עבור לתוכן
eranzucker

שאלה נוספת בשבילכם

Recommended Posts

פורסם

שאלה השניה תהיה גם בנושא טיסת מכשירים והבנת דפיות, אחר כך אני מבטיח לגוון טיפה בעוד נושאים. תאלצו לסלוח לי שאני משתמש בדפיות מארה"ב פשוט אין הרבה מבחר של דפיות לישראל.

אז ככה: בדפית המצורפת ישנה גישמ NDB-A לשדה כלשהו באלבמה. סימון הA בכותרת הוא לציון שהגישה היא גישת Circling only. כשמסתכלים על הדפית ניתן לראות שצלע הפיינל כן מיושר עם המסלול. השאלה היא כמובן מדוע אין זאת גישת Straight-in ?

http://204.108.4.16/d-tpp/0408/06973NGA.PDF

ערן צוקר

פורסם

אני לא בטוח שאני לא אומר סתם - אבל לדעתי ה-A מתייחסת למינימה, לאו דוקא לצורת הגישה.

המינימה היא מינימה סטנדרטית של גישת CIRCLING.

בעקרון גישה נחשבת לגישת CIRCLING אם הזוית בין כיוון הגישה וכיוון המסלול היא יותר מ 30 מעלות.

פורסם

A מציינת גישת Circling Only. שים לב שבגישות שניתן להגיע בהם גם Straight in תמיד יצוין המסלול שאליו מתבצעת הגישה. בנוגע למינימה סטנדרטית קשה לי להגיד. מהניסיון שלי בדרך כלל בnon precision approaches המינימה תהיה באיזור ה700 רגל מעפ"ש לא בטוח אם יש איזה סטנדרט בנוגע למינימה לCircling approach. אתה צודק בקביעה שלך בנוגע ל30 מעלות בין כיוון הגישה וכיוון המסלול אבל במקרה המדובר כיוון הגישה וכיוון המסלול הוא אותו דבר אך עדיין הגישה היא Circling ויש סיבה מאד טובה לזה.

ערן צוקר

פורסם

שלום ערן אהבתי את השאלות שלך מצטער שלא הספקתי לענות לך על השאלה הקודמת

לשאלתך השדה ממוקם מממבט חטוף בדפית( אני בעבודה אז....) בתוך איזור מוקף מכשולים

עד לגובה 2000 (יכול להיות שאלו הרים או גבעות) ואז תהיה חשיבות גדולה גם לכיוון הרוח בתוך בעמק

ותקן אותי אם אני טועה

מיקי

פורסם

ערן,

עברתי על הדפיה שצרפת וגם על כל הדפיות שמצאתי אצלי בתוכנה

SimView של Jeppesen וגם ביצעתי טיסה, המראה וגישה

בשדה 4A9 וכלום, נאדה, לא מוצא מדוע.

אמנם יש מכשולים אבל ראיתי בעייתיים מהם בשדות

אחרים עם Straight in .

מודה, אני לא יודע.

נ כ נ ע.

נ.ב, לא ענית על שאלתי הנמצאת בשירשור הקודם

שפתחת בקשר לדוד צוקר.

פורסם

נראה שבגלל השטח הגבוה שמסביב לשדה הגישה היא לא ישירה.

אמורים להיכנס להנמכה במעגל (דומה למעגל המתנה) מעל ה-NDB כשהכיוונים הם 221 ו-041 עד לגובה 2700, ואז להמשיך 221 לנחיתה.

כלומר מבצעים בעצם עיגולים מעל ה-NDB כאן.

יש לשים לב להערה שיש להישאר בתחום 10 מייל מה-NDB.

מחוץ לעיגול ה-10 מייל אנו רואים נקודה בגובה 2300 רגל, אני מניח שהיא היתה מפריעה לגישה רגילה.

פורסם

לדעתי זה לא סטריט אין בגלל המכשולים הרבים בדרך ואם יש ראות גרואה אז בכלל אתה יכול להכנס לגישה ופתאום למצוא את עצמך עם אנטנה בתחת

עושים הקפה בגובה בטוח רואים הכל ונכנסים

וגם זה שדה של יוניקום אני חושב זה מעבר מעל השדה לראות מטוסים אחרים וסימן שאתה בנחיתה

פורסם
לדעתי זה לא סטריט אין בגלל המכשולים הרבים בדרך ואם יש ראות גרואה אז בכלל אתה יכול להכנס לגישה ופתאום למצוא את עצמך עם אנטנה בתחת

עושים הקפה בגובה בטוח רואים הכל ונכנסים

וגם זה שדה של יוניקום אני חושב זה מעבר מעל השדה לראות מטוסים אחרים וסימן שאתה בנחיתה

עד שערן יתעורר אי שם בפלורידה החמה, אני לא מבין למה אתם מתרגשים מהמכשולים.

יש שדות עם מכשולים פי הרבה לדוגמה תראו את השדה הבא:

Runway 7

Airport: Cashmere-Dryden

Approach course: 70 deg

Altitude/Surface: 853 ft Asphalt

Length/Width: 1800 ft 50 ft

Lat/Lon: N47°30.89' W120°29.28'

Fly to Dist/Head: 1.8 nm 148 deg

Fly to Time: 00 00' 41"

ואם תמריאו מהשדה הזה שכינויו 8S2

ותעשו הקפה שמאלה מלאה ונחיתה באותו מקום בו המראתם 7 תראו מה

זה מכשולים.

וזאת רק דוגמה קטנה.

לפיכך אני מצפה בקוצר רוח לתשובתו המלאה של ערן.

פורסם
לדעתי זה לא סטריט אין בגלל המכשולים הרבים בדרך ואם יש ראות גרואה אז בכלל אתה יכול להכנס לגישה ופתאום למצוא את עצמך עם אנטנה בתחת

עושים הקפה בגובה בטוח רואים הכל ונכנסים

וגם זה שדה של יוניקום אני חושב זה מעבר מעל השדה לראות מטוסים אחרים וסימן שאתה בנחיתה

יש כאן דוגמא שערן שלח לי באותה כניסה ולא מחייב שיש מיכשול או גבהים באיזור השדה,

כאן אפשר לראות שהכניסה היא דרך הים.

http://204.108.4.16/d-tpp/0408/05343NA.PDF

בהצלחה.

פורסם

אני מסכים איתך שיש שדות קשים יותר (ע"ע סיון, במסע שלי באירופה).

אבל קיים כאן תהליך CIRCLING והוא לא קיים בשביל הכיף של הטייסים או בשביל שיהיה מה לשאול.

פורסם
אני מסכים איתך שיש שדות קשים יותר (ע"ע סיון, במסע שלי באירופה).

אבל קיים כאן תהליך CIRCLING והוא לא קיים בשביל הכיף של הטייסים או בשביל שיהיה מה לשאול.

מסכים אתך ולכן אני ממתין שערן יתעורר כבר

23_28_119.gif

פורסם

כמה הערות בנוגע לתשובות:

דבר ראשון אור כתב שעושים הקפה בגובה בטוח, רואים הכל ואז נכנסים. כמובן שזה בלתי אפשרי מהסיבה הפשוטה שזאת גישת מכשירים וההנחה היא שאתה לא יכול לראות לכן אין שום סיבה להקיף את השדה או לעבור מעליו כדי לסמן לאחרים שאתה נוחת.

ישנן 2 דרכים לבצע גישה זאת (אני מניח שאנו מבצעים גישת NDB ולא GPS): הראשונה היא לבצע את כל ההליך במלואו והשניה היא כמובן לקבל וקטורים מהפיקוח ששולט על איזור זה. בואו נניח שאנו מבצעים את הגישה המלאה.

שלב ראשון נטוס ישירות אל הNDB שהוא גם הIAF שלנו. כשנחלוף אותו נצא על bearing 041 מהNDB. שאלה טובה בשלב זה היא מתי נבצע את הProcedure turn? הדפית מציינת שחייבים להישאר 10 מייל מהNDB ולכן ביצוע הפנייה הוא פונקציה של מהירות הקרקע שלנו. בהנחה שאין רוח אני הייתי טס outbound כ 2 דקות ואז מבצע את הפנייה שמאלה ל 356 וחזרה ל176. בשלב זה הגובה המינמלי הוא 3700 רגל. כאשר אנו מיוצבים inbound על bearing 221 נוכל להנמיך ל2700. הNDB הוא גם הFAF שלנו ולכן כשנחלוף אותו נתחיל הנמכה ל1860 רגל וכמובן ניקח זמן כדי לתזמן את המMAP.

אורן, אין צורך לבצע מעגלי המתנה מעל הNDB. המכשול של ה2329 רגל הוא המכשול הכי גבוה באיזור ואיננו מפריע.

אבי, אין לי שום קשר לדוד צוקר

ערן צוקר

פורסם
כמה הערות בנוגע לתשובות:

דבר ראשון אור כתב שעושים הקפה בגובה בטוח, רואים הכל ואז נכנסים. כמובן שזה בלתי אפשרי מהסיבה הפשוטה שזאת גישת מכשירים וההנחה היא שאתה לא יכול לראות לכן אין שום סיבה להקיף את השדה או לעבור מעליו כדי לסמן לאחרים שאתה נוחת.

ישנן 2 דרכים לבצע גישה זאת (אני מניח שאנו מבצעים גישת NDB ולא GPS): הראשונה היא לבצע את כל ההליך במלואו והשניה היא כמובן לקבל וקטורים מהפיקוח ששולט על איזור זה. בואו נניח שאנו מבצעים את הגישה המלאה.

שלב ראשון נטוס ישירות אל הNDB שהוא גם הIAF שלנו. כשנחלוף אותו נצא על bearing 041 מהNDB. שאלה טובה בשלב זה היא מתי נבצע את הProcedure turn? הדפית מציינת שחייבים להישאר 10 מייל מהNDB ולכן ביצוע הפנייה הוא פונקציה של מהירות הקרקע שלנו. בהנחה שאין רוח אני הייתי טס outbound כ 2 דקות ואז מבצע את הפנייה שמאלה ל 356 וחזרה ל176. בשלב זה הגובה המינמלי הוא 3700 רגל. כאשר אנו מיוצבים inbound על bearing 221 נוכל להנמיך ל2700. הNDB הוא גם הFAF שלנו ולכן כשנחלוף אותו נתחיל הנמכה ל1860 רגל וכמובן ניקח זמן כדי לתזמן את המMAP.

אורן, אין צורך לבצע מעגלי המתנה מעל הNDB. המכשול של ה2329 רגל הוא המכשול הכי גבוה באיזור ואיננו מפריע.

אבי, אין לי שום קשר לדוד צוקר

ערן צוקר

היי ערן,

משוגע עליך.... :o אתה נותן לפורום פאן מאוד מקצועי. תמשיך.

אבל אולי אני לא הבנתי את השאלה שלך.

אתה שאלת מדוע אין זאת גישת Straight-in

אז כיצד יש לבצע את ההליך הבנתי מההסבר שלך -

רק לא הבנתי מדוע אין גישת Straight-in

מה הסיבה.

פורסם
כמה הערות בנוגע לתשובות:

דבר ראשון אור כתב שעושים הקפה בגובה בטוח, רואים הכל ואז נכנסים. כמובן שזה בלתי אפשרי מהסיבה הפשוטה שזאת גישת מכשירים וההנחה היא שאתה לא יכול לראות לכן אין שום סיבה להקיף את השדה או לעבור מעליו כדי לסמן לאחרים שאתה נוחת.

ישנן 2 דרכים לבצע גישה זאת (אני מניח שאנו מבצעים גישת NDB ולא GPS): הראשונה היא לבצע את כל ההליך במלואו והשניה היא כמובן לקבל וקטורים מהפיקוח ששולט על איזור זה. בואו נניח שאנו מבצעים את הגישה המלאה.

שלב ראשון נטוס ישירות אל הNDB שהוא גם הIAF שלנו. כשנחלוף אותו נצא על bearing 041 מהNDB. שאלה טובה בשלב זה היא מתי נבצע את הProcedure turn? הדפית מציינת שחייבים להישאר 10 מייל מהNDB ולכן ביצוע הפנייה הוא פונקציה של מהירות הקרקע שלנו. בהנחה שאין רוח אני הייתי טס outbound כ 2 דקות ואז מבצע את הפנייה שמאלה ל 356 וחזרה ל176. בשלב זה הגובה המינמלי הוא 3700 רגל. כאשר אנו מיוצבים inbound על bearing 221 נוכל להנמיך ל2700. הNDB הוא גם הFAF שלנו ולכן כשנחלוף אותו נתחיל הנמכה ל1860 רגל וכמובן ניקח זמן כדי לתזמן את המMAP.

אורן, אין צורך לבצע מעגלי המתנה מעל הNDB. המכשול של ה2329 רגל הוא המכשול הכי גבוה באיזור ואיננו מפריע.

אבי, אין לי שום קשר לדוד צוקר

ערן צוקר

היי ערן,

משוגע עליך.... :o אתה נותן לפורום פאן מאוד מקצועי. תמשיך.

אבל אולי אני לא הבנתי את השאלה שלך.

אתה שאלת מדוע אין זאת גישת Straight-in

אז כיצד יש לבצע את ההליך הבנתי מההסבר שלך -

רק לא הבנתי מדוע אין גישת Straight-in

מה הסיבה.

ביגלל שהוא עוד לא נתן את התשובה. זאת רק הערת בניים.

תמשיך לחשוב כמו כולם ](*,) #-o ](*,) #-o ](*,)

פורסם
כמה הערות בנוגע לתשובות:

דבר ראשון אור כתב שעושים הקפה בגובה בטוח, רואים הכל ואז נכנסים. כמובן שזה בלתי אפשרי מהסיבה הפשוטה שזאת גישת מכשירים וההנחה היא שאתה לא יכול לראות לכן אין שום סיבה להקיף את השדה או לעבור מעליו כדי לסמן לאחרים שאתה נוחת.

ישנן 2 דרכים לבצע גישה זאת (אני מניח שאנו מבצעים גישת NDB ולא GPS): הראשונה היא לבצע את כל ההליך במלואו והשניה היא כמובן לקבל וקטורים מהפיקוח ששולט על איזור זה. בואו נניח שאנו מבצעים את הגישה המלאה.

שלב ראשון נטוס ישירות אל הNDB שהוא גם הIAF שלנו. כשנחלוף אותו נצא על bearing 041 מהNDB. שאלה טובה בשלב זה היא מתי נבצע את הProcedure turn? הדפית מציינת שחייבים להישאר 10 מייל מהNDB ולכן ביצוע הפנייה הוא פונקציה של מהירות הקרקע שלנו. בהנחה שאין רוח אני הייתי טס outbound כ 2 דקות ואז מבצע את הפנייה שמאלה ל 356 וחזרה ל176. בשלב זה הגובה המינמלי הוא 3700 רגל. כאשר אנו מיוצבים inbound על bearing 221 נוכל להנמיך ל2700. הNDB הוא גם הFAF שלנו ולכן כשנחלוף אותו נתחיל הנמכה ל1860 רגל וכמובן ניקח זמן כדי לתזמן את המMAP.

אורן, אין צורך לבצע מעגלי המתנה מעל הNDB. המכשול של ה2329 רגל הוא המכשול הכי גבוה באיזור ואיננו מפריע.

אבי, אין לי שום קשר לדוד צוקר

ערן צוקר

היי ערן,

משוגע עליך.... :o אתה נותן לפורום פאן מאוד מקצועי. תמשיך.

אבל אולי אני לא הבנתי את השאלה שלך.

אתה שאלת מדוע אין זאת גישת Straight-in

אז כיצד יש לבצע את ההליך הבנתי מההסבר שלך -

רק לא הבנתי מדוע אין גישת Straight-in

מה הסיבה.

ביגלל שהוא עוד לא נתן את התשובה. זאת רק הערת בניים.

תמשיך לחשוב כמו כולם ](*,) #-o ](*,) #-o ](*,)

ואני כבר התחלתי להרביץ לעצמי :o טוב אז אני הולך לבצע הגישה

שוב לפי ההנחיות של ערן ונראה אם "יבוא" לי השכל.

פורסם
נושאים כאלה ועוד תוכלו לילמוד בעוד זמן מה בקורס הגדר מכשירים בבית ספר לטיסה VFS.

בעזרת ערן שבונה איתנו את הקורס נוכל להעלות את הרמה לטיסים ולא דווקא רק לחדשים.

תרשום אותי לקורס הזה.

CubiclesCubiclesCubicles

פורסם

אורן, אין צורך לבצע מעגלי המתנה מעל הNDB. המכשול של ה2329 רגל הוא המכשול הכי גבוה באיזור ואיננו מפריע.

ברור שלא.

התכוונו לאותו דבר. אני רשמתי "להנמכה במעגל (דומה למעגל המתנה)", לא מעגל המתנה.

הכוונה היא ל Procedure Turn.

פורסם

חיפשתי חיפשתי ואני לא בטוח שמצאתי (אבל לפחות מצאתי אתר מעניין):

http://www.navfltsm.addr.com/ndb-off-field.htm?

מה שנאמר כאן הוא שגישת Circling מתחייבת באחת משלוש סיבות:

1. גישת המכשירים מביאה אותך בזווית גדולה מ-30 מעלות מכיוון המסלול

2. הרוחות בפני השטח לא מאפשרות נחיתה בטוחה במסלול בכיוון הגישה

3. גישת Straight-In תחייב קצב איבוד גובה גדול מדי

כנראה שבמקרה שלנו הרוחות מחייבות נחיתה על מסלול 04 ומאחר וה-NDB נמצא בצד השני צריך להגיע מכיוון "הפוך" לרדת למינימה ואז לבצע הקפה שמאלית ל-04

לינק מעניין נוסף בנושא:

http://www.altairva-fs.com/training/ava_training_ifr_circle.htm

פורסם

יכול להיות שאתה צודק.

האמת היא שחשבתי על זה אבל אם זו התשובה אז למה לא מצויין בשום מקום שזו גישת Circling למסלול 04?

בציור הקטן מצד ימין למטה מצויירת ממש גישה ישרה למסלול הנגדי...

למה לא לסמן בצורה ברורה יותר מה מצפים מהטייס לעשות אם זו באמת התשובה?

פורסם

מעולם לא הייתי בשדה הזה ואינני יכול לומר שום דבר בנוגע לרוחות שם. הסיבה הזאת היא איננה נכונה. אתם מתקרבים לתשובה לפי דעתי. תנו לי להזכיר לכם את הרמז מהשאלה הקודמת: מהם הקריטריונים לירידה מתחת למינימה? אחד מהקריטריונים הוא הסיבה שהגישה הזאת היא Circling only.

ערן צוקר

פורסם

אוקיי, לגבי הרוחות זה באמת היה לא לעניין, אבל אם הנחיתה היא על מסלול 22 זהו לא circling approac לכן אני מניח שישנה סיבה כלשהי שהנחיתה תהיה מכיוון 04. או שישנה סיבה שגם אם מגיעים ישר מול 22 חייבים לבצע הקפה. או שאני לא מבין מה זה circling approach.

השדה נמצא במין עמק קטן שסביבו גבעות ודווקא במבט ראשון נראה לי שבתור טייס הייתי מעדיף לנחות ישר על 22 ולא להסתובב מעל הגבעות אז אני די מבולבל. בדקתי מפות טופוגרפיות וצילומי אוויר:http://terraserver-usa.com/image.aspx?t=1&s=12&x=772&y=4769&z=16&w=2

אך עדיין לא ברור לי

ערן - הצילו!

פורסם

מכיוון שהוריקן פרנסיס עושה את דרכו הישר אל ביתי וכנראה שממחר או מחרתיים נתחיל בפינוי המטוסים מהבי"ס שבו אני עובד וגם כמובן פינוי שלי מביתי, אני לא רואה מתי יהיה לי זמן כל כך לשבת ולהתעסק עם המחשב (מה גם שרוב הסיכויים שאכבה אותו) ולכתוב לכם שאלות חדשות. הנה התשובה לשאלה מדוע אין זאת גישת Straight in.

מאד פשוט: ישנם 3 קריטריוניםמתי נוכל להנמיך מתחת לMDA ואחד מהם הוא שימוש בNormal Maneuvers. מה הכוונה? כאשר אני יוצרים קשר עין עם המסלול וממשיכים לנחיתה אנחנו עדיין צריכים להטיס את המטוס כמו בנחיתה רגילה ולא להנמיך בפראות או לתמרן את המטוס בצורה שלא היינו מתמרנים אותו אם היינו עושים נחיתת ראייה רגילה. בגישה המדוברת יש 1000 רגל הבדל בין הMDA לגובה המסלול ומעט מדי זמן להנמיך 1000 רגל ולכן הגישה היא Circling only. נשאלת השאלה כמובן מה קורה במצב שכן יש לי אפשרות להנמיך לנחיתה בלי לעשות כל מיני תמרונים מיוחדים, האם אז מותר לי לנחות ישירות על 22? התשובה כמובן חיובית! מתי כן אעשה הקפה ל22? כאשר אינני יכול לנחות בעזרת תמרונים רגילים והרוחות באיזור מתאימות למסלול 22. בכזה מצב (כמובן תלוי בתנועה בשדה) אכנס לצלע upwind ולהקפה תוך כדי שמירת המרחק המקסימלי המותר למטוס שאני טס בו. (172 - 1.3 מייל)

עד כאן. בתקווה שהפעם ההוריקן לא ייפגע בנו (לפני שבועיים הוריקן צ'ארלי ניתק אותי מחשמל ומים לשבוע) כדי שאוכל לתת לכם עוד שאלות לחשוב עליהם.

ערן צוקר

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...