עבור לתוכן
Itai Ganor

אווירובטיקה

Recommended Posts

פורסם

וואוו, יותר מיפה, יאלה מי בונה סנרי כזה, נתחיל לשחזר תחרויות של ראדבול :lol::lol::lol:

8.7G ???? קשה לי להאמין, עד כמה שידוע לי (ויתקנו אותי המומחים) F16 מגיע ל 9G והטיס עם חליפת לחץ מיוחדת,

בסירטון לא ראיתי חליפה מיוחדת, אבל מי אני שיוריד את האויר :wink:

פורסם

מממ... סירטון מ-ד-ה-י-ם...

אני לא מאמין שהוא הגיע ל8.7 G אלה עם זה איזה חצי שנייה בלי חליפת לחץ... אני גם לא מאמין שהמטוס לא התפרק, כמו שחגי אמר, F16 בקושי מגיעים ל9G עם חליפת לחץ...

ממקור ראשון זה ממש מעצבן להגיע לG גבוהים... אם אתה נווט למשל, אתה מתכופף כדי להסתכל באחד הצגים ולא יכול לקום... :lol:

פורסם

יצא לי לראות F16 שהגיע ל 14G , מחזה סוריאליסטי :roll:

המטוס ניראה כאילו שני ענקים רבו עליו וכל אחד תפס בצד אחר וסיבבו אותו כל אחד לצד אחר, ממש כאילו ניסו לסחוט את המיץ לטייס.

הוא אמנם היה שם רק לכמה שניות וכמובן עקב תקלה טכנית.

ה F16 יכול לעבור את ה 9G, רק שמחשב בקרת הטיסה שלו, אמור למנוע זאת.

פורסם

חי ונושם ואבא שלו מאוד מפורסם

" ....כאן _______ בואו לראות ....."

פה נגמר הרמז.

אומרים שהוא יותר תותח מאבא שלו...

נערך כדי למנוע ספקולצית הכאן יענו כאן בפורום :wink: :lol:

פורסם

כשמחשב הטיסה של הF16 (הישראלי לפחות ) דולק הוא מונע מהמטוס תמרון לעבור ל 9 ג'י

במטוס מותקן מפסק ששולט במערכת הזאת ולו שני מצבים

CAT| - מטוס נקי מגרר ג'י מירבי 9 ג'י

CAT|||- תמרון מירבי בהתאם למשקל המטוס גג 5 ג'י (למצבים בהם המטוס כבד + פצצות ודלק שתמרון רב פשוט יתלוש אותם עם הכנף)

בשעת הזדקרות (איבוד כוח העילוי וזוית התקפה גבוהה) מנתקים את המחשב הזה כדי לעשות כל מה שצריך להוציא את המנוע מהזדקרות )

בקשר למה שאורן שאל :wink: :

בנאסא בשיגור חללית מגיע הג'י האנאכי לכדי 20 ג'י (עופר תקן אותי אם אני טועה)

בקשר לג'י לפי מה שידוע לי אנאכי ואופקי יחדיו בן אדם ישרוד גג 12 ג'י כמובן שמעל 6 ג'י כבר לא מגיע דם לראש באופן סדיר ומתחילים לראות שחור (בלאק אווט) ובסוף גם אדום ... מ12 ג'י ומעלה בן אדם מאבד את ההכרה (שוב תלוי כמה זמן .. הרבה זמן והוא גם ימות)

17 ג'י ליותר מ5 שניות זה קטלני (כמובן שבג'ימס בונד במוןריקר הוא עמד ב18 ג'י ואחרי זה הלך כמו כלום אבל זה סרט ובסרט אפשרי הכל)

עכשיו מי שלא יודע מה זה כוח ג'י זה כוח צנטריפוגלי ... צנטריפוגלי מתקיים בפניה במהירות גבוהה... הכוח הזה דוחף את כל הגוף שלנו (לדוגמא הגוף) לתוך המרכז שלו ומטה ולכן בתמרון כזה (במקרה הזה זה התמרון במטוסי קרב) הדם אינו מגיע לראש (שכן הוא נלחץ למטה)

וזאת אחת הסיבות למה אסור משקפיים ועדשות מגע לקרבי בטיסה. [-X :puppydogeyes: .

קיימים שני סוגי כוח ג'י.. ג'י אנאכי וג'י אופקי הג'י האופקי והאנכי לבד כשלעצמם הרבה פחות מזיקים (כשאבא- אתם נותנים גז מרמזור אדום ועושים מחראקות ומנסים להגיע מ0 ל100 כמה שיותר מהר זה מן כוח ג'י (זה גם קשור לחוק ראשון של ניוטון שאומר שגוף בתנועה \ במנוחה יתמיד במצבו.. אלא אם יתערב כוח חיצוני ולדוגמא לא נעימה : במקרה הזה המכונית.. או במקרה של בלימת פתע או תאונה חגורת הבטיחות או אם אתם עוברים על החוק ואינכם חוגרים חגורה , השמשה של המכונית והכביש הם אלו שיעצרו את התנועה שלכם ולצערנו גם את החיים שלכם ברוב המקרים.. כמובן שבכד"א יש עוד כוחות בולמים כמו כוח המשיכה .. אז אף גוף לא ימשיך במצבו כי כוח אחר בולם אותו אבל בחלל , ריק(ואקום).. יתמיד גם יתמיד במצבו...)

הג'י האופקי (מהירות) והג'י האנאכי (פניה + משיכה בחריפות) הם הקטלנים שכן הם מפעילים בחוזקה את הכוח הצנטריפוגלי...

רוצים לנסות כוח צנטריפוגלי? קחו כוס חד פעמית תקשרו לה חוט אחד בשני צידיה למעלה ותמלאו אותה מים בערך 5 ס"מ .. תסובבו אותה כמו רוטור של מסוק (מהר 360 מעלות) בלי הפסקה... והמים לא ישפכו הודות לכוח הצנטריפוגלי (תעשו את זה בחוץ כי כשתעצרו סביר להניח שהמים ישפכו)

בקשר לאסף בארץ אין טעם להתיש את הטייסים

בקרב אויר לא יגידו גם אם הוא יעבור את ה9 (לא שהוא יכול) שכן בקרב אויר כל תמרון הכי חזק וכל שמירת פוטנציאל יביאו לתוצאות הכי טובות מבחינת הטייס.. הגבלות יביאו רק לחזרה הביתה במונית או במקרה הרע שבי)

אבל כרגע לא צפוי קרב אויר בעשור הקרוב וזה כבר נושא אחר :)

אני לא שמעתי על ההגבלה הזאת.. שמעתי כן על הגבלה בקשר למהירות הקול...

מקווה שהעשרתי אותכם במעט

פורסם

סרטון מדהים. תודה.

אור, בנוגע למעבורת החלל - עד כמה שידוע לי, כוחות הג'י אכן מגרדים את ה-20 בהמראה, אבל בזמן זה הטייסים שוכבים, מה שמקטין את אפקט הבלאק אאוט.

בנוגע ל"לראות שחור/אדום" - אלו שני דברים שונים.

"לראות שחור" - בלאק אאוט. בכוחות ג'י חיוביים גבוהים (המטוס טס על חלקו הפנימי של המעגל שאור תיאר) ליבו של הטייס לא מסוגל להתנגד לכוח הצנטרופיגלי ולהזרים דם מחלקו התחתון של הגוף, לראש. אספקת הדם לעיניים ולמוח גורמת לאובדן חלקים גדולים משדה הראיה (או את כולו) ואף אובדן הכרה.

"לראות אדום" - רד אאוט. בכוחות ג'י שליליים גבוהים (המטוס טס על חלקו החיצוני של המעגל) הדם מתנקז מחלקו התחתון של הגוף לראש, והטייס בעצם רואה את הדם של עצמו.

אם אני לא טועה, מגבלת הג'י המעשית שמציבים במטוסי קרב מתקדמים כגון האף 16, היא בד"כ 9+/3- ג'י.

פורסם
סרטון מדהים. תודה.

אור, בנוגע למעבורת החלל - עד כמה שידוע לי, כוחות הג'י אכן מגרדים את ה-20 בהמראה, אבל בזמן זה הטייסים שוכבים, מה שמקטין את אפקט הבלאק אאוט.

בנוגע ל"לראות שחור/אדום" - אלו שני דברים שונים.

"לראות שחור" - בלאק אאוט. בכוחות ג'י חיוביים גבוהים (המטוס טס על חלקו הפנימי של המעגל שאור תיאר) ליבו של הטייס לא מסוגל להתנגד לכוח הצנטרופיגלי ולהזרים דם מחלקו התחתון של הגוף, לראש. אספקת הדם לעיניים ולמוח גורמת לאובדן חלקים גדולים משדה הראיה (או את כולו) ואף אובדן הכרה.

"לראות אדום" - רד אאוט. בכוחות ג'י שליליים גבוהים (המטוס טס על חלקו החיצוני של המעגל) הדם מתנקז מחלקו התחתון של הגוף לראש, והטייס בעצם רואה את הדם של עצמו.

אם אני לא טועה, מגבלת הג'י המעשית שמציבים במטוסי קרב מתקדמים כגון האף 16, היא בד"כ 9+/3- ג'י.

אכן כאשר הטייס שוכב \ אסטרונאוט ההשפעה שונה שכן הדם יורד לגב... אבל זה לא כוח צנטריפוגלי זה ג'י אנאכי בלבד.... ואותו אפשר לסבול...

הכוח שציינת שעושה אדום אתה צודק זה כוח צנטרופיטלי.... טעות שלי למעלה...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...