עבור לתוכן
Ohad Shalev

**NOTAM 18 FEB, 2012**

Recommended Posts

פורסם

בעקבות תרגיל של חיל האויר בשמי המדינה יסגרו לטיסה ביום שבת הקרוב (18/02/12) הקטעים הבאים.

בין השעות 19:00 - 21:30 יופעלו הסגירות הבאות:

    1. כלל יציאות ה-IFR מערבה יסגרו למעט היציאות הבאות:
      א) ORVIM.
      ב) SOLIN.

    2. כניסות ממערב יתבצעו דרך SOLIN1B\C\D בלבד.

בין השעות 20:30 - 22:00 יסגרו האזורים הבאים הבאים:

    1. יסגר לכל הגבהים האזור התחום בישובים הבאים: דלתון - עין זיתים - כרי דשא - צלמון - שגב - אחיהוד - שבי ציון - תל אכזיב
    2. קטע נתיב הטיסה צלמון-גלעם לשני הכיוונים. התנועות ינותבו לנתיב צלמון-נטופה.
    3. נתיב המסוקים בין הנקודות בית הצידה - ר"פ - כרי דשא יסגר. מסוקים יוכלו לבצע שימוש בנתיב הCVFR הרגיל.
    4. אזור אימון "דרום 1" יופעל ויסגר לטיסה בין השעות הנ"ל.
    * בטיסה מ\אל ר"פ יש לשמור מזרחית לציר 65

בברכת סופ"ש נעים 8)

פורסם

אוהד, מדוע לסגור נתיבי CVFR בסעיף 1 שציינת?

במציאות מעל איזור מיושב, מהירים טסים עד גובה 3,500 רגל או 5000 רגל בנתיבים שציינת כאשר יש תנועה קלה בנתיבי CVFR (זה מה שהיה לי בטיסה להרצליה ביום שלישי האחרון).

אם הם עושים ניווט נמוך או משהו כזה, אפשר לתת להם לרדת למדרגה הנמוכה של 3,500 רגל, או לחילופין, ניווט נמוך באיזור הבקעה ודרומה.

כמובן, זו הצעה שלי לעניין, והייתי שמח לראות מהירים אם הייתי טס לראש פינה מחיפה :wink:

פורסם

עופר, על אילו סגירות ב-TMA אתה מדבר? הסגירות הכי קרובות לשם הם היציאות הסטנדרטיות מערבה ב-IFR עקב פעילות של ים מרכז - כמו שבמציאות מתבצע אחת לשנה.

ברק, לא הבנתי למה התכוונת.

פורסם
1. כלל יציאות ה-IFR מערבה יסגרו למעט ...

לישראל אין נתיבי ים, כביש ורכבת שיחברו אותה עם הציוויליזציה, רק אוויר. יציאה אחת עיקרית היא מערבה. נכון שגם נתיב בודד מסוגל להספיק, אולם עקב הסדר הטוב לפיו מרחב TMA חיוני להבטחת נתיבים אלה שהופכים קריטיים בעת מתיחות וחירום, להבאת תגבורת אנשים וציוד, לא אסתטי להגביל אותו, ולו לרגע קט. ים מרכז יכול לפעול מגובה המים עד מתחת לנתיבים האזרחיים ומעליהם. אפשר גם לאור המצב החדש לקבל מרחב קפריסאי בין הנתיבים כשצריך, דבר שבעבר לא ששו לתת.

פורסם

מרחב TMA לא נסגר אלא המרחב שממערב אליו.

כניסות ממערב מתבצעות כפי שנכתב כמעט כרגיל למעט סגירת SOLIN1A (מכיוון שכולן עוברות דרך סולין ולא מגיעות לנק' GITLA\SUVAS\PURLA ולכן מספקות לי הפרדה).

יציאות מערבה דרך SOLIN ו-ORVIM בעקבות הנ"ל.

התקבל גם מרחב נוסף, כפי שציינת, מהבקרה הקפריסאית אבל לזה אין צורך לתת NOTAM במרחב שלנו ,הישראלי, אלא קפריסאי.

התפיסה שלך לא זרה לי, למעשה היא מאוד קרובה אלי בעולם האמיתי ואני מכיר את הנושא מכל הצדדים והגבהים. בהחלט נושא מורכב שאין צורך לדון עליו ע"ג הרשת.

סופ"ש חמים ונעים! 8)

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...