עבור לתוכן
Maor Cohen

מה עושים במקרים כאלה ? ואיך אני אמור להיערך לקראתם ? 737NGX

Recommended Posts

פורסם

מה עושים במקרים כאלה ? איך אני נערך לקראתם ומה זה אומר לי בעצם ?

jewj2mzmzntc.bmp

mnxdierigwjo.bmp

דרך אגב , למה ברוב הטיסות שלי מיכלי הדלק ב- MAIN DU צהובים ?

ומה אני עושה במקרה שהם לא מאוזנים ? פותחים CROSS FEED ?

דרך אגב , אל תבהלו , הייתי יותר מדי עסוק בלחשוב מה יכול לגרום לדברים האלה ( למרות שהטיסה נמשכה כרגיל ) ושניה אחרי שהפסקתי לצלם החלפתי ללחץ סטנדרטי וכיביתי אזהרות FMC .

מצטער על גודל התמונות , אך יש בעיה ב-SIZ עם המוקטנות , תודה לעוזרים ,

מאור .

פורסם

לא מבין מה השאלה...

במטוס יש הגדרה להתראת כמות דלק נמוכה. ניתן לבחור בין 450 לבין 900 ק"ג. או במקרה שלך, בליברות 1000 או2000. כנראה שאצלך מוגדר 2000 ולכן יש לך צהוב.

במידה ומיכלי הדלק לא מאוזנים - אפשר לפתוח שסתום X FEED אבל גם לכבות משאבה אחת או שתיים מהמיכל הנמוך יותר... אחרת האיזון יהיה ארוך מבחינת זמן.

הודעת Insufficien fuel לא קשורה. היא אומרת שאין לך מספיק דלק לסיים את הטיסה, בהתאם לחישוב שה CDU עשה. בדף PROG יש תחזית דלק לשדה היעד. תראה מה חזוי. כנראה שהמספר יהיה אפס - אומר שאין לך מספיק דלק.

פורסם

לגבי זה שהמיכלים צהובים

זה אומר שיש לך שמה מעט דלק

לגב הודעת הדלק ב FMC תקנו אותי אם אני טועה אבל זה נותן לך חשד כזה שיכול להיות הדלק לא יספיק

במקרה כזה לך ל PRDG ותבדוק עם כמה דלק אתה תנחת וכמה זמן נשאר לך לנחיתה

אם אתה ב1.0 ויש לך עוד 5 שעות נחיתה למשל אז כנראה אין לך מספיק דלק

פורסם

רק תיקון - ה-FMC יזרוק הודעת INSUFFICIENT אם חישוב כמות הדלק ביעד נמוך מכמות הדלק שהזנת לחלון RESERVES בעמוד PERF.

סיבות לדלק צהוב - כמות דלק מוחלטת נמוכה (לא קשור לרזרוות המתוכננות - פיזית נמוך ממינימום מסויים - בתכנון דלק נכון וניהול העברת דלק ממיכלים נכון אין שום סיבה להגיע למצב הזה בכלל), או FUEL IMBAL (הודעה בפני עצמה) - אי איזון דלק. הפתרון הוא אכן CROSS FEED פתוח וסגירת המשאבות במיכל הריק יותר עד הגעת מצב של איזון. בהגעה לאיזון - הפעלת משאבות וסגירת CROSS FEED. תשומת לב לכמות ולמגמות - אם שוב מתפתח חוסר איזון - יכול להיות שיש נזילה מדרכי הדלק מהמיכל שמתרוקן מהר.

הודעה ל-DESCENT PATH UNACHIEVEABLE - חריגה גדולה מ-PATH כך שהמחשב לא יודע להדביק אותה בחזרה. הפתרון - בדיקה מחודשת של פרופיל ההנמכה - אם הכל בסדר ונכון - הנמכה חריפה יותר: LVL CH עם מהירות מכשירית גבוהה, מעצורי אוויר. במקרים קיצוניים כשקרובים לשדה ולא נשאר מרחק להגיע לפרופיל הרצוי לפני הפיינל - בקשת ווקטורים ל"זיגזג" ו/או הולדינג.

פורסם
רק תיקון - ה-FMC יזרוק הודעת INSUFFICIENT אם חישוב כמות הדלק ביעד נמוך מכמות הדלק שהזנת לחלון RESERVES בעמוד PERF.

תיקון קטן

הודעת Insufficient Fuel תופיע במידה ועקב שינוי בתנאים \ נתיב או כל דבר אחר המחשב צופה שנגיע ליעד עם פחות מ900 ק"ג (2000 ליברות)

סימוכין - FCOM2 עמוד 11.60.6

המקרה שאתה הבאת שנגיע ליעד עם פחות דלק ממה שהזנו בRESERVES מופיע בFMC כהודעת "USING RSV FUEL"

סימוכין - FCOM 2 עמוד 11.60.18

פורסם
רק תיקון - ה-FMC יזרוק הודעת INSUFFICIENT אם חישוב כמות הדלק ביעד נמוך מכמות הדלק שהזנת לחלון RESERVES בעמוד PERF.

תיקון קטן

הודעת Insufficient Fuel תופיע במידה ועקב שינוי בתנאים \ נתיב או כל דבר אחר המחשב צופה שנגיע ליעד עם פחות מ900 ק"ג (2000 ליברות)

סימוכין - FCOM2 עמוד 11.60.6

המקרה שאתה הבאת שנגיע ליעד עם פחות דלק ממה שהזנו בRESERVES מופיע בFMC כהודעת "USING RSV FUEL"

סימוכין - FCOM 2 עמוד 11.60.18

צודק! טעות שלי.

פורסם
רק תיקון - ה-FMC יזרוק הודעת INSUFFICIENT אם חישוב כמות הדלק ביעד נמוך מכמות הדלק שהזנת לחלון RESERVES בעמוד PERF.

תיקון קטן

הודעת Insufficient Fuel תופיע במידה ועקב שינוי בתנאים \ נתיב או כל דבר אחר המחשב צופה שנגיע ליעד עם פחות מ900 ק"ג (2000 ליברות)

סימוכין - FCOM2 עמוד 11.60.6

המקרה שאתה הבאת שנגיע ליעד עם פחות דלק ממה שהזנו בRESERVES מופיע בFMC כהודעת "USING RSV FUEL"

סימוכין - FCOM 2 עמוד 11.60.18

צודק! טעות שלי.

מסתבר שאני לא היחיד שמדמיין דברים, אה חריט ? :drinking:

פורסם

מסתבר שאני לא היחיד שמדמיין דברים, אה חריט ? :drinking:

עדיין, זה נפחים שונים לגמרי ;-)

האמת - אחרי הסט האחרון שלי ("ח"א מחפש מתנות לחג"), אני האחרון שיכול להאשים בדמיון מופרז...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...