עבור לתוכן
שגי�_ינ�י

תגידו מה נסגר איתכם????

Recommended Posts

פורסם

שגיא ושאר החברים, הייתי באותו הערב בטיסה לראש פינה עם מטוס קל. ראיתי את האיירבס בגישה לראש פינה. שגיא אתה כבר התנתקת לפי מה שראיתי.

יצרתי קשר עם מגדל ראש פינה ושאלתי אותו מדוע הוא מאשר נחיתה לאיירבס בשדה כמו ראש פינה.

תשובתו הייתה, "פלוטו העביר לי אותו, אני לא יכול לומר לו לא".

אז זהו! שלכל פקח יש את הסמכות להפעיל שיקול דעת גם אם הוא בעמדה "נחותה" מזו שהעבירה לו את המטוס.

אף אחד לא צריך לריב כאן בפורום ולא ברשת.

כשהפקח אמר לי את המשפט הזה, אמרתי לו שתפקידו הוא להיות פקח ולהפעיל שיקול דעת, וחבל שהוא לא עושה זאת, גם אם הוא קיבל מטוס מעמדה גבוהה יותר, ומשם לא אמרתי כלום, ופשוט המשכתי בטיסה.

אני מבקש מכל החברים כאן שמבצעים טיסות מסחריות, בבקשה מכן אל תעשו "שכונה" ברשת, תתחשבו באחרים

ובכך שנגיעה/נחיתה בהרצליה, חיפה, ראש פינה וכו' עם מטוס 738/747, פשוט לא לעניין, לא מתאימה, ורחוקה מלהידמות למציאות.

כולנו כאן בשביל אותו התחביב (חלק מאיתנו עושים זאת גם במציאות), ולכן אני מבקש הבנה, התחשבות באחר, ולגלות מקצועיות בעניין למרות שזהו סימולטור.

מקווה שכולם יבינו, ונשתמע על הקשר!

שבוע טוב לכולם

פורסם

ברק, לי אין בעיה שינחיתו 747 במנחת יטבתה אבל שאנשים יעשו את זה כמו שצריך ולא יעלו לטוס בלי ניסיון מינימלי.

פורסם

בר, אני לא מסכים איתך בעניין. זה לא משנה כמה מקצועי אותו בן אדם. מטוסים כאלו פשוט לא נוחתים במנחתים ושדות שלא מיועדים לכך, וחבל שאתה לא מבין את זה. אבל זכותך לחשוב ככה ולא אנסה לשכנע אותך אחרת.

פורסם
בר, אני לא מסכים איתך בעניין. זה לא משנה כמה מקצועי אותו בן אדם. מטוסים כאלו פשוט לא נוחתים במנחתים ושדות שלא מיועדים לכך, וחבל שאתה לא מבין את זה. אבל זכותך לחשוב ככה ולא אנסה לשכנע אותך אחרת.

אולי לא הבנת אותי כמו שצריך. אני גם לא מת על זה שנוחתים עם 747 בחיפה אבל כל עוד הטייס עומד בהגבלות ומבצע תהליכים כמו שצריך אז זה בסדר.

פורסם

בר, תסביר לי אתה, אילו הליכים בדיוק הטייס יבצע במנחתים קטנים, ושדות שלא מתאימים למטוס מלחתחילה?

זה מגוחך במקצת מה שאתה אומר. אתה לא יכול לבצע הליך בשדה שמראש המטוס בכלל לא מיועד אליו, ואין הליך המתאים לאותו סוג מטוס.

נקודה למחשבה אחי...

פורסם

אני קורא את השרשור וקשה לי להבין איפה הבעיה... אם התלונה היא בעקבות הרצון לראות את הטיסה בסימולטור קרובה ככל האפשר למציאות, אז יש להתייחס לכל התרחיש כאילו קרה במציאות. אני הייתי שואל מספר שאלות (אין לי שמץ של מושג מה התשובות):

מדוע הפקח/ים אישר/ו את תכנית הטיסה מלכתחילה?

אם המטוס חרג מתכנית טיסה שאושרה, מדוע לא מתייחסים לתקרית כאל עבירת משמעת?

כשהיה כבר ברור שמשהו כאן לא הגיוני, מדוע המטוס לא הופנה לטיסה בנתיב נורמלי לשדה המתאים למידותיו?

אם התקרית היתה קוראת בזמן מבחן הסמכה לפקח מסוים הייתי אומר שזה אחלה תרגיל לבדוק תגובה ועירנות. רק אחרי שהפיקוח דואג להביא את המטוס לנחיתה בטוחה בשדה מתאים (בהנחה שהטייס ממלא הוראות, אחרת הוא עבריין) אפשר לתחקר את המקרה ולהבין איך אושרה כזאת תכנית טיסה. זו התמונה הגדולה לעניות דעתי.

פורסם

משה,

הבעיה היא אנשים שעושים צחוק מהנושא הזה שנקרא VATIL.

החטיבה מארגנת אירוע. בדגש על טיסה לצפון הארץ. מגרדים פיקוח, וגם זה ברגע האחרון.

מצד שני, באים טייסים, שמחליטים לבחון את קצה גבול היכולת של האירליינר החביב עליהם... ועזוב כרגע שהם בטוחים שלהטיס אירליינר זה רק לתכנת FMC...

בוא נניח לרגע, שיש אפשרות להנחית A320 בראש פינה. במקרה הזה, ואני לוקח אותו כדוגמה, הבחור טס בגובה 12,000 על ה J14.

נק' ראשונה - מפת נתיבים בארץ - הנתיב J14 פועל רק!! בגובה 6000 צפונה... אבל נעזוב את זה רגע.

נגיד ותיאמת עם מישהו, שבמקרה הזה אני מניח שזה היה APP שאתה בא בגובה הזה, הבנת טיסה בסיסית מאד תביא אותך למסקנה שאם אתה טס בגובה 12 במהירות 330 קשר, אתה צריך לפחות 33 מייל כדי להנמיך לגובה הקפה.

מה לעאזזל עשית צפונית למגידו בגובה 12??

אז בוא נגיד, שכולכם צודקים, ועכשיו צריך להתסדר עם מה שיש ולהביא אותו לנחיתה בר"פ...

המתנה ימנית - תכניס אותו לירדן תוך רבע פנייה בערך. המתנה שמאלית תכניס אותו ישירות לתוך הר מירון..

כאילו מה בדיוק רציתם שיקרה??? נסגור את מרחב צפון ל10 דקות עד שכבודו יגיע לגובה 3000 במקום סביר שיכניס אותו לאיזו הקפה סבירה??

אני שוב חוזר ואומר, הבעיה פה היא גישה של אנשים!! זלזול!! חוסר מקצוענות!! רמה נמוכה!! והכי מציק זה שכולם הכי חכמים והכי יודעים טוב מכולם!!

ועכשיו בוא נדבר על מה בעצם יש לי לעשות עם A320 בראש פינה...

איך עושים הקפה? איך עוצרים? איפה חונים??? איך לא מפריעים לעוד טייסים שאולי רצו לטוס שם??

ויש עוד אין ספור דוגמאות שאפשר להביא שכולן מראות את אותו הדבר... כולם חושבים שכל VATIL סובבת סביבם...

וכן, מה לעשות, אני משליך את זה, גם, בין היתר לגיל האנשים, לבגרותם ולנסיונם, בין עם וירטואלי, בין עם אמיתי ובין עם שניהם...

אני, וגם עוד הרבה אחרים, כולל חברי VATIL, חושבים שהגיע הזמן שכל אחד יעשה קצת "חושבים" עם עצמו, על מנת שנסיט את החטיבה לדרך הטובה שממנה היא באה. כמו שזה נראה עכשיו, המגמה שלילית מידי... וזה לא קשור להדרכה או חוסר יידע. זאת בעיית גישה!

שבוע טוב,

פורסם

שגיא, אני מבין מהיכן אתה כותב את הדברים ולמה זה מפריע לך, ועם זאת אני חושב שיש מקום לעוד קצת סבלנות וסובלנות.

אם יש פה בעית משמעת של טייס מסויים, חשוב מאוד להעביר לטיפול צוות החטיבה.

אם אנחנו מדברים פה על בעיה יותר גדולה (ואני מבין שכן), אז בו נציע פתרונות מעשיים ונדבר תכלס, מה ניתן לעשות כדי לצמצם את התופעה ואיך עושים זאת בצורה מסודרת.

פורסם

שגיא, לדעתי הטעות הבסיסית שלך היא ההנחה השגויה שאתה חושב שאתה יודע איך "צריך" להיראות אירוע טיסה של VATIL בצפון הארץ. כמו שפקח אמיתי מתחיל משמרת ואין לו מושג איך היא תסתיים, הוא לא יכול לבוא בטענות שהבטיחו לו רק normal procedures כי ככה צריך וככה זה נראה הכי טוב. אז היה טייס רוסי שיכור שכמעט נחת על כביש 1. הפקח יכול להתלונן: מה פתאום במשמרת שלי??!! בדיוק באותו אופן, האירוע היה יכול להיות מסומן כהישג מרשים וחריג לפיקוח של החטיבה, משהו בסגנון "היום היה מטוס גדול שחשב לנחות בראש פינה ולמזלו הצלחנו להנחית אותו בשדה נורמלי". הנה לך אותו תרחיש בדיוק אבל במקום להוציא את הפקחים ואת החטיבה קורבנות, אתה מוציא אותם גדולים עם יכולות לטפל גם בתרחישים שיש רק במבחני הסמכה... הכל תלוי איך מסתכלים על זה, אז לא ממש משנה לאן אתה חותר, האירוע הזה לא קשור בשום צורה לנפח התנועה אלא רק לאיכות שלה, ומי שרוצה לצאת גדול לא חסרות לו הזדמנויות.

פורסם

איציק - אני מאמין שכדי לשנות את המצב באמת, צריך לשנות את האופי הישראלי הטיפוסי... וכיוון שזה לא יקרה אז מניח שצריך לחפש את ההנאה במקומות אחרים...

אולי אתה תסביר פה לכמה אנשים, כולל למשה מזרחי, איך היו הימים ההם שבאנו מIVAO... שיבינו קצת שכל החטיבה הזאת לא באה "יש מאין" כמו שנראה שהם חושבים...

אבל כנראה, שזה מה שהחטיבה רוצה, אז זה מה שיש... אני נדהם לגלות שאני במיעוט פה...

פורסם
משה, עם כל הכבוד, אתה מקשקש

מה הקשר בין מה שאתה כותב, לבין זה שאנשים לא נותנים כבוד לתחביב??????

שמע ידידי, אם אתה מחפש כבוד (או לך או לתחביב או לשניהם) כדאי שתלמד לחלק אותו לאחרים ולא רק לדבר עליו. אם אתה מתייחס לדברי כאל קשקוש לא נותר לי אלא לשלוח אותך חזרה למבחני הסמכה בפיקוח (נתחיל מקרקע מערב?) וללמוד לתת כבוד בסיסי גם לטייסים שלא נראים לך.

פורסם
איציק - אני מאמין שכדי לשנות את המצב באמת, צריך לשנות את האופי הישראלי הטיפוסי... וכיוון שזה לא יקרה אז מניח שצריך לחפש את ההנאה במקומות אחרים...

אולי אתה תסביר פה לכמה אנשים, כולל למשה מזרחי, איך היו הימים ההם שבאנו מIVAO... שיבינו קצת שכל החטיבה הזאת לא באה "יש מאין" כמו שנראה שהם חושבים...

אבל כנראה, שזה מה שהחטיבה רוצה, אז זה מה שיש... אני נדהם לגלות שאני במיעוט פה...

אין פה עניין של מה החטיבה רוצה, גם ב IVAO היו לנו טייסים חדשים שעשו בעיות, אפילו היה אחד שרצה להשיט סירה ברשת...

בקיצור, גם אז וגם היום יש ליצנים, והבעיה הזו גם נמצאת בחו"ל ככה שאנחנו לא בודדים במערכה.

אני לא צריך להסביר למשה מזרחי, הוא יודע יותר טוב ממני כי הוא כיהן בתפקיד DCRM והיה אחראי משמעת בקהילה ואף טיפל בכמה ליצנים כאלה בעברו, מכאן אני מציע לא לפסול את דעתו "בקשקוש", אפשר לא להסכים אם רוצים.

פורסם
איציק - בא לך להיות המדריך שלי? :))

נשלחתי להסמכה על תוכניות טיסה

עוד פעם? לא הדרכתי אותך בעבר? :lol:

בקיצור, בו נדבר תכלס, בו ננסה לקמט את כל השרשור הזה לבעיה מסויימת ופתרונות אפשריים.

פורסם

אי אפשר לפתור את הבעיה בצורה מערכתית.

זה רק עניין של כל אחד עם עצמו. כל טייס או פקח שמתחבר לרשת צריך לחשוב עם עצמו שהוא הולך להכנס כאחד מבין הרבה.

לא כאחד שכולם מסביבו.

אין מה לעשות. ככה זה.

אם אתה בא לטוס באירוע, רק כדי להגיד שטסת, עדיף שלא תבוא...

אנשים צריכים להבין שלטוס זה לא רק לשלוט בהגאים של המטוס. את כל המסביב לא מקמטים לנהלים או להוראות... זה תרבות :) רק צריך לרצות וזה בא מעצמו....

פורסם

משה, אתה יודע כמה אני מכבד אותך וכמה הערכה יש לי אליך ולכן חשוב לי לחדד את דבריו של שגיא, ואני מקווה שתבין.

המגמה שיש ברשת בחטיבת ואטיל, היא טייס ״טועה״ שבמקרה היעד שלו הוא נחיתה בראש פינה ושאר השדות הקטנים שלא מיועדים למטוסי נוסעים. הבעיה היא בטייסים קבועים ולא חדשיים המכירים היטב את הרשת, יודעים טוב מאוד איך להכין תוכנית טיסה ומה מותר ומה אסור. העניין העיקרי הוא שאותם טייסים רואים בסימולטור משהו שניתן לעשות בו כמעט הכל, ולא ממש מתייחסים לעניין המציאות, וכן זה מפריע להרבה אנשים ש 747 מבצע לי נחיתות ונגיעות בהרצליה, חיפה ושאר המנחתים הלא מיועדים לכך. אני עם שגיא לגמרי בעניין הזה. שגיא פקח מעולה, אין צורך ״לשלוח״ אותו להיבחן שוב כפקח, כי את תפקידו ומעמדו, אני בטוח שהוא יודע ומכיר. ראה בבקשה הודעה ראשונה שלי בשרשור הנ״ל, ותבין למה אני מתכוון.

פורסם

ברק, הבעיה שאתה מעלה שונה ממה ששגיא מתאר.

למיטב הבנתי אתה מדבר על בעיית משמעת של טייס או מספר טייסים בחטיבה, אז בשביל בעיות משמעת יש DCRM, שתפקידו לטפל ובמידת הצורך להרחיק טייסים כאלה מהרשת, ואם לא יהיו דיווחים ופניות של חברי חטיבה לצוות החטיבה בדרישה לטפל בכאלה בעיות אז זה לא יטופל.

בנוסף, פקח גם יכול לסרב לתת לתנועה מסויימת לנחות בשדה שלא מתאים לקטגורית המטוס, גם איתי כתב על זה.

נא להרגיע את הנושא... ולקרר... כי נהיה לי חם מלהתחיל לקרוא שוב את הנושא של טייסים חדשים... :evilbat:

שגיא - בסמכותך ובגיבוי שלי באירוע של ראש פינה לומר ל"חבר" עם ה A320 שאתה לא יכול להכניס אותו לנחיתה.

בכל סטיאוציה אחרת זה כבר עניין שלו.

כל עוד יש פיקוח און-ליין סמכות פקח הגיונית ומתקבלת על הדעת יכולה להוות הוראה לטייס.

מלבד כך אין מה להלהיט את הנושא.

כותבים טקסט פשוט בסגנון.

Dear 4X-XXX be advised that LLIB is now under Radar and there is an event at the moment.

Therefore I can't accept you at the moment, I can ofer you LLMG or LLBG instead

כמובן שבעברית זה יותר קל...

להישמע.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...