Etai Charit פורסם יוני 19, 2015 דיווח פורסם יוני 19, 2015 שלום לכולם, היום במסגרת האירוע השבועי הגעתי מניו יורק על ה737-900 BBJ (פשוט ערכתי את הCFG לקיבולת דלק גבוהה בהרבה במיכל המרכזי). עלה פיקוח מלא בבן גוריון במסגרת האירוע, שעת הגעה ראשונית 15:42. קיבלתי LIMKO1 לגישת RNAV GNSS 30, במהלך הגישה התרעתי שאני מתכוון ללכת סביב עם איזה חירום מעניין. הליכה סביב בגובה 1000 רגל, בהדמייה של אירוע מורכב ולא מציאותי: אבדן מנוע + אבדן FMS + אבדן RNAV + אבדן טייס אוטומטי. אין סיבה מציאותית שכל אלה "ילכו" באותו הזמן, סתם רציתי לבצע תרגיל שיהיה מאתגר. בפועל: בפיינל ל-30 בגובה 1000 כיביתי מנוע שמאל והעברתי את שני ה-EFISים למצב VOR (ולא MAP), וכאמור כיביתי AFDS וטייסים+מצערת אוטומטית, אזי מעכשיו: ללא מנוע שמאל, ידני, RAW DATA של VOR/DME קלאסי. הלכתי סביב, זע"ט 7700, דיווחתי למגדל על כל התקלות, שאני הולך סביב ישר קדימה, מגיע ישירות ל-LIMKO ונכנס להמתנה סטנדרטית בגובה 5 בכיוון IB 118. כאמור, סתם רציתי לאתגר את עצמי: לשמור נתוני טיסה, רדיאלים, לשים לב לזמנים ובמקביל לתפעל את התקלות, לפתוח QRH ולעבור על הצ'קליסטים, זה תרגיל בעיקר של חלוקת קשב ושיטת עבודה, ואכן הגובה, המהירות והכיוונים רקדו. לאחר מספר המתנות, שחלקן היו תרגול המתנה נטו (PARALLEL ENTRY) וחלקן שומשו לארגון מערכות המטוס, נכנסתי לגישת ILS Y 26 עם Circle to land למסלול 30. בכל הנ"ל - עדיין על מנוע אחד. כמו שאתם מבינים, את הפקחים שיגעתי לחלוטין, והם היו תותחים אחד אחד. אז זה לא תחקיר, זה סתם סיפור אירוע גולמי. ובעיקר מכתב תודה לפקחים התותחים שהתייצבו לדגל לאירוע השבועי ועמדו בגבורה בשטויות שלי, תוך טיפול והפרדה עם מספר תנועות נוספות שהיו בסביבה בתהליכים נוספים ומגוונים. אז חבר'ה: אמיר פרידלנד - ת"א אלמוג עטר - גישה עומר לניס - מגדל איתי גרוס - קרקע אתם תותחים, תודה לכם! ושתהיה שבת שלום...
Almog Atar פורסם יוני 19, 2015 דיווח פורסם יוני 19, 2015 היה מעניין, היו קצת המתנות של מטוסים לטובתך (תרגול גם בשבילנו) אבל בסוף הכל הסתדר. שיטת העבודה הייתה להפריד 2000 ממך - ליתר ביטחון. היה כיף גם לנו
amir friedland פורסם יוני 19, 2015 דיווח פורסם יוני 19, 2015 היה מעולה , תודה לך איתי על התרגול . כמו כן ת''א עוד מחובר עד 20.00 מ 15.00
Zeev Bucki פורסם יוני 19, 2015 דיווח פורסם יוני 19, 2015 כל הכבוד לך איתי ולפקחים! על זה אני כותב פה כבר במשך שנים.לתרגל לתרגל תרחישים שונים ו FAILURES לדעת להטיס את המטוס ולא רק שהוא עם האוטומאציה יטיס אותך. וכל זאת אתם עושים שאני לא פה. לא יכולתי להגיע הייתי עם הנכדים.שמח שנהניתם.
Joel Strikovsky פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 נשמע מאד מעניין, אך מאידך מאד "מפחיד" כפקח (לי אישית) לא מנוסים שבנינו במצבי חירום. היה נחמד אם היה אפשר לארגן איזה ערב העשרה לגבי טיפול במצבי חירום ודגשים על מה לשים לב וכללי אצבע. איך נגשים לבעיה, מה מקובל לעשות, תיעדוף, מה לגבי שאר התנועה? האם וכמה להרחיק אותם מהאיזור, איזה הפרדות, גבהים, מהירות, האם יש תיאום עמדות ואיך וכו. בקורסים הסטנדארטים שאנו עוברים (לפחות ממה שאני חוויתי) לא ממש מדברים הרבה על מצבי חירום חוץ מבאופן כללי בשתי מילים, כל שכן לא זכור לי תרגול בנושא. אני רק יכול לדבר בשם עצמי, אם היה לי מצב החירום פקח כמו שתואר ע"י איתי , אני רק יכול לנחש מה הייתי עושה ואיך הייתי פועל אבל לא בטוח שזו הדרך הנכונה.
Zeev Bucki פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 ליואל וכולם! אני הצעתי להנהלה הקודמת וגם זאת החדשה להקים מינהלת אימונים אשר אני יעמוד בראשה. וכך פעם בשבוע למשל נקבע יום ושעה לתירגול של חירומים או גישות שונות GO AROUND או TOUCH AND GO וכ"ו. זה יעלה את הרמה של הטייסים והפקחים שלא לדבר על ההנאה שבדבר. אבל אף אחד מהמנהלים לא הרים את הכפפה...
Noy Farhi פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 ליואל וכולם! אני הצעתי להנהלה הקודמת וגם זאת החדשה להקים מינהלת אימונים אשר אני יעמוד בראשה. וכך פעם בשבוע למשל נקבע יום ושעה לתירגול של חירומים או גישות שונות GO AROUND או TOUCH AND GO וכ"ו. זה יעלה את הרמה של הטייסים והפקחים שלא לדבר על ההנאה שבדבר. אבל אף אחד מהמנהלים לא הרים את הכפפה... בוקי, הליכה סביב או אימון T&G כל טייס יכול לעשות זה לא האקו. כנל לגבי מצבי טיסה משתנים ללחוץ על HDG או ללחוץ על LNAV לא צריך להיות מיומן כ"כ זה דברים שגרתיים שכל אחד מסוגל ויודע לעשות. אני לא ישקר, לעשות אימונים זה נחמד והכל אבל פעם בתקופה ולא בתדירות קבועה זה פשוט לא מציאותי ולכן זה לא מושך אנשים לעשות זאת גם בארץ וגם בחול. בברכה, Noi Farhi - VaCC C1
Zeev Bucki פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 ל בוקי, הליכה סביב או אימון T&G כל טייס יכול לעשות זה לא האקו. כנל לגבי מצבי טיסה משתנים ללחוץ על HDG או ללחוץ על LNAV לא צריך להיות מיומן כ"כ זה דברים שגרתיים שכל אחד מסוגל ויודע לעשות. אני לא ישקר, לעשות אימונים זה נחמד והכל אבל פעם בתקופה ולא בתדירות קבועה זה פשוט לא מציאותי ולכן זה לא מושך אנשים לעשות זאת גם בארץ וגם בחול. בברכה, Noi Farhi - VaCC C1 פרחי אתה טועה בגדול.הרבה אנשים כאן לא מסוגלים לבצע את הדברים השגרתיים הללו ובודאיי שלא TOUCH AND GO או אובדן מנוע. זה שאתה יודע לבצע זאת אני בטוח בכך! וזה בגלל שבזמנו התחלתי ללמד ולתרגל אותך על ה747-400 לילה אחרי לילה בדיוק בדברים הללו.אתה זוכר כיצד תירגלנו עם המטוס הכבד הזה נחיתה במסלולים קצרים כמו מינחת עין יהב. וברור לי שמי שיכול לנחות שם אז בשבילו זה קלי קלות לנחות במסלול בשדות המיועדים ל747-400. ואתה זוכר טוב כיצד היו פה חברי הנהלה בכירים של אז שהפריעו לנו ודיברו נגד זה פשוט מקנאה שהם עצמם לא יכלו לבצע זאת. לכן גם אני ואתה לא נולדנו עם הכישורים לבצע זאת. זה הכל תוצאה של אימון ותרגול כפי שאומרים בחיל האויר: קשה באימונים קל בקרב. אז נכון שפה זה לא צבא ואני לא מכריח אף אחד חס וחלילה.אבל מי שרוצה להיות טייס טוב ומקצועי שיחשוב על כך.
Joel Strikovsky פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 אני לא מדבר על איך להנחית מטוס במצב כזה או אחר, אני מדבר מהעניים של פקח מה הם סדר הפעולות וההנחיות במצב "שהוכרז כמצב חירום". גישת VOR במקום ILS או touch and Go זה לא מצב חירום עם כל הכבוד לטייס לאתגר שבדבר.
Or Bahtari פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 שלום לכולם! אני חושב שכבר כתבתי משהו בסגנון בעבר ואכתוב את זה שוב - תפקיד הצוות הינו להוביל , לנהל ולפתח את החטיבה בכל המישורים הקיימים כאשר זהו תפקידנו המוגדר! עם זאת , הצוות לא ימנע מאף אחד כאן ליזום ולהוביל דברים בחטיבה וכולנו כאן למען מטרה אחת שמשותפת . בוקי - מאמין שתפיק את המיטב מהדברים שכתבתי
Zeev Bucki פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 לבאכתרי וכולם! בזמנו הקמתי כאן את "מועדון ה744" מתוך אותה מטרה. להעלות את הרף המקצועי של טייסי ה747-400 בואטיל. התנאי לקבלה למועדון היה קודם כל אימונים בהדרכתי אבל בסוף בחינה יסודית על המטוס כגון: נחיתה במסלולים קצרים כולל TOUCH AND GO בארץ ועוד כל מיני גישות וקאט מנוע ושינוי מסלול לנחיתה ברגע האחרון ממש בגובה מינימה ועוד. אבל ה"דובדבן שבקצפת" היה: בחינה מסכמת בלונדון היתרו ברשת עם נדב"ר אנגלי וכל זאת בתנועה מרובה של מטוסים בשדה בלילה. קבלתי את האישור של הפקח הראשי בלונדון בלי בעיה כי שם כולם מכירים אותי כחבר בבריטייש איירוייס וירטואל."SENIOR CAPTAIN BUCKI MR. "TOUCH AND GO. היו כמה טייסים מפה שרק התאמנו איתי אבל פחדו להגיע לבחינה שלי בהיתרו... היחידי שעמד בכך בכבוד בהיתרו תחת פיקוח עם נדב"ר אנגלי משובח היה פרחי. אז בסופו של הדבר הייתי רק אני ופרחי חברי המועדון ובסוף הוא נסגר מחוסר טייסים...
Or Bahtari פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 המטרה של VATIL אינה לעלות את הרף המקצועי של חברי החטיבה על 747-400 אלא העלאת כמות התנועה והפיקוח במרחב הישראלי ברשת עד כמה שניתן. בשביל להטיס מטוס צריך מקצוענות ולא משנה עם זה 747 או C172 , בשביל העניין הזה קיימת מחלקת הדרכה שבקרוב תשדרג את מערך לימוד הטיסה בחטיבה - בסופו של דבר עניין זה משרת את המטרה העיקרית שלנו.
amir friedland פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 בוא נגיד ככה , עדיף 2 טייסים שיודעים לדבר בקשר כמו שצריך ולשמור גובה וכיוון כמו שצריך מאשר 10 טייסים שיודעים להחליף מסלול בגובה המינימה (בגישת ILS ? אפילו אני לא יודע אך אפשר..)וברצינות בוקי, מה הבעיה שתפתח את המעודון מחדש ? תפתח פוסט בפורום תקבע שעה לפגישה מסודרת ב TS ותתחיל לרוץ עם הטייסים אני מתנדב לפקח עליכם , עכשיו גם חופש גדול אז בכלל.... אתה לא צריך אסמכתא מיוחדת מהנהלת החטיבה . Joel Strikovsky, Zeev Bucki וגם Almog Atar הגיבו לזה 3
Yoram Benary פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 חברים, הקישור התחיל כל כך יפה עם הדווח של איתי (תודה, תודה) ומסתיים שוב בויכוחים ......חבל
Elad Zeierman פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 לבאכתרי וכולם! בזמנו הקמתי כאן את "מועדון ה744" מתוך אותה מטרה. להעלות את הרף המקצועי של טייסי ה747-400 בואטיל. התנאי לקבלה למועדון היה קודם כל אימונים בהדרכתי אבל בסוף בחינה יסודית על המטוס כגון: נחיתה במסלולים קצרים כולל TOUCH AND GO בארץ ועוד כל מיני גישות וקאט מנוע ושינוי מסלול לנחיתה ברגע האחרון ממש בגובה מינימה ועוד. אבל ה"דובדבן שבקצפת" היה: בחינה מסכמת בלונדון היתרו ברשת עם נדב"ר אנגלי וכל זאת בתנועה מרובה של מטוסים בשדה בלילה. קבלתי את האישור של הפקח הראשי בלונדון בלי בעיה כי שם כולם מכירים אותי כחבר בבריטייש איירוייס וירטואל."SENIOR CAPTAIN BUCKI MR. "TOUCH AND GO. היו כמה טייסים מפה שרק התאמנו איתי אבל פחדו להגיע לבחינה שלי בהיתרו... היחידי שעמד בכך בכבוד בהיתרו תחת פיקוח עם נדב"ר אנגלי משובח היה פרחי. אז בסופו של הדבר הייתי רק אני ופרחי חברי המועדון ובסוף הוא נסגר מחוסר טייסים... בוקי אמרתי לך את זה לא פעם תצטרף למועדון המשדרים ותראה את היכולות שלך בזמן השידור אנשים יכולים לתקשר איתך לשאול שאלות ואתה יכול להדריך, הסטרימינג זה אחד הדברים היותר טובים טכנולוגית שהתרחשו בשנים האחרונות לא צריך בשביל זה צוות חטיבה, ארוע, רשומים וכל הבירוקרטיה , אצלי זה ככה כל טיסה.
Zeev Bucki פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 חברים, הקישור התחיל כל כך יפה עם הדווח של איתי (תודה, תודה) ומסתיים שוב בויכוחים ......חבל יורם אין פה שום ויכוחים. באמת שזה דיון שמתנהל באוירה רגועה לחלוטין וזה לגיטימי לגמרי שכל אחד מביע את דעתו.
Zeev Bucki פורסם יוני 22, 2015 דיווח פורסם יוני 22, 2015 בוקי אמרתי לך את זה לא פעם תצטרף למועדון המשדרים ותראה את היכולות שלך בזמן השידור אנשים יכולים לתקשר איתך לשאול שאלות ואתה יכול להדריך, הסטרימינג זה אחד הדברים היותר טובים טכנולוגית שהתרחשו בשנים האחרונות לא צריך בשביל זה צוות חטיבה, ארוע, רשומים וכל הבירוקרטיה , אצלי זה ככה כל טיסה. זיירמן אתה צודק אבל המחשב שלי לא הכי חזק וגם כך יורדים הפריימים שלי בסיום טיסה ולכן אני לא רוצה להתקין את תוכנת השידור שיהיה לי ירידת פריימים נוספת בנחיתה. בלונדון למשל שאני מגיע לשם לאחר כ5 שעות טיסה כבר בפיינל אני מקבל את העיגול הכחול כנראה OUT OF MEMORY והסימולטור נתקע. במקרה הטוב אני מקרטע מצליח להגיע לחנייה שם מעצור מכבה מנועים שולח דו"ח טיסה ואז נתקע הכל.
Elad Zeierman פורסם יוני 23, 2015 דיווח פורסם יוני 23, 2015 זיירמן אתה צודק אבל המחשב שלי לא הכי חזק וגם כך יורדים הפריימים שלי בסיום טיסה ולכן אני לא רוצה להתקין את תוכנת השידור שיהיה לי ירידת פריימים נוספת בנחיתה. בלונדון למשל שאני מגיע לשם לאחר כ5 שעות טיסה כבר בפיינל אני מקבל את העיגול הכחול כנראה OUT OF MEMORY והסימולטור נתקע. במקרה הטוב אני מקרטע מצליח להגיע לחנייה שם מעצור מכבה מנועים שולח דו"ח טיסה ואז נתקע הכל. בוקי השידור לא גוזל כמעט משאבים אם בכלל (אולי פריים 1) , ואין לו קשר להקרסת הסימולטור שנובע מבעיית ה VAS ב-777 מניסיון, גם אני רגיש לביצועי הסימולטור ועדייןכל טיסה משדר כאילו זה חלק מהבד"ח....ממליץ בחום
Joel Strikovsky פורסם יוני 23, 2015 דיווח פורסם יוני 23, 2015 יש בעיה אחת עם העובדה שמשדרים את הטיסה בטוויצ', זה ממכר. קשה בלי זה אח"כ.
Etai Charit פורסם יוני 23, 2015 מחבר דיווח פורסם יוני 23, 2015 אני קצת בור בנושא הטוויץ - ראיתי שאנשים פרסמו שידור אך תמיד ראיתי את זה רק בדיעבד ופספסתי את השידור החי. מה קורה שם שכל כך ממכר? יש פה עוד אלמנטים שאני מפספס מלבד היכולת להראות את המחשב שלך למי שרוצה לצפות?
Noy Farhi פורסם יוני 23, 2015 דיווח פורסם יוני 23, 2015 אני קצת בור בנושא הטוויץ - ראיתי שאנשים פרסמו שידור אך תמיד ראיתי את זה רק בדיעבד ופספסתי את השידור החי. מה קורה שם שכל כך ממכר? יש פה עוד אלמנטים שאני מפספס מלבד היכולת להראות את המחשב שלך למי שרוצה לצפות? היי איתי, אתה יכול לשדר רק את הסימולטור שלך ויש לך גם אפשרות להוסיף תוספת שיראו גם אותך דרך מצלמה ביתית (ראה דוגמא את השידור של ירדן בן דור twitch.tv/yardenbe יש כל מיני פיצ'רים שניתן להוסיף על המסך כמו: נתיב,סוג מטוס, להדביר תמונה מFlightaware של הטיסה האמיתית ועוד.... הטוויץ' הינו כלי נהדר ללימודים ולא רק לסימולטור גם לשאר המשחקים שקיימים היום. בברכה, Noi Farhi VaCC C1
Joel Strikovsky פורסם יוני 23, 2015 דיווח פורסם יוני 23, 2015 מה קורה שם שכל כך ממכר? לשדר.. זה החלק הממכר