Haim Shukrun פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 שלום לכולם רציתי לברר - למשל בטיסה ללרנקה - האם ב GITLA חייבים להיות כבר בגובה שיוט ? למשל 25000 ? באופן כללי מתי מצופה מהמטוס להיות בגובה השיוט. תודה, חי.
Gal Mintz פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 אין הגדרה להגעה לגובה שיוט. יש נקודות או נתיבים שמוגדר להם גובה מינימלי כזה או אחר. בד"כ טיפוס לגובה שיוט יכול להתעכב בגלל הגבלת הבקר, כשהאינטרס של הצוות הוא להגיע בהקדם לגובה שיוט ולטוס בצורה חסכונית. Haim Shukrun וגם Israel Rotaru הגיבו לזה 2
Almog Atar פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 היי, בגדול ההגעה לגובה שיוט תלויה אך ורק בביצועי המטוס. המגבלות היחידות אשר חלות על גובה בנקודה מסוימת מפורסמות בדפיות (יסומן כגובה מירבי/מזערי/מדוייק לנקודה מסויימת) או במפות הנתיבים כגובה מינימלי לטיסה או בחלק מהמקרים כגובה מקסימלי לטיסה. במקרה הספציפי שלך, טיסה מבן גוריון ללרנקה צריכה להתבצע בגובה זוגי (240,260 וכו') ולא קיימת מגבלת גובה בGITLA.
Haim Shukrun פורסם נובמבר 1, 2014 מחבר דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 בנוסף - אלמוג, איפה מופיע המידע לגבי גובה הטיסה זוגי / איזוגי - הבנתי שבתרשימים של jeppsen זה מופיע כ E או O , האם זה הסימון הסטנדרטי של של זה ? חי.
Noy Farhi פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 בנוסף - אלמוג, איפה מופיע המידע לגבי גובה הטיסה זוגי / איזוגי - הבנתי שבתרשימים של jeppsen זה מופיע כ E או O , האם זה הסימון הסטנדרטי של של זה ? חי. טיסה לכיון: צפון = זוגי (360) מערב = זוגי (270) (ישראל אירופה זוגי) טיסה לכיון: מזרח = אי זוגי (090) דרום = אי זוגי. (180) (לדוגמא אירופה ישראל אי זוגי)
Tomer Haim פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 היי חי, גובה הטיסה נקבע על ידי מס קריטריונים: 1. מגבלות הנתיב, ישנן נקודות מסויימות בהן על המטוס להיות בגובה ספציפי או מעל גובה ספציפי או מתחת לגובה ספציפי (המידע רשום על המפות והדפיות) 2. כיוון הטיסה, כפי שאלמוג ציין על מנת שתיהיה הפרדה בין התנועות הנגדיות שטסות על אותו הנתיב (אגב בישראל עצמה החלוקה של זוגי/אי זוגי היא צפון-דרום) בגלל צורת המדינה 3. ביצועי המטוס הספציפי עליו אתה טס, לכל מטוס יש את הגובה האופטימלי בו ללא רוח הוא יעבור מקסימום מרחק במינימום דלק נצרך (המידע רשום בספר היצרן ותלוי במשקל המטוס) 4. לנתוני הגובה האופטימלי צריך להוסיף נתוני מזג אויר בעיקר כיוון ומהירות הרוח שמשפיעה על המהירות הקרקעית ועל תצרוכת הדלק ליחידת מרחק - כיוון שבכל גובה רוח אחרת, הגובה האופטימלי הסופי יהיה שילוב של מזג האויר וביצועי המטוס. 5. נוחות נוסעים: לעיתים טייס יחליט לחרוג מהגובה האופטימלי לטיסה כי בדיוק באותו גובה, תנאי האטמוספירה הם כאלו שמרעים את נוחות הטיסה - הרבה קפיצות למשל מעל איזור הררי תוכל לקרוא עוד במדריך הזה: http://www.virtual-flight.com/planning/flight-plan.html
Stas Harchuk פורסם נובמבר 1, 2014 דיווח פורסם נובמבר 1, 2014 טיסה לכיון: צפון = זוגי (360) מערב = זוגי (270) (ישראל אירופה זוגי) טיסה לכיון: מזרח = אי זוגי (090) דרום = אי זוגי. (180) (לדוגמא אירופה ישראל אי זוגי) לא יודע אם הבנתי אותך נכון. יש מדינות שהן "צפון/דרום"(לצפון זוגי, לדרום אי זוגי). ויש גם מדינות שהן "מזרח מערב"(מזרחה אי זוגי, מערבה זוגי). זה ה"כלל אצבע", אבל יש גם יוצאים מהכלל(לדוגמא UR18/R18 בתוך ניקוסיה שהוא "צפון דרום" בתוך מרחב שהוא "מזרח/מערב").
Haim Shukrun פורסם נובמבר 2, 2014 מחבר דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 שלום חברים תודה על המידע והתשובות המפורטות, חי.
Ron Peer פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 היי חיי,הסבר אוליי יותר מדויק וברור. בגדול כלל אצבע:טיסות לכיוון 270 ( מערבה ) כולל 360 ועד 89 או 90 לא זוכר בדיוק ( מזרחה ) גבהים זוגיים.ובחצי השני " כלומר מזרח ודרום " מ 90 או 91 עד 269 לדעתי גבהים אי זוגיים.יש גם דבר אחר שלא קשור לדיון הנל !! שחשוב לדעת ונקרא RVSM כדאי שתקרא על זה אפילו בגוגל תוכל גם למצוא מפות של חלוקה בעולם לראות איפה ואיך מתקיים.
Almog Atar פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 היי חיי, הסבר אוליי יותר מדויק וברור. בגדול כלל אצבע: טיסות לכיוון 270 ( מערבה ) כולל 360 ועד 89 או 90 לא זוכר בדיוק ( מזרחה ) גבהים זוגיים. ובחצי השני " כלומר מזרח ודרום " מ 90 או 91 עד 269 לדעתי גבהים אי זוגיים. יש גם דבר אחר שלא קשור לדיון הנל !! שחשוב לדעת ונקרא RVSM כדאי שתקרא על זה אפילו בגוגל תוכל גם למצוא מפות של חלוקה בעולם לראות איפה ואיך מתקיים. זה מדוייק למדינת ישראל ולמדינות נוספות כמו איטליה.לרוב טבלת הגבהים עובדת ככה: כיוון 360 עד 179 גבהים אי-זוגיים ומכיוון 180 עד 359 גבהים זוגיים. (השתמשתי במילה כיוון אך הכוונה היא לtrack - נתיב קרקעי ולא לאף המטוס( על פי החוק היבש הנ"ל תקף עד גובה 29000. מעל גובה 290 ההפרדה הקונבנציונלית (Conventional Vertical Separation Minima) היא של 2000 רגל בין כיוון לכיוון, מה שאומר שהגובה הזמין הבא לטיסות בכיוון מזרח הוא 33000, 37000, 41000 וכן הלאה וגבהים 31000 35000 39000 לצד השני. כיום רוב העולם מיישם הפחתה בהפרדות אלו בין גבהים 290 ל410 כולל בשם RVSM כאשר הR אומר Reduced. ההפחתה הזאת "ממשיכה" את הפרדת ה1000 רגל על פי כיוון טיסה גם מעל 290 ולרוב עד גובה 410 כולל. חשוב לציין דבר נוסף, יישום שיטת חלוקת הגבהים על פי כיווני הטיסה יכולה להשתנות בהתאם לדרישות המדינה (כמו בישראל), הדבר יפורסם בAIP של כל מדינה. מידע נוסף ניתן למצוא בספרי ICAO, טבלת הגבהים נמצאת בAnnex 2 appendix 2 למיטב זכרוני. אפשר לחפש את הטבלה גם בגוגל.
Stas Harchuk פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 בקיצור הינה המעגל שלפיו עובדים עד FL290 או FL410 אם המרחב הינו RVSM, במידה ולא RVSM אז הפרדות 2000 רגל מעל FL290(פעם לכיוון אחד ופעם לשני). http://i119.photobucket.com/albums/o135/falconone1/5DC05DC05D005E905DD0.png~original
Gal Mintz פורסם נובמבר 2, 2014 דיווח פורסם נובמבר 2, 2014 מומלץ להשתמש בתוכנת תכנון טיסה כגון PFPX, אשר יודעת בין השאר לקבוע לך גובה שיוט בהתאם לחוקים באותו FIR בו אתה טס, גם במדינות ספציפיות בהן הזוגי והאי זוגי הפוכים מהכלל.