עבור לתוכן
Guy Markman

הקפות בין גוריון

Recommended Posts

פורסם

אז בעקבות טעות שלי היום בהקפה של 30 בבן גוריון, רציתי לדעת איך אמורים להקיף בבן גוריון?

מעל מה כן מותר לטוס, מעל מה לא וכו.

כי הסתכלתי על הדפית הקפה והיא לא מראה שום מסלול מומלץ

אורח amit kleinman
פורסם

הקפות מ30 הן שמאליות בלבד. למיטב ידיעתי תחום ההקפה הוא עד 5 מייל בגובה 2000

פורסם

שלום , 

ה-CTR של נתב"ג הוא אכן ברדיוס של 5 מייל עד גובה 2000 רגל.

עם זאת , הפקח רשאי להחליט לבצע הקפות לצד שנוח לו באותו רגע - לדוגמא : פקח מגדל רשאי לצרף תנועה מפרדס לעם הרוח ימנית ל-30.

C172 תבצע הקפה קטנה יותר ולא במרחק של 5 מייל (אזור 2-3 מייל) .

פורסם
ה-CTR של נתב"ג הוא אכן ברדיוס של 5 מייל עד גובה 2000 רגל.

 

הCTR השתנה לאחרונה, והוא כבר לא גליל של 5 מייל, אלא צורה מוזרה(גבול הTMA בדרום, שדה דוב במערב, קו "מסילה" בצפון ומערבית לרעש העין במזרח).

 

הגובה לא השתנה והינו עדיין 2000 רגל.

פורסם

שלום , 

ה-CTR של נתב"ג הוא אכן ברדיוס של 5 מייל עד גובה 2000 רגל.

עם זאת , הפקח רשאי להחליט לבצע הקפות לצד שנוח לו באותו רגע - לדוגמא : פקח מגדל רשאי לצרף תנועה מפרדס לעם הרוח ימנית ל-30.

C172 תבצע הקפה קטנה יותר ולא במרחק של 5 מייל (אזור 2-3 מייל) .

ובמידה אם אני לא מקבל הוראה האם לעשות הקפות שמאליות או ימניות?

מה הברירת מחדל של ההקפות?

ואם אפשר בכול אחד מהמסלולים

פורסם

ובמידה אם אני לא מקבל הוראה האם לעשות הקפות שמאליות או ימניות?

מה הברירת מחדל של ההקפות?

ואם אפשר בכול אחד מהמסלולים

 

לצד שמאל.

הקפה סטנדרטית כמעט בכל העולם מוגדרת הקפה שמאלית למסלולים.. אך יש יוצא מן הכלל ראה דוגמא מסלול 29 בהרצליה או 21 בשדה דב.

בב"ג ההקפה שמאלית לדגומא למסלול 12\30 תהיה דרומית לטרמינל (רמלה לוד) 

 

חשוב שתזכור, פקח המגדל יכול להחליט האם לשנות לך את ההקפה לימית לאורך מספר הקפות או להקפה אחת כתלות בתנועה והימנעות מקונפליקט.

שים לב, אל תהיה מקובע למשהו אחד, תמיד יש מצבים שתצטרך לטוס ולצאת מהשבלונה שנקראת דפית. ואם אתה לא יודע אל תתבייש לבקש עזרה מהפקח בשביל זה הוא נמצא.

 

כמו שיש לך  Progressive Taxi שהפקח עוזר לטייס ואומר לו לאן לפנות (כמו מורה לנהיגה פנה ימינה פנה שמאלה המשך ישר) ממש כך. 

זה משהו שהפקחים מעדיפים שהטייס ישתמש בשדה תעופה גדול במקרה והוא לא מכיר או מעבד חוש התמצאות.

 

בהצלחה!

פורסם

אהלן גיא,

 

בגדול החבר'ה פה ענו על הרוב אך אנסה להרחיב.

 

בגדול דפית הVISUAL CHARTS תפקידה להציג לך את מרחב השדה עם נקודות ציון, מכשולים הגבלות וכו'. הקפת ראייה בסופו של דבר כשמה כן היא, ראייה. תפקידך כטייס זה להפריד את עצמך מהקרקע, מתנועות אחרות ולבצע את הפטרן המתאים ביותר למטוס שלך (לדוגמא ססנה תבצע הקפה הדוקה יותר מאשר ATR שיבצע הדוק יותר מ747) - ככה זה אמור להיות לפחות.

 

במידה וקיימות הגבלות כאלה או אחרות לביצוע ההקפה זה יצויין או על גבי השרטוט עצמו (כמו ההגבלה של שוהם בדפית של נתבג) או בדפי המלל של הAIP, לדוגמא קיימת הגבלה של אי חריגה מטווח ה3 מייל מזרחית לBG VOR בעת הקפה ל12 בגלל המרחב של שדה דוב.

 

בחזרה לתרחיש שלך - כאשר אתה מקיף עם פיקוח מחובר, הפקח יקצה לך מסלול, כיוון הקפה וגובה בהתאם לנהלים. הוא לא יגיד לך מתי לפנות ומעל מה לטוס - זה כבר בתחום שלך.

פורסם

אהלן גיא,

 

בגדול החבר'ה פה ענו על הרוב אך אנסה להרחיב.

 

בגדול דפית הVISUAL CHARTS תפקידה להציג לך את מרחב השדה עם נקודות ציון, מכשולים הגבלות וכו'. הקפת ראייה בסופו של דבר כשמה כן היא, ראייה. תפקידך כטייס זה להפריד את עצמך מהקרקע, מתנועות אחרות ולבצע את הפטרן המתאים ביותר למטוס שלך (לדוגמא ססנה תבצע הקפה הדוקה יותר מאשר ATR שיבצע הדוק יותר מ747) - ככה זה אמור להיות לפחות.

 

במידה וקיימות הגבלות כאלה או אחרות לביצוע ההקפה זה יצויין או על גבי השרטוט עצמו (כמו ההגבלה של שוהם בדפית של נתבג) או בדפי המלל של הAIP, לדוגמא קיימת הגבלה של אי חריגה מטווח ה3 מייל מזרחית לBG VOR בעת הקפה ל12 בגלל המרחב של שדה דוב.

 

בחזרה לתרחיש שלך - כאשר אתה מקיף עם פיקוח מחובר, הפקח יקצה לך מסלול, כיוון הקפה וגובה בהתאם לנהלים. הוא לא יגיד לך מתי לפנות ומעל מה לטוס - זה כבר בתחום שלך.

 

 

מערבית,  מזרחית לBGN יש את הרי ירושלים

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...