עבור לתוכן
Dvir Shany

קורס טייס אזרחי

Recommended Posts

פורסם

הייי,

זה הנושא הראשון שלי פה, והנושא הראשון שאני כותב בעברית, כי לרוב אני בפורומים באנגלית(;

אוקיי אז השאלה שלי היא כזאת, באיזה דרכים כיום אפשר להיות טייס אזרחי בישראל, כשאני אומר אזרחי אני לא מתכוון למטוסים הקלים אני מתכוון לכבדים 737 ומעלה.

יש לי הרבה ניסיון יחסית בתחום אני בין 16 השנה, משחק בואטסים משתמש במפות וקורא כמו שצריך אותם. אני משתמש ב-pmdg 737ngx כך שאני מבין את המערכות ויודע, וגם קניתי את הסרטונים של angle of attack.

הייתי כמה פעמים בקוקפיט של בואינג 757-300 של ארקיע מכיוון שחבר של אבא שלי טייס והוא הביא אותי כמה פעמים, אני גר לא קרוב לשדה תעופה כך שאני לא ממש רואה ויכול.

טסתי גם בצסנה פעם אחת.

שאלתי את חבר של אבא שלי איך אפשר להיות בימים האלו טייס, הוא לא ידע לענות לי כי הוא הגיע מחיל האויר, אז אשמח אם אתם יכולים לענות לי מה אני יכול לעשות כי אני לא כלכך רוצה להיות בחיל האויר לא כי זה לא כיף או משהו, בגלל שאני רוצה להיות טייס אזרחי ולא להטיס מטוסי קרב,

דרך אגב אני בוירטואל אירליינס EASY JET אני גם באלעל, אבל יש לי בעיה עם ההקלטה של הטיסות שזה במקום אחר אם תוכלו לעזור לי עם הבעיה.

תודה מראש, דביר :wink:

פורסם

נתחיל בזה שאם אתה מטיס PMDG NGX ואתה טס באיזיג'ט וירטואל לא יתן לך יתרון בקבלה לרישיון כלשהו במציאות. יש בפורום את שרון ואת ניר שהוציאו רישיון פרטי והמשיכו עד ל737 וA320 .הם יוכלו לעזור לך. ורק שתדע שחיל האויר זאת הדרך הטובה ביותר, לפחות בארץ, להגיע להיות טייס בחברת תעופה.

פורסם

היי דביר,

בלינק הבא תוכל למצוא המון מידע בנושא לימוד טיסה בחו"ל ישירות מחברים שעשו זאת והיום הם טייסים מסחריים למהדרין.

viewtopic.php?f=17&t=27426

יש הרבה מידע בלינק הזה, תקדיש זמן ותקרא לפרטים ואז תשאל את השאלות, כי כל מה שאתה שואל כבר שאלו שם..

בהצלחה!

פורסם

קצת לעשות לך סדר בראש עם דברים בסיסיים שנראה לי שחסרים לך

אף אחד לא מתחיל להיות טייס מבואינג 737.

אף אחד גם לא מחשיב או מתייחס ברצינות לנסיון שנרכש בסימולטור הביתי כמדד למשהו בעולם התעופה במציאות וטוב שכך

הנסיון הזה יכול אולי להועיל רק לך באותה מידה שהוא גם יכול להזיק לך (הרגלים רעים או לא נכונים שרכשת עם הזמן).

בכל מקרה,

כדי להגיע להטיס מטוסי נוסעים או מטען מסחריים חייבים לעבור מסלול ארוך שתחילתו בססנה 172/152 או מטוס מקביל (מטוס קל חד מנועי בכל מקרה) עליו מוציאים את רישיון הטייס הפרטי שהוא הבסיס והחובה לשאר ההגדרים והרשיונות כדי להוציא את הרשיון הזה נדרשות כך וכך שעות טיסה (אני בכוונה לא נוקב במספרים כרגע כדי לא להטעות אני בעצמי לא זוכר בדיוק כמה) עם מדריך ובלעדיו (סולו) וכמובן מעבר מבחנים עיוניים ומעשיים. לאחר מכן מתחילים להוציא "הגדרים" שזה בעצם הרשאות לטיסה בתנאים שונים (טיסות מכשירים בראות אפסית, טיסות ניווט לילה, מטוס דו מנועי וכו') אגב על מנת להטיס סוגי מטוסים שונים אתה צריך גם ללמוד ולהבחן על המטוס הספציפי אותו אתה מעוניין להטיס. לכל הגדר ולכל רשיון נדרש מספר מקדים של שעות טיסה, מבחנים עיוניים ומעשיים כתנאי למבחן המיועד לאותו הגדר.

לאחר שאתה צובר את כל הרשיונות וההגדרים הללו אתה צריך לטוס עוד מספר מסויים (ודי גדול) של שעות כדי להיות מסוגל להוציא רשיון להטיס מטוסים בשכר

זאת אומרת עד עכשיו טסת את כל הטיסות על חשבונך (או אם מצאת חברה מספיק נחמדה שתאפשר לך להעביר בשבילה מטוסים ללא תשלום תמורת שעות ממקום למקום) מרגע שהוצאת רשיון מסחרי תוכל בהגדרה לעבוד כטייס ולהרוויח על כך כסף. שנייה אתה עוד לא קופץ לשום קוקפיט של בואינג... חברות התעופה המסחריות דורשות לרוב עוד מספר של שעות טיסה כטייס מפקד בטרם שהן מקבלות אותך לשורותיהן. בקיצור, הסיפור הוא ארוך ויקר החדשות הטובות הן שאתה בדיוק בגיל שאפשר להתחיל ואני מציע שתעשה צעד ראשון והוא להגיע לשדה התעופה הקלה הקרוב למקום מגוריך (אין באמת הרבה כאלה) ולחפש בית ספר לטיסה, מדריך טוב (בדגש על זה אל תתפשר בקטע הזה - תברר טוב עם מי אתה נכנס לקוקפיט, זה גם עלול לעזור לך מאד כשתגיע סוף סוף לשלב הראיונות לחברות תעופה) ותברר איתו לפרטי פרטים על הקורס הפרטי, קח שיעור היכרות בכל מקרה, השעה הזו שלך באוויר עם ההגה בידיים שווה הכל בכל מקרה.

אני ממליץ לך גם להגיע למפגש הזה עם אחד ההורים בעיקר כשהשיחה תגיע לחישוב הכלכלי של קורס פרטי וכמובן תמיד טוב שיש בשטח מבוגר אחראי ובעל נסיון.

בכל מקרה אם החלטת שזה מה שאתה רוצה, אין שום סיבה בעולם שלא תנסה ותבדוק את העניין לעומק.

המון בהצלחה

פורסם

היי, תודה רבה.

אני מאוד מודע לעניין שלא מתחילים ישר מבואינג 737, אלא ממטוס קל צסנה 172 או 152, מה שהתכוונתי הוא להדגים שאני יודע ומבין הרבה בתחום מכיוון שאני לא יכול להטיס צסנה בואטסים ולהנות,

קראתי את הנושא המאוד ארוך של "הדרך שלי לרשיון"

ויש לי כמה שאלות אם תוכלו לעזור לי(:

1. אם הצלחתי להתקבל לחיל האויר מה תהיה הדרך שלי להיות טייס משם?

2. האן אני צריך ללמוד מתמטיקה ברמה מאוד גבוהה כרגע בבית ספר?

3. האם הדרך להיות טייס בטוחה יותר בחול?

4. איך אני יכול לדעת שאני לא מפנטז והחלום הוא באמת הגיוני שכדאי להשקיע המון זמן? זהו החלום שלי מאז שאני צעיר, אבל אחרי שקראתי את המאמר ההוא פה בפורום הדרך נראית מאוד מאוד קשה ושנים על גבי שנים עד שאתה הופך להיות טייס, והדרך להיות טייס בארץ קשה נורא.

5. האם לטוס בואטסים בדרך רצינית עוזרת למשהו בכלל? או שזה בגדר של לכיף בלבד? הייתי בקוקפיט כמו שאמרתי והכרתי ממש כל מכשיר.

6. קל להתקבל לארקיע יותר מלהתקבל לאל על?

תודה רבה לעזרה שלכם(:,

דביר

פורסם
הרבה בתחום מכיוון שאני לא יכול להטיס צסנה בואטסים ולהנות

למה אתה לא יכול להטיס ססנה בVATSIM ולהנות?

5. האם לטוס בואטסים בדרך רצינית עוזרת למשהו בכלל? או שזה בגדר של לכיף בלבד? הייתי בקוקפיט כמו שאמרתי והכרתי ממש כל מכשיר.

היא עוזרת רק לך בידע כללי.

אני אומר לך בתור אחד שעושה כרגע קורס טייס פרטי הסימולטור נותן ידע כללי גדול.

אבל... זה ממש אבל ממש לא אותו הדבר כמו להטיס במציאות.

אני לקוח את עצמי כדוגמא שטס הרבה זמן ברשת בססנות ובNGX ובשני השיעורים שהיו לי במסגרת הקורס טייס למדתי הרבה מאוד דברים שאני לא יודע ולא חושב שגם הייתי יודע מהסימולטור.

4. איך אני יכול לדעת שאני לא מפנטז והחלום הוא באמת הגיוני שכדאי להשקיע המון זמן?

אתה צריך להשקיע בו הרבה מאוד בעולם אמיתי.

כמו שאדם אמר להתחיל כבר מגיל 17 אם יש אופציה (כלכלית וזמן) להתחיל בססנה ולעבור הגדר הגדר.

תמיד יש סיכוי להגיע לחברת תעופה אם זה בישראל או בחול (בחול יש סיכוי יותר גדול מסיפורים שהחבר'ה מספרים).

אבל גם יש את הסיכוי שלא תגיע לחברת תעופה.

צריך תמיד לזכור שאתה בתחילת הדרך בדיוק כמו שאני בתחילת הדרך שלי בעולם האמיתי.

*אני תמיד אומר לחשוב צעד צעד וללכת צעדים קטנים ולא לקפוץ ישר לחברת תעופה.

בהצלחה!

פורסם
"הרבה בתחום מכיוון שאני לא יכול להטיס צסנה בואטסים ולהנות"

למה אתה לא יכול להטיס ססנה בVATSIM ולהנות?

כי אחרי כמה זמן שהטסתי ססנה, זה נורא מהנה לעבור למטוס כבד יותר עם אחריות גדולה יותר ממש כמו בחיים האמיתיים, ובססנה אני שולט מצוין, אז אין לי למה לחזור אליה כלכך אלא להתקדם.

פורסם
"הרבה בתחום מכיוון שאני לא יכול להטיס צסנה בואטסים ולהנות"

למה אתה לא יכול להטיס ססנה בVATSIM ולהנות?

כי אחרי כמה זמן שהטסתי ססנה, זה נורא מהנה לעבור למטוס כבד יותר עם אחריות גדולה יותר ממש כמו בחיים האמיתיים, ובססנה אני שולט מצוין, אז אין לי למה לחזור אליה כלכך אלא להתקדם.

תאמין לי שברגע שתעשה קורס טייס אתה תבין כמה הרבה דברים לא ידעת לפני.

ויותר מזה אתה גם תחזור להטיס רק ססנות.

אני אומר לך את עוד פעם בתור אחד שאמר גם ססנות זה משעמם אבל כאשר אתה מבין כמה דברים חסרים לך וכמה אתה יכול לתרגל זה כיף.

אני לא אומר שלטוס CVFR מהרצליה לראש פינה כן.

אבל בהחלט להתאמן על מצבי חירום.

בד"ח חירום בד"ח סטנדרטי.

בקיצור לא חסר.

פורסם
"הרבה בתחום מכיוון שאני לא יכול להטיס צסנה בואטסים ולהנות"

למה אתה לא יכול להטיס ססנה בVATSIM ולהנות?

כי אחרי כמה זמן שהטסתי ססנה, זה נורא מהנה לעבור למטוס כבד יותר עם אחריות גדולה יותר ממש כמו בחיים האמיתיים, ובססנה אני שולט מצוין, אז אין לי למה לחזור אליה כלכך אלא להתקדם.

תאמין לי שברגע שתעשה קורס טייס אתה תבין כמה הרבה דברים לא ידעת לפני.

ויותר מזה אתה גם תחזור להטיס רק ססנות.

אני אומר לך את עוד פעם בתור אחד שאמר גם ססנות זה משעמם אבל כאשר אתה מבין כמה דברים חסרים לך וכמה אתה יכול לתרגל זה כיף.

אני לא אומר שלטוס CVFR מהרצליה לראש פינה כן.

אבל בהחלט להתאמן על מצבי חירום.

בד"ח חירום בד"ח סטנדרטי.

היי נוי,

דבר ראשון אני מזהה אותך מהפיקוח בבן גוריון אני צודק? דבר שני תודה, אני מבין מה אתה אומר, ובכל זאת לשאלתי אם תוכלו לענות, האם ואטסים עוזר במשהו איכשהו או שזה לגמרי כמו להתחיל מהתחלה עם מישהו שלא שיחק בואטסים, ואני מדגיש בצורה מקצועית* תודה.

בקיצור לא חסר.

פורסם

עוד פעם.

זה עוזר לך בידע כללי רב.

זה שאתה תגיד שאתה טס VATSIM זה לא מה שיגרום לחברה להכניס אותך אליהם.

VATSIM זה תחביב וירטואלי מדהים.

כמו שטיסה זה תביב עד שהוא הופך להיות עבודה.

ואז זה נקרא עבודה בכיף :D

לא משנה כמה שתלמד בסימולטור בעולם האמיתי תמיד אתה תלמד דברים חדשים.

עם מישהו שלא שיחק בואטסים

טס בVATSIM אני מבקש :lol:

פורסם
עוד פעם.

זה עוזר לך בידע כללי רב.

זה שאתה תגיד שאתה טס VATSIM זה לא מה שיגרום לחברה להכניס אותך אליהם.

VATSIM זה תחביב וירטואלי מדהים.

כמו שטיסה זה תביב עד שהוא הופך להיות עבודה.

ואז זה נקרא עבודה בכיף :D

לא משנה כמה שתלמד בסימולטור בעולם האמיתי תמיד אתה תלמד דברים חדשים.

עם מישהו שלא שיחק בואטסים

טס בVATSIM אני מבקש :lol:

חחח, הבנתי אותך, אז אבל אני לא מתכוון אם תגיד להם שאתה טס בואטסים אז זה מה שיכניס אותך אבל אם הם רואים שיש לך ידע מואטסים?

פורסם
עוד פעם.

זה עוזר לך בידע כללי רב.

זה שאתה תגיד שאתה טס VATSIM זה לא מה שיגרום לחברה להכניס אותך אליהם.

VATSIM זה תחביב וירטואלי מדהים.

כמו שטיסה זה תביב עד שהוא הופך להיות עבודה.

ואז זה נקרא עבודה בכיף :D

לא משנה כמה שתלמד בסימולטור בעולם האמיתי תמיד אתה תלמד דברים חדשים.

עם מישהו שלא שיחק בואטסים

טס בVATSIM אני מבקש :lol:

חחח, הבנתי אותך, אז אבל אני לא מתכוון אם תגיד להם שאתה טס בואטסים אז זה מה שיכניס אותך אבל אם הם רואים שיש לך ידע מואטסים?

לא זה לא יעזור.

רק ידע כללי בשבילך....

פורסם
קצת לעשות לך סדר בראש עם דברים בסיסיים שנראה לי שחסרים לך

אף אחד לא מתחיל להיות טייס מבואינג 737.

אף אחד גם לא מחשיב או מתייחס ברצינות לנסיון שנרכש בסימולטור הביתי כמדד למשהו בעולם התעופה במציאות וטוב שכך

הנסיון הזה יכול אולי להועיל רק לך באותה מידה שהוא גם יכול להזיק לך (הרגלים רעים או לא נכונים שרכשת עם הזמן).

בכל מקרה,

כדי להגיע להטיס מטוסי נוסעים או מטען מסחריים חייבים לעבור מסלול ארוך שתחילתו בססנה 172/152 או מטוס מקביל (מטוס קל חד מנועי בכל מקרה) עליו מוציאים את רישיון הטייס הפרטי שהוא הבסיס והחובה לשאר ההגדרים והרשיונות כדי להוציא את הרשיון הזה נדרשות כך וכך שעות טיסה (אני בכוונה לא נוקב במספרים כרגע כדי לא להטעות אני בעצמי לא זוכר בדיוק כמה) עם מדריך ובלעדיו (סולו) וכמובן מעבר מבחנים עיוניים ומעשיים. לאחר מכן מתחילים להוציא "הגדרים" שזה בעצם הרשאות לטיסה בתנאים שונים (טיסות מכשירים בראות אפסית, טיסות ניווט לילה, מטוס דו מנועי וכו') אגב על מנת להטיס סוגי מטוסים שונים אתה צריך גם ללמוד ולהבחן על המטוס הספציפי אותו אתה מעוניין להטיס. לכל הגדר ולכל רשיון נדרש מספר מקדים של שעות טיסה, מבחנים עיוניים ומעשיים כתנאי למבחן המיועד לאותו הגדר.

לאחר שאתה צובר את כל הרשיונות וההגדרים הללו אתה צריך לטוס עוד מספר מסויים (ודי גדול) של שעות כדי להיות מסוגל להוציא רשיון להטיס מטוסים בשכר

זאת אומרת עד עכשיו טסת את כל הטיסות על חשבונך (או אם מצאת חברה מספיק נחמדה שתאפשר לך להעביר בשבילה מטוסים ללא תשלום תמורת שעות ממקום למקום) מרגע שהוצאת רשיון מסחרי תוכל בהגדרה לעבוד כטייס ולהרוויח על כך כסף. שנייה אתה עוד לא קופץ לשום קוקפיט של בואינג... חברות התעופה המסחריות דורשות לרוב עוד מספר של שעות טיסה כטייס מפקד בטרם שהן מקבלות אותך לשורותיהן. בקיצור, הסיפור הוא ארוך ויקר החדשות הטובות הן שאתה בדיוק בגיל שאפשר להתחיל ואני מציע שתעשה צעד ראשון והוא להגיע לשדה התעופה הקלה הקרוב למקום מגוריך (אין באמת הרבה כאלה) ולחפש בית ספר לטיסה, מדריך טוב (בדגש על זה אל תתפשר בקטע הזה - תברר טוב עם מי אתה נכנס לקוקפיט, זה גם עלול לעזור לך מאד כשתגיע סוף סוף לשלב הראיונות לחברות תעופה) ותברר איתו לפרטי פרטים על הקורס הפרטי, קח שיעור היכרות בכל מקרה, השעה הזו שלך באוויר עם ההגה בידיים שווה הכל בכל מקרה.

אני ממליץ לך גם להגיע למפגש הזה עם אחד ההורים בעיקר כשהשיחה תגיע לחישוב הכלכלי של קורס פרטי וכמובן תמיד טוב שיש בשטח מבוגר אחראי ובעל נסיון.

בכל מקרה אם החלטת שזה מה שאתה רוצה, אין שום סיבה בעולם שלא תנסה ותבדוק את העניין לעומק.

המון בהצלחה

אדם, לפי מה שאמרת שזהו הגיל להתחיל את העניין, רציתי לדעת האם לא מתחילים את הסיפור אחרי צבא? ישלי עוד שנתיים עד שאני בצבא רק, כבר עכשיו אני יכול להתחיל לעשות מה?, תודה על העזרה.

פורסם
תודה,

בכל זאת אשמח אם מישהו עם ידע לגבי חיל האויר יוכל לענות לי מה השלבים אם היית בחיל האויר, תודה(:

שאלתי את חבר של אבא שלי איך אפשר להיות בימים האלו טייס, הוא לא ידע לענות לי כי הוא הגיע מחיל האויר, :wink:

פורסם
תודה,

בכל זאת אשמח אם מישהו עם ידע לגבי חיל האויר יוכל לענות לי מה השלבים אם היית בחיל האויר, תודה(:

שאלתי את חבר של אבא שלי איך אפשר להיות בימים האלו טייס, הוא לא ידע לענות לי כי הוא הגיע מחיל האויר, :wink:

זה היה מזמן מאוד אני לא חושב שזה עובד באותה צורה, הוא בן 57

פורסם

כעקרון שלב המיונים הראשוני לקורס טיס הוא השלב שבא הכי מהר לאחר הצו ראשון. בערך מספר שבועות אחרי. מי שעובר את היום מיון שמתבצע בלשכת גיוס ממשיך למיונים בירפ"א כשלושה שלבים שבמהלכם נופלים אחוז גדול מהמועמדים. לאחר מכן יש גיבוש ומי שעובר אותו ממשיך לקורס.

אם אתה בעל נתונים מתאימים (קב"א/דפ"ר ופרופיל) אתה תקבל את המיונים. הצבא לא שוכח אף אחד וכל מי שבעל נתונים מתאימים מקבל זימון.

פורסם
כעקרון שלב המיונים הראשוני לקורס טיס הוא השלב שבא הכי מהר לאחר הצו ראשון. בערך מספר שבועות אחרי. מי שעובר את היום מיון שמתבצע בלשכת גיוס ממשיך למיונים בירפ"א כשלושה שלבים שבמהלכם נופלים אחוז גדול מהמועמדים. לאחר מכן יש גיבוש ומי שעובר אותו ממשיך לקורס.

אם אתה בעל נתונים מתאימים (קב"א/דפ"ר ופרופיל) אתה תקבל את המיונים. הצבא לא שוכח אף אחד וכל מי שבעל נתונים מתאימים מקבל זימון.

האם צריך ללמוד פיסיקה בבית הספר? מתמטיקה ברמה מסוימת? או שאתה מגיעה לשם איך שאתה ולומד את הדברים? תודה

פורסם
כעקרון שלב המיונים הראשוני לקורס טיס הוא השלב שבא הכי מהר לאחר הצו ראשון. בערך מספר שבועות אחרי. מי שעובר את היום מיון שמתבצע בלשכת גיוס ממשיך למיונים בירפ"א כשלושה שלבים שבמהלכם נופלים אחוז גדול מהמועמדים. לאחר מכן יש גיבוש ומי שעובר אותו ממשיך לקורס.

אם אתה בעל נתונים מתאימים (קב"א/דפ"ר ופרופיל) אתה תקבל את המיונים. הצבא לא שוכח אף אחד וכל מי שבעל נתונים מתאימים מקבל זימון.

האם צריך ללמוד פיסיקה בבית הספר? מתמטיקה ברמה מסוימת? או שאתה מגיעה לשם איך שאתה ולומד את הדברים? תודה

עד כמה שידוע לי לא צריך פיסיקה ולא מתמטיקה וגם לא חייב בגרות.

פורסם
כעקרון שלב המיונים הראשוני לקורס טיס הוא השלב שבא הכי מהר לאחר הצו ראשון. בערך מספר שבועות אחרי. מי שעובר את היום מיון שמתבצע בלשכת גיוס ממשיך למיונים בירפ"א כשלושה שלבים שבמהלכם נופלים אחוז גדול מהמועמדים. לאחר מכן יש גיבוש ומי שעובר אותו ממשיך לקורס.

אם אתה בעל נתונים מתאימים (קב"א/דפ"ר ופרופיל) אתה תקבל את המיונים. הצבא לא שוכח אף אחד וכל מי שבעל נתונים מתאימים מקבל זימון.

האם צריך ללמוד פיסיקה בבית הספר? מתמטיקה ברמה מסוימת? או שאתה מגיעה לשם איך שאתה ולומד את הדברים? תודה

עד כמה שידוע לי לא צריך פיסיקה ולא מתמטיקה וגם לא חייב בגרות.

חחח, לא מומלץ אבל ניראה לי :D תודה לכוכלכם, דרך אגב אם יש לי שאלה לאלעל וירטואל, איפה אני יכול לשאול, לא ראיתי באתר שלהם מקום ל-contact us or something like that, any way thanks for the help(:

פורסם

חחח, לא מומלץ אבל ניראה לי :D תודה לכוכלכם, דרך אגב אם יש לי שאלה לאלעל וירטואל, איפה אני יכול לשאול, לא ראיתי באתר שלהם מקום ל-contact us or something like that, any way thanks for the help(:

בתת הפורום כאן שנקרא IFS חה"א וחברות תעופה וירטואליות

בדיוק בשביל זה הוא שם

ואגב היתרון שבלהיות טייס בחיל האויר כשאתה יוצא לאזרחות אתה פשוט יוצא עם הרבה מאוד שעות טיסה ידע ונסיון על סוגי מטוסים שונים בתנאים שונים וכמובן מאד מאד מקצועי ולכן מן הסתם רוב חברות התעופה הישראליות יעדיפו אותך על פני טייסים שרק הוציאו רשיון מסחרי.

יאללה תתחיל להתאמן לגיבוש טייס...

פורסם

טייס בח"א זה מקצוע ושליחות והקדשת פרק מכובד מהחיים. זה לא שלב מעבר ולא קורס. תרצה או לא, אם תצליח שם אתה תבלה שם עד גיל 30 לפחות בשירות סדיר, וגם אחרי-כן תגיע למילואים אחת לשבוע, שזה המון. זאת דרך חיים לכל דבר ולא שלב מעבר. וכן, זה קשה.

בכל אופן, טייס ח"א שמשתחרר יש ברשותו שעות טיסה רבות אך לא רשיונות אזרחיים - צריך להבחן לכל אחד מההגדרים והרשיונות אחד-אחד, כמובן כמה טיסות עם מדריך לפני כן לא משנה כמה אתה אלוף העולם בחיל האוויר. היתרון הוא הנסיון, הידע המוקדם והמבוסס וכמובן - רף שעות הטיסה שאותו עברת מזמן.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...