עבור לתוכן
Elad Zeierman

מחלקת הדרכה מציגה - קורס תכנון ושיגור טיסה! - פרטים חדשים בפנים

Recommended Posts

פורסם

קורס תכנון ושיגור טיסה - VATIL
 

מחלקת הדרכה גאה להציג כחלק משיתוף הפעולה בין חטיבת VATIL לחברת התעופה אלעל, אנו נבצע במשותף, בפעם הרביעית, את קורס תכנון ושיגור טיסה.

הקורס יערך בתאריך ה 12/02 בשעה 17:00 במרכז ההדרכה של חברת אלעל הממוקם בשדה התעופה בן גוריון ויועבר בחלקו על ידי אנשי אלעל!

 

הקורס נועד בראש ובראשונה לחברי חטיבת VATIL, אך במחזור זה אנו פותחים מכסת מקומות מסויימת לשאר קהילת הסימולטורים הישראלית כחלק מהרצון למקצע את התחום בארץ!

 

קצת על הקורס:
למי שהשתתף בעבר, הקורס הקודם הועבר כשהתכנים שלו השתלבו עם תוכנת ה FSBUILD, זאת עברה מהעולם ואנחנו עובדים עם כלים חדשים, הסיליבוס הותאם לכלים החדשים וגם שונו חלק מהתכנים שיתאימו לשימוש חברי החטיבה הטסים ברשת, ומתבסס על ניסיון עבודה שצברנו עם התוכנות.

ממליץ בחום להירשם, זה קורס שלא מועבר בתדירות גבוהה- האחרון הועבר בסוף 2011 ואינו חוזר בזמנים קבועים!!

 

דרישות הרשמה לחברי חטיבה - (ללא הגבלת מקומות)

1. גיל 16 ומעלה כתנאי כניסה למתחם אלעל

2. חבר חטיבת ואטאיל פעיל  ב - חודשיים האחרונים שקדמו לפרסום ההודעה 

3. ללא עבר משמעתי משמעותי ברשת ווטסים ובערוצי התקשורת של החטיבה לרבות שרת ה TS

 

דרישות הרשמה לאלו שאינם חברי חטיבה- (מס' מקומות מוגבל)

1. גיל 16 ומעלה כתנאי כניסה למתחם אלעל

 

צוות ההדרכה של החטיבה פתור מכלל התנאים פרט לגיל המינימאלי (16) אשר נדרש כאישור כניסה למתחמי אלעל - ההרשמה מתבצעת בנפרד מול ליאב במייל vatil3@vatil.org.il

 

דרישות מומלצות

1. ידע בטיסת מכשירים 

2. היכרות עם מטוסי סילון מתקדמים- בואינג/איירבאס

3. היכרות ברמת תפעול של תוכנת ה PFPX - מדריך למשתמש.

 

המבקשים להרשם נא לשלוח למייל שלי בלבד את הפרטים הבאים

 

1. שם מלא +גיל

2. מס' ת"ז 

3. מספר VATSIM הרשום בחטיבה הישראלית (במידה ואין / לא ישלח - ההרשמה תיקלט אוטומטית תחת המכסה לאלו שאינם חברי חטיבה)

4. סלולארי
 

מינימום משתתפים - 15

שימו לב! בקשת הרשמה היא לא אישור הגעה! - אישורי הרשמה סופיים יפורסמו בהמשך

כתובת למשלוח בקשות הרשמה: elal@vatil.org.il

 

 

סיליבוס הקורס העקרוני:

 

קורס תכנון ושיגור טיסה – פברואר 2013- VATIL

מטרת  הקורס - תכנון טיסה במטוסי סילון בצורה נכונה ויעילה בעזרת כליי תכנון מתקדמים, הכלים בהם יעשה שימוש בהדרכה : PFPX, TOPCAT, ASN

 

מבוא לשיגור טיסה

1. מושגים בסיסיים במשקל ואיזון
2. הכרת מבנה תוכנית טיסה
3. בנייה בסיסית של נתיב
4. LOADSHEET

תכנון  מתקדם

1. ביצועי המראה ונחיתה- שימוש ב-TOPCAT, הסבר על ASSUM TEMP- ושיטות להפחתת דחף
2. הגבלת תוכנית טיסה מראש בהתאם למגבלות ביצועי המראה/נחיתה
3. שיטות שונות לתכנון טיסה ודלק-  TANKERING, השוואת נתיבים שונים ב PFPX
4. CFMU
5. מגבלות ביצועים- שיטות תכנון, אופטימיזציה לרוחות, המנעות ממז"א
6. מעקב תכנון מול ביצוע תוכנית- דלק/זמנים

טיסות טראנס אטלנטיות

1. מבוא על NAT – עקרונות עבודה ומעבר כללי על נהלים
2. כללי ETOPS
3. Re-Dispatch
4. STEP CLIMP

סיכום
1. העברת תוכנית לממשקים אחרים
2. הכנת קוקפיט לטיסה – כללי

 

 

בסוף הקורס - הפתעה!

פורסם

חברים

הזימונים יישלחו רק בעוד יום -יומיים אין צורך לשלוח לכתובת החדשה שליאב פרסם ואנחנו לא שולחים אישורי קבלת מייל, במידה ומי ששלח בקשת רישום לא ייקבל תוך יומיים אישור הגעה או דחייה , צרו קשר במסר פרטי.

לצערי מגבלת גיל 16 עומדת בעינה ואינה ניתנת לשינוי.

פורסם

חברים

הזימונים יישלחו רק בעוד יום -יומיים אין צורך לשלוח לכתובת החדשה שליאב פרסם ואנחנו לא שולחים אישורי קבלת מייל, במידה ומי ששלח בקשת רישום לא ייקבל תוך יומיים אישור הגעה או דחייה , צרו קשר במסר פרטי.

לצערי מגבלת גיל 16 עומדת בעינה ואינה ניתנת לשינוי.

אחדד את שאלעד כתב - בקשות הרשמה חדשות יש לשלוח למייל המצורף מעלה: elal@vatil.org.il

במידה ונרשמתם - אישורים יפורסמו בעוד מס' ימים

פורסם

חברה ,היה מעולה !

הקורס הזה המחיש עד כמה ניתן לקחת את הסימולציה לגבהים נוספים וכמה עבודת תכנון וחשיבה יש עוד הרבה לפני שהמטוס בכלל מתנתק מהגייט.

המון תודה לאלעד זיירמן שהקדיש מזמנו  בתכנון, בנייה, והעברת ההרצאה וכמובן בעצם הארגון של העניין - הכל תפקד מעולה . בהרצאתו ניתן היה לראות עד כמה הנושא קרוב לליבו,

ועד כמה הנושא מעניין וחשוב בעולם המציאותי.

תודה גם לאלמוג עטר שהרחיב את אופקיינו, תרתי משמע, והסביר לנו כיצד לחצות את האוקיאנוס האטלנטי.

היה נחמד לפגוש מכרים ותיקים וחדשים !

להתראות במפגש הבא !

פורסם

חברה ,היה מעולה !

הקורס הזה המחיש עד כמה ניתן לקחת את הסימולציה לגבהים נוספים וכמה עבודת תכנון וחשיבה יש עוד הרבה לפני שהמטוס בכלל מתנתק מהגייט.

המון תודה לאלעד זיירמן שהקדיש מזמנו  בתכנון, בנייה, והעברת ההרצאה וכמובן בעצם הארגון של העניין - הכל תפקד מעולה . בהרצאתו ניתן היה לראות עד כמה הנושא קרוב לליבו,

ועד כמה הנושא מעניין וחשוב בעולם המציאותי.

תודה גם לאלמוג עטר שהרחיב את אופקיינו, תרתי משמע, והסביר לנו כיצד לחצות את האוקיאנוס האטלנטי.

היה נחמד לפגוש מכרים ותיקים וחדשים !

להתראות במפגש הבא !

 

מחזק.

 

היה מאוד מהנה לשמוע קצת מידע פנימי על איך מתכננים ומה חלק מהשיקולים.

 

הינה סרטון קצר ממה שהזכרתי בקשר ל"איר קנדה" ותיכנון מעל הקוטב בצפוני(הנתיב משתלם ביותר לא הכי קצר וגם לא הכי זול מבחינת דלק)

בהתחלה יש את הדיספצר שמסביר על התיכנון(בסרט המלא זה בערך חצי שעה)

פורסם

תודה רבה לכל מי שהגיע אתמול, בנוסף לכל החומר שהועבר אתמול אנחנו בעיקר שמחים על המפגש החברתי לפני, אחרי ובין השיעורים.

 

תודה לאלעד על תכנון ותיאום הקורס וכמובן העברת השיעורים באופן מקצועי וריאליסטי ככל שניתן. הקורס הזה היה הראשון שמדבר על PFPX ועל העולם המופלא שהיא פתחה בפנינו ואלעד הציג לנו את זה בצורה מקיפה ומלאה.

שמחתי לקחת חלק בקורס ולהעביר לכם נושא שתמיד עניין אותי באופן אישי וזה תכנון של טיסה טראנס אטלנטית ולהראות כיצד ניתן לנצל את כלל האפשרויות בPFPX לטובת הנושא.

 

אנחנו כבר מסתכלים קדימה לקראת יום שבת הבא ואירוע הפתיחה שלנו בשיתוף לבנון וקפריסין וכמובן עוד קצת קדימה לפורים לקראת חדר הבקרה שיערך במוזיאון (פרטים יפורסמו בימים הקרובים).

 

מהמשתתפים בקורס- נשמח לקבל מכם פידבק על הקורס והצעות לשיפור, ניצור אתכם קשר באמצעות מייל בימים הקרובים.

 

סוף שבוע טוב !

פורסם

תודה רבה לאלעד ואלמוג על הרצאות מאלפות.

ערב מהנה ומלמד, ללא ספק מעלה את רמת ההבנה ותכנון הטיסה.

התרשמתי מאד מהכלים המתקדמים והאוטנתיים.

אני זוכר טוב מאד את עידן FSBUILD  וממש אין מקום להשוואה.

 

יישר כח !

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...