם לא ממש מקצר לך את זמן ההמתנה אלא בדיוק ההפך, לא שאני מצדיק את זה כמובן אבל סך הכל נותן עובדות בשטח.

הסקר הוא סקר חשוב אבל לדעתי 99 אחוז מהחטיבה כן עובדים בתקשורת קולית, רוב הטייסים אשר משתמשים בטקסט הם הטייסים הזרים

פורסם

אני פשוט לא מבין פה משהו: אם כולם הצביעו עבור קשר קולי, היכן כל אלו שתמיד עונים בטקסט ויש המונים כאלו (כן כן מישראל :cry: ) ??

הדבר הגרוע בשעת עומס, זה לקבל הודעות טקסט :cry:

פורסם
אני פשוט לא מבין פה משהו: אם כולם הצביעו עבור קשר קולי, היכן כל אלו שתמיד עונים בטקסט ויש המונים כאלו (כן כן מישראל :cry: ) ??

הדבר הגרוע בשעת עומס, זה לקבל הודעות טקסט :cry:

הדבר הכי גרוע הוא שבשעת עומס אתה כבר סיימת את הגישה שלך ואתה עוד שנייה מיירט ILS ואתה אפילו לא החלפת מילה עם בקר APPROACH ע"ע CTP, ועוד אירועים רבים וטובים

פורסם
אני פשוט לא מבין פה משהו: אם כולם הצביעו עבור קשר קולי, היכן כל אלו שתמיד עונים בטקסט ויש המונים כאלו (כן כן מישראל :cry: ) ??

הדבר הגרוע בשעת עומס, זה לקבל הודעות טקסט :cry:

הדבר הכי גרוע הוא שבשעת עומס אתה כבר סיימת את הגישה שלך ואתה עוד שנייה מיירט ILS ואתה אפילו לא החלפת מילה עם בקר APPROACH ע"ע CTP, ועוד אירועים רבים וטובים

תבדיל בין לקרוא לפקח בטקסט כי לא עונים לך בקולי או לקרוא לו בטקסט כי הוא כל כך עמוס בקולי ואתה חייב לדווח לו משהו חשוב, לבין:

לקרוא לפקח בטקסט כי אתה רוצה לקצר תהליכים ולקבל קלירנס יותר מהר.

האופציה השניה לא תהיה. כמו שאלמוג אמר, זה רק מקשה עלינו.

מטרת הסקר היא לאתר כאלו שלא עובדים בקולי - ולעשות להם הדרכה מרוכזת ב TS.

פורסם

אישית אני לא מבין איך אפשר לתקשר בטקסט כשיש אפשרות לקולי..

אמנם אני מודה (ובלי להשתחצן) הנדב"ר שלי מעולה ואני יכול לטוס כמעט בכל מקום בעולם ולהכיר נדב"ר מקומי, אבל באמת שלעבוד בטקסט זה פשוט לא כיף והורס את העניין של AS REAL AS IT GETS.

אגב, מה שבאמת מבאס ב CTP זה שאפשר לעבור כמעט את כל האטלנטי בלי להחליף מילה עם הבקר האטלנטי..לי זה אקסטרה באסה כי זאת התקשורת שאני הכי אוהב :)

פורסם
לא לשכוח שבאירועים יש תקלות קשר שפתאום באמצע האירוע אין זמן לתקן. זה מה שקרה לי באירוע האחרון. מפעם לפעם זה קורה.

חחח כמה הליכות סביב?

פורסם
כשיש עומס שממש אי אפשר לעלות על הקשר אז אני בטקסט אבל רוב הזמן אני בקול

אני לא בטוח בכלל שזה רעיון טוב.

כאשר יש עומס על הקשר גם הפקח עמוס, הגיוני לא?

בתור פקח אני אומר לך שלעבוד עם מטוס בטקסט בזמן עומס על הקשר יוצר עוד יותר עומס עבודה ובלאגן לפקח ככה שאתה בעצם לא ממש מקצר לך את זמן ההמתנה אלא בדיוק ההפך, לא שאני מצדיק את זה כמובן אבל סך הכל נותן עובדות בשטח.

הסקר הוא סקר חשוב אבל לדעתי 99 אחוז מהחטיבה כן עובדים בתקשורת קולית, רוב הטייסים אשר משתמשים בטקסט הם הטייסים הזרים

תלוי איזו עמדה. לצורכי קלירנסים לנתיב והוראות הסעה מאוד נוח להשתמש בטקסט כיוון שהמטוס על הקרקע ואתה פנוי ומחכה. אין לך כמעט שום צורך ממשי בניתור מכשירים מעל לבסיסי ביותר. בנוסף לאישור נתיבים אטלנטים. בקיצור לרבי המלל שהם לפעמים קריטים מאוד והם נקודות ידועות להסתבכות. בנוסף הפקח רואה ישר את כל ההודעה שלך ויכול לענות בזמן שהוא מבצע משהו אחר במקביל.

פורסם
לא לשכוח שבאירועים יש תקלות קשר שפתאום באמצע האירוע אין זמן לתקן. זה מה שקרה לי באירוע האחרון. מפעם לפעם זה קורה.

חחח כמה הליכות סביב?

חחחח

ברביעית נחיתה :-P

פורסם
אם כבר טקסט - אז AS REAL AS IT GETS

http://www.hoppie.nl/acars/example.html

תוכנה מגניבה אבל כמעט ולא משתמשים בה בואטסים, בנוסף בפעם האחרונה שבדקתי אותה לפני כמה שנים היו הרבה ״תוכנות רקע״ מה שקצת הפריע לי בעיקר בעין...

פורסם

מעדיף בקולי, בפועל תקלות קשר הם דבר שבשגרה אצלי. לרוב כשייש תקלת קשר שלא שומעים אותי אך אני שומע את הפיקוח והתנועות אעדיף להקשיב לקולי ולהגיב בטקסט. הקושי העיקרי מבחינתי לדווח בטקסט הוא במצבים קריטים בטיסה בתנאי IMC כגון גישת מכשירים לא מדוייקת VOR DME. בשבת האחרונה נתקלתי באותה תקלת קשר בדיוק ולשמחתי הפקח גילה הבנה וכיוון שאזור ראש פינה היה ללא תנועה הוא מנע ממני סיבוכים מהכניסה ל DESHE

ששם מתחיל הסיבוך שבכיול ה VOR ירוט הרדיאלים והריתוק. הוא פשוט הנחתה אותי לקרוא מתקרבים "דשא" כדיווחתי מתקרבים "דשא", אמר לי שאני רשאי לגישת מכשירים VOR DME ולדווח קשר עין, ואז נתן רשאי לנחות. זה מאוד עזר לי ואני חושב שזו הדרך הנכונה כדי לא להעמיס על טייס עם תקלות בדיווח קולי. 8)

אגב בטעות בסקר סימנתי "בטקסט" במקום את התשובה שלה התכוונתי , העייפות :mrgreen:

פורסם
אם כבר טקסט - אז AS REAL AS IT GETS

http://www.hoppie.nl/acars/example.html

טקטסט - מקובל עד גבול מסויים, לא בכל מקרה וסיטואציה

קולי - תמיד עדיף מכיוון שבעולם האמיתי טייס לא "מתכתב" עם פקח....

ואם הולכים על הסיסמא של MS: אין כמו ACARS לקבלת תמונת מצב בזמן אמיתי.

פורסם
אני פשוט לא מבין פה משהו: אם כולם הצביעו עבור קשר קולי, היכן כל אלו שתמיד עונים בטקסט ויש המונים כאלו (כן כן מישראל :cry: ) ??

הדבר הגרוע בשעת עומס, זה לקבל הודעות טקסט :cry:

הדבר הכי גרוע הוא שבשעת עומס אתה כבר סיימת את הגישה שלך ואתה עוד שנייה מיירט ILS ואתה אפילו לא החלפת מילה עם בקר APPROACH ע"ע CTP, ועוד אירועים רבים וטובים

כנס להמתנה. יש נהלים בשביל מקרים כאלו בדיוק.

ומה היה קורה אם "בעולם האמיתי" היית נתקל במצב שבו אתה לא יכול להשחיל מילה בקשר? מסמס לפקח? :-)

פורסם
כשיש עומס שממש אי אפשר לעלות על הקשר אז אני בטקסט אבל רוב הזמן אני בקול

אני לא בטוח בכלל שזה רעיון טוב.

כאשר יש עומס על הקשר גם הפקח עמוס, הגיוני לא?

בתור פקח אני אומר לך שלעבוד עם מטוס בטקסט בזמן עומס על הקשר יוצר עוד יותר עומס עבודה ובלאגן לפקח ככה שאתה בעצם לא ממש מקצר לך את זמן ההמתנה אלא בדיוק ההפך, לא שאני מצדיק את זה כמובן אבל סך הכל נותן עובדות בשטח.

הסקר הוא סקר חשוב אבל לדעתי 99 אחוז מהחטיבה כן עובדים בתקשורת קולית, רוב הטייסים אשר משתמשים בטקסט הם הטייסים הזרים

זה מאוד תלוי איך אתה עובד עם טקסט, אם אתה עובד עם ALIAS אז זה יתרון מאשר חיסרון, כי באמצעות קיצורים של ALIAS אפשר לשלוח כמה הודעות ארוכות במיוחד לכמה מטוסים באותו זמן שאתה כותב הודעה אחת למטוס בודד.

לדוגמה, פקודת "ci." תיתן את הטקסט הבא:

cleared for the ILS approach rwy $1 , QNH $altim($arr) wind $winds, report established

לי זה לקח 2 שניות... :lol:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...