עבור לתוכן
guyshohat

חישוב דלקים

Recommended Posts

פורסם

שלום VATIL!

ברצוני לעשות טיסה לשתי יעדים בלי למלות דלק (לדוגמא: בן גוריון -הרקליון-רודוס כאשר אני ממלא דלק רק בבן גוריון) איך אני עושה את החישוב הזה? האם הFSBUILD יכול לחשב את זה ואיך?

בתודה ושבוע טוב,

גיא

פורסם

בגדול אין בעיה קצת מסורבל אבל עובד מניסיון.

1. תתחיל מהסוף- תכנן קודם את הלג השני, בין אם זה חזור לנתב"ג או לג המשך כמו שאתה מעוניין

2. אחרי תכנון הלג הראשון אתה מוסיף לאזור ה ה EXTRA במשקל ק"ג (לא דקות) את הנתונים הבאים מהלג השני:

-דלק הסעה

-דלק טריפ

-רזרבה

- הפרש הדלק לחליפי במידה והוא גבוה מכמות הדלק שנדרש לחליפי בלג הראשון לדוגמא: אם בהלוך נדרש לחליפי 2500 ו 3000 בלג השני אז תוסיף 500

-דלק ריתוק- הפרש בדיוק כמו בחליפי

3.במידה ועשית זאת טוב אז בתוכנית הטיסה של הלג הראשון תקבל בשור תהיעד בסוף התוכנית את דלק ה BLOCK ללג השני +- כמה עשרות ק"ג.

תוכל לצאת ללג ההמשך ללא תדלוק אם כמובן לא היו לך הליכות סביב אן ריתוקים ממושכים, ייתכן ותנחת וכמות הדלק תיהיה קטנה בכמה מאות ק"ג - שיקול דעת נדרש אם לצאת לטיסה הנוספת או להוסיף את הכמה מאות ק"ג ביעד.

חשוב לבדוק שהמטוס נוחת בלג הראשון הראשון שהוא לא שובר מגבלת משקל נחיתה

פורסם

חישוב דלק הוא נושא מורכב מבחינת חוקים וטכניקת חישוב. מצ"ב תדריך תמציתי לתכולת הדלק הדרוש לטיסה. בטיסות מרחק דוגמת חציית אוקיאנוס, קיימות טכניקות מורכבות להקטנת הכמות הדרושה חוקית, שמטרתן להגדיל את רווחיות הטיסה:

Untitled-64.jpg

פורסם

להלן דוגמא להקטנת כמות הדלק הדרושה חוקית:

בטיסה מת"א לניו-יורק, אתה מגיש תוכנית ליעד פיקטיבי, נאמר קופנהגן. לשם 5% רזרבה הינה כחצי מהדרוש ליעד האמיתי.

באוויר, לקראת קופנהגן אתה מגיש תוכנית לניו-יורק. 5% מהנתיב הנותר הוא כחצי מהכמות שהחוק חייב אותך בנתיב ישיר ת"א- ניו-יורק. כך חסכת רכישת ונשיאת כ-10 טון דלק.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...