אורח amit kleinman פורסם אפריל 21, 2013 דיווח פורסם אפריל 21, 2013 למי שלא שמע על ההסכם הנ"ל, הקדמה צרה: הסכם "שמיים פתוחים" הוא הסכם תעופה חדש בין ישראל למדינות האיחוד האירופי. ההסכם נועד לפתוח את ענף התעופה לתחרות מלאה בין חברות התעופה הישראליות לאירופיות. עם כניסתו לתוקף, הוא אמור להחליף את כל ההסכמים הבילטרליים אשר קיימים עתה בנפרד בין ישראל לבין כל אחת ממדינות אירופה. ההסכם החדש יבטל בהדרגה את המגבלות אשר קיימות כיום על מספר המובילים, התדירויות, הקיבולת וסוגי המטוסים אשר יורשו להוביל בין ישראל לבין האיחוד האירופי. ההסכם יגדיל את מספר חברות התעופה הזרות שפועלות בישראל, וכן יעלה את נפח הפעילות של חברות התעופה הישראליות והחברות הזרות הפועלות כבר היום. אני אישית נגד כל ההסכם הזה. הקונספט של ההסכם הוא מבורך, אני בעד תחרות בין חברות התעופה, הוזלה במחירי הטיסות ואפשרויות מגוונות יותר, אך לצערי הוא גורם בעקיפין לחברות הישראליות ליפול. הסיבה העיקרית שאני נגד ההסכם הזה היא שבמקרה שיש מצב בטחוני, כגון מלחמה, כל חברות ה Low-cost למיניהן, יפסיקו את טיסותיהן לארץ, החברות היחידות שיטוסו בזמן מצב חירום הן החברות הישראליות, וזוהי לא תיאוריה, כולנו יודעים שכבר קרו פעמים שהיה מצב בטחוני בארץ וחברות התעופה (לא הישראליות) פשוט ביטלו את טיסותיהן. זוהי דעתי, אשמח לשמוע את דעתכם דיון פורה ומהנה!
Barak Zohar פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 זה עדיין לא מצדיק שחברת אל-על גובה הפרש של 400 $ ויותר על טיסות ברחבי העולם לעומת חברות אחרות. עם כל הכבוד לביטחון שהם נותנים לנו, אני לא יודע איך הם מנהלים את התחום הבטחוני מהבחינה הכלכלית, אבל בטוח שזה לא יגרום להם לקרוס. בנוסף לצערי כאשר רוצים לפגוע בקהל יהודי, הטרור יגיע גם לא דרך מטוס (פיגוע בורגס לדוגמא). מעבר לזה כרגע המדינה (אנחנו) משתתפת ב 70% מעלות ההוצאות הבטחוניות ואל-על דורשת השתתפות מלאה על חשבון המדינה כך שלא משנה איך נסתכל על זה, אנחנו (משלמי המיסים) עדיין מפסידים. ראיתי המון תגובות בפייסבוק בעמוד של אל-על על כך שרוב האנשים תומכים בשמיים פתוחים בגלל המחירים ההזויים שאל-על גובה מאיתנו. נראה מה יהיה הלאה...
Elad Zeierman פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 הבעיה ברגע שמדברים על ביטחון, זה דבר קדוש, 400 מיליון שקל הוצאות לחברות התעופה בשנה, כל פעם בגלל פראנויה של איזה מגלומן במישרד הביטחון, קראתי לא פעם שחלק מהדרישות כבר לא רלוונטיות היום אם המדינה תסבסד את עלויות הביטחון ב 100% ההסכם בהחלט טוב ליהודים נקודה למחשבה - המצב הביטחוני משפיע על מחיר הכרטיס הרבה יתר ממה שאתם חושבים- קחו את הקו לבנקוק- 747-400 טס לאורך המיפרץ ב 3-4 שעות הראשונות, בגובה 29K - מיתחת לגבהיי RVSM, תנסו לעשות חשבון כמה הפסד לטוס בגובה כזה לא כלכלי יום יום.
moshe elbaz פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 זיירמן הטיסה מעל המפרץ קשורה למדיניות של מדינות ערב נגד ישראל, אין שום קשר לביטחון, ולראייה אחד השדות האלטרנטיבים למזרח הוא ג׳יבוטי( אחד ממעוזי הטרור הגדולים בעולם). מסכים איתך שאלעל לא צריכה לשלם על ביטחון, אבל יש עוד המוןןןןן אפשרויות להתייעל, דרך אגב ה400 מיליון שהבאת, לא מדויק מדובר על 35 מליון דולר. לא מה שיבריא את אלעל. משכורת ראשי אגפים ודור ראשון הם מקור לבעיה. חברה בת 37 מטוסים מעסיקה 6000 עובדים ישירות, כמעט 200 עובדים למטוס. אני מת על אלעל אבל מקור הבעיה של החברה הזו זה וועד העובדים ולא שום דבר אחר
Elad Zeierman פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 אני קראתי על מספרים אחרים....לגבי שאר הבעיות מסכים איתך.
moshe elbaz פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 התקציב ביטחון הוא 400 מליון אלעל ממנת 25 אחוז שהם מאה מליון בסביבות 30 מליון דולר. עכשיו פתח את הקישור הנ״ל http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000686151 חמישה בכירים מקבלים משכורת ששווה לתקציב ביטחון של אלפי טיסות בשנה. או אם תאצה לעלות של 738 או לשכר שלך ושלי ב1400 השנים הבאות במידה ונעבוד כל חודש עד אז. איך יש להם חוצפה לנהל בכלל משא ומתן. עם כזו משכורת. העיקר שבטיסות לאירופה מגישים סנדביץ העיקר שגב משה
Elad Zeierman פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 שמע מסכים איתך (גם לפני) אבל בו נסתכל על זה בפרספקטיבה קצת שונה , בין אם החברה יעילה או לא יעילה השורה תחתונה של ה 400 מיליון האלה מגיעים (כמעט במלואם) עכשיו מהכיס שלי, שלך וגם מאלה שלא טסים ואולי לא ייטוסו בחו"ל אלעל או זרות שקדי יודע טוב מאוד למה הוא עשה את השביתה הזאת, כל ה 3 ימים האחרונים טחנו את המוח סלוטים, בריתות תעופה וכו... בסוף תקציב הביטחון סיים את השביתה. שקדי יודע למה הוא הולך ויש לו 5 שנים (כמו החוזה שלי שמסתיים עוד מעט), להתרגל לרעיון אם אלעל לא תעבור שינויים שהחברה תיקרוס לא יהיו לו תירוצים (פתאום לנחות 4 פעמים בהית'רו לא קריטי).
Eldar Sella פורסם אפריל 22, 2013 דיווח פורסם אפריל 22, 2013 התקציב ביטחון הוא 400 מליון אלעל ממנת 25 אחוז שהם מאה מליון בסביבות 30 מליון דולר. עכשיו פתח את הקישור הנ״ל http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000686151 חמישה בכירים מקבלים משכורת ששווה לתקציב ביטחון של אלפי טיסות בשנה. או אם תאצה לעלות של 738 או לשכר שלך ושלי ב1400 השנים הבאות במידה ונעבוד כל חודש עד אז. איך יש להם חוצפה לנהל בכלל משא ומתן. עם כזו משכורת. העיקר שבטיסות לאירופה מגישים סנדביץ העיקר שגב משה יותר ממסכים