עבור לתוכן
Amir Paz

שאלה על קרבת טיסה ל CB

Recommended Posts

פורסם

מישהו אולי יודע מה הם נהלי חברת אלעל בנוגע לטיסה בקרבת תאי CB?

כמה קרוב מותר לטוס מעל גובה ההתקרחות, וכמה מתחת לגובה ההתקרחות

תודה

פורסם

א. לא ספציפית לאל על, 20NM מסביב לאיזור פעיל הוא פחות או יותר תקן מקובל. לא מכיר מישהו שטס מעל CB, אם בכלל אפשר במטוס שאינו קונקורד.

ב. ספציפית לאל על, טסתי ב- B720B מאורלי לג'נבה, כל הטיסה מהתנעה בתא טייס, המטוס מטפס כמו B757. ה-20 מייל האחרונים היו בתוך CB רציני. אחרי פינוי 23 הידיים של הקברניט המנוסה רעדו כמה דקות. צוות -קישון ורוביק מרגלית. לא מומלץ לנסות.

פורסם

תודה עופר,

אני מכיר את הטווחים המקובלים- אותי לימדו 5-10-20. 5 מייל מתחת לגובה התקרחות. 10 מייל מעל גובה התקרחות ו 20 מייל מעל 30 אלף רגל. (יש חשש מברד שנזרק החוצה מהענן)

בכל מקרה לצפות ל severe turbulenceבטווח של 40 מייל מהענן.

לגבי טיסה מעלCB, אם אני לא טועה הכלל אצבע אומר שלכל 15 קשר רוח, צריך להוסיף 1000 רגל לגובה קצה הענן ולטוס מעל.

הסיבה ששאלתי ספציפית לגבי אלעל:

שוחחתי עם פקח טיסה שהיה כמה שנים בטורנטו. והוא מספר שלא פעם אחת בזמן שהוא היה עוקף מטוסים מסביב לתא פעיל, הוא נתקל בבקשות של אלעל לחסוך במידת האפשר את זמן הגישה על חשבון הקטנת מרחקים מהסופה.

אבל עזוב, אתה בכלל מדבר איתי על טיסה אל תוך CB פעיל... :)

פורסם

אמיר,

מי טס מעל CB?! השתגעת... הגבהים של התקרה גם בדר"כ מעל לגבהי שיוט סטנדרטיים.

אצלנו בפלורידה בקיץ נוצרים CB כל יום כל היום. היינו עולים לטוס עם חניכים ומתאמנים דיי קרוב לתאים. בהרבה מהמקרים פחות מ 20 מייל. לפעמים זה באמת לא היה נעים, לקחתי את השליטה מהחניכים מדיי פעם כי החתחותים היו כבר מאוד עצבניים. הנקודה היא שאפשרי לטוס ליד, אני לא ממליץ לא שווא את זה.

פורסם
אמיר,

מי טס מעל CB?! השתגעת... הגבהים של התקרה גם בדר"כ מעל לגבהי שיוט סטנדרטיים.

אצלנו בפלורידה בקיץ נוצרים CB כל יום כל היום. היינו עולים לטוס עם חניכים ומתאמנים דיי קרוב לתאים. בהרבה מהמקרים פחות מ 20 מייל. לפעמים זה באמת לא היה נעים, לקחתי את השליטה מהחניכים מדיי פעם כי החתחותים היו כבר מאוד עצבניים. הנקודה היא שאפשרי לטוס ליד, אני לא ממליץ לא שווא את זה.

אפשר לטוס ליד, זה ברור. אבל בקנדה גובה ההתקרחות נמוך הרבה יותר מפלורידה, כך ש 767 בגובה 12 קרוב לענן יכול לחטוף מכה של ברד במהירות של 240 קשר ולפרק למטוס את הצורה.

אפשר גם לטוס מעל. וטסים מעל. לא כל CB מגיע ל42. אלף רגל. אל תשכח שפלורידה חשופה יותר לשמש וקרינה קרקעית. הטראפופאוזה גבוהה מאוד אצלכם, וענן cb בגובה 40 זה מקובל.

אבל אם הענן מסתיים ב 32. ויש לך squll line שנוצר במקביל להרי הרוקי , אתה חייב לטוס מעל, אין דרך אחרת. וכלל האצבע אומר שלכל 15 קשר רוח בגובה צריך להוסיף 1000 רגל. אם יש upper wind של 60 קשר מעל ה anvil, וגובה קצה ה cb הוא 34 נגיד, טיסה בגובה 38 אמורה להיות נקייה ממערבולות.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...