עבור לתוכן
Tomer Haim

שוחרר SP1 עבור Active Sky X

Recommended Posts

פורסם

היייי,

 

מי שמכיר אותי יודע שאני חסיד של הריאליסטיות שבסימולטור ומבחינתי המטרה שאותה משרת הסימולטור היא תרגול הטסת מטוסים מסוגים שונים ולא

פלטרופמה ליצירת תמונות לפורום :D.

 

מבחינתי, ריאליסטיות מורכבת מ: (לפי סדר החשיבות)

1. תכונות הטיסה (החיבור בין פעולות הידיים של הטייס לתגובת המטוס בפועל)

2. פריימים * בסוף הפוסט אספר לכם על ניסוי שערכתי

3. הציוד שאיתו מטיסים את הסימולטור

4. איכות הנוף מעליו טסים.

 

תוכנת Active Sky מספקת את שני הפרמטרים הראשונים בחשיבות ליצירת סימולטור טיסה המדמה את המציאות בצורה טובה ככל שניתן.

2. נתחיל דווקא מפריימים: Active Sky Next מזין את מזג האויר בצורה חכמה כך שמצב הפריימים יהיה גבוהה ככל שניתן, המערכת מציגה רק את מה שניתן לראות ולא מעבר לכך, לדוגמה, עננות שנמצאת מעל שכבת ערפל... מי שנמצא מתחת לשכבה זו, אין סיבה שבכלל הסימולטור "ידע" שהעננות קיימת.. ברוב המקרים תוכלו לראות שיפור משמעותי בביצועים לעומת המנוע הרגיל של FSX ושאר המנועים צד 3.

 

1. אני רכשתי את ASN מיד איך שיצא והאמת הוא שבשלב הראשון התאכזבתי מכמה דברים בסיסיים, אבל שוטטות וכתיבה בפורום שלהם הראו לי צוות מיומן ומקצועי שמורכב מאנשי מטאורולוגיה, טייסים ואנשי תוכנה שהמיוחד בהם שהם מוכנים לקבל הערות אם הם מנומקות ובחודשים האחרונים הוציאו 7 גרסאות בטא שונות בהתאם להערות שלי ובטוח שגם של אחרים בתחום. אני אישית אפילו קיבלתי גרסאות ביניים מיד אחרי הערה כלשהי כדי שאבדוק, צוות מדהים.

 

התוצאה היא מערכת שמכפילה או משלשת (אני לא צוחק) את איכות התנהגות המטוס בתוך האויר, היא מקנה לסימולטור ולמזג האויר תכונות אותם חיפשתי / חשבתי איך ליישם במשך שנים רבות:

 

- בניגוד למערכות אחרות שעושות שימוש רק ב METAR וברוחות רום, ה ASN עושה אינטגרציה וחישובים על METAR, TAF, רוחות רום, דיווחי טייסים בזמן אמת וצילומי לווין

- הזרקת מזג האויר לסימולטור נעשת בזמן אמת בהתאם למיקום וגובה המטוס נקודתית וחשוב מכך, בהתאם לטוואי השטח מעליו טסים, לדוגמה: מעל שטח הררי יהיו תרמיקות ומערבולות,
בימים חמים מעל היבשה, מורגש יפה מאוד בארץ יהיו קפיצות וגזרות רוח ומעל הים האויר רגוע.

- כיוון ומהירות הרוח כל הזמן משתנה בהתאם לחישובים של המערכת,

- החיתחות הולך ונעלם עם הגובה ועם הירידה בלחות, מה שמיוחד הוא ושחיתחות בא ונעלם בשניות ספורות ובעצמות שונות בהתאם לחישוב

- כשנכנסים לתוך ענן, המערכת מורידה את הראות ל0 כך שלא רואים כלום בכל הכיוונים (בדומה למה ש P3D שלדעתי עוד לא התבשל עושה) ויש מערבולות בתוך כל העננים חוץ מסטרטוס

- כשגשם יורד, הוא יורד רק מתי שאתה טס מתחת לענן ולא מתחת לשמיים

- המסלול רטוב גם אם ירד גשם שהפסיק לפני חצי שעה

- הדמיית wake turbulence עצמית מדהימה

- יש ברד! נראות של שלג, אפקט של גשם ורעש של ברד!

- יש הדמיית wind share מטורף, ו micro burst והוריקנים (זה סתם גימיק)

- רואים את המזג אויר מרחוק, אם יש איזו חזית באופק

- החיתחות מדהים, גורם לקפיצות מעלה/מטה ולהטיות שיכולות להיות חריפות עם רוח שמשתנה לא בטווח של 3000 רגל אלה אפילו יכול להיות הבדל של 10 קשרים ב 100 רגל והמערבולות מופחתות הדרגתית עם הכניסה לאפקט הקרקע.

- בזמן הניסויים בגרסאות הבטא, כל פעם שחזרתי מטיסה במציאות, הפעלתי את הסימולטור עם ASN בדיוק באותו איזור וכל פעם נדהמתי מחדש מרמת הדיוק, לא הדיוק בכיוון הרוח ובכמות העננים, אלה הדיוק בתחושת ההטסה שהיתה לי בידיים.

 

אקטיב סקיי, בניגוד לכמה גרסאות קודמות, לא מחליפה את הטקסטורות של העננים. מי שרוצה יכול להשאר עם הדיפולטיות של הסימולטור ומי שרוצה יכול להתקין REX. אני אישית חושב שאין צורך למשהו מעבר לטקסטורות 1024 של הסימולטור. הביצועים עדיפים וביצועים = ריאליסטיות

 

בקיצור, הנה תורידו מפה התנסות ל 7 ימים:

 

http://www.hifitechinc.com/downloads

 

חברים, אקטיב סקיי מצטרף לשורה של תוספי ליבה (כך אני קורה להם) שהופכים את הסימולטור לסימולטור בגרסה חדשה גם אם בפועל קוראים לו FSX וביניהם:

 

- כל תוספי ORBX הגלובליים (GLOBAL, VECTOR, OPENLC)

- המטוסים האחרונים שיצאו ל PMDG וחברות נוספות

- ואולי שכחתי עוד משהו :D

 

 

 

 

* ניסוי קצר שערכתי:

 

לפני כמה חודשים חשבתי, מהי הבדיקה הכי אמינה שתוכל לציין אם הסימולטור מדמה את המציאות בצורה טובה או לא.

המסקנה שהגעתי היא שצריך למצוא טייס מבוגר שמצד אחד יש לו אלפי שעות טיסה ומצד שני אין לו כל גישה למחשבים בכלל ולמשחקי מחשב בפרט, להושיב אותו על הסימולטור ואם הוא מצליח להמריא, לטוס ולנחות, אז הסימולטור מבצע את תפקידו נאמנה.

 

מצאתי 3 טייסים כאלו , ורק אחרי טיפול קשה בסטיגמה נוראית הצלחתי להביא אותם לסימולטור אצלי בבית.

 

נתתי להם לבצע הקפה בשדה דב כי הרצליה זה קשה מידיי,

תחשבו הם צריכים להתרגל ללחוץ על הכפתור בסטיק במקום לסובב את הראש באינסטינקטיביות מזל ששמתי להם כפתור RESET לראש.

 

את הניסוי עכרתי ב4 מצבי פריימים שונים: 20, 25, 30, ו 35:

 

ב 20 ו 25 פריימים, כל ה3 לא הצליחו להשתלט על המטוסים ובטח שלא נחתו

ב 30 פריימים, רק אחד מהם נחת

ב 35 פריימים כולם נחתו - היה רק קושי לעבוד עם כיוון הראש של הטייס אבל כולם נחתו

 

תזכרו, הם טייסים שקיבלו את מלא הכשרתם בעולם המציאותו

 

ניסוי זה הוכיח לי שוב שפריימים הולכים יד ביד עם איכות הדמיית הטיסה ושום מטוס או סנרי בעולם לא יפצה על ירידה בביצועים כי אז הסימולטור הופך למשהו אחר אבל לא לסימולטור.

פורסם

מסכים עם כל מילה, הASN הוא אכן פורץ דרך ותוסף חובה לכל סיממר רציני שהמטרה שלו היא לא רק תמונות לפורומים.

 

גם אני באותו ראש כמוך, קודם כל לטוס ולדמות עד כמה שאפשר ורק אחר כך יופי ונוף, פריימים ותמונה חלקה הם חובה !

 

מעניין לקרוא את הניסוי, תודה ששיתפת !

פורסם

האם בדקת את OpusFSX באותם מצבים?

הדבר היחיד שמחזיק אותי ב OpusFSI (גירסא 4) הוא האינטגריציה המושלמת בין ה LWE (מנוע מזג האוויר) לבין ה DHM / LiveView (תזוזת הראש והמטוס בהתאם למז"א).

לפי מה שקראתי וחקרתי את הנושא לעומק, נכון להיום אין מוצר טוב יותר ל DHM / LiveView שמושפע ממז"א יותר מ OpusFSI. האינטרציה "המושלמת" נובאת מאחר ש Opus מחזיקה בשני מנועים של עצמה ומבצעת אינטגרציה ישירה בינהם,

ללא מעבר או תלות במנוע הסימולטור.

כמו-כן היא אינה מסתמכת על מנוע כזה או אחר של הסימולטור עצמו לצורך הדמיית ה Liveview / DHM, שהוא די מוגבל. כל האחרים (תוכנות מז"א) מחזיקים רק מנוע אחד וזה מז"א. מה שאומר שהם, הרעידות שאתה מתאר

הם ממנוע הסימולאטור המוגבל שמרעיד את המטוס, או מוצר צד שלישי שמוזן ממז"א של הסימולאטור עמצו כמו EZCAM וכו. (יש מיגבלה לקרוא מז"א מהסימולאטור בצורה מדוייקת לטובת פעולה של כלי צד שלישי) שהוא לא מדוייק

ולא מוזר ישירות ממנוע מז"א עצמו.

פורסם

האם בדקת את OpusFSX באותם מצבים?

הדבר היחיד שמחזיק אותי ב OpusFSI (גירסא 4) הוא האינטגריציה המושלמת בין ה LWE (מנוע מזג האוויר) לבין ה DHM / LiveView (תזוזת הראש והמטוס בהתאם למז"א).

לפי מה שקראתי וחקרתי את הנושא לעומק, נכון להיום אין מוצר טוב יותר ל DHM / LiveView שמושפע ממז"א יותר מ OpusFSI. האינטרציה "המושלמת" נובאת מאחר ש Opus מחזיקה בשני מנועים של עצמה ומבצעת אינטגרציה ישירה בינהם,

ללא מעבר או תלות במנוע הסימולטור.

כמו-כן היא אינה מסתמכת על מנוע כזה או אחר של הסימולטור עצמו לצורך הדמיית ה Liveview / DHM, שהוא די מוגבל. כל האחרים (תוכנות מז"א) מחזיקים רק מנוע אחד וזה מז"א. מה שאומר שהם, הרעידות שאתה מתאר

הם ממנוע הסימולאטור המוגבל שמרעיד את המטוס, או מוצר צד שלישי שמוזן ממז"א של הסימולאטור עמצו כמו EZCAM וכו. (יש מיגבלה לקרוא מז"א מהסימולאטור בצורה מדוייקת לטובת פעולה של כלי צד שלישי) שהוא לא מדוייק

ולא מוזר ישירות ממנוע מז"א עצמו.

 

דימוי מזג האוויר של ASN גדול בעשרות מונים על OPUS , יכולת האינטגרציה בין DHM להשפעת מזג האוויר אמיתית שמוזרקת לסימולטור לדעתי צריכה לבוא משנית ליתרונות של ASN בדימוי מזג אוויר , אי אפשר בכלל להשוות את שתי המוצרים , OPUS לא מגרדת את הראליזם שASN מוסיף לעולם הסימולטור בדיוק כפי שתומר הסביר , נשאר לך להחליט אם חשוב לך DHM "אמיתי " יותר או מדויק יותר מאשר עשרות הפיצ'רים והיכולות של ASN שלא קיימים כלל בOPUS.

 

וד.א ראיתי סרטונים ביוטיוב של הDHM עם OPUS - המצלמה סתם רוקדת יותר מידי והמהירות , הרוח , והגובה יציבים , זה היה מוגזם מאוד , אבל אשמח אם תראה סרטון של מה שאתה מדבר עליו ממה שאני ראיתי - דיי פושר...

 

דבר אחד שתומר לא הזכיר הוא שת''פ מכם המז''א בין HIFI לחברות הג'טים הגדולות כמו PMDG ו FSL , שמדמות מכ''ם מזג אוויר אמיתי שנועד לעבוד בעזרת ה ASN ( אני ידוע שיש חלטורה כלשהיא שגורמת לזה לעבוד עם OPUS, אבל זה הופך את זה לגימיק שלא מציג נכון מיפוי משקעים בהשוואה ל ASN ולא שונה מהמכ''מים של מטוסים ישנים שמראים מיקום רנדומלי של עננים , :EYE CANDY בלבד).

פורסם

היי,

 

בדקתי את OpusFSX, האמת שלא בדקתי איך הוא מגיב עם המצלמה בתוך המטוס אבל היתה תקופה שהשתמשתי בו לפני ASN.

OpusFSX עדי, על המנוע הדיפולטי של הסימולטור אבל סה"כ הוא משתמש ביכולות הסימולטור ליצור מזג אויר.

ASN יש לו את המנוע של עצמו וכמו שכתבתי:

עננות, התחשבות בטופוגרפיה ומערבולות אויר -  אין שני לו

פורסם

אהלן,

לגבי הASN אני מסכים איתך ללא ספק, הורדתי את גרסת הניסיון (עד עכשיו עבדתי עם AS6.5) ולגמרי התרשמתי ממידול המערבולות ותזוזות בתוך הVC.

 

לגבי תוספי ORBX לא חושב שזה הכרחי כ''כ, למי שטס טיסות ראיה בארץ

הסינרים שיש+ הפוטורלים המעולים נותנים תחושה מעולה בטיסה מבחינת הנוף..(ואני אחד שמגהץ לאחרונה את השמיים במציאות).

פורסם

אני מניח שלפי התנהגות ברוח.

והשלג טרמיקות וכו...אז גם סוגי העננים מציאותיים.

תומר אוליי היה מעניין לדעת מה היו ההערות שלך לתוכנה?

בכל מקרה אין ויכוח שווה כל שקל!!

איך פעם טסתי בלי זה....???@@!!

פורסם

בן,

 

אם בארץ אז התוסף orbx vector יעשה מהפכה בכל המקומות בהם אין פוטוריל איכותי. הכבישים בו ממודלים עד רמת הכיכר וכל הגשרים הגדולים נמצאים, זה מוסיף.

 

רון,

 

ההערות שכן התקבלו:

- שהקפיצות יתחילו כבר מגובה 0 (בגרסה הקודמת מתחת ל 50 רגל לא היו קפיצות)

- שיהיו קפיצות מידי פעם מעל היבשה בימים חמים (מעל 25 מעלות) ועד סביבות 1500 רגל

- שתדירות ועצמת הקפיצות תלך ותרד עם העלייה לגובה ותעלם מעל העננים (חוץ ממצב בו יש עננות מפותחת)

- שמעל המים, רמת הקפיצות תרד דרגה אחת מטה.

- שהראות בתוך ענן תהיה 0 (בגרסה הקודמת הראות היתה יורדת אבל לא לחלוטין)

 

הערות שלא התקבלו:

- שכניסה לענן תיראה יותר מציאותית ככה שהענן מתקרב במהירות ואז פתאום בום, לא רואים כלום (הסבירו לי שזה עלול לפגוע בפריימים)

- כשהמטוס נכנס ויוצא ממצב של חתחות או שיש קפיצה רק לחצי שניה אז יש תופעה שהאף פתאום מתרומם או יורד בצורה קצת מוזרה לי (הסבירו לי שכך המנוע של הסימולטור מגיב ואין הרבה מה לעשות)

- לא הספקתי להציע שלא יהיה מצב של קפיצות לחצי שניה אלה אם יש קפיצות אז שישאירו אותן לפחות 2 שניות וזה עשוי לפתור את הבעיה הקודמת אבל עד שעלה לי הרעיון, שחררו את SP1

- כשנכנסי

פורסם

אני כותב רק את מה שחשוב:

 

קודם תעבדו עם REALISM MODE

 

עננים:

- מקסימום 2 שכבות

- חתחות והתקרחות על מקסימום

- 90 מייל ב2 ההגדרות

- כל השאר לא נגעתי

 

רוח:

- חתחות עד הסוף

- וסקלת חתחות 70

- מערבולות קצות כנף 0 (לא זוכר למה)

- זרמים עולים / יורדים 100

- כל השאר לא נגעתי

 

ראות:

- השארתי כמו הדיפולט

פורסם

מה זה "חתחות" באנגלית? (בהגדרות של ASN)?

 

תומר ישנם הרבה יותר הגדרות שהבנתי שיש להם משמעות שלא כיסית.

 

יש מצב אתה פשוט תפרסם פה את ה FSXOptions.cfg שלך?

אנחנו נעתיק ממנו (או את כולו) מה שרלוונטי לכל אחד.

פורסם

מה זה "חתחות" באנגלית? (בהגדרות של ASN)?

 

תומר ישנם הרבה יותר הגדרות שהבנתי שיש להם משמעות שלא כיסית.

 

יש מצב אתה פשוט תפרסם פה את ה FSXOptions.cfg שלך?

אנחנו נעתיק ממנו (או את כולו) מה שרלוונטי לכל אחד.

 

חתחות זה turbulence

פורסם

שוחרר עוד עדכון...

מעניין מה הוא כולל.

בדקתי את הנושא...לאחרונה במזא הנוכחי ולמשל בחיפה אפילו נתבג יש פספוסים מתי יורד או לא גשם..( זמן העדכון אצלי מוגדר 5 דק )
האם יש קשר לאפשרות האינטרפולציה?
מצד שני היא חשובה לדעתי במקומות שאין מספיק תחנות דיווח מזא.

חוץ מזה מדהים שווה כל שקל...ירידת הראות העננים בסיסי ענן חתחותים מדהים..

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...