Yan Frant פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 שלום, אני רוצה לעלות לטיסת מבנה בואטסים (סה"כ 3 מטוסים) ויש לי כמה שאלות לפני שאני עולה... בתכנית טיסה לכתוב ברימרקס Formation flying with XXX, YYY כשאני מבקש מרשה - "מבקש מירשה ל**** עפ"י תכנית טיסה במבנה עם XXX, YYY," הפקח מאשר, וכל אחד מהטייסים גם מבקש מרשה? עכשיו אחרי המראה, הרי לא ממריאים ביחד, לאן הפקח שולח כל אחד? להקפה ואז כל מטוס מצטרף אליו? ולפי מה שהבנתי, רק המטוס הראשי מדבר עם הפיקוח כשהוא במבנה עם השאר, נכון? תודה ושבת שלום
Izik Bakshi פורסם מרץ 16, 2013 דיווח פורסם מרץ 16, 2013 אחת הדרכים שאני ממליץ היא להמריא כל אחד בנפרד בנתיב CVFR מעט ארוך, נגיד אילת באר שבע עם ססנה 172. לאחר שכל השלושה המריאו, להתחיל להצטופף בנתיב (הראשון מנמיך מהירות עד שהשתים מאחורים מתקרבים אליו) עד שמגיעים למצב של מבנה, מבצעים כך קטע מהנתיב ואז לקראת הנחיתה מרחקים שוב אחד מהשני בשיטה הפוכה.טיסות מבנה יותר מורכבות עם מטוסי קרב, מסוקים וכו', יש לבצע במסגרת גוף צבאי וירטואלי שאושר ע"י ואטסים כמו ח"א הוירטואלי.
Yan Frant פורסם מרץ 16, 2013 מחבר דיווח פורסם מרץ 16, 2013 אחת הדרכים שאני ממליץ היא להמריא כל אחד בנפרד בנתיב CVFR מעט ארוך, נגיד אילת באר שבע עם ססנה 172. לאחר שכל השלושה המריאו, להתחיל להצטופף בנתיב (הראשון מנמיך מהירות עד שהשתים מאחורים מתקרבים אליו) עד שמגיעים למצב של מבנה, מבצעים כך קטע מהנתיב ואז לקראת הנחיתה מרחקים שוב אחד מהשני בשיטה הפוכה. טיסות מבנה יותר מורכבות עם מטוסי קרב, מסוקים וכו', יש לבצע במסגרת גוף צבאי וירטואלי שאושר ע"י ואטסים כמו ח"א הוירטואלי. הכניסה למבנה היא להחלטת הפקח? כי אני חשבתי על להמריא, להיכנס להקפה ולהשאר בגובה 800 לדוגמא, ואז השני מצטרף להקפה.. (פועל על אותו עיקרון בערך) הטיסה שאני עושה זה עם ססנה אז אני לא צריך להיות קשור לח"א תודה על התשובה
Etai Charit פורסם מרץ 18, 2013 דיווח פורסם מרץ 18, 2013 בעקרון הרעיון שלך נכון, צורה לאיסוף מבנה היא: מוביל ממריא, מושך צלע מתה ופונה יחסית מאוחר לצולבת ועה"ר. מס' 2 ממריא אחריו, אך פונה לעה"ר מוקדם יותר. כנ"ל 3 ו-4, פניה לעה"ר יותר ויותר מוקדמת. כך קורה מצב שמול מפתן המסלול בצלע עם הרוח, המבנה נאסף. כמובן שאפשר לשמור על מהירות נמוכה יותר עד חבירת כל המטוסים ורק אז האצה למהירות נכונה. לגבי התנהלות בקשר: 1. ציון בהערות שאתה חבר במבנה ששמו X. 2. בקשר, מוביל המבנה מתקשר בשם המבנה. למשל: "חיפה כאן עורב, מבנה זוג, מוכנים להתיישרות 34." צודק לגבי ח"א, לשים לב לא להכנס לפינות בנושא הזה (מדבר לכלל). אזרחיים - אין בעיה.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 19, 2013 דיווח פורסם מרץ 19, 2013 התדריך שכתבתי מתייחס למבנים צבאיים ונמצא בספרית החטיבה ו/או בח"א הוירטואלי יש לצאת לטיסת מבנה לאחר תדריך המוביל. מרשה: מגישים כולם בשם המבנה ועוד מספרך במבנה המוביל מדבר בשם המבנה ללא מספרו. מרגע כינוס המבנה, המוביל בלבד מפעיל טרנספונדר. אחרים בסטנד ביי. עם עזיבת המבנה כל מטוס שעזב מפעיל טרנספונדר, קורא בשמו ומספרו ומדווח כבודד הסעה בבודדים, כל אחד מדווח כבודד אם אינו עוקב אחר זה לפניו במרחק ביטחון, מסיעים לפי סדר המספרים או מתכנסים בעמדת המתנה מבלי לחסום אותה לפי תדריך התיישרות מעל לרוח, ובדיקות מנועים, הכל מעליה למסלול ביחד המראות בהפרשים של 10-20 שניות לפי תדריך הצטרפות למבנה: מוביל תמיד מפחית דחף אחרי הגעה למהירות וגובה בטוחים וקיפול הגרר. מבצע שתי פניות 90 מעלות הפוכות צד 45 מעלות לנתיב, אחרי שהאחרון במקום המוביל ישתמש בדחף ככל הנדרש אך אף פעם לא מירבי כי כך עלול לאבד חלק מהמבנה הכתוב לעיל תואם כל סוג מבנה.
Yan Frant פורסם מרץ 19, 2013 מחבר דיווח פורסם מרץ 19, 2013 בעקרון הרעיון שלך נכון, צורה לאיסוף מבנה היא: מוביל ממריא, מושך צלע מתה ופונה יחסית מאוחר לצולבת ועה"ר. מס' 2 ממריא אחריו, אך פונה לעה"ר מוקדם יותר. כנ"ל 3 ו-4, פניה לעה"ר יותר ויותר מוקדמת. כך קורה מצב שמול מפתן המסלול בצלע עם הרוח, המבנה נאסף. כמובן שאפשר לשמור על מהירות נמוכה יותר עד חבירת כל המטוסים ורק אז האצה למהירות נכונה. לגבי התנהלות בקשר: 1. ציון בהערות שאתה חבר במבנה ששמו X. 2. בקשר, מוביל המבנה מתקשר בשם המבנה. למשל: "חיפה כאן עורב, מבנה זוג, מוכנים להתיישרות 34." צודק לגבי ח"א, לשים לב לא להכנס לפינות בנושא הזה (מדבר לכלל). אזרחיים - אין בעיה. התדריך שכתבתי מתייחס למבנים צבאיים ונמצא בספרית החטיבה ו/או בח"א הוירטואלי יש לצאת לטיסת מבנה לאחר תדריך המוביל. מרשה: מגישים כולם בשם המבנה ועוד מספרך במבנה המוביל מדבר בשם המבנה ללא מספרו. מרגע כינוס המבנה, המוביל בלבד מפעיל טרנספונדר. אחרים בסטנד ביי. עם עזיבת המבנה כל מטוס שעזב מפעיל טרנספונדר, קורא בשמו ומספרו ומדווח כבודד הסעה בבודדים, כל אחד מדווח כבודד אם אינו עוקב אחר זה לפניו במרחק ביטחון, מסיעים לפי סדר המספרים או מתכנסים בעמדת המתנה מבלי לחסום אותה לפי תדריך התיישרות מתחת לרוח, ובדיקות מנועים, הכל מעליה למסלול ביחד המראות בהפרשים של 10-20 שניות לפי תדריך הצטרפות למבנה: מוביל תמיד מפחית דחף אחרי הגעה למהירות וגובה בטוחים וקיפול הגרר. מבצע שתי פניות 90 מעלות הפוכות צד 45 מעלות לנתיב, אחרי שהאחרון במקום המוביל ישתמש בדחף ככל הנדרש אך אף פעם לא מירבי כי כך עלול לאבד חלק מהמבנה הכתוב לעיל תואם כל סוג מבנה. איתי, לא ידעתי בקשר לזה שגם בהתיישרות רק המוביל מבקש, אופר בקשר לטרנספונדר לא ידעתי בכלל שרק המוביל צריך להשים על C והשאר לא, תודה רבה על התשובות !