עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

ח"א סגר נתיבים למינחת ראשל"צ

Recommended Posts

פורסם
אדם,

התסכול שלך מובן לי, אך אלה החיים, ואיש לא ישנה אותם כי זהו סדר נכון לקחת לתפקיד את המתאימים והמוצלחים. תפרנים שירחקו ממטוסים כי כך יגמרו את כספם ויגיעו לרמה מסוכנת עקב מיעוט טיסות.

כדאי שתעיין שנית בדברי חריט- בקורס האחרון באל על, רובם טייסים שאינם יוצאי ח"א.

ראה את אמיר- בחור עם ידיים, ראש ויזמה שהבין מאיפה לפרה יוצא החלב. אלה שלא מבינים, יבכו וידפקו את הראש בקיר, ומזה דבר חיובי לא יצא. בכך אגב הם מגלים אי התאמה לטיס.

אמיר הוא לא באמת דוגמא - הוא מפקח מהמקלחת ויש לו קוקפיט בארון הבגדים :mrgreen:

ולענייננו כנראה שהבנתי טוב מאד את מה שהייתי אמור להבין, לא בכיתי ולא דפקתי תראש בקיר, ובמקרה הזה גם לא הלכתי להלחם בטחנות רוח

פשוט הבנתי את מקומי ואת ייעודי אפילו וויתרתי על קורס פרטי ללא עלות שעות הדרכה וחזרתי אל הפרות והחלב.

אבל תהיה בטוח שלא אפספס הזדמנות להשמיע את דעתי הנוקבת בעניין כפי שזה עתה עשיתי.

בכל מקרה שיהיה סופ"ש רגוע ומבורך

פורסם

במדינת ישראל, תרבות הקומבינות וה"שחיטות" היתה מאז ומתמיד ולצערי בועטת גם היום.

ניתן לראות זאת בכל מקום ולא רק בתעופה. היום במציאות קפיטליסטית השוק העסקי ובראשו שוק ההיטק כבר לא נוצץ, ממש לא, העובדים מתניידים מעבודה לעבודה כמו תחנת רכבת אחת גדולה, דווקא היום השוק שמהווה "מכרה זהב" עבור רבים וטובים מהדור הצעיר הוא שוק העבודות הממשלתיות ששורד ואף שורד ברמת איכות חיים טובה גם בשגשוג וגם בשפל כלכלי, השכר עולה ככל שהזמן עובר בלי קשר לביצועים ואחר כך פנסיה מוקדמת... היום כבר מבינים שמקום כזה עדיף בריאותית וכלכלית ואיזה פיק זמני בהייטק.

ולמה אני מספר את כל זה? כי היום (ואני מצליב מידע כמעט בכל כיוון) כדי להיות כאחד העובדים הקבועים בחברות הממשלתיות צריך להכיר את.. או להתחתן עם.. או לסדר ל.. או לפקד על.. תרבות הסדר לי ואסדר לך שקיימת פה 64 שנים ויש כל כך הרבה דוגמאות: בנקים ממשלתיים, משרדי הממשלה: בטחון, בריאות וכו, תעשיה אוירית, רשות שדות ותעופה ועוד מקומות רבים. יותר מזה, גם חברות שהופרטו כמו חלק מהבנקים וביניהם אלעל מתנהלות כאילו הן עדיין ממשלתיות בתרבות ציבורית צבאית משהו צריך שיחלוף דור כדי שדפוס התנהגות יחלוף מהן. מבין 3 החברות הגדולות אני אישית דווקא אסמוך על ארקיע / ישראייר שיקבלו החלטות על בסיס כלכלי/עסקי ובטיחותי ותאמין לי שדיברתי עם מספר לא מבוטל של אנשים בתחום ולא רק טייסים. שוב אומר, הבעיה הזו קיימת בכל מקום ממשלתי ולא רק במגזר התעופה.

ולא אני לא בעד הקפיטליזם הטהור ומצד שני לא נגד ההפרטה, אני בעד האמצע.

אני לא ניסיתי בעצמי להתקדם מעבר לטיס פרטי אבל מכיר כמות נכבדת של אנשים בעלי נסיות בתחום, דבר אחד אני אומר, חברות רבות וגדולות בתעופה וגם לא בתעופה לעיתים משפיעות על הרגולטור שיחוקק חוקים שיטיבו עימם או עם השקפת עולמם או עם השקפת עולם העומד בראשם. אמנם השרשור הזה נפתח בגלל מגבלה שהטילו על טייסי האז"מ אבל העובדה היא שטייסי ה GA סובלים ממגבלות חמורות הרבה יותר מטייסי האז"מ ותחום ה GA בארץ כמעט ולא מתפקד לעומת תחום האז"מ שפורח.. מדוע? כנראה שמגזר ה GA מאיים על משרות הטיס המסחרי הרבה יותר מהמגזר שטס באז"מ.

היום בארץ הדרך היחידה לטוס כטייס מסחרי עם מינימום פרוטקציות (עדיין צריך אין ברירה) היא להגר לארה"ב או קנדה או אנגליה או.. ויש כאלו שמעדיפים להשאר במולדת, סוג של אידיאולוגיה או סוג של עדיפות, משפחה אשה, חברים.. בכל מקרה מי שרוצה להיות טייס מסחרי בארץ יכול.. הסיכוי נמוך.

לפני כמה חודשים דיברו בטלויזיה על כל השחיטויות שקיימות במגזר הזמרים המזרחיים ואז דיבר מישהו, אני לא זוכר מי ואמר "איפה שיש כסף, יש עניינים" ככה זה גם בתעופה בארץ "איפה שיש כסף, יש עניינים" בחו"ל תעופה הרבה יותר זולה - שם יש פחות כסף ופחות "עניינים"

אדם - אל תוותר על החלום, טיסה יכולה להיות נחלת כל אדם עם כל תקציב מהממוצע ומעלה, כל אחד יכול לבחור לו את סוג הטיסה ובלבד שהוא יוכל לטוס כמות נאותה של שעות, יש מלא פתרונות, אפשר לשמור על רשיון טיס פרטי, לגהץ נתיבים ולמזער סיכונים עם מזג אויר במגבלות ומטוס חדש, תקין ובמגבלות, לטוס יחד עם מספר טייסים אחרים ומאוד להנות. וכל זה במחיר קצת יותר יקר ממחיר הסיגריות שצורך איש מעשן כבד (אני מקווה שאתה לא מעשן).

תמיד ניתן למצוא פתרונות ואפילו פתרונות יצירתיים - הנדסיים, רוצה להיות טייס מסחרי - לך לחו"ל, רוצה להנות מטיסה תשאר בארץ ותעבוד בתחום אחר, בתעופה מה שיפה הוא שכל אחד מוצא לבסוף את הנישה שלו. בהצלחה

פורסם

תודה תומר. אני באמת רחוק רק צעד אחד מלהתחיל קורס (שהוצע לי בתנאים לא רעים בכלל על ידי מדריך עם לב מזהב ורצון ענק ללמד)

רק שעדיין קשה לי לראות את הכסף הזה הולך לבלי שוב אתה יודע... אולי צריך לעשות סוויץ' ולראות את זה כתחביב שיש לטפח במקום לבנות על זה כהתחלה של קריירה ואז זה יותר קל.

בכל מקרה קרא לי תמים אבל אני די משוכנע שבין כתלי הפורום הזה אולי נמצא חלק מדור העתיד של התעופה בישראל ואני מקוה שהפוסט הזה לא נעלם מעיניהם ושיהיו ביניהם מי שביום מן הימים אולי יוכלו להתניע שינוי בצורת ההתנהלות הפסולה שאותה נראה לי שהיטבנו לתאר כאן, ולפתוח את הדלת בפני רבים אחריהם.

נ.ב. ואני ממש אבל ממש לא מעשן :wink:

פורסם
תודה תומר. אני באמת רחוק רק צעד אחד מלהתחיל קורס (שהוצע לי בתנאים לא רעים בכלל על ידי מדריך עם לב מזהב ורצון ענק ללמד)

רק שעדיין קשה לי לראות את הכסף הזה הולך לבלי שוב אתה יודע... אולי צריך לעשות סוויץ' ולראות את זה כתחביב שיש לטפח במקום לבנות על זה כהתחלה של קריירה ואז זה יותר קל.

בכל מקרה קרא לי תמים אבל אני די משוכנע שבין כתלי הפורום הזה אולי נמצא חלק מדור העתיד של התעופה בישראל ואני מקוה שהפוסט הזה לא נעלם מעיניהם ושיהיו ביניהם מי שביום מן הימים אולי יוכלו להתניע שינוי בצורת ההתנהלות הפסולה שאותה נראה לי שהיטבנו לתאר כאן, ולפתוח את הדלת בפני רבים אחריהם.

נ.ב. ואני ממש אבל ממש לא מעשן :wink:

כל מי שנמצא כאן עישן בעקיפין איזה משהו טוב :mrgreen:

פורסם
תודה תומר. אני באמת רחוק רק צעד אחד מלהתחיל קורס (שהוצע לי בתנאים לא רעים בכלל על ידי מדריך עם לב מזהב ורצון ענק ללמד)

רק שעדיין קשה לי לראות את הכסף הזה הולך לבלי שוב אתה יודע... אולי צריך לעשות סוויץ' ולראות את זה כתחביב שיש לטפח במקום לבנות על זה כהתחלה של קריירה ואז זה יותר קל.

בכל מקרה קרא לי תמים אבל אני די משוכנע שבין כתלי הפורום הזה אולי נמצא חלק מדור העתיד של התעופה בישראל ואני מקוה שהפוסט הזה לא נעלם מעיניהם ושיהיו ביניהם מי שביום מן הימים אולי יוכלו להתניע שינוי בצורת ההתנהלות הפסולה שאותה נראה לי שהיטבנו לתאר כאן, ולפתוח את הדלת בפני רבים אחריהם.

נ.ב. ואני ממש אבל ממש לא מעשן :wink:

כל מי שנמצא כאן עישן בעקיפין איזה משהו טוב :mrgreen:

דס"ל?

פורסם
תודה תומר. אני באמת רחוק רק צעד אחד מלהתחיל קורס (שהוצע לי בתנאים לא רעים בכלל על ידי מדריך עם לב מזהב ורצון ענק ללמד)

רק שעדיין קשה לי לראות את הכסף הזה הולך לבלי שוב אתה יודע... אולי צריך לעשות סוויץ' ולראות את זה כתחביב שיש לטפח במקום לבנות על זה כהתחלה של קריירה ואז זה יותר קל.

בכל מקרה קרא לי תמים אבל אני די משוכנע שבין כתלי הפורום הזה אולי נמצא חלק מדור העתיד של התעופה בישראל ואני מקוה שהפוסט הזה לא נעלם מעיניהם ושיהיו ביניהם מי שביום מן הימים אולי יוכלו להתניע שינוי בצורת ההתנהלות הפסולה שאותה נראה לי שהיטבנו לתאר כאן, ולפתוח את הדלת בפני רבים אחריהם.

נ.ב. ואני ממש אבל ממש לא מעשן :wink:

כל מי שנמצא כאן עישן בעקיפין איזה משהו טוב :mrgreen:

דס"ל?

אופציה ריאלית...

פורסם
במדינת ישראל, תרבות הקומבינות וה"שחיטות" היתה מאז ומתמיד ולצערי בועטת גם היום.

שלילי, כך בפירוש לא היה גם לפני חמישים שנה. המצב הוא ללא ספק הישג נוכחי.

באיזו שנה כל זה התחיל?

והאם לתרבות ה"קומבינות" היה אירוע מקדים בימים קודמים של המדינה?

מה עושים ואיך מתמודדים עם המצב?

פורסם

הבעייה המרכזית היא אופי האדם, אצל כולנו. השאלה הינה מהי הנורמה המקובלת בחברה. בתחילת שנות המדינה עסקו אנשים בהישרדות מאיומים קיומיים ובבניית תשתית. למי שלא יודע- שמן, אורז וסוכר נמכרו במכולת במסורה כנגד נקודות, גם בשנות החמישים, וחלב נמהל במים בידי רמאים שגם אז היו. אלא שההיקף היה כזה שניתן במעט משאבים לטפל בו, והיישוב התנגד להם, ויש בכך היגיון בריא.

לא מעט שנים אח"כ, אני רואה בניצחון ששת הימים נקודת מפנה בחברה- החלו השכנים מתגאים כיצד הם מרמים את המדינה. משמעות מעשיהם היא שאחרים כלומר אנחנו משלמים עבור הביואיק והוילה שלהם. גם עבור ה-50,000 לחודש של משה קצב.

להוסיף כאן, גימלאי צה"ל מרומים כבר כעשרים שנה ע"י מערכת הביטחון, בניצוח שרי הביטחון, הרמטכ"לים וראשי אכ"א של התקופה, שמודים בכך. ערך הגניבה מכספנו תלוי בתקופה לאורכה חלה התרמית, אצלי היא מגיעה לאחר 26 שנה לכ-40% מסך הגימלא. לפני כחודשיים, מבקר המדינה הטיל על ראש הממשלה לפתור את הבעייה. אז מה? גם אם בעוד שנה יזוז משהו, הוא יפתיע אותי. חלק מהגימלאים נאבקים על קיום בכבוד.

עוד תוספת: שר הביטחון פרסם השבוע חוות דעתו לפיה במידה וישראל תותקף ע"י איראן, העורף ייפגע מעט אך מספר ההרוגים יהיה קטן מ-500. זו תרמית בריש גלי, חמורה פי כמה כי מדובר בגניבת דעת עיקרית לגבי סיכויי הישרדות האומה. אסטרטגים חשובים במערב פרסמו תרחישים אפשריים כבר לפני כמה שנים לפיהם עימות כזה עלול להביא להרס תרבויות מספר, כאשר ישראל צפויה לשרוד. אפשר בגוגל לחפש את אנתוני קורדסמן שנחשב לגדול בהוגים אלה.

פורסם

אם כבר מדברים על הצבא, ותנסה רגע להתנתק מצה"ל ולהסתכל על כל המכלול ברמת המקרו.

מדוע, כלכלן בצבא שעובד כמו כל אזרח אחר במדינה ושאין לו בתפקידו לא סיכון אישי ולא סיכון פיננסי, מדוע הוא צריך להשתחרר בגיל 42 ולקבל פנסיה על חשבון משלם המיסים

וחברו הכלכלן בשוק העסקי שמעל ראשו תמיד מאיימת גליוטינת הפיטורין יוצא לפנסייה כאחד האדם בגיל 67

אין הבדל כמעט בשכר של השניים לאורך טווח.. אז מה בכל זאת ההבדל ביניהם?

פורסם
אם כבר מדברים על הצבא, ותנסה רגע להתנתק מצה"ל ולהסתכל על כל המכלול ברמת המקרו.

מדוע, כלכלן בצבא שעובד כמו כל אזרח אחר במדינה ושאין לו בתפקידו לא סיכון אישי ולא סיכון פיננסי, מדוע הוא צריך להשתחרר בגיל 42 ולקבל פנסיה על חשבון משלם המיסים

וחברו הכלכלן בשוק העסקי שמעל ראשו תמיד מאיימת גליוטינת הפיטורין יוצא לפנסייה כאחד האדם בגיל 67

אין הבדל כמעט בשכר של השניים לאורך טווח.. אז מה בכל זאת ההבדל ביניהם?

א. אתה לא מעודכן לגבי גילאי הפרישה מצה"ל (זה מזמן לא 42 - גם לא ללוחמים).

ב. כפי שעופר ציין, הפנסיה בצבא היא פנסיה צוברת (=חיסכון צובר. ולא תקציבית כפי שהיה נהוג בעבר) ולכן מי שישתחרר בגיל 42 יזכה לפחות פנסיה בהכרח מעמיתו האזרח שפרש בגיל 67.

ג. מה הוא שונה? הוא בוחר לתרום למדינה בכך שהוא משרת ככלכלן (או לא משנה מה) בצבא. בניגוד לאזרח שתורם אך ורק לכיסו ולמשפחתו. המדינה מתגמלת את אותם האנשים שרוצים לתרום לה. הגיוני מאוד בעיני. אחרת אף אחד לא היה מעוניין לשרת ככלכלן בצבא ולא רק מבחינות אידיאולוגיות.

פורסם
ג. מה הוא שונה? הוא בוחר לתרום למדינה בכך שהוא משרת ככלכלן (או לא משנה מה) בצבא. בניגוד לאזרח שתורם אך ורק לכיסו ולמשפחתו.

?? 25%+ מס על משכורת ממוצעת זה "אך ורק לכיסו"? שלא נדבר על אלה שמביאים 40K+, שם השיעור עולה ל-50%.

כל מי ששותף בתרומה לתוצר הלאומי תורם למדינה. לא משנה אם זה משהו פרודקטיבי, רעיוני, מתן שירות ופתרונות, בטחון או עובד בבית מלון שמארח תיירים. אלביט וחברות אחרות מוכרות תוכנות שו"ב וציוד צבאי במיליונים לזרים, להגיד שהעובדים שם תורמים אך ורק לעצמם..... תנסה לרגע לבטל את הכנסות ענף התיירות. נראה מה יקרה.

וזה עוד מבלי להזכיר כל מיני הטבות ודברים שבאזרחות תצטרך להגיע מ-0 בכוחות עצמך, ועוד העובדה שאזרח ממוצע (אני לפחות) משרת במילואים בערך חודש+ בשנה, כך שלא באמת "השתחררתי" מצה"ל לפני שנתיים.

בקיצור כולנו באותה סירה, בוא לא ניכנס למי החזיק את המשוט יותר זמן.

פורסם

א. גם אנשי קבע משלמים בדיוק אותו מס (חוק מדינה אף אחד לא פטור) - תרומה כפולה? לא חושב...

ב. אני מבין שנגעתי בנק' רגישה.

ג. ההגדרות שלנו לתרומה הן שונות - בהגדרתך כולם תורמים. בהגדרתי היוצאי דופן הם אלו שתורמים. שירות צבאי, בעיני לפחות, נחשב לתרומה הגדולה ביותר למדינה ולכן אמרתי מה שאמרתי.

ד. כל עבודה מכבדת את בעליה. אני לא בא לדון פה ב"מי החזיק את המשוט זמן רב יותר". תומר זרק שאלה לאויר עניתי לו את דעתי. גם חריט שקוטף גוייבות (או דברים אחרים) אי שם בדרום תורם בדרכו שלו תרומה ענקית למדינה.

ה. התפיסה שנאמרת בין השורות של דבריכם (תומר ויוני) על כך שאנשי הצבא מלקקים כל היום דבש ומקבלים דברים שלא מגיעים להם מקוממת, לפחות אותי, מאוד. כולנו שירתנו בצבא וכולנו יודעים שזה לא גן של שושנים - אז מספיק עם הצביעות - הרבה יותר נוח שם בחוץ "באזרחות".

פורסם

איש לא הזכיר את גורם הסיכון בשרות הצבא. גם כלכלן עלול להישלח למשל למוצב החרמון לבצע סקר, או לעבוד במקומות אחרים המהווים פוטנציאלית מטרות. אצלי ליד המיטה היו שני טלפונים, ולא היה לילה כשהייתי בתפקיד פיקודי ללא כמה צלצולים שחילקו את השינה לפרוסות דקות. בשבתות וחגים כשכולם כמעט יוצאים, אותם אנשים נשארים ונושאים בעול של אחרים. לא פעם היה צורך לרוץ לטייסת וגם לטוס לשטח, בדיוק לשם כך קיימים מגורי משפחות לאנשי מפתח בחיל שצריך אנשים עם השכלה והבנה מעמיקים וניסיון מבצעי רב, לא כאלה שיתגייסו, ייהנו וילכו הלאה לבנות עתיד כלכלי. גם הם מטרה.

פורסם

אוהד כנראה שאני לא הרגיש מבנינו :)

לרגע לא זלזלתי באנשי שירות הביטחון וממש לא אמרתי שהם מלקקים דבש כל היום. אם זה מה שאתה מבין מדבריי, שיהיה.

הייתי קצת בצבא וראיתי מספיק בעלי תפקידים מעוררי התפלאות אשר משקיעים 24/7, בכל תנאי, בכל מצב, אחראים נונ-סטופ על עשרות, מאות ואלפי חיילים ונותנים כל כולם לבטחון של כולנו.

אף אחד שפוי לא יוריד מערך החשיבות של השירות הזה, במיוחד במצב שלנו. אולי אם היינו חיים בלוקסמבורג זה היה נתון לויכוח.

אבל מנגד ראיתי גם בעלי תפקידים פחות אינטסיביים, הרחק מקו הבוץ והאש שאני עדיין לא ממש בטוח שיש הרבה הבדל מהמקבילה האזרחית.

הנקודה (שלי לפחות), היא שכולנו באותה סירה ואף אחד לא פרה קדושה. צריך לפתוח את הדברים ולעשות כל כמה זמן הערכה ודיונים על משמעויות העבודה במקומות שונים, לעבור על הפרמטרים ולהפיק שינויים בהתאם.

בכל מקום בו אין פיקוח ותשומת לב - הכוח גובר על הזכות. פרט למקרים מסוימים כמו כורש מלך פרס הראשון, זה טבע האדם וברמה הקולקטיבית לא צפוי שינוי מהותי בזמן הקרוב.

בכל מקרה אם אתה שואל אותי? הדיון על חלוקת הנטל צריך בכלל להיות מופנה לאלה שבשם אמונה כזו או אחרת מרשים לעצמם גם לא לשרת (או שירות "סמלי") וגם לא להיות שותפים לתוצר.

אם מסתכלים קדימה, נכון לעכשיו תוחלת החיים רק עולה, הילודה כאן לא יורדת, מה שאומר שמי שמחזיק כאן הכל (גיל הביניים) יצטמצם יחסית וישקיע הרבה הרבה יותר מהיום. אולי עד לרמה של עבדות.

פורסם
אוהד כנראה שאני לא הרגיש מבנינו :)

לרגע לא זלזלתי באנשי שירות הביטחון וממש לא אמרתי שהם מלקקים דבש כל היום. אם זה מה שאתה מבין מדבריי, שיהיה.

הייתי קצת בצבא וראיתי מספיק בעלי תפקידים מעוררי התפלאות אשר משקיעים 24/7, בכל תנאי, בכל מצב, אחראים נונ-סטופ על עשרות, מאות ואלפי חיילים ונותנים כל כולם לבטחון של כולנו.

אף אחד שפוי לא יוריד מערך החשיבות של השירות הזה, במיוחד במצב שלנו. אולי אם היינו חיים בלוקסמבורג זה היה נתון לויכוח.

אבל מנגד ראיתי גם בעלי תפקידים פחות אינטסיביים, הרחק מקו הבוץ והאש שאני עדיין לא ממש בטוח שיש הרבה הבדל מהמקבילה האזרחית.

הנקודה (שלי לפחות), היא שכולנו באותה סירה ואף אחד לא פרה קדושה. צריך לפתוח את הדברים ולעשות כל כמה זמן הערכה ודיונים על משמעויות העבודה במקומות שונים, לעבור על הפרמטרים ולהפיק שינויים בהתאם.

בכל מקום בו אין פיקוח ותשומת לב - הכוח גובר על הזכות. פרט למקרים מסוימים כמו כורש מלך פרס הראשון, זה טבע האדם וברמה הקולקטיבית לא צפוי שינוי מהותי בזמן הקרוב.

בכל מקרה אם אתה שואל אותי? הדיון על חלוקת הנטל צריך בכלל להיות מופנה לאלה שבשם אמונה כזו או אחרת מרשים לעצמם גם לא לשרת (או שירות "סמלי") וגם לא להיות שותפים לתוצר.

אם מסתכלים קדימה, נכון לעכשיו תוחלת החיים רק עולה, הילודה כאן לא יורדת, מה שאומר שמי שמחזיק כאן הכל (גיל הביניים) יצטמצם יחסית וישקיע הרבה הרבה יותר מהיום. אולי עד לרמה של עבדות.

זה כבר דיון מעמיק ברמת ממד"ה... השאלה הנשאלת היא מה יהיה האינטרס של אותם האנשים הרחוקים מקו הבוץ והאש לשרת דווקא בצבא עם כל המשמעות של המסגרת הצבאית (עופר הזכיר כמה מהם - שבתות, תורנויות וכו') כאשר מצד שני הם יכולים בנוחות יחסית לעבוד "באזרחות" ולהרוויח אפילו יותר? זה בדיוק השאלה שנשאלו אותם מקבלי ההחלטות ולכן החליטו להטיב עם אותם אנשים אשר משרתים בצבא.

עם כל הדברים שאמרתי מעלה אל תטעו אפילו לרגע אחד, השכר בצבא הוא בכלל לא כזה אטרקטיבי יחסית לשווי השוק - אותם אנשים שמרוויחים 6\7\8 בצבא בחוץ חלקם היו מרוויחים יותר.

אני מסכים שיש המון עודפי תקנים (בעיקר בירוקים אולם גם אחרים לא חפים מעודף תקנים) שאפשר לקצץ במקומות מסויימים אבל מאידח יש המון חוסרי תקנים במקומות שצריכים את התקנים האלו כמו אוויר לנשימה - פה בהחלט יש מקום לשינוי זה רק בעקבות פוליטיקה אירגונית ויחסי כוחות.

אותם פרזיטים שאתה מתאר יוני, שקיימים ד"א גם באלביט רפא"ל ותע"א כמו בכל מקום אחר ברמות כאלו ואחרות, במוקדם או במאוחר מוצאים את מקומם בחוץ.

פורסם

מה השאלה?

"תרמתי הקרבתי הכל בשביל המדינה

כל החיים"

ובינתיים

כמובן בלי להרגיש

התחתנתי קניתי דירה התפרנסתי

גידלתי ילדים

ואפילו אני יושב ומקבל פנסיה

והכל במקרה המדינה נתנה לך

להפסיק עם הבכיות

אפשר לחשוב שאין אוכלי חינם בצבא

ואפשר לחשוב שהטובים לא מתקדמים

פורסם

למי התכוונת יעקב, אני לפחות לא מזהה קשר עם דבריך (בכי) לאף הודעה.

פרזיטים יש כמעט בכל מקום בו חיים בני-אדם, תפקידו של ניהול להעבירם החוצה. אצלי לא שרדו, למרות שבמבט אחורה הייתי יכול להשתמש יותר בסמכותי המוחלטת, למשל כמפקד טייסת אך לא רק.

מערכת הקידום בצבא משתדלת למצות את פוטנציאל האנשים ולנטרל קונפליקטים אישיותיים עם הממונים. אני מאוד ממליץ על ספרו של פילדמרשל מונטגומרי, בו הוא מתאר את הקרבות בין מפקדי הצבא הבריטיים לבין עצמם במלחמת העולם השנייה. אספר עלי: מעולם לא פעלתי למען תפקיד או מינוי, כי סמכתי על המערכת וכי לי היה מעניין בכל תפקידי. מח"א בחר אותי לשרת בוושינגטון (רוב סגני האלוף בחייל נלחמים אחרי פיקוד על טייסת על תפקיד זה) על בסיס כישורים, רקע, חוות דעת ממונים והיכרות אישית מעמיקה, שנה וחצי מראש, והיתה לו סיבה. אחרי התמנה תת אלוף כממונה עלי בנספחות, והוא כששמע על מינויי, למרות שמעולם לא היה בינינו כל קונפליקט אלא להיפך, הלך במיוחד למח"א וביקש שיחליפני ביקיר נפשו. מח"א הודיע לו כי נמצאתי מתאים וכי יצטרך לעבוד אתי, ולי קרא והודיע על התנגדותו של אותו אדם. שנה אחרי שהגעתי ועבדתי עמו, אותו ממונה מילא עלי חוות דעת שניה, בה קיבלתי את הציון הגבוה ביותר שניתן לי בשירות. בחוו"ד ראשונה אגב, אחרי חצי שנה, הוא עדיין לא השלים עם ההחלטה, וכתב כי אינו יכול למלא חוות דעת כי אינו מכיר אותי. כמובן שהכיר אותי היטב, וגם התנדבתי לקבל אותו לטוס בטייסת שלי כשחזר משבי ממושך והטייסת שלו לא הסכימה לקבלו בחזרה. כאלה הם אנשים.

פורסם

שלום לכולם, חזרתי אחרי מלא זמן שלא הייתי כאן...

בתור אדם שנמצא הכי קרוב שיש (לא תאמינו כמה..) לכל ההחלטה הזו של סגירת המנחת, ומכיר מצוין את כל מה שקרה ברקע, אתם מוזמנים לפנות אליי ולקבל הרצאה באמת מרתקת על איך עובדים בדיוק הדברים מאחורי הקלעים של התעופה במדינת ישראל שנת 2011. לא אפרט את הפרטים כאן, אך רק אומר שלכל מטבע יש 2 צדדים ושעדיף להיות חכם מאשר צודק...

פורסם

התשובה לשאלתי צריכה להיות לפני כל אזרחי המדינה. שמי המדינה שלהם ולשימושם.

אי אפשר להסתתר מאחורי ביטחון כנימוק שהרי הוא לא רלבנטי. מה שרלבנטי ועל כך הצביע FAA לפני עידן, הוא חוק טיס עדכני ונהלים נכונים.

כשהגנת שמי המדינה בעדיפות גבוהה, חשוב במיוחד לנהל שמים באופן ראוי ולהפסיק את השליפות.

פורסם

אוהד,

לא לקחת אישית את דבריי, אני מאוד מעריך את אנשי הקבע וברור לך שאני לא מדבר על לוחמים, אני לא מדבר על האנשים בשטח וגם לא על מפקד טייסות. אני מדבר על חלק מאנשי המטה, על כלכלנים, על מהנדסי תעשייה וניהול ועל אלו שעושים בצבא תפקיד דומה מאוד לחבריהם בשוק האזרחי, אולי לפני 15 שנה היה לשוק האזרחי איזה יתרון על הצבא לכן היה צורך לדרבן אנשים להשאר בקבע אבל ב-15 שנה האחרונות, השוק בעסקי עבר מהפך והפך לקפיטליסטי קיצוני מה שאומר שכל בעל תקפיד, לא משנה מה שכרו תמיד, אבל תמיד נתון תחת חרב הפיטורין, מייל לא נכון, מילה לא נכונה ומבט לא נכון יכולים לשלוח את האדם ומשפחתו למקום שונה מאוד מזה שהכירו עד כה וכל זה במקביל לתנאים סוציאלים מינימאליים המוגדרים בחוק.. בצבא בטוח (שוב, אני לא מדבר על החיל הקרבי).

אני עושה מילואים ומכיר טוב מאוד את דפוס העבודה השיגרתי בצבא חלק מאוד גדול ממשרתי הקבע מתנהלים כמו אחרון העובדים בראשות שדות התעופה, במשרד הביטחון ובעוד משרדים ממשלתיים.

בשוק העסקי, מי שחגג את יום ההולדת 35 כנראה שגם חגג את החודש בו השכר שלו יהיה הגבוה ביותר כל חייו, מי שהגיע לגיל 45 הגיל לגיל בו הוא כבר אינו רלוונטי לשוק העבודה, גיל 50 או שהוא מנכ"ל או שהוא מובטל, ואם מובטל אז הוא צריך לחיות עד גיל 67 על חסדי החסכונות וביטוח לאומי עד שיוכל לשחרר את הפנסיה הצוברת מחברת הביטוח. ברור שהקצנתי והשמעתי סוג של התבכיינות אבל זה רק חלון הצצה לעולם ההיטק הזוהר (הוא היה זוהר רגעית בשנת 2000)

חשוב לשמור על פרופורציות ושוב, איני מזלזל באיש ויודע שחברי הפורום שמשרתים בקבע הם נמנים מהמיעוט בצבא שאני גאה שהוא שם ומגיע לו כל הכבוד וההטבות שיש לצהל לתת.

פורסם

לא ביטחון ולא נעליים. הסיבה שאיני מפרסם מה קרה היא בדיוק הפוכה - כדי לא להביך אזרחים שעלולים לקרוא את זה כאן. גם הסיבה שחיל האוויר ״התקפל״ היא חלק מהעניין...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...