Opher Ben Peretz פורסם ספטמבר 18, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 18, 2004 בעקבות התייחסות אילן למדריכים אמריקאיים, לפניכם תמצית הודעה פרטית ששלחתי לערן שניה לפני שהסופה ניתקה אותו מהאלקטרו-יקום. טסתי לאורך שנים רבות עם עשרות רבות של מדריכי טיסה אמריקאיים ,צבאיים מחא"א, צי, מרינס וצבא, ועם אזרחיים מכל קצוות אמריקה בעשרות כלי טיס קלים, כבדים, על-קוליים, תת-קוליים, מסוקים מכל סוג אפשרי עד משקל 71500 ליב' , וכלי-טיס מיוחדים לניסויים, כך שהייתי אומר כי הכרותי אתם אינה שטחית. מאת: opherben למען: eranzucker פורסם: חמישי ספט' 16, 2004 8:22 pm נושא: US Flight Instructors Eran, My last flight in the US was with the owner of the largest heliport on the west coast. That pilot held every conceiveable certificate the FAA has ever issued, on top of having been a highly seasoned and qualified US Army pilot. Believe me it took 15 seconds for me to realize how limited and robotic his undertsanding was of helicopter handling qualities. I would not give him any certificate except private pilot. Shana tova. _________________ עופר אילן כתב:ערן, ספר לנו מה החברה אצלך אמרו... אני די בטוח שזה ישאר בויכוח בין עופר לבין המדריכים האחרים אצלך
Opher Ben Peretz פורסם ספטמבר 18, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 18, 2004 אורן, הצבא הנו בבואה של החברה אותה הוא משרת ומבניה הוא מורכב. נסיוני היה מעט טוב יותר, אך זה היה מזמן, כשבגרוש היה חור, וקצין היה קצין. חוץ מזה זה היה על פלנטה אחרת מצה"ל, ששמה חיל האוויר. מה אני אגיד לכם...יכול להיות שבנושא התעופה העניינים שונים. מנסיוני הדל עם מערכות צבאיות (לפחות בארץ) אז דווקא בצבא לומדים חצאי אמיתות וחומר מגמתי...
eranzucker פורסם ספטמבר 19, 2004 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 19, 2004 להסכמה לא נגיע בדיון על Vmc ועל ההבדלים בין הFAA לצבא. מה בנוגע לשאלה השניה ששאלתי? עדיין אין ממש תשובה בנוגע למה צריך לעשות במקרה המתואר. ערן צוקר
Opher Ben Peretz פורסם ספטמבר 19, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 19, 2004 Arrival from north: Cross FAF NDB 1600 ft or above, then descend to minima. Arrival from south: 1. To NDB 1600 ft or above, procedure turn to inbound leg, when inbound descend to 1400 ft or above, then descend to minima. 2. Fly with the ADF needle 5 degrees left at 1600 ft or above, when abeam, fly outbound leg of holding pattern, when inbound descend 1400 ft or above, then as in 1. החלטתי לתת לכם מספר שאלות שיהיה לכם על מה לחשוב בראש השנה. השאלה הראשונה היא שאלה בלי תשובה חד משמעית אך עדיין שאלה חשובה ומעניינת. אתם טסים על מטוס בוכנה דו מנעי, משהו בסגנון של סנקה או ברון. מה תעדיפו: להיות כבדים בהמראה או להיות קלים? וכמובן כדי שיהיה מעניין אני מבטיח שמנוע שמאל יפסיק לעבוד בגובה נמוך אחרי ההמראה השאלה השניה קצת יותר מסובכת, כמובן על גישות מכשירים. אתם טסים את גישת הNDB לשדה קטן X50 מייסי ראנץ' בפלורידה. אתם מגיעים מצפון אל הNDB והפקח אומר לכם שאתם "Cleared for the full NDB 18 approach" אתם פונים היישר אל הNDB ושואלים את עצמכם מה לעשות הלאה. בגישה הזאת יש ריתוק כתחליף לprocedure turn. האם אנו צריכים לעשות את הריתוק ואז להמשיך בגישה? אם כן כמה "סיבובים" בריתוק? מה קורה אם היינו מגיעים אל הNDB מדרום? http://204.108.4.16/d-tpp/0409/06965NG18.PDF תהנו, ערן צוקר
eranzucker פורסם ספטמבר 19, 2004 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 19, 2004 הערה קטנה עופר, בנוגע ל1 - אין procedure turn בגישה הזאת. בנוגע לסעיף השני, מעולם לא שמעתי על טריק כזה עם 5 מעלות. בוא נניח שהפקח מבקש ממך לטוס ישירות אל הNDB ולא עם 5 מעלות תיקון. עוד משהו בנוגע ל5 מעלות, מה אתה עושה שיש רוח צד? איך אתה יודע כמה מעלות "תיקון" אתה צריך? ערן צוקר