עבור לתוכן
Haim Shukrun

שאלה בנושא FMC בגישת ILS 12

Recommended Posts

פורסם

בטיסה מעבדה לנתב"ג עשויים על פי הבנתי לקבל הנחיה להיערך לגישת ILS במסלול 12, תרשים הגישה במקרה הזה לא מתחיל מנקודה על הנתיב אלא מהשדה עצמו לפי כיוון VOR 278 כך ש FMC יצביע ובצדק על route Discontinutivity אם נזין את הגישה לפני TALMI,  אם נבטל אותו נקבל לג המחבר ישירות לתחילת ה ILS -

 

מהי הפרקטיקה בסוג כזה של מקרים להכנסת הגישה ל FMC, למשל לטוס לפי VOR עד לנקודת תחילת הגישה - במקרה הזה BGN ומשם להזין אותה ל FMC ? (מקווה שניסחתי נכון את השאלה)

 

כמו כן - בתרשים יש פניה ימינה כמו קשת DME ללא ציון ה bank angle מה מקובל לעשות במקרה כזה ? 

 

תודה

חי.

 

 

פורסם

אהלן חי, 

 

במקרה הנ''ל שציינת של הגעה מדרום לנחיתה בנתב''ג וביצוע גישת ILS12 הינך צריך לטוס מעל הBGN VOR בגובה 4000 רגל.

לאחר מכן פניה לכיוון 283. עד 5.5DME מ- BGN VOR עליך לשמור גובה 4000. לאחר מכן אתה רשאי להנמיך לגובה 2500. 

לגבי השאלה שלך על שיעור הפניה. בגישות מכשירים כל הפניות הן Standard rate turn זאת אומרת 3 מעלות בשניה (פניה של 360 תקח לך 2 דקות לדוגמה.)

לקראת סיום הפניה תוכל ליירט כבר את הLOC וב-FAF ליירט את ה-GS במידה ואתה בגובה שרשום בדפית, ומשם להמשיך בגישה ובמינמות לפי שרשום בתחתית הדפית.

 

ולגבי הכנסת הגישה ב-FMC אני כמעט בטוח שבבחירת הגישה יהיה לך אפשרות בחירה של TRANSITION ושם תבחר את BGN.

 

מקווה שעזרתי.

פורסם

חוץ מזה, תמיד יש אפשרות לטוס לBGN ומשם לקחת וקטורים עצמאיים לפיינל. בדרך כלל, לפי מה שראיתי במקומות כמו flightradar24 טסים מהvor ימינה, חולפים מעל שדה דב ומבצעים פניה חדה ליירוט של הloc

פורסם

חוץ מזה, תמיד יש אפשרות לטוס לBGN ומשם לקחת וקטורים עצמאיים לפיינל. בדרך כלל, לפי מה שראיתי במקומות כמו flightradar24 טסים מהvor ימינה, חולפים מעל שדה דב ומבצעים פניה חדה ליירוט של הloc

המצב המדוייק יותר הוא וקטור (על ידי הפקח כמובן, "וקטור עצמאי" זאת המצאה ואטסימית ופתרון למצב בו אין פיקוח) מלכתחילה צפונית לשדה ולא דרך הvor ויירוט ILS מצפון. בדרך כלל זה משתלב טוב יותר עם המראות ונחיתות מנתבג אבל מצד שני עלול לתקוע את שדה דוב.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...