עבור לתוכן
itzik friedman

FSREALWX lite

Recommended Posts

פורסם

זו תוכנה חינמית למזג אויר שנתקלתי בה תוך כדי שוטטות ברשת,

http://www.hanse-coders.net/index.php

מישהו מכיר? אפשר לסמוך עליה?[כבדה היא לא -כבר בדקתי] למשל קיבלתי רוח אף 100 קשר בשיוט FL320 איזה חצי דרך לאתונה, הגיוני?

טמפראטורות היה שם מינוס שלושים ומשהו,לא אמור להיות פחות?

תודה לעוזרים!

אגב,גם אם היא לא הכי מדוייקת [אין לי מושג, אני מחכה לשמוע ממכם] -עדיין הבאתי לכם כאן תוכנה חינמית ונחמדה, תהנו!

פורסם

אני משתמש בה , שאתה בגובה השדה היא מצוינת , אני תמיד שואל את עצמי " מעניין אם היא מדמה את המז"א בגובה שיוט באופן אמיתי - של אותו הרגע או סתם מחרטט איזה משהו ) אבל אני תמיד שוכח .

תוכנה פשוטה וקלה לשימוש .

אבל תחכה לעוד תגובות , אולי ניתקל באנשים עם יותר ניסיון עם התוכנה .

פורסם

הי,

אני משתמש בתוכנה הזו כבר דיי זמן והיא מדמה גם בגובה שיוט FL340 לדוגמא מזג אוויר מציאותי.

עשיתי הרבה בדיקות בין ה asv לבין ה fsrea והן אותו הדבר + -

ויותר מזה לפני שבוע טסתי עם ה737ngx בגובה FL400 טיסה פרטתי מרומא לאתונה היה לי רוח דיי חזקה ובדקתי את מצב הרוח במפה וזה היה ממש אותם נתונים כמו שהתוכנה נתנה לי.

מזכיר על

Fsrealwx

פורסם
נוי. זה הגיוני 100 קשר???

קיבלתי אוברספיד שחבל על הזמן...

לא תקבל שום אוברספיד ברוח גב של מאה קשר.

הרוח תשנה את המהירות הקרקעית . כל עוד המהירות המחושבת לא גדלה... לא תכנס לאוברספיד.

גם 140 קשר רוח זה הגיוני..

פורסם
אמיר, מאיפה בדיוק הבאת רוח גו???

היה לי רוח אף(!)

שמע, מה שהוא רוצה להגיד זה שיש indicated air speed ו ground speed אם הבנתי שזה מה שהוא רוצה להגיד, במילים אחרות ה IAS בקיצור לא ישתנה ה GS לאומת זאת כן.

פורסם

דוגמא-

אם טסים על מהירות מכשירית 300 קשר,

והמהירות המקסימאלית היא 320 קשר,

ואז אתה פתאום מקבל רוח אף של 40 קשר- יוצא שאתה ב20 קשר יותר מהמהירות המותרת והאוברספיד יתחיל לצפצף... עד שתנמיך חזרה לכביכול 320 קשר. [ברגע הראשון שתקבל את הרוח אף, המהירות המכשירית תציג 340]

פורסם

בכל אופן,

כבר טיסה שניה עכשיו שקרסה לי מאז התקנתי את התוכנה,

אבל מצד שני באותו הזמן גם התקנתי המון חבילות של WOAI מה שעד היום לא הצגתי בכלל מטוסים אחרים...

מה יכול לגרום לקריסות? התוכנה או הWOAI?

פורסם
דוגמא-

אם טסים על מהירות מכשירית 300 קשר,

והמהירות המקסימאלית היא 320 קשר,

ואז אתה פתאום מקבל רוח אף של 40 קשר- יוצא שאתה ב20 קשר יותר מהמהירות המותרת והאוברספיד יתחיל לצפצף... עד שתנמיך חזרה לכביכול 320 קשר. [ברגע הראשון שתקבל את הרוח אף, המהירות המכשירית תציג 340]

זה לא יקרה(:

פורסם
דוגמא-

אם טסים על מהירות מכשירית 300 קשר,

והמהירות המקסימאלית היא 320 קשר,

ואז אתה פתאום מקבל רוח אף של 40 קשר- יוצא שאתה ב20 קשר יותר מהמהירות המותרת והאוברספיד יתחיל לצפצף... עד שתנמיך חזרה לכביכול 320 קשר. [ברגע הראשון שתקבל את הרוח אף, המהירות המכשירית תציג 340]

כמעט אותו דבר הפוך..

אתה טס במהירות מכשירית של 450 קשר לדוגמא ורוח אף ישירה של 100 קשר.

המהירות הקרקעית תיהיה 350 קשר.

המהירות המחושבת לא תלחם ברוח ותגביר מהירות ב עוד 100 קשר(על מנת לצמצם את הירידה במהירות הקרקעית), מה שיגרם לאוברספיד.

כל עוד המטוס במהירות מחושבת תקינה, לא תכנס לאובר ספיד גם ב 120 קשר רוח אף.

כמובן שהם אתה מעונין לטוס ליעד מסוים ולא להינות מ 100 קשר רוח אף :D

כדי שתמצא נתיב אחר, אשר מנצל יותר טוב את הרוח..

לדוגמא כאן : http://www.jetplan.com/jeppesen/weather ... mg=euwt340 , תוכל לראות את מצב הרוחות בגבהים שונים, וכך תוכל לדעת אם אתה רוצה לעבור מעל טורקיה בדרך למינכן או מעל יון כדי להימנע מ 100 קשר רוח אף... :) .

פורסם

לא תכנסו ל Overspeed גם ב 600 קשר רוח אף (סתם תרחפו במקום במקרה הזה :lol: )

אבל: אתם בהחלט יכולים לחטוף Overspeed או אפילו לזקר את המטוס בשיוט במידה וגזירת הרוח (wind shear)

חריפה מאוד ולא נותנת מספיק זמן למטוס להתרגל לתנאים החדשים.

דוגמא אחרת;

אתם בפיינל על 12 בב״ג, חוצים קו חוף, הרוח מפקח המגדל היא 110 על 8 קשרים, אבל החץ הקטן עדיין מראה לכם 140 על 45 קשרים. מצפים לכך שהרוח תחלש מ 45 קשרים ל 12, הפרש של 33 קשר.

יכול להיות שההפרש יקטן בהדרגתיות וזה לא יסכן אותנו, ויכול להיות שיש אינברציה מעל תל אביב עם זרם סילון נמוך LLJ ובגובה 1300 רגל נחטוף את השינוי (קרה לי במציאות בחזרה ל high river).

איך ניתן להבטיח שלא ניפול מתחת ל vreff כשהשינוי ברוח יגיע?

בדיוק פרסמתי משהו רלוונטי לעניין:

viewtopic.php?f=1&t=39465

פורסם

לזה בדיוק התכוונתי!!!!! התוכנה לא משנה בהדרגה אלא פשוט "מכה" בך עם המז"א החדש [אפילו הCDU כתב לי- BUFFET ALERT]

ואז יש אוברספיד עד שהמהירות תרד בחזרה למהירות השיוט התקינה!!!

אמיר, טוב לדעת שהשינוי במצב הרוח נקרא "גזירת רוח".

לגבי מה שפרסמת-אני לא רואה שום דבר אחרי ה"בחרתי קטע קצר:"

פורסם
אתה יכול לווסת את קצב שינוי הרוח על ידי שינוי הגדרות ב FSUIPC אם אני לא טועה.

ואז אתה מעלים את האופציה של גזירת רוח, גם אם במציאות הייתה קורית, לא?

פורסם
אתה יכול לווסת את קצב שינוי הרוח על ידי שינוי הגדרות ב FSUIPC אם אני לא טועה.

ואז אתה מעלים את האופציה של גזירת רוח, גם אם במציאות הייתה קורית, לא?

אתה לא מעלים, אתה מגדיר שלכל 100 בגובה יהיה שינוי של עד 10 קשרים למשל.

לזרם סילון למשל יש ליבה, ומספר שכבות זרימה שסובבות אותו. הרוח מתגברת בהדרגה ככל שאתה מתקרב. אבל היא בטח לא קופצת בשניה אחת מ 20 קשר ל 110 קשר- זו הבעיה בסימולטור.

אגב מטוס מהיר חשוף הרבה יותר לסכנות ה Shear מאשר ססנה 172 למשל. כשאתה מטפס 2500 רגל לדקה על הסיד, אתה חוצה את שכבת ה shear וחושף את עצמך לקצב שינוי רוח מהיר יותר ממה שהמטוס יכול להסתגל, לעומת ססנה למשל שמטפסת באותן תנאים , אבל ב 500 רגל לדקה וחוצה את שכבת ה shear לאט יותר

פורסם
אתה יכול לווסת את קצב שינוי הרוח על ידי שינוי הגדרות ב FSUIPC אם אני לא טועה.

ואז אתה מעלים את האופציה של גזירת רוח, גם אם במציאות הייתה קורית, לא?

אתה לא מעלים, אתה מגדיר שלכל 100 בגובה יהיה שינוי של עד 10 קשרים למשל.

לזרם סילון למשל יש ליבה, ומספר שכבות זרימה שסובבות אותו. הרוח מתגברת בהדרגה ככל שאתה מתקרב. אבל היא בטח לא קופצת בשניה אחת מ 20 קשר ל 110 קשר- זו הבעיה בסימולטור.

אגב מטוס מהיר חשוף הרבה יותר לסכנות ה Shear מאשר ססנה 172 למשל. כשאתה מטפס 2500 רגל לדקה על הסיד, אתה חוצה את שכבת ה shear וחושף את עצמך לקצב שינוי רוח מהיר יותר ממה שהמטוס יכול להסתגל, לעומת ססנה למשל שמטפסת באותן תנאים , אבל ב 500 רגל לדקה וחוצה את שכבת ה shear לאט יותר

החוויה שלי לפני שהתחלתי להשתמש בASE היא פשוט באמצע שיוט, באותו גובה, עקב שינוי במיקום (שמוביל לשינוי בתחנות מהן נגזר מז"א),

הייתה שינויים של עשרות קשרים, בשילוב של שינוי בכיוון, מה שיכל לגרום למעעבר בין 280 IAS למהירות הזדקרות או מהירות אוברספיד.

מקווה שהייתי ברור.

פורסם

גל , יכול להיות מקרה חריג, אבל אם מסתכלים על מצב לא חריג, לא הגיוני שכל הזמן תקבל שינויים חדים. רוחב זרם סילון יכול להיות 7-8 מייל למשל, אם אתה חוצה אותו ב90 מעלות, אתה עדיין, למרות שאתה מהיר, אמור לקבל הדרגתיות מסויימת (נגיד 20 קשר לכל חצי מייל). אז למטוס יש יותר זמן לקחת את האינרציה שלו מהמהירות הקודמת ולהסתגל לתנאי החדש, במקרה כזה יהיו שינויים במד המהירות, אבל חדים הרבה פחות משינוי של 70 קשר ב 3 שניות כפי שקורה בסימולטור.

פורסם
אבל גם לי קורה מה שקרה לגל!

(אגב אתם בטוחים שלא עדיף לפתוח שירשור ייעודי? :drinking: נדמה לי שקצת סטינו מהנושא העיקרי... :? )

אז מה אם סטינו מהנושא? זאת לא סיבה לפתוח בשביל זה חדש. כאן אין את השטויות שנהוגות בפורומים אחרים.

פורסם

סיפור מהמציאות

כבר יצא לי להיות בגובה שיוט עם המצערות סגורות לגמרי וספיד ברייקס לגמרי בחוץ והטרנד וקטור של המהירות ממשיך לטפס לקראת הריבועים האדומים

אתמול טפסתי טרמפ עם כמה חברה שסיפרו שבדרך לשדה שממנו אספו אותי גם להם זה קרה אבל לא עזר כלום והמטוס נכנס לאוברספיד

קורה. אי אפשר להילחם בטבע

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...