עבור לתוכן
Tomer Haim

מה הייתם רוצים לראות בסימולטור הבא

Recommended Posts

פורסם

חשבתי שיהיה נמחד ליצור רשימה משלנו שתכיל את כל מה שחסר לנו בסימולטור הקיים והיינו רוצים לראות בסימולטור החדש: התנהגות המטוסים, מזג אויר, סנרי, פנלים ועוד (אל תכתבו שאתם רוצים 200 פריימים עם מעבד 286 וכו)

לא. אין לי קשרים עם מפתחי MS FLIGHT אבל לפעמים את חלק מהבקשות ניתן לפתור לבד עוד היום...

ואת החלק השני נעלה בצורה יפה ל WALL של MS FLIGHT בפייסבוק.. היום בעידן הדיגיטלי לא מתעלמים מה WALL

אז אני יתחיל:

התנהגות מטוסים:

- לאפשר למפתחי המטוסים להזין פרמטרים עוקפי פיזיקה כי לפעמים מנסים להגיע לתכונה אחת והורסים על הדרך תכונה שניה.

- לתקן את התנהגות המטוסים בפניה. כל המטוסים מחליקים בפניה מתואמת (אם המטוס תקין ובמזג אויר נקי אחרי שהמטוס כבר בתוך הפניה אין צורך להשתמש ברגל)

- להגביר את השפעת כוח המנוע על העלרוד (תוקן במטוסים שלי)

- להגביר את אפקט הקרקע (תוקן במטוס שלי)

- להגביר את הנטייה לקנגרו - במציאות קנגרו מתפתח הרבה יותר מהר

מנוע מזג אויר

- לעשות שה TURBULENCE ישפיע יותר על ציר הגלגול ועל הציר האנכי, בסימולטור הציר שסובל מקפיצות הוא ציר העלרוד והסבסוב (חוץ מבדקוטה שעדיין לא הצלחתי להבין למה)

- לאפשר שכבות צפופות יותר של רוחות גם במזג אויר אוטומטי, 3000 רגל זה לא מספיק

- לגרום למהירות הרוח ולשינוי בלחץ להשתנות לאט (למעט גזרות רוח) (תוקן על ידי FSUIPC)

- קשת בענן!!!

- לעשות שבניינים ועצים וגם הרים יסתירו את מקור הרוח

- לעבות את מערך העננים כך שהטיסה בתוכם להיות IFR לחלוטין בלי הצורך גם בערפל בתוך שכבת העננים (בסימולטור כשאני מתקרב לענן, מול האף אני לא רואה כלום ואז במבט הצידה אני רואה הכל נקי כאילו לא נכנסתי לענן ואז כשבמבט הצידה לא ריאים כלום אז ממול כבר הכל נקי - כאילו מעולם לא הייתי בתוך אותו ענן)

סנרי

- לאפשר למפתחים ליצור מסלולים פוטוראליסטיים דרך AFCAD ולא דרך טריקים שונים כמו היום

- לעשות שמעל גובה מסויים נניח 20000 רגל, כל העולם יהיה פוטוריל באיכות נמוכה (קיים בתוסף בתשלום)

פנל מכשירים וסאונד

- לעשות שמכשירי הטיסה יזוזו באופן חלק (נפתר במטוסים שלי ב LVLD וב PMDG)

- לעשות שטווח הקליטה של מכשירי הקשר ניווט יהיו קשורים לגובה הטיסה ולעצמה ולתחום הקליטה VHF UHF (נפתר בDME של המטס שלי בדרך נוראית משהו)

- לעשות שצפצפת ההזדקרות תתחיל לפעול לפני ההזדקרות

- לעשות שמד שעור נסיקה והנמכה יגיב תחילה הפוך במצב של משיכה/דחיפה ברוטליים של הסטיק

- בכלל לעשות שהמכשירים הפיטוסטיים יגיבו בצורה רנדומלית, לפעמים יזיזו לאט ולפעמים מהר

- להוסיף רעשים לטיסה, נגיעה בנחיתה, ריצה על המסלול, הסעה, החלקה, וכו

- בהתנעה כשמד האופק מתעורר הוא לא מתעורר לאט לאט - הוא צריך לרקוד חחחח

- לבנות מטוסי מנהלים ומטוסים כבדים עם כל המערכות שלהם (נפתר במטוסים בתשלום)

ככה מד האופק רוקד (תעברו ל 1:00)

יאללה עכשיו תורכם - מה אתם אומרים...

פורסם
התנהגות מטוסים:

- לאפשר למפתחי המטוסים להזין פרמטרים עוקפי פיזיקה כי לפעמים מנסים להגיע לתכונה אחת והורסים על הדרך תכונה שניה.

- לתקן את התנהגות המטוסים בפניה. כל המטוסים מחליקים בפניה מתואמת (אם המטוס תקין ובמזג אויר נקי אחרי שהמטוס כבר בתוך הפניה אין צורך להשתמש ברגל)

- להגביר את השפעת כוח המנוע על העלרוד (תוקן במטוסים שלי)

- להגביר את אפקט הקרקע (תוקן במטוס שלי)

מנוע מזג אויר

- לעשות שה TURBULENCE ישפיע יותר על ציר הגלגול ועל הציר האנכי, בסימולטור הציר שסובל מקפיצות הוא ציר העלרוד והסבסוב (חוץ מבדקוטה שעדיין לא הצלחתי להבין למה)

א. סימולטור מהסוג אליו התיחסת נועד למספר טיפוסי מטוסים. הדרך הקלה לדמות התנהגות מטוס בתוכנה הינה באמצעות נוסחאות התנועה שבמציאות בששת הצירים ועוד תוספות, תקף במיוחד לסימולטור עם יותר מטיפוס מטוס אחד. לכן תהיה בעייה ליישם משהו אחר, שיצטרכו לפתחו עבור כל טיפוס מטוס בנפרד, ולהיכנס למעגל ניסוי ותעיה שאין רואים את סופו.

ב. לא ברורה לי כוונתך. לגבי מטוסים מונעי מדחפים, רק מערכת בקרת טיסה אלקטרונית מסוגלת למנוע החלקה בטיסה ממונעת רגילה, שהרי בכל נתון של דחף מול מהירות מכשירית מתקבל מומנט סבסוב אחר ממייצב הכיוון שנועד לייצר נתון ממוצע כלשהו. לכן הטייס צריך במטוסים חסרי אוטומציה כזו לקזז בערוץ הכיוון בכל עת שמשתנה המהירות ו/או הדחף.

חתחות:

ג. מבוטא במטוס באמצעות שתי הפרעות בזרימת האוויר על משטחיו, הראשונה בשינויי זווית התקפה אלפא, והשניה באמצעות זווית החלקה ביטא. שינויי זוויות אלה גורמים לתאוצה באותם מישורים.

ד. זווית החלקה הינה בעלת מספר השפעות, האחת היא מומנט סבסוב, השניה היא יצירת מומנט גלגול. האחרון נוצר משתי תרומות- א. ממומנט גלגול עקב כוח הצד שנוצר על משטחי הזנב האנכיים. ב. מיצירת הפרש בעילוי על שתי (או יותר) הכנפיים.

ה. היחס שבין זווית הגלגול הנוצרת לבין זווית ההחלקה (שמו phi to beta) וכמות מחזורי התנודה, נקבעים עלי-ידי תכונות היציבות הזינאמית בסבסוב/ גלגול, למשל מומנטי האינרציה בצירים אלה, הכוחות הנוצרים על משטחי המטוס ופריצסיות ג'יירו כגון מנועים, מדחפים ותמסורותיהם. תכונות הגלגול ההולנדי משתנות בין מטוס למטוס. קיימים מטוסים בעלי ערך 4:1 כלומר פי ארבע גלגול מסבסוב, וישנם אחרים עם יחס הפוך. אחת הסיבות שיש YAW DAMPER היא מניעת תנודה זו.

לדעתי צריך להחליק בדרך חכמה את תפוקת מנועי מזג האוויר כך שהמטוס יושפע רק ע"י שינויים מציאותיים. לא לגעת בתכונות מטוס שמגיב לשינויים החריפים הקיימים כיום אלא לסדר את תפוקת המנוע שהאטמוספירה תשתנה באופן מציאותי.

יצא לי לטוס ביסעור כמה דקות בתוך CB רציני בזמן GCA לתל נוף- לא ניסיון נעים, ברד בגודל אשכוליות עלול לפרק חלקים מהמסוק.

פורסם

2 הדברים שמאוד הייתי רוצה לראות בנוסף למה שציינת זה גודל פרופורציונלי של אובייקטים וגם כמו שהרבה שטסו במציאות שמו לב שהגובה מהקרקע בסימולטור נראה הרבה יותר נמוך מבמציאות

אם גם יוסיפו תנועות "ריאליסטיות" של הראש בקוקפיט בעזרת הסטיק שעל היוק

פורסם
התנהגות מטוסים:

- לאפשר למפתחי המטוסים להזין פרמטרים עוקפי פיזיקה כי לפעמים מנסים להגיע לתכונה אחת והורסים על הדרך תכונה שניה.

- לתקן את התנהגות המטוסים בפניה. כל המטוסים מחליקים בפניה מתואמת (אם המטוס תקין ובמזג אויר נקי אחרי שהמטוס כבר בתוך הפניה אין צורך להשתמש ברגל)

- להגביר את השפעת כוח המנוע על העלרוד (תוקן במטוסים שלי)

- להגביר את אפקט הקרקע (תוקן במטוס שלי)

מנוע מזג אויר

- לעשות שה TURBULENCE ישפיע יותר על ציר הגלגול ועל הציר האנכי, בסימולטור הציר שסובל מקפיצות הוא ציר העלרוד והסבסוב (חוץ מבדקוטה שעדיין לא הצלחתי להבין למה)

א. סימולטור מהסוג אליו התיחסת נועד למספר טיפוסי מטוסים. הדרך הקלה לדמות התנהגות מטוס בתוכנה הינה באמצעות נוסחאות התנועה שבמציאות בששת הצירים ועוד תוספות, תקף במיוחד לסימולטור עם יותר מטיפוס מטוס אחד. לכן תהיה בעייה ליישם משהו אחר, שיצטרכו לפתחו עבור כל טיפוס מטוס בנפרד, ולהיכנס למעגל ניסוי ותעיה שאין רואים את סופו.

ב. לא ברורה לי כוונתך. לגבי מטוסים מונעי מדחפים, רק מערכת בקרת טיסה אלקטרונית מסוגלת למנוע החלקה בטיסה ממונעת רגילה, שהרי בכל נתון של דחף מול מהירות מכשירית מתקבל מומנט סבסוב אחר ממייצב הכיוון שנועד לייצר נתון ממוצע כלשהו. לכן הטייס צריך במטוסים חסרי אוטומציה כזו לקזז בערוץ הכיוון בכל עת שמשתנה המהירות ו/או הדחף.

חתחות:

ג. מבוטא במטוס באמצעות שתי הפרעות בזרימת האוויר על משטחיו, הראשונה בשינויי זווית התקפה אלפא, והשניה באמצעות זווית החלקה ביטא. שינויי זוויות אלה גורמים לתאוצה באותם מישורים.

ד. זווית החלקה הינה בעלת מספר השפעות, האחת היא מומנט סבסוב, השניה היא יצירת מומנט גלגול. האחרון נוצר משתי תרומות- א. ממומנט גלגול עקב כוח הצד שנוצר על משטחי הזנב האנכיים. ב. מיצירת הפרש בעילוי על שתי (או יותר) הכנפיים.

ה. היחס שבין זווית הגלגול הנוצרת לבין זווית ההחלקה (שמו phi to beta) וכמות מחזורי התנודה, נקבעים עלי-ידי תכונות היציבות הזינאמית בסבסוב/ גלגול, למשל מומנטי האינרציה בצירים אלה, הכוחות הנוצרים על משטחי המטוס ופריצסיות ג'יירו כגון מנועים, מדחפים ותמסורותיהם. תכונות הגלגול ההולנדי משתנות בין מטוס למטוס. קיימים מטוסים בעלי ערך 4:1 כלומר פי ארבע גלגול מסבסוב, וישנם אחרים עם יחס הפוך. אחת הסיבות שיש YAW DAMPER היא מניעת תנודה זו.

לדעתי צריך להחליק בדרך חכמה את תפוקת מנועי מזג האוויר כך שהמטוס יושפע רק ע"י שינויים מציאותיים. לא לגעת בתכונות מטוס שמגיב לשינויים החריפים הקיימים כיום אלא לסדר אתצ תפוקת המנוע שהאטמוספירה תשתנה באופן מציאותי.

יצא לי לטוס ביסעור כמה דקות בתוך CB רציני בזמן GCA לתל נוף- לא ניסיון נעים, ברד בגודל אשכוליות עלול לפרק חלקים מהמסוק.

א.

נסיון שהיה לי בתיקון הססנה הדיפולטית של הסימולטור: המטוס הדיפולטי של הסימולטור, מרחק ריצת ההמראה שלו ארוך מידיי, שעור הנסיקה גבוה מידיי ומהירות השיוט נמוכה מידיי

אז לכאורה חסר לו כוח, אבל מה לגבי שעור הנסיקה? אז אולי לא מדובר בכוח אלה בזוית הפסיעה ואולי בהתנגדויות השונות? לקח לי המון זמן כדי להתאים את כל הפרמטרים למציאות וגם אז לא הצלחתי ב-100% לכן חשבתי למשל ואם היה פרמטר כזה למשל על פי חוקי הפיזיקה המטוס אמור להזדקר ב 40 קשר אז נכריח אותו להזדקר ב 45 קשר בלי לשנות לו שום פרמטר פיזי - יותר קל לפתח ככה.

ב.

במזג אויר חלק לחלוטין עם מטוס חדיש ותקין (אני מדבר על ססנה 172SP ביום חורף לפנות ערב ללא עננות וללא גשם). כשטסים ישרה ואופקית, לא נוגעים בכלום ה"בול" באמצע, נכנסים לפניה עם סטיק ורגל יחד, בזמן הפניה אם לא נוגעים בכלום חוץ ממשיכה כדי לשמור גובה, ה"בול" גם אמור להיות באמצע ויוצאים מהפניה גם עם סטיק ורגל יחד.

בסימולטור במצב הזה צריך רגל תוך כדי כניסה לפניה וגם בפניה עצמה וביציאה ממנה מספיק לשחרר את הרגל וזה לא בסדר.

ג.

שמתי לב שבאויר לפחות במטוסים דומים לססנה, איילנדר וכו, השפעת אויר מחותחת פועל יותר על הכנפיים (בגלל עילוי לא זהה או זוית התקפה שונה על כל כנף) וגם במישור האנכי (התחת נדבק או קופץ מהכסא).בסימולטור ההשפעה היוא יותר על האף - עולה ויורד או על הזנב שנזרק שמאלה וימינה בכל המטוסים חוץ מב DC3 שהוא היחיד שאני מרגיש שמגיב מציאותית יותר לחתחות

פורסם

תיקון שדה הראיה בסימולטור. במציאות לפחות בססנה כשאתה בקוקפיט אתה רואה את קדמת המטוס ולא צריך ללחוץ SHIFT +ENTER ואז כתסתכל הצידה בהקפה לא תראה המסלול כי הכסא יותר מדיי גבוה. בהמשך לסעיף זה גם נקודת מבט על הגלגלים בהצפה אפשרית במציאות ואין כרגע בסימולטור.

תכונות יותר ריאליסטיות כמו במטוס של סמי, שאם שכחת אוויר חם למאייד במצערת סרק, המנוע עלול להתכבות.

רוב המטוסים שמגיעים עם הסימולטור ממוכשרים IFR חלקית בלבד, ומאוד חבל. לא יכלו טיפה להשקיע ולהוסיף מכשיר VOR 2?

וסאונד יותר ריאליסטי יכול להכניס אותך יותר לחוויה של הטיסה במקום רעש של חיפושית מודל 62 מקרטעת.

פורסם

לדעתי שכחתם את הדבר הכי חשוב שבלעדיו כל מה שהצעתם לא שווה כלום וזה....

אפס תקלות, קריסות ובעיות תאימות כאלו ואחרות שעם כל התיקונים, תוספים כאלו ואחרים,

זה מוריד את החשק בשניה כשאתה באמצע טיסה ברשת או משהו והסימולטור קורס לך מסיבה שאתה אפילו לא יודע אותה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...