עבור לתוכן
Eden Meiri

כמה שאלות על המקום הזה ובכללי על טייס|חדש פה|

Recommended Posts

טוב אז אני ארשה לעצמי להגיד שאני ממש צעיר בכל הנוגע לטייס .

בכללי , כמו כולכם - טייס זה החלום שלי ( רק שההבדל בין חלקינו שלחלקכם זה כבר לא חלום) .

אני בן 20 , משתחרר מהצבא עוד שנה וחצי .

התכנון שלי הוא ללכת ללמוד טייס במקום להוציא תואר .

זאת אומרת , ללמוד את זה המטרה לעבוד בזה .

התחלתי לחפש באינטרנט הרבה דברים, להתייעץ ( עד כמה שאפשר) והגעתי למקום הזה .

אז ככה, מה זה ?

על מה הפורום הזה ומה המטרה שלו ? ממש אשמח אם תסבירו לי

וחוץ מזה , אם כבר אני פה ומוקף בטייסים , אשמח לשאול כמה שאלות על קורס טייס אזרחי

איפה כדאי להתחיל ? בארץ או בחול ?

איזה בתי ספר מומלצים יש בארץ ( אשמח למקומות שאתם הייתם בהם) ואיזה בחול ? ( ראיתי את wfc בחול ב fna בישראל )

אחרי כמה שעות טיסה עברתם סולו ? ( יודע שזה אינדודואלי אבל בכל זאת רוצה לקבל קנה מידה כדי לדעת את הסכום שעליי להכין)

כמובן שאני מודע לעניין שזה לא נגמר ברשיון טיסה פרטי אלא יש דרך ארוכה לעבור , תוך כמה זמן עברתם אותה ?

כמה כסף עלה לכם כל ההכשרה עד שהתמקצעתם בזה ?

אני אשמח למישהו שעבר את זה והיום עוסק בזה כדי שיתן לי הכוונה .

אם אסור לדבר על דברים כאלה פה ( כל פורום והחוקים שלו ) Eden Meiri זה הפייסבוק שלי ואני אשמח לקבל עזרה בנושא!

תודה רבה לכם אנשים !

קישור לתוכן
Share on other sites

שלום עדן

חטיבת VATIL היא ה"שלוחה" הישראלית של רשת VATSIM, בה טסים בסימולטור ברשת אינטרנטית המספקת שירותי פיקוח כמו במציאות ודורשת מהטסים בה לטוס לפי הנהלים האמיתיים.

מטרת הנ"ל היא לאמן טייסים אמיתיים/לספק את המקסימום הקרוב למציאות לחובבי התעופה האזרחית.

כמו שאמרת, חלק מחברי חטיבת VATIL הינם טייסים אמיתיים.

האפשרויות כיום ללימודי טיס בארץ במצב לא ממש טוב, לב התעופה הקלה בארץ עד לתקופה האחרונה היה בהרצליה, ומאז שמשרד התחבורה אישר "סגירה חלקית", ניתן רק לטוס ממנו לשם ההכשרה בלבד (אם אני לא טועה).

העלויות בארץ גבוהות מאוד, והמבחנים מתמשכים ולא הכי קלים כמו תיאוריה לנהיגה למשל.

לעומת זאת בחו"ל, יש בתי ספר לטיסה, אקדמיות לטיסה וכדומה... 

ההכשרה בחו"ל יכולה להיות קצרה יותר (כמו שאמרת, הכל אינדיבידואלי. כל אדם והקצב שלו). המחירים משתנים ממקום למקום, אבל תקח בחשבון טיסה למדינה זרה וקריירה שם (אלא אם תרצה לעשות הסבה בארץ, משמע עוד כסף), מגורים, מחיה, עבודות זמניות עד לסיום ההכשרה ועוד...

לצערי אני עדיין לא טייס במציאות ;) לכן אתן את הבמה למי שירצה לפרט יותר בהקשר העולם האמיתי. אשמח לעזור לך ולענות על שאלות הנוגעות לכל מה שקשור לסימולטור טיסה ורשת VATSIM.

חיפשתי אותך בפייסבוק, יש כמה חשבונות עם אותו שם. אם תרצה את עזרתי תוכל לחפש אותי- Lior Avinoam  (תמונה בקוקפיט, אם יש עוד כמוני :P )

יום טוב ובהצלחה בדרכך !

קישור לתוכן
Share on other sites

תיקון לגבי סטטוס הרצליה,

כיום הרצליה מנוהל לפי צו ביניים שאומר שכל טייס בעל רישיון פרטי יכול לטוס עד שעתיים בחודש בנוסף לטיסות ההכשרה שמותרות.

וזה תקף עד הדיון שייערך בבג''צ שתאריכו עדיין לא ידוע.

קישור לתוכן
Share on other sites

שלחתי לך בקשה.

איך מתקינים את התוכנה של הסימולטור? ואם אני עדיין לא יודע לטוס זה בעיה?

צריך לקנות משהו מיוחד בשביל זה ?

בנוגע לשאלות ששאלתי -

הכוונה שלי ללמוד בבית ספר ישראלי את הרשיון טיסה פרטי כי יש לי את הפיקדון הצבאי שאני יכול להשתמש בו , באותו זמן גם לעבוד ואז אחרי שנתיים בערך לטוס ללמוד בחול עד מדריך טיסה ..

מהדרכת טיסה , מה השלבים שאני צריך לעבור ?

קישור לתוכן
Share on other sites

את הסימולטור קונים בחנויות כמו BUG,KSP או אפילו באינטרנט. לא מומלץ להוריד פרוץ, הסימולטור מאוד בעייתי כשפורצים אותו או תוכנות אחרות הקשורות אליו.

אם אתה לא יודע להטיס, יש את ביה"ס לטיסה וירטואלית של VATIL, שם תוכל ללמוד הכל מ0 ועד לרמה של טייס אמיתי. מאוד מומלץ, זה אפילו יכול לעזור אם תלמד טיס במציאות.

קישור: http://training.vatil.org.il/

שם תוכל לקרוא עוד על התהליך אותו עוברים החניכים בביה"ס ועל הדרישות.

לקנות? השתגעת??! מהכסף הפרטי?? סתם סתם :P אולי זה נראה עסק כואב לכיס, אבל מנסיון שלי ושל כל אחד פה- כל שקל שהולך לטובת הסימולטור, הציוד המקיף והתוספים- מנוצל ב200%, ומספק חווית טיסה אמיתית ומהנה!

הציוד המינימלי הוא מחשב שיכול להריץ את התוכנה, רשת אינטרנט, סטיק/הגה טיסה. תתחיל בזה, ואם תראה שאתה מתחבר, תוכל להריץ חיפושים בפורום על כל מני תוספים המשפרים את חווית הטיסה, ושוב- לא לפחד מהכסף, כל שקל שווה.

 

בקשר לרשיון טיס אמיתי-

כדי להיות מדריך, אתה צריך לעשות את הרשיון הפרטי, הגדר מכשירים ורשיון מסחרי. (תקנו אותי אם אני טועה, זה מה שזכור לי).

אל תשכח שלכל קורס יש עלות, ולא כמו בסימולטור. צריך להכין את הכיס מראש, אחרת אתה תתקע וחבל, אבל גם כאן- כל שקל שווה, ואפילו יותר כך שאם הכסף קיים ברשותך- אל תחשוב פעמיים!

עדיין לא הבנתי לגמרי מה המטרה שלך? קריירה תעופתית כטייס מסחרי?מדריך טיסה?

בחו"ל, כל עוד הגעת עם רשיון פרטי מהארץ אתה יכול לרוץ מהר. יש חברות המבטיחות לך קריירה אם תלמד אצלם את שאר הרשיונות, רק צריך לחפש. יש גם מקומות שמושכים אליהם ישראלים בגלל המחסור במדינתם וכדומה..

קישור לתוכן
Share on other sites

אתה לא חייב להיות מדריך טיסה כדי להתקדם הלאה בעולם התעופה. ברגע שיש לך רשיון מסחרי ושעות טיסה אתה יכול לדעתי להגיע לחברות תעופה גדולות. אני לא ממש מבין בזה, יש טייסים אמיתיים שידעו לענות לך על השאלה הספציפית הזאת. דרך אגב, אלעל היא לא האופציה היחידה, יש עוד חברות ברחבי העולם שתוכל לעבוד בהן, יש טייסים ישראליים בחברות כאלו.

קישור לתוכן
Share on other sites

היי עדן,

אני רואה שאתה חוקר באינטרנט כל מושג אתה מוצא, וזה מצויין, זאת הדרך. לגלות מושג חדש ולחקור אותו בעצמך. אתן לך כאן עוד מושגים, אתה מוזמן ללמוד מה המשמעות שלהם ומה הדרישות המינימליות בשבילן.

אני מכיר את החוק האמריקאי ואני מתייחס לגביו. מניח שזה דומה ברוב חלקי העולם עם שינויים מינוריים, שחשוב להכיר.

 

רשיון מסחרי הוא רשיון לעבוד כטייס, תחת ההגבלות המצויינות הן ברשיון (חד מנועי, רב מנועי, תנאי טיסת מכשירים, type rating וכד', והן בכפוף לדרישות שמירת כשירות טיסה ובדיקות רפואיות), והן במסגרת העבודה אותה אתה מבקש לבצע (ע"ע Airline, Charter, Air Taxi, וכן עבודות תחת FAA CFR Parts: 91, 121, 135, 119). 

לרשיון מסחרי מספר רב של דרישות, ביניהן רשיון פרטי, 250 שעות טיסה בסה"כ, ועוד. הכל ניתן למצוא ב-FAA CFR PART 61. כשיש לך אותו אתה יכול מבחינה חוקית להתחיל לעבוד כטייס. אם חברה תעסיק אותך או לא זה עניין אחר שתלוי בסוג העבודה ובמצב שוק העבודה, וגם בלהיות במקום הנכון ובזמן הנכון.

למשל, חלק ממקומות העבודה יכולים לדרוש רשיון ATP, דרישות המינימום אליו רבות, ובין היתר 1500 שעות טיסה.

 

יש להבדיל בין רשיונות לבין הגדרים. רשיונות נותנים לך זכות לבצע טיסות בעלות מאפיינים שונים. רשיונות כוללים: חניך, טייס פרטי, מסחרי, מדריך. מאפייני הטיסות הן בהתאם: האם הטיסה היא לצורך פרטי? האם לצורך העסקה, או מסחרי? האם לצורך הדרכה? לעומתם, הגדרים מקנים זכות לבצע את הטיסות במטוסים או בתנאי טיסה שונים: בין אם בתנאי IMC לעומת VMC, האם במטוס בעל גלגל זנב, בעל מנוע חזק מ-200 כ"ס, האם במטוס קומפלקס.

אתה יכול להחזיק בשילובים שונים של רשיונות והגדרים בהתאם להסמכות שאתה עובר.

 

כדי להסב רשיונות זרים לרשיון ישראלי, גם לזה יש חוקים והגדרות. אלעל דורשת מספר שעות טיסה גדול, 1000 על הנייר (שוב, האם תועסק עם 1000, זה עניין אחר), ורשיונות ישראליים.

 

איפה ללמוד: תלוי בך. לשכור מטוס בארץ, בהנחה שמצאת איפה, מטוס מסוג צסנה 172, עולה כ-1200 ש"ח לשעה, לפני מדריך, אגרות וכד'. בארה"ב אותו מטוס עולה כ-120 דולר לשעה, פי 3 פחות.

בארה"ב יש את נושא המחייה, הויזה, השפה ואם תרצה, אז לבסוף הסבה לרשיון ישראלי, תהליך יקר בפני עצמו שעולה כמה עשרות אלפי שקלים במצטבר.

את השיקול איפה ללמוד אתה צריך לחשב בעצמך בהתאם לנסיבות שלך.

לרשיון טייס פרטי רצוי לקחת בחשבון סביב ה-60-70 שעות טיסה, בין אם בארה"ב ובין אם בארץ. אם תצליח בפחות, הרווחת. אם לא, לא נורא. אם לקחת בחשבון את המינימום בחוק, שהוא 40 שעות טיסה, ובפועל אתה לא מוכן, ונתקעת ללא תקציב, מחיר הטעות הזאת הוא כבד מאוד ושוב - תלוי בנסיבות האישיות שלך.

 

הסימולטור הוא כלי מצויין ללימוד, תרגול וגם להנאה. אני נהנה ממנו מאוד.

הסימולטור הוא למעשה פלטפורמת תוכנה בסיסית שאפשר לטוס בה, ניתן ורצוי להוסיף תוספי מטוסים ונופים סביבתיים ("סינרי") ברמת הדמייה גבוהה שמאפשרת העצמת החוויה. בנוסף, אפשר לקנות חומרה שמשפרת את החוויה (ג'ויסטיקים, פדאלים, מסך, כרטיס מסך, מצערות, תצוגות מכשירים אינטראקטיביות וכו'). 

 

עם הסימולטור אתה יכול גם להתחבר לרשת. שמה של הרשת אליה אנחנו מתחברים הוא VATSIM. תראה סביבך טייסים אחרים שמחוברים, כמוך, וטסים ומדווחים בקשר לפי הנהלים המציאותיים. על כל התנועה יפקחו פקחים מקומיים: אם תטוס מישראל לניו יורק, בזמן מתאים שאכן יתחברו פקחים (שאינם במשרה מלאה, הם מתחברים כתחביב בדיוק כמו שאתה מתחבר כטייס חובב), תמריא עם פקחים ישראליים שינתבו אותך לפי חוקי הטיסה המציאותיים לנתיב ההמראה הנכון ולנתיב שבחרת לטוס בו לניו יורק. לאורך הדרך יעבירו אותך מאחד לשני בקרי שליטה אווירית מקומיים: קפריסין, יוון, שאר אירופה וכד'. לבסוף תנחת בניו יורק עם פקחים אמריקאיים, ולא מעט תנועה סובבת של טייסים כמוך שהגיעו לניו יורק מכל העולם. זו חוויה בפני עצמה, ומעבר לכיף שבה, אתה זוכה, כפונקציה של רצון והשקעה, ללמוד תעופה ברמה גבוהה שאכן מקלה מאוד בלימודי טייס במציאות.

 

לאן הגעת? הפורום הזה, VAT-IL, הוא הריבונות האזורית של רשת VATSIM על המרחב האווירי הישראלי. יש לנו מנהל חטיבה וצוות מסור שמשמשים הן ניהול של חברי החטיבה בפן החברתי והמקצועי, והן ממשק בינינו לבין הנהלת רשת ואטסים העולמית במגוון תחומים. למשל, איך מתאימים את הנהלים המציאותיים לממשק הזמין לנו בחיבור מהבית לרשת.

 

אתה מוזמן ללמוד, לחקור וקצת להתחיל לשחות בעולם המושגים, ואם תבחר להצטרף אלינו, אתה מוזמן בשמחה. כל תנועה נוספת ברשת וחבר נוסף בפורום ובמציאות מבורכים.

קישור לתוכן
Share on other sites

התשובה שחיפשתי ! תודה !

בקשר לקורס טייס ,

בסופו של דבר ארצה להוציא atpl ולעבוד בחברת תעופה . זאת השאיפה .

בארץ השלמת שעות טיסה יקרה מאוד ( בכללי להגיע ל 1000 שעות זה מטורף) , בגלל זה חשבתי על מדריך טיסה .

לגבי למידה בחול , את הלמידה הראשונית של רשיון פרטי אלמד בארץ , גם כי אפשר להשתמש בפיקדון הצבאי וגם כדי להכנס למושגים האלה באנגלית לאט לאט ובמקום בטוח. אחרי שאוציא ואדע את הבסיס , אוכל להמשיך ללמוד באנגלית עד שלב הדרכת טיסה . מה אתה אומר על זה ?

אני מנסה לבנות לעצמי לוח זמנים מסויים שבו אגיע למטרה. בלי תוכנית ודרך אפשר לאבד .

הכסף הוא באמת נושא רגיש פה , אבל חשוב גם לדעת להשקיע כמות מתונה וגם לדעת ללמוד במקום טוב .

אשמח לשמוע סיפורים של כאלה שכן הצליחו בסופו של דבר והגיעו לאן שאני רואה את עצמי בעוד כמה שנים .

אם תוכלו לקשר אותי אליהם אני אשמח .

בכל הנוגע לסימולטור , כמה עולה הציוד הזה שציינת? האם אפשר להשתמש במחשב מקינטוש?

תודה !

( אשמח להמשיך לדבר בפייסבוק או כל מקום אחר כי אני לא יכול ממש להכנס לפה כל פעם )

קישור לתוכן
Share on other sites

לגבי דברים כמו כמה עולה ציוד, זה תלוי איזה, יש ציוד ב-100 ש"ח וציוד בעשרות אלפים. תכנס לאט לאט ותלמד מה העולם הזה כולל כי הוא רחב מאוד...

לגבי הדעה שלי לגבי לימוד בארץ לקריירה בתעופה, אני לא רואה שום סיבה רציונלית מוצדקת ללמוד בארץ, בטח שלא להתחיל כאן ולעבור לארה"ב. איך מטוס טס זה משהו שזהה, אבל יהיה לך חור בהשכלה לגבי איך מתנהג המרחב האווירי, בארה"ב הוא שונה לחלוטין, וזה משהו שתצטרך ללמוד מאפס. לגבי הפקדון - אל תחמיא לו כל כך, הוא עדיין לא יכסה את ההפרש של העלויות בין ללמוד לטוס בארץ לבין ללמוד בארה"ב, שלא נדבר על הפערים בין תרבות הטיסה בארץ לבין תרבות הטיסה בארה"ב שידרשו הדרכות נוספות שם. הפקדון בטח שלא יכסה לך את עלות הרשיון עצמו. יש סטים של חוקים שונים, ואם תגיע באמת לרשיונות מתקדמים, חשוב לשחות בחומר ולהכיר אותו לעומק, זה יותר מאיך להניע ולהמריא ולנחות.

לגבי הפקדון, אתה יכול למשוך אותו כמו שהוא 5 שנים לאחר השחרור ולהשתמש בו לכל מטרה שתרצה, אם אתה באמת חושב קדימה, אז הכסף יגיע אליך, כרגע אתה צריך לקחת את ההחלטה הרציונלית הנכונה, גם בתכנון קדימה. אולי יהיו גם בפורום שיחלקו עליי - משום שיש כאן כאלה שפעלו אחרת - אני לא רואה סיבה רציונלית מוצדקת להוציא רשיון ישראלי לפני 500 שעות טיסה - המינימום בחוק הטייס הישראלי להטיס נוסעים משלמים. וגם אז, לא קל להתקבל למעט החברות שעובדות כאן. יש, אבל זה עניין של מזל. וכשמדובר בקריירה, חיים וכל כך הרבה כסף, לסמוך על המזל זה לא בשבילי.

 

להדריך זו דרך טובה לגשר על הפער שבין הוצאת רשיון מסחרי לבין להיות מועסק על ידי חברת תעופה, מה גם שאתה יכול לאהוב את זה וללמוד הרבה. זה גם רשיון עם לא מעט פריבילגיות שחלקן עשויות להיות חשובות לטווח הארוך. זו דרך טובה בעיני.

 

לגבי דברים טכניים כמו מקינטוש או ג'ויסטיקים, גש לאינטרנט. כל סימולטור מציג בדיוק לאיזו תוכנה הוא מתאים ולאיזו לא, כנ"ל חומרה. שני הסימולטורים החדשים והמתחרים ביניהם הם Microsoft Flight Simulator X מחד או X-Plane 10 מאידך. לא יודע את התשובה לשאלה שלך לגבי מק. לגבי ג'ויסטיק, כמו שאמרתי, אתה יכול לבנות קוקפיט ביתי, מה שסביר שלא תתחיל ממנו, ואתה יכול לקנות ג'ויסטיק פשוט. כמה פשוט? יש ב-1000 ש"ח ויש ב-100 ש"ח. תחליט כמה אתה רוצה להשקיע. לא לשכוח מחשב חזק, וכמובן אוזניות ומיקרופון בשביל הרשת, אם תבחר.

קישור לתוכן
Share on other sites

אבי , שמעתי עליו ..

אבל יקח לי 5 שנים עד שאני אגיע לסכומים האלה , כי זה לא נגמר ב 56000 דולר , יש טיסה , מחייה , אנגלית שצריך ללמוד כדי לקבל ויזה שגם היא עולה כסף

יצא מצב שרק אתחיל ללמוד בעוד 5 שנים

מה אתם מציעים לי לעשות? מישהו עם ניסיון שעשה כבר?

קישור לתוכן
Share on other sites

אולי ישתנה ואולי לא, השלבים בלימוד לא ישתנו, אולי ישתנה מצב השוק, מחירי הדלק והמטוסים ואולי אפילו חוקי ההגירה לארה"ב. קשה לצפות את זה, ובכל מקרה צריך לקחת את המידע הקיים ולתכנן קדימה, ולא להגיד שאי אפשר לתכנן. 

 

בכל מקרה, 50,000 דולר לפני מחייה זה סכום הגיוני וסביר שלוקח בארה"ב להגיע מאפס למסחרי דו מנועי + מכשירים. צריך עוד למחייה, צריך עוד לספייר. אבל זה המחיר והוא מאוד הגיוני, ויהיה דומה איפה שתבדוק. אקדמיות יוקרתיות לרוב יקחו יותר.

אם אין לך את הכסף מייד, זאת לא סיבה לקפוץ ולעשות את זה מוקדם יותר ויותר ביוקר. בסופו של דבר, אתה יכול באופן מצרפי לאורך ה-10 שנים הקרובות להשקיע ברשיונות שלך 50 אלף דולר או יותר, אם תעשה את זה לא יעיל. אם אתה רוצה להיות יעיל, אתה חייב להיות רציונלי, מוכן לויתורים לא נוחים (כמו לחכות כמה שנים שיהיה לך את הכסף או למצוא דרך אלטרנטיבית למימון) ומחוייב. אתה יכול להיות לא רציונלי, לפעול באימפולסיביות ולפי הרצון הלא רציונלי. זה אומר שלאורך הזמן תצטרך להוציא הרבה יותר כסף, ואולי את הפרטי תשיג מהר יותר, אבל כל התהליך עלול לקחת לך כמה שנים יותר או שבשל העדר מימון ומצב משפחתי לא מתאים תמצא את עצמך מוותר על החלום. אולי לא. אבל להיות חדור מטרה לא אומר ללכת כמה שיותר מהר. זה אומר לעשות מה שצריך ולחכות כמה שצריך כדי שתהליך הלימוד יהיה יעיל, גם כלכלית וגם מבחינה דידקטית.

קישור לתוכן
Share on other sites

לא מבין כאן כמו השאר לגבי הלימודים/מכללות וכדומה, רק קח בחשבון דבר מאוד חשוב - כל הלימודים באקדמיה אמריקאית בסופו של דבר לא יעזרו לך אם אין לך אזרחות/גרין קארד או אישור עבודה אמריקאי, וזה כבר סוג של הימור. כל הרשיונות הללו יצטרכו המרות (אם בכלל אפשרי, וזה אין לי מושג) לרשיון ישראלי או אירופאי בהמון המון כסף.

קישור לתוכן
Share on other sites

לא מבין כאן כמו השאר לגבי הלימודים/מכללות וכדומה, רק קח בחשבון דבר מאוד חשוב - כל הלימודים באקדמיה אמריקאית בסופו של דבר לא יעזרו לך אם אין לך אזרחות/גרין קארד או אישור עבודה אמריקאי, וזה כבר סוג של הימור. כל הרשיונות הללו יצטרכו המרות (אם בכלל אפשרי, וזה אין לי מושג) לרשיון ישראלי או אירופאי בהמון המון כסף.

 

 

בגלל זה מתחתנים פה (בארה"ב) כמו שכולם עושים. לא דבר פשוט, אבל הוא נהיה פשוט ברגע שזו חתונה אמיתית כמקובל ובצורה טהורה.. מביאים מספיק הוכחות לנישואין ומקבלים גרין קארד לא בעיה לקבל אחרי שמתחתנים השלב המסובך יותר הינו שנתיים אחר"כ שאתה עומד מול שופט וצריך להוכיח שאתם עדיין ביחד ואם זה בצורה אמיתית אז סביר להניח שעדיין תהיו ביחד.

קישור לתוכן
Share on other sites

בגלל זה מתחתנים פה (בארה"ב) כמו שכולם עושים. לא דבר פשוט, אבל הוא נהיה פשוט ברגע שזו חתונה אמיתית כמקובל ובצורה טהורה.. מביאים מספיק הוכחות לנישואין ומקבלים גרין קארד לא בעיה לקבל אחרי שמתחתנים השלב המסובך יותר הינו שנתיים אחר"כ שאתה עומד מול שופט וצריך להוכיח שאתם עדיין ביחד ואם זה בצורה אמיתית אז סביר להניח שעדיין תהיו ביחד.

 

אתה כבר יכול להבין כמה בעייתי תכנון ייעדי העתיד שלך, אם אתה תולה אותם בחתונה.

קישור לתוכן
Share on other sites

ממש לא. רוב האנשים שמתחילים ללמוד טיסה גם רוצים מתישהו חיי זוגיות ואם אפשר למצוא אותו פה מה שבדרכ קורה זה עוד יותר טוב.

העובדות מדברות בשטח. המון ישראלים שהתחילו אקדמיות היום נשואין בצורה טהורה ומאושרת בלי שום קשר לאזרחות כרגע.

בלי קשר לזוגיות, ללכת ללמוד באקדמיה ולדעת מראש שאתה חוזר לארץ זה מהלך טיפשי.

קישור לתוכן
Share on other sites

כמו שנוי אמר, לך בראש של ללמוד טיס נטו. על הדרך תמצא מישהי בצורה נקיה תתחתנו ותהנו מהחיים כזוג אמיתי לא צריך לבוא בלחץ על אזרחות.. וגם בקשר לאקדמיה- תלמד שם תשאר שם, הקריירה בטיס יותר פורחת שם מהארץ ותוכל להתקדם מהר יותר למקומות טובים ורחוקים.

סה"כ חשיבה נכונה, אם הייתי עכשיו אחרי צבא ועם כסף הייתי הולך על זה בלי לחשוב פעמיים

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...