עבור לתוכן
Simon Cohen

פניה לבסיס עם הרוח במטוס כבדים בבן גוריוןֱ!!!!!

Recommended Posts

פורסם

היום במהלך הבחינה במגדל באתי לנחיתה בRNAV S RWY 26 קרן כאשר הפקח האיץ בי גם בפניה וגם לאחר ההמראה לפנות מהר שמאלה :?: :?: :?: ללא סיבה דחופה למעט מקרה אחד שהיה לקראת הסוף.

עכשיו לא על הדעת להאיץ במטוס כבד :!: :!: ומטוס לא סלחני כאשר מדובר פה ב747-400 עמוס ולא סלחני שהרבה אנשים שלא מטיסים אותו לא באמת מבנים כמה קשה להטיס ולשלוט בו כולל שמירה על גובה ומהירות בפניות חדות בפרט שהדבר נעשה ידני בניגוד גמור ל 767 ו757 ו737 אשר בקלות יחסית אפשר להיתשלט עליהם.

אני הייתי בעם הרוח 4 DME בלבד מBGN והפקח מאיץ בי כבר לפנות שמאלה לבסיס ופיינל הדבר הכבד הזה (747) לא נותן לי להסתובב בזמן ולבצע את הנחיתה במדויק כפי שלמדתי והתאמנתי כאשר למעשה אני צריך 5.5 עד 6 DME על מנת לייצב את המטוס כראוי לנחיתה .

לדעתי יש ליידע את הפקחים בזאת :?

אני מצפה בפעמים הבאות ליחס שונה כלפי המטוס הכבד הזה כי הוא לא ססנה בכול זאת :wink:

בכבוד רב ומקווה שלא חלילה לפגוע כאן באיש הכול באהבה ובכבוד לתחביב היקר שלנו ולשיפורו

שמעון :cry:

פורסם

היי שמעון,

אני מבין אותך שאתה רוצה את המרחב שלך פתוח להקפות כמו לונדון 14NM בהקפות... פה זה לא ככה ובנתב"ג כל מייל מזרחית לשדה הוא קריטי

כאשר מגיע מצב שאתה עובר את הגזרה של מגדל ב"ג זכותו להעיר את תשומת ליבו של הטייס.

לא על הדעת להאיץ במטוס כבד ומטוס לא סלחני כאשר מדובר פה ב747-400 עמוס ולא סלחני

מטוס שמגיע לטיסת אימונים זה לא מטוס שכבד בצורה כל כך מוגזמת שלא תאפשר לו לעשות את הפניות בגזרה הסטנדרטית.

אם זה היה מטוס שממריא ללונדון או מטוס לארה"ב אני מבין - אבל מטוס שמגיע מלרנקה אם +- 20 25 טון אפשר בהחלט לעשות הקפות בצורה סטנדרטית.

חשבו לציין שאני לא רוצה 5 מייל מדוייק אבל 6 מייל בהחלט אפשרי. באימונים שלכם הגעתם ל7+NM - ועשיתי לא מעט אימונים עם המטוס הזה ותאמין לי שאני יודע איך זה להטיס 744 באימונים.

(אמרת בעצמך על הקשר "אנחנו מתאמנים בדיוק כמוך"

זה טוב שאתם מתאמנים אפילו מצויין אבל שזה מגיע למצב שזה מפריע לפקח ומפריע להנחית מטוסים בשדה אפשר לשים לטייס את הגבול.)

אני כותב את הכל כי אני יודע מה זה להטיס את ה744 באימונים ובמיוחד בהקפות.

כזה לא משהו אישי אליך שמעון אבל אתה צריך להיות פקח בשביל להבין כמה זה מפריע.

אם אין תנועה ואתה לבד בשדה אז בכיף תרחיב גם עד ירושלים אבל אם יש עוד מטוסים בשדה אתה צריך להבין למה הפקח רוצה את ההקפות בצורה הכי טובה שאפשר.

פורסם
היום במהלך הבחינה במגדל באתי לנחיתה בRNAV S RWY 26 קרן כאשר הפקח האיץ בי גם בפניה וגם לאחר ההמראה לפנות מהר שמאלה :?: :?: :?: ללא סיבה דחופה למעט מקרה אחד שהיה לקראת הסוף.

עכשיו לא על הדעת להאיץ במטוס כבד :!: :!: ומטוס לא סלחני כאשר מדובר פה ב747-400 עמוס ולא סלחני שהרבה אנשים שלא מטיסים אותו לא באמת מבנים כמה קשה להטיס ולשלוט בו כולל שמירה על גובה ומהירות בפניות חדות בפרט שהדבר נעשה ידני בניגוד גמור ל 767 ו757 ו737 אשר בקלות יחסית אפשר להיתשלט עליהם.

אני הייתי בעם הרוח 4 DME בלבד מBGN והפקח מאיץ בי כבר לפנות שמאלה לבסיס ופיינל הדבר הכבד הזה (747) לא נותן לי להסתובב בזמן ולבצע את הנחיתה במדויק כפי שלמדתי והתאמנתי כאשר למעשה אני צריך 5.5 עד 6 DME על מנת לייצב את המטוס כראוי לנחיתה .

לדעתי יש ליידע את הפקחים בזאת :?

אני מצפה בפעמים הבאות ליחס שונה כלפי המטוס הכבד הזה כי הוא לא ססנה בכול זאת :wink:

בכבוד רב ומקווה שלא חלילה לפגוע כאן באיש הכול באהבה ובכבוד לתחביב היקר שלנו ולשיפורו

שמעון :cry:

שלום שמעון!

שאתה ובוקי הקפתם לא היה לי בעיה שתרחיב את ההקפה אבל שהצטרפו עוד 2-3 מטוסים הנחתתי את בוקי ואתה המשכתה להקיף והערתי לך מס' פעמים שאתה מרחיב את ההקפה יותר מדי.

שהמטוסים ELY110 ו 4X-GLT הצטרפו להקפה אתה המשכתה לשמור ציר מסלול בלי אישור וחדרתה לשטח של פלמחים לאחר שהגעתה לים פניתה ימינה לעם הרוח ל26 וגם נכנסתה לשטח של תל נוף שטח סגור לטיסה.

אחרי שהתיצבתה לעם הרוח של 26 היתה במצב של להסתכל למעלה במרחק של 1000 רגל ולעשות שלום לELY110 שהיתי צריך לשמור אותו שימשיך עם הרוח ואותך להפנות למזרח ולהעביר לAPP.

אני מצטער מאוד אבל במצב של לחץ בשדה אין שום סיכוי שתעבור את ה6 מייל מהשדה.

אני לא נעלב ומקווה שגם אתה לא תעלב..

שבוע טוב

פורסם
היום במהלך הבחינה במגדל באתי לנחיתה בRNAV S RWY 26 קרן כאשר הפקח האיץ בי גם בפניה וגם לאחר ההמראה לפנות מהר שמאלה :?: :?: :?: ללא סיבה דחופה למעט מקרה אחד שהיה לקראת הסוף.

עכשיו לא על הדעת להאיץ במטוס כבד :!: :!: ומטוס לא סלחני כאשר מדובר פה ב747-400 עמוס ולא סלחני שהרבה אנשים שלא מטיסים אותו לא באמת מבנים כמה קשה להטיס ולשלוט בו כולל שמירה על גובה ומהירות בפניות חדות בפרט שהדבר נעשה ידני בניגוד גמור ל 767 ו757 ו737 אשר בקלות יחסית אפשר להיתשלט עליהם.

אני הייתי בעם הרוח 4 DME בלבד מBGN והפקח מאיץ בי כבר לפנות שמאלה לבסיס ופיינל הדבר הכבד הזה (747) לא נותן לי להסתובב בזמן ולבצע את הנחיתה במדויק כפי שלמדתי והתאמנתי כאשר למעשה אני צריך 5.5 עד 6 DME על מנת לייצב את המטוס כראוי לנחיתה .

לדעתי יש ליידע את הפקחים בזאת :?

אני מצפה בפעמים הבאות ליחס שונה כלפי המטוס הכבד הזה כי הוא לא ססנה בכול זאת :wink:

בכבוד רב ומקווה שלא חלילה לפגוע כאן באיש הכול באהבה ובכבוד לתחביב היקר שלנו ולשיפורו

שמעון :cry:

שלום שמעון!

שאתה ובוקי הקפתם לא היה לי בעיה שתרחיב את ההקפה אבל שהצטרפו עוד 2-3 מטוסים הנחתתי את בוקי ואתה המשכתה להקיף והערתי לך מס' פעמים שאתה מרחיב את ההקפה יותר מדי.

שהמטוסים ELY110 ו 4X-GLT הצטרפו להקפה אתה המשכתה לשמור ציר מסלול בלי אישור וחדרתה לשטח של פלמחים לאחר שהגעתה לים פניתה ימינה לעם הרוח ל26 וגם נכנסתה לשטח של תל נוף שטח סגור לטיסה.

אחרי שהתיצבתה לעם הרוח של 26 היתה במצב של להסתכל למעלה במרחק של 1000 רגל ולעשות שלום לELY110 שהיתי צריך לשמור אותו שימשיך עם הרוח ואותך להפנות למזרח ולהעביר לAPP.

אני מצטער מאוד אבל במצב של לחץ בשדה אין שום סיכוי שתעבור את ה6 מייל מהשדה.

אני לא נעלב ומקווה שגם אתה לא תעלב..

שבוע טוב

פורסם

טל היקר

לא נעלב כלל המטרה פה ללמוד אחד מהשני

אני בכוונה סטיתי היום על מנת שהבחינה תהיה כמה שיותר מציאותית ולא יהיה לך משעמם

הטענה היחידה שלי היה ש4 מייל לא מספיק בגישה הזו שכתבתי פה זה הכול

נוי מקווה שעשיתי את הבחינה מעניינת לטל :)

פורסם

שלום לכולם!

אני אסכם את הנושא בכך:אכן 4DME מBGN בעם הרוח למטוס הכבד וה"לא סלחני" הזה זה ממש לא מספיק כפי שטוען שמעון.אני כמובן שיכול לבצע זאת בגלל נסיוני הרב אבל זה לא הנקודה.פשוט תחשבו גם על הנוסעים אשר יאלצו להיטלטל ולהרגיש לא נוח עקב כך.

ולכן כפי שציין פרחי אז 6 DME ניתן לבצע זאת בצורה יפה בבן גוריון.ונכון שבלונדון שגם שם יש לי נסיון רב בכך נותנים לי לא פחות מ11DME והרבה פעמים אפילו יותר מLON אבל בארץ וביחוד לכיוון מזרח אין אפשרות בגלל הגבעות והשטח הקטן שלא כמו בלונדון וגם מבחינה בטחונית.

אז בואו נסכים על 6DME כפי שקבע פרחי:כי הוא לא סתם קבע הוא עבד קשה מאוד אצלי :lol: בהקפות ראייה עם ה"מלכה" עד ששלט במטוס והוא מכיר אותו טוב לא רק כפקח אלא גם מזווית ראייה של טייס.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

אני לא מבין על מה המהומה..פתחתם לאחרונה דפיות?

"דלית" ממוקמת 4.3 מייל מזרחית ל-BGN וכל יום אני רואה ג'מבואים עושים את הפנייה הזאת ללא בעיה.

אין ספק שזאת לא הגישה האולטימטיבית (כמו חצי מהדברים פה בארץ) אבל זה אפשרי וזה קורה בשטח.

פורסם

חבר'ה אני לא מבין מה הדיון...

קיימת דפית הקפה (http://www.vatil.org.il/New/images/opsf ... %20vis.pdf) פועלים לפיה.

אין בתעופה מקום לפרשנות שונה של דפיות. יש שרטוט, יש נהלים פועלים לפיהם ומקשיבים להם גם אם קשה.

עריכה:

אני רואה שעידו הקדים אותי אז אני איתו בנושא 8)

פורסם

הערה אחת שלי לכיוון הפיקוח.

ממתי הפקח יודע מה משקל המטוס , מה הוא סוחב עליו גם אם הוא מגיע מלרנקה לת"א ?

הפקח צריך לדעת פחות או יותר מגבלות כלליות של המטוס, לא יותר.

מי שמתכנן את מבנה הגישה , הקפה וכו' אמור לקחת את כל הנתונים וכל סוגי המטוסים שאמורים

להגיע לשדה בתנאים הכי קשים ולדאוג שהמטוס יעשה את הגישה והחניתה בצורה הכי בטוחה ויעילה שניתן.

דבר נוסף, הסימולטור והעולם האמיתי חופפים, רק לא בגודל.

RNAV ל 30 או 26 ב FS9, צפוף בטירוף לאומת המסע שיש בעולם האמיתי בהקפה הזאת.

FSX יותר טוב, אבל עדין לטעמי לא 1:1 ולכן קשה יותר לשמור גזרת הקפה לפי הדפית, אבל אפשרי.

פורסם
אני לא מבין על מה המהומה..פתחתם לאחרונה דפיות?

"דלית" ממוקמת 4.3 מייל מזרחית ל-BGN וכל יום אני רואה ג'מבואים עושים את הפנייה הזאת ללא בעיה.

אין ספק שזאת לא הגישה האולטימטיבית (כמו חצי מהדברים פה בארץ) אבל זה אפשרי וזה קורה בשטח.

אהלן עידו!

אכן מדובר בדפיתKEREN VISUAL RWY RW26 שלפיה כמובן פעלנו והיא מולנו בטיסה.אבל מה לעשות אנחנו גם מטיסים את ה744 בסימולטור וזה כפי שהסביר רן פינקלס מאוד צפוף וקשה לביצוע בניגוד למציאות.ודרך אגב שהייתי בשת"פ עם אל על ותרגלתי איתם שם אז כולם חוץ ממני התרסקו שם...אני לא בא להשוויץ בזאת שאני יותר טוב מהם כי אני רק נהג אוטובוס במציאות והם טייסים אבל בסימולטור זה שונה מהמציאות.דבר נוסף:הדפית הזאת שבה רשום במפורש FMS REQUIRED אשר קובע לי את המרחקים ואם תסתכל אז בעם הרוח שמאלית בנקודה MAZAL שהיא 4.9 יש לפנות בפנייתFLY BY שהיא מתבצעת עוד מלפני הנקודה אפילו לכיוון הבסיסDALIT והפיינל.

אבל אם הולכים להקפת ראייה שהיא למשל במסלול 08 שאני מגיע מהים ממערב לאחר TOUCH AND GO אני פונה לצולבת ולעם הרוח ימנית ל08 אז ב4.5 DME מBGN שמימין לי זה חירייה זה עדיין קשה לפנות לבסיס ולפיינל לכן לא יקרה כלום עם הפקח יתן לכבדים להתקדם עו קצת עד 6DME ואז לפנות לבסיס ולפיינל.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם
ודרך אגב שהייתי בשת"פ עם אל על ותרגלתי איתם שם אז כולם חוץ ממני התרסקו שם...אני לא בא להשוויץ בזאת שאני יותר טוב מהם כי אני רק נהג אוטובוס במציאות והם טייסים

אהבתי :) בוקי אל דאגה נראה לי שבהקפות אתה שם את כולם בכיס הקטן :lol:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...