עבור לתוכן
Nimrod

שאלות בקשר לססנה

Recommended Posts

פורסם

יש שתי דברים שאף פעם לא הבנתי מה משמעותם במטוס מסוג ססנה 172P. האחד הוא הנתיכים או הנתיחים איך שכתובים, מה הם עושים? הם בעצם הפיוזים במטוס? והשני זה האופציה של להכניס אוויר חם\קר למאייד, הבנתי שלא מכניסים אוויר חם ב"עם הרוח" אבל מכניסים בבסיס, למה? איך זה משפיע על הטיסה?

תודה לכל העונים.

נמרוד

פורסם

ראשית כותבים נתיכים, מהמילה נתיך (כף סופית בסוף), שנית, בטוח שאם הייתה לומד בבי"ס לטיסה וירטואלית VFS , לא הייתה צריך לשבור את הראש בענין האויר החם/קר למאייד, אז הנה הקישור לבי"ס, כדאי מאד להרשם וללמוד כל פרט הכי קטן שמענין אותך.

בהצלחה. http://www.vfs-il.net/vfs

פורסם

תפקיד הנתיכים כמו בכל מעגל חשמלי להישרף ראשונים במקרה של תקלה (קצר) ולמנוע עלי ידי זה שריפה או קילקול של מערכת חשובה (ויקרה) יותר.

במקרה של שריפת נתיך, המערכת שקשורה אליו לא תקבל מתח חשמלי ולכן לא תפעל. במקרה זה צריך לבדוק את גורם התקלה ולאחר תיקונה להחליף נתיך.

לפעמים הנתיך נשרף (או "קופץ") סתם בגלל עליה בזרם או בגלל כשל בנתיך. במקרה כזה פשוט מחליפים נתיך...

דוגמא - אם ישנה תקיעה מכנית של גלגלי המטוס ולא ניתן להוריד אותם, המנוע החשמלי שמנסה להוריד אותם "יתאמץ", כתוצאה מכך צריכת הזרם תעלה והנתיך ישרף. אם הנתיך לא נשרף יתכן מצב שהמנוע החשמלי ישרף.

מקווה שהבהרתי..

פורסם

כן, בדיוק כמו שישראל אמר, תפקידם של הנתיכים הם להגן על המכשירים החשמליים במטוס, השימוש היחיד שיש להם בזמן טיסה הוא בזמן אש בתא שקרתה כתוצאה של קצר חשמלי, אז צריך לסגור את כל המכשירים החשמליים במטוס (חוץ מההצתה) ואם צריך את המכשירים להמשך טיסה יש לבדוק את אותם הנתיכים וכך למצוא את המעגל הפגום ולא להפעיל אותו ע"מ שהאש לא תחזור...

פורסם

תקני תעופה כמו גם תקני חשמל למתקנים אחרים קובעים כי לכל מעגל חשמלי צריכה להיות הגנה מפני קצר וזרימת יתר.

במטוסים מודרניים מרבית הגנות מעגלי החשמל נעשות באמצעות מנתקי מעגל חצי אוטומטיים, המתנתקים עצמית בעת תקלה, ולא נתיכים הנשרפים ואינם ברי שימוש ללא תיקון. זאת בכדי לאפשר לצוות להפעיל מעגל מחדש לאחר תיקון תקלה בתא הטייס או במקומות אחרים במטוס.

במטוסים קטנים או כאשר יש צורך לחסוך במשקל, נפח, שטח-למשל בתא בטייס, או עלות, אותם מנתקי מעגל עשויים בצורת מפסק וממוקמים על לוחות המכשירים. הטייס מתפעל אותם כמפסק לכל דבר, ובעת תקלה הם קופצים למצב מופסק.

תודה הבנתי. כמו שאמרתי הם בעצם הפיוזים.
פורסם

במטוסים מודרניים מרבית הגנות מעגלי החשמל נעשות באמצעות מנתקי מעגל חצי אוטומטיים, המתנתקים עצמית בעת תקלה, ולא נתיכים הנשרפים ואינם ברי שימוש ללא תיקון.

אצל המכונאים קוראים לזה "פיוז אמרקאי".

פורסם

לעיתים יש צורך להשתמש בנתיך באופן יזום, דוגמא מהבד"ח:

אמפרמטר מראה טעינת יתר -

1- אלטרנטור - סגור

2- נתיך - הוצא

3- מכשירים חשמליים בלתי נחוצים - הפסק

4- טיסה - הפסק מוקדם ככל שניתן

לעיתים יש מערכות המראות על תקלה וניתן לאפסן ע"י הוצאת הנתיך, המתנה של מס'

שניות והכנסתו שוב.

פורסם

ניר, לאחר ההסבר שלי צריך להיות קל להבין כי האדם שכתב את המילה נתיך באותו בד"ח, אינו שולט בעברית או שאינו מכיר את מערכת החשמל במטוס.

לעיתים יש צורך להשתמש בנתיך באופן יזום, דוגמא מהבד"ח:

אמפרמטר מראה טעינת יתר -

1- אלטרנטור - סגור

2- נתיך - הוצא

3- מכשירים חשמליים בלתי נחוצים - הפסק

4- טיסה - הפסק מוקדם ככל שניתן

לעיתים יש מערכות המראות על תקלה וניתן לאפסן ע"י הוצאת הנתיך, המתנה של מס'

שניות והכנסתו שוב.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...