עבור לתוכן
bar levy

חדש חדש בקרוב בנתב"ג

Recommended Posts

פורסם

תהליך חדש לנתב"ג שכבר שמעתי עליו לפני זמן מה וכעת יש דפית בJeppview, נכנס לתוקף ב30.5.13

מחלקת מבצעים לטיפולכם

 

(אין את כל הדפית מעניין זכויות יוצרים)

 

gnsso.png

פורסם

ולמתקשים, מתוך ויקיפדיה:

 

GNSS-

Global Navigation Satellite System (GNSS) receivers, using the GPSGLONASSGalileo or Beidou system, are used in many applications.

  • Aircraft navigation systems usually display a "moving map" and are often connected to the autopilot for en-route navigation. Cockpit-mounted GNSS receivers and glass cockpits are appearing in general aviation aircraft of all sizes, using technologies such as WAASor LAAS to increase accuracy. Many of these systems may be certified for instrument flight rules navigation, and some can also be used for final approach and landing operations. Glider pilots use GNSS Flight Recorders to log GNSS data verifying their arrival at turn points in gliding competitions. Flight computers installed in many gliders also use GNSS to compute wind speed aloft, and glide paths to waypoints such as alternate airports or mountain passes, to aid en route decision making for cross-country soaring.

 

WAAS-

The Wide Area Augmentation System (WAAS) is an air navigation aid developed by the Federal Aviation Administration to augment theGlobal Positioning System (GPS), with the goal of improving its accuracy, integrity, and availability. Essentially, WAAS is intended to enable aircraft to rely on GPS for all phases of flight, including precision approaches to any airport within its coverage area.[1]

WAAS uses a network of ground-based reference stations, in North America and Hawaii, to measure small variations in the GPS satellites' signals in the western hemisphere. Measurements from the reference stations are routed to master stations, which queue the received Deviation Correction (DC) and send the correction messages to geostationary WAAS satellites in a timely manner (every 5 seconds or better). Those satellites broadcast the correction messages back to Earth, where WAAS-enabled GPS receivers use the corrections while computing their positions to improve accuracy.

פורסם

יש המון שינויים בנתב"ג לפי JEPPVIEW, היפוך דחף אסור כעת רק 2300-0600 זמן מקומי, בשאר המקרים הוא מותר, M נפתח מחדש, ראיתי שיש כל מיני שינויים במינימות, GNSS וכו'

פורסם

נכון לעכשיו גישת ה RNAV GNSS לא בשימוש.

אכן פורסמה, אך לא משתמשים בה כרגע.

 

נכון, לא בשימוש.

 

כאשר יכנס לשימוש תדעו מודיעין אמת, תאמינו לי...

 

לדעתי היפוך דחף תמיד היה אסור

 

היפוך דחף FULL REVERSE הוא לא "אסור"

תקראו בדפיות GENERAL של נתב"ג וגם של שדות אחרים בד"כ נאמר שם לא להשתמש יותר מ IDLE אלא אם כן מסיבה בטיחותית צריך.

פורסם

נכון, לא בשימוש.

 

כאשר יכנס לשימוש תדעו מודיעין אמת, תאמינו לי...

 

 

היפוך דחף FULL REVERSE הוא לא "אסור"

תקראו בדפיות GENERAL של נתב"ג וגם של שדות אחרים בד"כ נאמר שם לא להשתמש יותר מ IDLE אלא אם כן מסיבה בטיחותית צריך.

מקרה מהיום בבוקר טיסת KLM נחתה ללא רוורס והברקסים התחממו לרמה שבשרוול התלקח כן נסע שמאל, המטוס כעת מקורקע ומחכה לחלקים מאמסטרדם (לאלעל אין חלקים מתאימים ל739 והם נותני השרות הטכני בארץ).

פורסם

מקרה מהיום בבוקר טיסת KLM נחתה ללא רוורס והברקסים התחממו לרמה שבשרוול התלקח כן נסע שמאל, המטוס כעת מקורקע ומחכה לחלקים מאמסטרדם (לאלעל אין חלקים מתאימים ל739 והם נותני השרות הטכני בארץ).

 

בר, שאלה, בB739 אין Break FAN כמו באיירבוס?

פורסם

נכון, לא בשימוש.

 

כאשר יכנס לשימוש תדעו מודיעין אמת, תאמינו לי...

 

 

היפוך דחף FULL REVERSE הוא לא "אסור"

תקראו בדפיות GENERAL של נתב"ג וגם של שדות אחרים בד"כ נאמר שם לא להשתמש יותר מ IDLE אלא אם כן מסיבה בטיחותית צריך.

 

לדעתי היפוך דחף תמיד היה אסור

עד אתמול היה מותר היפוך דחף עד IDLE, מהיום מותר היפוך דחף מלא בין השעות 0600-2300 מקומי

פורסם

עד אתמול היה מותר היפוך דחף עד IDLE, מהיום מותר היפוך דחף מלא בין השעות 0600-2300 מקומי

 

תומר לא נכון, מותר IDLE תקרא שוב ולנוי לבואינגים אין FAN כמו לאיירבאס

פורסם

לפי הדפיות החדשות עכשיו אסור רק 2300-0600LT

 

אני מצטט מהדפית:

Reverse thrust other than idle thrust shall not be used between 2300-0600LT, excpet for saftey reasons.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...