Haim Shukrun פורסם יולי 1, 2016 דיווח פורסם יולי 1, 2016 שלום חברים אשמח לתשובות בהקדם על פי תרשימים שיש לי - במידה ותונחה גישה למסלול 09 דרך SIT 2L ההנחיה על פי הבנתי היא לבצע קשת DME מ ADORI ואח"כ להיכנס לפי VOR 107 IRA - לא ברור לי מתי ואם יש זמן נכון להתיישר על כיוון המסלול 09 - אני לא מצליח להבין את זה מהתרשימים. האם בסיס הנתונים של PMDG לא מכיל גישות כאלה ? אצלי יש רק גישות לפי שמות המסלולים מה הדרך ב FMC לביצוע קשת DME ? בסופו של דבר - האם עשויה להיות ודאות שהנחיתה תהיה ב על מסלול 27 לבאים ממזרח ? תודה חי.
Noy Farhi פורסם יולי 1, 2016 דיווח פורסם יולי 1, 2016 שלום חברים אשמח לתשובות בהקדם על פי תרשימים שיש לי - במידה ותונחה גישה למסלול 09 דרך SIT 2L ההנחיה על פי הבנתי היא לבצע קשת DME מ ADORI ואח"כ להיכנס לפי VOR 107 IRA - לא ברור לי מתי ואם יש זמן נכון להתיישר על כיוון המסלול 09 - אני לא מצליח להבין את זה מהתרשימים. האם בסיס הנתונים של PMDG לא מכיל גישות כאלה ? אצלי יש רק גישות לפי שמות המסלולים מה הדרך ב FMC לביצוע קשת DME ? בסופו של דבר - האם עשויה להיות ודאות שהנחיתה תהיה ב על מסלול 27 לבאים ממזרח ? תודה חי. היי חי,כאשר אתה מכניס את המסלול והSTAR הקשת מגיעה בדרכ באופן אוטומטי בהתאם לגישה. תוודא שאתה בוחר את הכניסה שעוברת דרך ה DME ARC. בעיקרון כדי לבצע קשת DME אתה צריך רק VOR שמיש ומכשור למדידת מרחק שיש לך במטוס כך שאתה מסודר. המחשב טיסה עוזר להקל על הטייסים אבל במידה ואין לך את הקשת מהמחשב טיסה עדיין אתה יכול לבצע את הקשת באופן ידני. באירוע האחרון שהשתתפתי של אולימפיק (לפני שלוש שנים) תכננו לעשות גישות למסלול 27 אבל ברגע האחרון שינו למסלול 09. כולם קיבלו ווקטורים. הגענו אומנם ממזרח אבל כדי לתת זמן לממריאים הפקחים ביקשו לטוס ישירות וVOR ומשם ווקטורים לגישה. בהמראה המטוסיםיצאו runway heading ונשמרה הפרדה. הפקחים עושים הפרדה מספיק גדולה בין נחיתה להמראה שהטייסים יכלו לסיים את ה 180 בסוף המסלול. זה תפקיד של הפקחים אין לך מה לדאוג מזה. ( סביר להניח שישימו את ווליה שיש לה ניסיון במציאות בשדה תעופה הזה ואתונה קונטרול כך שבכלל אין לך מה לדאוג.
Etai Charit פורסם יולי 2, 2016 דיווח פורסם יולי 2, 2016 אהלן חי ב-737, אם זה חלק מההליך המקורי, הוא אמור להיות מעודכן בהליך במחשב (שם זה כן יעלה כקשת). אם לא ואתה כן צריך לבצע קשת שלא מתוכנתת מראש במחשב, נהוג להזין נקודות במחשב בהתבסס על ה-VOR ובהפרשים של 10 מעלות בין נקודה לנקודה. למשל - SIT090/10 SIT080/10 SIT070/10 SIT060/10 וכו'. בדוגמא שהבאתי, משמאל לימין, נוצרת קשת שמתחילה ברדיאל 090 ונגמרת ברדיאל 060, כל זה ברדיוס של 10 מייל, טיסה נגד כיוון השעון. זו שיטה להזין ידנית DME ARC שלא מתוכנת מראש כחלק מהליך. כמובן שבנוסף למה שהמחשב יודע לצייר ולבצע - אני ממליץ ללמוד ולתרגל איך מבצעים DME ARC באופן בסיסי ופשוט - גם בלי תכנות של המחשב ב-RNAV.
Haim Shukrun פורסם יולי 4, 2016 מחבר דיווח פורסם יולי 4, 2016 הי איתי ונוי - תודה על התשובות שאלה נוספת - באמצע הטיסה, בשלב השיוט - הפעלתי תוכנה נוספת ("להעביר את הזמן" ) נגעתי באיזשהו מקש במקלדת ופתאום הטייס האוטומטי יצא מפעולה , כל הנסיונות להשיב אותו לפעולה לא הצליחו - זה נראה כהבהוב בפקד ה CMD כשמנסים ללחוץ עליו ניתן ללחוץ על LNAV או VNAV אבל לא לחזור לטייס אוטומטי, אני מוסיף שגם במהלך הנסיונות המטוס יצא מהנתיב, ירד בגובה וכך הלאה - החזרתי אותו לנמסלול ובכל זאת לא עזר כלום כולל טעינה מחודשת של תוכנית הטיסה. האם היתה כאן תקלה ? או שיש הליך מסודר להחזיר את המצב לקדמותו ? אשמח לתשובותיכם והצעותיכם. תודה חי.
Etai Charit פורסם יולי 8, 2016 דיווח פורסם יולי 8, 2016 לא יודע על מה לחצת בתוכנה השנייה, אבל האם ניסית לשלב את הCMD השני (נניח B אם לפני כן היית על A)? יכול להיות שהמקש שלחצת עליו עשה פעולות בפאנל החשמל של המטוס (למשל ניתק גנרטור וכו'). יכול להיות שגרם לניתוק קשיח של הטייס האוטומטי (הכפתור המוארך אופקית שנמצא מתחת לCMDים). אם זו בעיה במחשב הטיסה אז צריכה להיות בעיה עם פונקציות LNAV וVNAV (ולהדלק כ-CWS במוד הגלגול/עלרוד בהתאמה), מה שגם יכול להיות קשור לבעיות חשמליות כאלה ואחרות, אך לא עם מודים "טפשים" יותר כגון HDG SEL או ALT HOLD. זה מה שעולה לי כרגע אחרי ארוחת שישי...