guyshohat פורסם אוקטובר 16, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2011 שלום VATIL! ברצוני לעשות טיסה לשתי יעדים בלי למלות דלק (לדוגמא: בן גוריון -הרקליון-רודוס כאשר אני ממלא דלק רק בבן גוריון) איך אני עושה את החישוב הזה? האם הFSBUILD יכול לחשב את זה ואיך? בתודה ושבוע טוב, גיא
E.Z פורסם אוקטובר 16, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2011 בגדול אין בעיה קצת מסורבל אבל עובד מניסיון. 1. תתחיל מהסוף- תכנן קודם את הלג השני, בין אם זה חזור לנתב"ג או לג המשך כמו שאתה מעוניין 2. אחרי תכנון הלג הראשון אתה מוסיף לאזור ה ה EXTRA במשקל ק"ג (לא דקות) את הנתונים הבאים מהלג השני: -דלק הסעה -דלק טריפ -רזרבה - הפרש הדלק לחליפי במידה והוא גבוה מכמות הדלק שנדרש לחליפי בלג הראשון לדוגמא: אם בהלוך נדרש לחליפי 2500 ו 3000 בלג השני אז תוסיף 500 -דלק ריתוק- הפרש בדיוק כמו בחליפי 3.במידה ועשית זאת טוב אז בתוכנית הטיסה של הלג הראשון תקבל בשור תהיעד בסוף התוכנית את דלק ה BLOCK ללג השני +- כמה עשרות ק"ג. תוכל לצאת ללג ההמשך ללא תדלוק אם כמובן לא היו לך הליכות סביב אן ריתוקים ממושכים, ייתכן ותנחת וכמות הדלק תיהיה קטנה בכמה מאות ק"ג - שיקול דעת נדרש אם לצאת לטיסה הנוספת או להוסיף את הכמה מאות ק"ג ביעד. חשוב לבדוק שהמטוס נוחת בלג הראשון הראשון שהוא לא שובר מגבלת משקל נחיתה
Rami Arbili פורסם אוקטובר 16, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2011 דבר קטנטן.... תסתכל גם על רוחות, שלא תגמור כמו הבחור הזה: (אמנם מטוס קטן אבל מעניין בכל זאת.....) http://www.hawaiinewsnow.com/story/1564 ... cy-landing
guyshohat פורסם אוקטובר 16, 2011 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 16, 2011 תודה רבה!! אני ישתדל שלא יקרה לי מה שקרה לטייס שם... בתודה, גיא
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 25, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2011 חישוב דלק הוא נושא מורכב מבחינת חוקים וטכניקת חישוב. מצ"ב תדריך תמציתי לתכולת הדלק הדרוש לטיסה. בטיסות מרחק דוגמת חציית אוקיאנוס, קיימות טכניקות מורכבות להקטנת הכמות הדרושה חוקית, שמטרתן להגדיל את רווחיות הטיסה:
Opher Ben Peretz פורסם אוקטובר 25, 2011 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2011 להלן דוגמא להקטנת כמות הדלק הדרושה חוקית: בטיסה מת"א לניו-יורק, אתה מגיש תוכנית ליעד פיקטיבי, נאמר קופנהגן. לשם 5% רזרבה הינה כחצי מהדרוש ליעד האמיתי. באוויר, לקראת קופנהגן אתה מגיש תוכנית לניו-יורק. 5% מהנתיב הנותר הוא כחצי מהכמות שהחוק חייב אותך בנתיב ישיר ת"א- ניו-יורק. כך חסכת רכישת ונשיאת כ-10 טון דלק.