עבור לתוכן
Almog Atar

נושא לשיחה - שימוש באינטרקום של היורוסקופ

Recommended Posts

פורסם

שלום לכלל ציבור הפקחים,

 

אני פותח את ההודעה הזאת בג'נרל כי לטעמי זה נושא מאוד חשוב שראוי שיעלה על סדר היום ונגיע להחלטה נכונה ושקולה.

 

בעקבות האירוע האחרון, אני באופן אישי הבנתי שתיאום באמצעות הTS הוא לא נכון ופוגע בעבודה השוטפת ואסביר;

באירוע נכחו בחדר תיאום קצת פחות מעשרה (!) פקחים שכל אחד מתאם עם השני דברים שלא בהכרח קשורים לשאר העמדות, בנוסף החדר היה בשימוש לסיישן של הדרכה (מדריך + חניך שצריכים לדבר ביניהם על מה שקורה בעמדה במז"א).

כשעמדות אחרות מקשקשות ביניהן, זה גורם לעמדה שלא קשורה לתיאום להשתיק את הTS ובכך לא השגנו שום דבר.

 

הפתרון הפשוט והיעיל הוא להשתמש קודם כל בהסכמים בין הפקחים שנקבעים מראש בעת ההתחברות \ כפי שמוגדר בנהלים לדוגמא:

אני מעביר לך בגובה X ואתה בגובה Y ו\או לבצע תיאומים בעזרת האינטרקום המובנה ביורוסקופ.

 

האינטרקום ביורוסקופ מאוד פשוט לשימוש ועובד כך:

1. מגדירים SECONDARY PTT וSECONDARY INPUT.

2. בוחרים את עמדת הפיקוח שעימה רוצים לתאם, לוחצים קליק ימני ובאחת מהאופיות INTERCOM או OVERRIDE.

INTERCOM = קו טלפון רגיל עם PTT שעל שני הצדדים ללחוץ על הPTT המשני כשהם רוצים לדבר.

OVERRIDE = קו חם, הצד שמתקשר צריך ללחוץ על הPTT המשני על מנת לדבר אבל הצד המקבל לא צריך ללחוץ על כלום - פשוט לדבר (המיקרופון פתוח).

כמובן שבשני המקרים הצד המקבל צריך לאשר את השיחה.

3. כמו שכתבתי, על הצד המקבל לאשר את השיחה, מניסויים שעשיתי קיימת עדיפות לקשר רדיו על פני האינטרקום שזה יתרון.

 

אשמח לשמוע את דעתכם ואולי לשנות את השיטה,

 

פורסם

אני אגיד מה שקורה בעיקר בחול ובעיקר זו שיטת עבודה של VACC יש מעטים שלא עובדים כך וזו בעיקר גרמניה וספרד.

ניקח דוגמא של אירוע שיודעים מראש שיש פיקוח מDEL ועד CTR ונתייחס בעיקר לגישה וסנטר.

 

אצלנו בפורטוגל וגם בShannon בגלל שזה מרחב גדול ובעל 4 מרחבי CTR גדולים שלפעמים עוברים את ה500 מייל לפני ההתחברות לרשת מתאמים נקודות אנד-אוף בין הCTRים ובין הAPPים בשרת הטימספיק ולאחר מכן מתנתקים מהשרת כדי לשמור על שקט ומבצעים תאום בתוכנת הES באמצעות אינטרקום או אוברייד. (רואים את התאום הכל כך יפה הזה בין דאבלין סנטר לבין לונדון קונטרול שנעשה תאום בשרת של UK ולאחר מכן יוצאים ממנו) 

במידה ויש שימוש במגדל שמשמש לנחיתה ומגדל שמשמש להמראה מושיבים את אותם הפקחים באותו חדר בטימספיק אך התאום נעשה באמצעות האינטרקום של היורוסקופ. עכשיו בטח אתם שואלים "למה הם יושבים בטימספיק" במקרה ויש צורך בהתערבות של פקח CTR+ הוא היחיד שיכול לקחת שליטה על החדר ולחלק הרשאת דיבור לעמדה הרלוונטית שצריכה עזרה,טיפ או כל דבר אחר לאותה משמרת או לאותו רגע.

 

מה שכתבתי הוא נכון גם לקרקע ומגדל כל אחד יודע מתי ובאיזה נקודה צריך לעביר את המטוס. מה שקורה בליסבון ובדבלין הוא מאוד פשוט אם לפקח הקרקע אין מה לעשות עם התנועה הוא מעביר אותה למגדל כדי שהתנועה תזרום ולא יהיו עצירות מיותרות על הקרקע, כמה שיותר נסיעה רצופה כמה שפחות עצירות על הקרקע.

 

לדעתי ומנסיוני באירועים גדולים כמו הCTP שימוש בטימספיק במהלך אירוע הוא מיותר וסתם מפריע.. יש להגדיר מראש נקודות מעבר ולשים מיוט או פשוט לצאת מהטימספיק ולהשתמש באינטרקום כמו שכתבת שהוא כלי הכי נוח ובעיקר לא מפריע.

עצם העובדה שאתה כפקח צריך לאשר את השיחה זה מעולה אם אתה מאשר זה אומר שאתה פנוי רגע, במידה ולא אישרת זה אומר שאתה עמוס ולא יכול לקבל את השיחה מה שבטימספיק לא קורה... כל אדם שרוצה להגיד משהו פשוט אומר בלי חשבון... חיסרון גדול בטימספיק.

 

זו דעתי בנושא התאום והשיחה במהלך משמרות ובעיקר אירועים מורכבים וגדולים.

 

 

בברכה,

 

 

fwdaenydzxho.jpg

פורסם

שלום לכולם,

 

אנחנו משתמשים ב

 

http://www.xumepoc.com/gvccs/

 

עובד מצויין   :D

 

ניסיתי להתעסק עם זה בעבר - לא הצלחתי.

 

אני אתפוס אותך בהזדמנות ונשב על זה.

 

נוי תודה רבה על המידע, המטרה היא כמובן כמו שכתבתי שהכל יהיה מוגדר בנהלים וכתבי הסכמה ידועים מראש, התיאומים שאני מדבר עליהם הם תיאומי זמן אמת, לדוגמא רשות להמריא על 26 כשיש נחיתות על 12 - הנהלים לא נותנים להגדיר שחרור אוטומטי, או תיאום המראה מנתב"ג לשדה דוב.

פורסם

לטעמי נשמע אידיאלי

אם הייתה דרך להוטליין כמו אצלכם בב"ג, אפילו עדיף

 

מסתבר שהתוכנה שיורם שלח כאן יודעת לעשות את זה - אני בודק :)

פורסם

מסתבר שהתוכנה שיורם שלח כאן יודעת לעשות את זה - אני בודק :)

אשמח עם תכין מדריך\ערב העשרה לכל הפקחים בנושא כדי שנוכל להשתמש בתוכנה זו ולהעלות רמת התיאום בין הפקחים השונים

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...