עבור לתוכן
Liam Koshrovski

שדה דב

Recommended Posts

פורסם

הפס השני הוא היום מסלול הסעה החיצוני ביותר של שדה דוב והוא מביא לתחילת 03.

אם תשים לב בסינרי של שדב דוב בסימולאטור כתוב עליו 10-28 כי הוא היה בעברו מסלול פעיל או שאני טועה ותמיד, גם היום, הוא משמש כמסלול לחירום וכמסלול הסעה

פורסם
הפס השני הוא היום מסלול הסעה החיצוני ביותר של שדה דוב והוא מביא לתחילת 03.

אם תשים לב בסינרי של שדב דוב בסימולאטור כתוב עליו 10-28 כי הוא היה בעברו מסלול פעיל או שאני טועה ותמיד, גם היום, הוא משמש כמסלול לחירום וכמסלול הסעה

היה פעיל עד לתחילת שנות השישים. מאז סללו את 03-21 והמסלול 10-28 משמש כמסלול הסעה מ/אל רחבת J וגם כמסלול נחיתה למסוקים קלים. לא משמש כמסלול חירום.

פורסם
הפס השני הוא היום מסלול הסעה החיצוני ביותר של שדה דוב והוא מביא לתחילת 03.

אם תשים לב בסינרי של שדב דוב בסימולאטור כתוב עליו 10-28 כי הוא היה בעברו מסלול פעיל או שאני טועה ותמיד, גם היום, הוא משמש כמסלול לחירום וכמסלול הסעה

היה פעיל עד לתחילת שנות השישים. מאז סללו את 03-21 והמסלול 10-28 משמש כמסלול הסעה מ/אל רחבת J וגם כמסלול נחיתה למסוקים קלים. לא משמש כמסלול חירום.

כשסיימתי פיקוד על טייסת 125 בשדה דב באפריל 1974, 28-10 היה עדיין מסלול ראשי. יתרונו היה ברוח אף, 20-02 היה קצר בהרבה מכיום, סופו הצפוני היה ליד הרחבה המערבית הגדולה שאז היתה קטנה. סגירת 28-10 לנחיתות הואצה עת הוקמה שורת בתי דירות מזרחית לו קרוב לאורך שד' אשכול.

יצא לי לנחות לא פעם עם פייפר בשנות ה-60 על 35-17, פיינל 35 בין האנטנות וליד המגדל המקורי. אתגר עיקרי היתה רוח הצד החזקה אחה"צ במסלול שאז היה מאוד צר.

פורסם

היום שדה דב הוא השדה שאני הכי אוהב. מסלול ארוך ורחב, הקפה ללא מגבלות כמעט ולי יותר נוח לנחות בשדה דב עם רוח צפון מערבית של 20 קשר מאשר בהרצליה עם רוח צפונית של 10 קשרים.

בהרצליה ההקפה צפופה, 1 ק"מ מכל צד מסלול קצר וצר עם עצים צמודים שיוצרים משבים, טופוגרפיה מוזרה לפני הפיינל של 29 שיוצרים גזרות רוח בצהריים ועכשיו גם הרימו מנוף לגובה 200 רגל על הפיינל של 29

פורסם
היום שדה דב הוא השדה שאני הכי אוהב. מסלול ארוך ורחב, הקפה ללא מגבלות כמעט ולי יותר נוח לנחות בשדה דב עם רוח צפון מערבית של 20 קשר מאשר בהרצליה עם רוח צפונית של 10 קשרים.

בהרצליה ההקפה צפופה, 1 ק"מ מכל צד מסלול קצר וצר עם עצים צמודים שיוצרים משבים, טופוגרפיה מוזרה לפני הפיינל של 29 שיוצרים גזרות רוח בצהריים ועכשיו גם הרימו מנוף לגובה 200 רגל על הפיינל של 29

safty first! pilots second...

פורסם
היום שדה דב הוא השדה שאני הכי אוהב. מסלול ארוך ורחב, הקפה ללא מגבלות כמעט ולי יותר נוח לנחות בשדה דב עם רוח צפון מערבית של 20 קשר מאשר בהרצליה עם רוח צפונית של 10 קשרים.

בהרצליה ההקפה צפופה, 1 ק"מ מכל צד מסלול קצר וצר עם עצים צמודים שיוצרים משבים, טופוגרפיה מוזרה לפני הפיינל של 29 שיוצרים גזרות רוח בצהריים ועכשיו גם הרימו מנוף לגובה 200 רגל על הפיינל של 29

שתי הערות על הרצליה:

1. השדה בהרצליה - מול הבית שלי ועל הפינאל של 29 - מהווה אתגר גם כאשר יש צולבת (נדיר למדי, בעיקר מערבית)

2. לא זוכר שראיתי מנוף של 200 רגל על פינאל 29. יש אחד כזה במרחק של כ-400 מטר דרומית לשדה באתר בנייה חדש.

הערה אחת על שדה דוב:

אני ביליתי את שירותי הסדיר בתחילת שנות ה-60 במסגרת טייסת 100 הזכורה לטוב. כל הטיסות בוצעו על

מסלול 28-10 שהיה הראשי בתקופה ההיא, כי שדרת לוי אשכול היתה רק בתכנון הרחוק. 20-02 היה בשימוש רק

כחלופי לפי הרוח יחד עם 35-17. אבל את "הגוזניקים" (למי שלא יודע: תאורת מסלול על בסיס לפידי סולר) של

כל המסלולים היינו מדליקים כל ערב.......שיהיה........

פורסם

זה מזכיר לי שמפקד טייסת 116, בחור משופם מקורס 30 בשם אוורבוך (הקורס היחיד עם בוגר אחד), בא פעם למסיבה באחד הבסיסים, בסוף שנות הששים, עם הכרמל הצבאית שלו וחנה על גוזניק. בער כלפיד!

פורסם

עופר טייסת 125 זה לא טייסת של bell 206 ? אני שואל כי אבא שלי

עשה שם מילואים הרבה שנים ואני יודע שהיתה שם טייסת של אנפות bell 212 זכרונו לברכה

אחלה מסוק

פורסם

תומר אני איתך לגבי הבאסה מגזירות הרוח ב29 שנובעות מהטופוגרפיה ומהעצים. ומה לגבי קו המתח הגבוה בצלע הצולבת? כמעט ומרגישים את התחת מגרד אותו אחרי המראה בVx, תוך כדי פנייה (חס וחלילה לא לעבור את המסילה לכפר שמריהו)...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...