עבור לתוכן
Amir Paz

יעד מומלץ - טוקיו

Recommended Posts

פורסם

אני בדרך חזרה עם ה 767 מטוקיו.

טיסה ממש ארוכה ומגבלתית מבחינת משקל (13 וחצי שעות בלג חזרה, 130 קשר רוח אף). ופיקוח פשוט גרוע בטוקיו - מאתגר מאוד וכיף !

הפקחים שם ככל הנראה פיתחו להם אנגלית משלהם, CLEAR TO LAND נשמע כמו "קי טו לאנד" :lol:

את הנתיב לשם לקחתי מהנתיב הרגיל של אלעל לביג'ינג, ומשם מעל קוריאה הדרומית אל עבר יפן.

ממליץ מאוד לטוס לשם כשיש אירוע מאורגן של החטיבה היפנית. הפיקוח כל כך לא מובן שזה מרגיש כמו טיסה ביוניקום :drinking:

פורסם

תשמע היו תאילנדים (בנקוק), האזנתי קצת לקשר שלהם, גם בלאגן.

אבל הפקח מגדל בטוקיו הרג אותי מצחוק. היה שם גם UNITED שהגיע, זה ממש הזכיר את ההקלטה מהקשר של JFK שהפקח צועק על AIR FRANCE. רק שפה זה היה הפוך, הפקח לא מבין כלום.

אפילו דיברתי בדרך עם FSS רוסיה, שהוא גם כותב כאן בפורום VATIL :)

פורסם
תשמע היו תאילנדים (בנקוק), האזנתי קצת לקשר שלהם, גם בלאגן.

אבל הפקח מגדל בטוקיו הרג אותי מצחוק. היה שם גם UNITED שהגיע, זה ממש הזכיר את ההקלטה מהקשר של JFK שהפקח צועק על AIR FRANCE. רק שפה זה היה הפוך, הפקח לא מבין כלום.

אפילו דיברתי בדרך עם FSS רוסיה, שהוא גם כותב כאן בפורום VATIL :)

אני זוכר שדיברתי עם כמה טייסים אלעליים שאמרו שהחלק האסייתי של העולם שלנו בעייתי מתחום הולכים שם על "בערך" שלא לדבר על הסינים שעדיין עובדים בשיטה המטרית

בכל מקרה לא יודע כמה מגבלתי יצאת היום במיצאות הוצאתי את האוטובוס לטורנטו 12 קילו מתחת ל MTOW

פורסם

איך הוצאת 767 עם 12 קילו מתחת ל MTOW ?

הרי אתם לא באמת יודעים את המשקל המדוייק של המטוס, משקל הנוסעים זה הערכה לא?

לא נהוג להשאיר איזה מקדם בין משקל ההמראה המירבי לבין משקל היציאה מהגייט? הרי בפועל יכול להיות שהמטוס יצא 185 ו 350 קילו

פורסם

אל תשכח שההגבלה של המשקל בפועל היא לא ההגבלה האמיתית של המטוס זאת מעטפת בטיחות מחושבת עם כל הסטייה הסטטיסטית שיש במשקל נוסעים וכל מיני דברים אחרים, ההגבלה האמיתית הרבה יותר גבוהה ממה שרשום תכלס.

פורסם
אל תשכח שההגבלה של המשקל בפועל היא לא ההגבלה האמיתית של המטוס זאת מעטפת בטיחות מחושבת עם כל הסטייה הסטטיסטית שיש במשקל נוסעים וכל מיני דברים אחרים, ההגבלה האמיתית הרבה יותר גבוהה ממה שרשום תכלס.

פעם הבאה שאתה בקוקפיט, צד ימין אם אני לא טועה ליד הדלת, אמורה להיות תעודת כושר אווירי של המטוס. לדעתי רשום עליה 185 טון משקל המראה מירבי.

ברור לי שהמטוס ימריא גם ב 188 טון, יש מקדמים. אבל השאלה היא - זה חוקי?

פורסם
אל תשכח שההגבלה של המשקל בפועל היא לא ההגבלה האמיתית של המטוס זאת מעטפת בטיחות מחושבת עם כל הסטייה הסטטיסטית שיש במשקל נוסעים וכל מיני דברים אחרים, ההגבלה האמיתית הרבה יותר גבוהה ממה שרשום תכלס.

פעם הבאה שאתה בקוקפיט, צד ימין אם אני לא טועה ליד הדלת, אמורה להיות תעודת כושר אווירי של המטוס. לדעתי רשום עליה 185 טון משקל המראה מירבי.

ברור לי שהמטוס ימריא גם ב 188 טון, יש מקדמים. אבל השאלה היא - זה חוקי?

חוקי לחלוטין בררתי את הנושא אגב, בכל מקרה כמו ב TOPCAT מספיק שאתה חורג ב קילו אחד מהמעטפת התוכנה לא תוציא לך L/S

זה אחד הדברים ששוללים לבקר טיסה או כל מי שמתעסק עם מעטפת הבטיחות את ההתלבטות, אני אתן לך גם חומר אחר למחשבה:

מעטפת האיזון עצמו : ידוע שגם משקל המטען וגם המזוודות נשקל במדוייק אבל נגיד יש לך איש עסקים שכל מה שהכניס למזוודה זה זוג תחתונים ליומיים (הופך צד בכל יום) משקל מזוודה 4 קילו ויש לך משפחה כל מזוודה מכילה 15 שקי מטרנה, במבות ובגדים לכל שעה וחיתולים משקל מזוודה 35 ק"ג, יש לך כמה עשרות מכל סוג מזוודה, כדי להשאיר את המטוס במעטפת צריך לשים 500 ק"ג במחסן הקידמי ו 500 באחורי בשטח יש לך עגלה מפוצצת עם 60 מזוודות מכל הסוגים מה אתה עושה כדי שהמטוס לא יעשה לך בשפת רחוב ווילי על המסלול?

פורסם

שאלה טובה,

אני הייתי בודק CG ל 2 אופציות:

1.שיא המשקל מקדימה

2.שיא המשקל מאחורה

אם בשני המקרים ה CG של המטוס נשמר בטווח המותר, פשוט מעמסים. אם לא, אתה תספר לי מה עושים :lol:

אבל זה לא מסתדר לי, הדבר הראשון שמלמדים אותך בטיסה זה משקל המראה מירבי של מטוס, משהו שעגון בספר המטוס ולא ניתן לחרוג ממנו.

רק להבין - אתה אומר ש 185 טון זה ערך שאפשר לצאת איתו לטיסה בהסתמך על חישוב ממוצע/סטטיסטי של משקלים (נוסעים/כבודה) ?

אגב, גם בקנדה מלמדים אותך לשער משקלים. למשל יש הבדלים בין חורף לקיץ מבחינת לבוש, ובין גבר לאישה.

אבל 400 איש? אתה יכול להגיע לסטייה רצינית.

אם מחר אתה מוציא 737 מלא ילדים לאילת, מחשבים אחרת?

פורסם
שאלה טובה,

אני הייתי בודק CG ל 2 אופציות:

1.שיא המשקל מקדימה

2.שיא המשקל מאחורה

אם בשני המקרים ה CG של המטוס נשמר בטווח המותר, פשוט מעמסים. אם לא, אתה תספר לי מה עושים :lol:

אבל זה לא מסתדר לי, הדבר הראשון שמלמדים אותך בטיסה זה משקל המראה מירבי של מטוס, משהו שעגון בספר המטוס ולא ניתן לחרוג ממנו.

רק להבין - אתה אומר ש 185 טון זה ערך שאפשר לצאת איתו לטיסה בהסתמך על חישוב ממוצע/סטטיסטי של משקלים (נוסעים/כבודה) ?

אגב, גם בקנדה מלמדים אותך לשער משקלים. למשל יש הבדלים בין חורף לקיץ מבחינת לבוש, ובין גבר לאישה.

אבל 400 איש? אתה יכול להגיע לסטייה רצינית.

אם מחר אתה מוציא 737 מלא ילדים לאילת, מחשבים אחרת?

עזוב לא צריך לבדוק נהלי החברה אומרים לך לשמור את הטרים על 738 באזורר ב 5.5 אחרי הכנסת דלק בשביל זה צריך כמו שאמרתי לשים 500 קילו בכל מחסן מה עושים?

וכן 185 טון אתה יכול לצאת על חישוב ממוצע סטטיסטי, אם תוציא מחר 120 ילדים לאילת הדיילת בצ'ק אין רואה מי מולה והיא מכניסה ילדי למערכת בהנחה שהסוכנת נסיעות לא עושה את זה ואז זה המשקל מחישוב סטטיסטית כמו שאמרת בין הייתר גם לפי עונות.

לנושא הדיוק של 400 איש -ככה עובדים אגב יש יכולות היום לחבר מערכת שתבדוק את משקל המטוס בזמן אמת אמרו לי איך קוראים לה בקורס ואני לא זוכר , משהו יקר לאללה, עשו כמה בדיקות דיוק וזה דיי עונה על הצרכים הסטיות הגיעו במקרה הרע לכמה מאות ק"ג בצורה שלא פורצת גבולות - השורה התחתונה התעופה המסחרית המודרנית עובדת ככה 30-40 שנה.

לגבי שאלת האיזון אם אתה רוצה התשובה תמשיך לקרוא:

עסק פשוט: מחשב משקל ממוצע למזוודה (במערכת אתה רואה כמה חתיכות נקלטו ומה המשקל הכולל ) ולפי זה מכניס 500 קילו במספר חתיכות, בפועל גם את זה כבר לא עושים המערכת מחשבת לך כמה חתיכות לשים בכל מחסן ומה שנשאר זה להגיד לסבלים: שימו 30 מזוודות ב מחסן 2 וסתגרו ועוד 30 ב -3 ותסגרו (הספירה עלי :-))

פורסם

משקל המטוס הבסיסי והמומנט שלו חייבים להיות מדויקים בתיעוד ובחישוב. מידי פעם מתבצעת בעת ביקורת שקילה מדויקת.

כל מגבלה במטוסים הינה בעלת מקדם ביטחון מחושב נמוך במיוחד (אופיינית בחוזק למשל- 15%, בדוד החימום בבית המקדם בערך 2000% , במשחקי לגו עוד יותר) שאינו דומה לשום תחום אחר בחיים שלנו, מכיוון שמשקל מופיע במשוואות הביצועים תמיד במכנה.

בחברות מסוימות קיימות הגדרות משקל (CSA, AUSTRIAN לדוגמא- גבר 83, אשה 70, ילד 35, תינוק 0, אלה כוללות את הנישא על-ידם בתא. חברות מסוימות מחשבות משקלים אחרת בנתיבים מתוכננים לעומת צ'ארטר). באסיה מחשבים משקלים נמוכים בהרבה, בהמראות מארה"ב- גבוהים יותר מבאירופה. אאז"נ, אמנות ICAO מגדירות נשיאת מטען אישי בתא כך- מעיל, כובע וספר. מזוודת המטרנה נוגדת את חוקי התעופה. קיימים משקל והגדרת מידות לכבודה נישאת בתא. בדרך כלל של החברה. יש חברות המספקות גם נשיאת כבודה עד לכבש העליה למטוס שם היא נמסרת (CSA). איני מצוי בנושא בשוטף, חישוב ממוצע למשקל נוסעים וכבודה מקובל סטאטיסטית וללא מזוודות מטרנה כאלה לא יחרוג מהמגבלה. עניין משקל המראה ומרכז כובד קריטיים בהרבה במטוסי טורבו-פרופ ומטוסים קטנים מאלה שאל על מפעילה, כי שם המגבלות קרובות בהרבה בהשווה למשל ל- B737NG.

משמעות חריגה ממגבלת תפעול לא תמיד ידועה לאנשים המתפעלים מטוס, הדבר בדרך כלל לא מופיע בספרות שלהם. יכולה למשל להיות מגבלת מרכז כובד שמעברה יגרום לטייס האוטומאטי לצאת מגבולות גובה RVSM, במצב אחר אותה חריגה בדיוק יכולה למשל לגרום למצב אף גבוה מדי בניתוק (900ER-), או לרגישות הגה גובה נמוכה מדי שתגרום למטוס לרדת בגישה אוטומאטית מתחת GS.

פורסם

עופר אתה בהחלו צודק

מזוודת המטרנה היא כמובן מקרה קיצון ולא מציאותי, משתי סיבות עקריות : הראשונה בעל המזוודה עלול לשלם קנס על משקל עודף בערך בגודל עלות כרטיס הטיסה שלו, השנייה יש בין הייתר מגבלה חוקית למטען שעל הסבלים בשדה מותר להרים במדינות מסויימות , בארה"ב עד 32 ק"ג, בארץ אני מכיר רק מגבלה לגבי מטען מסחרי של עד 100 ק"ג לא מכיר מגבלה לגבי כבודה.

אכן גם אלעל מחלקת את משקל הנוסעים סטטיסטית לפי עונות מעבר לנושא משקל הציוד הנלווה כגון כובעים ותיקים סטטיסטית נבדק ונמצא שבחורף אנשים פחות מקפידים על הגזרה שלהם שזה גם גורם משמעותי, אינני סגור בנושא אם יש הפרדה בתחום בין קו מסחרי רגיל לצ'ארטר.

כאמור מזוודת המטרנה קיצונית, במציאות משקל מזוודה ברוב הטיסות נע סביב 16 ק"ג עם סטייה של 3-4 למעלה ולמטה מה שבהחלט מאפשר להסתמך על הנתון

אם רוצים לשפר את הדיוק בהעמסה אני מכיר שברוב שדות התעופה כולל נתב"ג יש אפשרות בתעלות המיון לסרוק בשנית את הברקוד ידנית לפני עלייתו על העגלה שמובילה למטוס ואז ידוע המשקל המדויק בכל עגלה, רוב חברות התעופה והגורמים האחראים בשדה לפחות ממה שאני מכיר בארץ כולל הזרות בוחרות לא להשתמש בזה משיקולי עלות וכוח אדם נוסף.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...