dvir shany פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 חברים שלום לכם, אני בן כמעט 22 כיום, מעט לפני שיחרור... בגיל 18 לפני גיוסי לצהל, עשיתי רשיון טייס פרטי בבית ספר במרילנד כמו שרובכם מכירים. הכוונה הייתה לעשות פרטי דו מנועי ואינסטרומנט אך לאחר השהייה שלי שם, הבנתי שאני רוצה לחכות עם זה על מנת לחשב מחדש איך אני מבצע את כל הדברים. אני עם אזרחות אירופאית מהאיחוד. במהלך חופשה ל מונטנגרו, הייתי בקוקפיט ב320 של ישראיר. פגשתי שם טייס שעשה את הכל דרך האזרחות במקום שבטי רובכם מכירים, אביאטור בארהב. דיברנו על כמה אופציות, אירופה, בתי ספר שונים וכו... הוא המליץ לי ללכת לאביאטור ו לעשות שם את מה שצריך ואם ארצה לעשות בתקן אירופאי גם ניתן. אביאטור יקר מאוד, למי שיש פרטי באיזור ה46,000 דולר להשלים את הנדרש. אני לקראת קבלת החלטות ואשמח לעצת מאסטרים שיעזרו לי לנווט את החלום למקום הכי טוב שאפשר. תודה רבה על הקריאה, מי ששרד עד כאן. תודה!
Lior Paz פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 ייתכן ויש בפורום אנשי מקצוע, אך בכל מקרה הייתי מציע לך לחפש בפייסבוק ״טייסים עושים טייסים״, שם תוכל למצוא מלא מידע מאנשים שכרגע בקורסים וכאלה שאחרי.
dvir shany פורסם אוקטובר 25, 2017 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 1 minute ago, Lior Paz said: ייתכן ויש בפורום אנשי מקצוע, אך בכל מקרה הייתי מציע לך לחפש בפייסבוק ״טייסים עושים טייסים״, שם תוכל למצוא מלא מידע מאנשים שכרגע בקורסים וכאלה שאחרי. תודה רבה ליאור, לא ידעתי על קיומה... עכשיו אצטרף?
Etai Charit פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 4 hours ago, dvir shany said: חברים שלום לכם, אני בן כמעט 22 כיום, מעט לפני שיחרור... בגיל 18 לפני גיוסי לצהל, עשיתי רשיון טייס פרטי בבית ספר במרילנד כמו שרובכם מכירים. הכוונה הייתה לעשות פרטי דו מנועי ואינסטרומנט אך לאחר השהייה שלי שם, הבנתי שאני רוצה לחכות עם זה על מנת לחשב מחדש איך אני מבצע את כל הדברים. אני עם אזרחות אירופאית מהאיחוד. במהלך חופשה ל מונטנגרו, הייתי בקוקפיט ב320 של ישראיר. פגשתי שם טייס שעשה את הכל דרך האזרחות במקום שבטי רובכם מכירים, אביאטור בארהב. דיברנו על כמה אופציות, אירופה, בתי ספר שונים וכו... הוא המליץ לי ללכת לאביאטור ו לעשות שם את מה שצריך ואם ארצה לעשות בתקן אירופאי גם ניתן. אביאטור יקר מאוד, למי שיש פרטי באיזור ה46,000 דולר להשלים את הנדרש. אני לקראת קבלת החלטות ואשמח לעצת מאסטרים שיעזרו לי לנווט את החלום למקום הכי טוב שאפשר. תודה רבה על הקריאה, מי ששרד עד כאן. תודה! לגבי המחיר - חשוב שתבין שזה מה שעומד בפניך, לא תוכל לרדת בהרבה מהמחיר שאביאייטור מציעים. יש לך לחזור לכשירות, להמשיך להתקדם, לצבור שעות, זה לא זול. אתה כבר עם פרטי אז אתה כן יודע אילו סוגי רשיונות יש ומה צריך לעשות בשבילם, ואתה גם יודע איך לגשת למידע שחסר לך (CFR PART 61 וכד'), זה מצויין. אזרחות אירופאית היא נקודת פתיחה מצויינת - כי מאוד חשוב לחשוב על הרגע שאחרי הרשיונות - מה עושים איתם. במקרה שלך - תוכל להתחיל לעבוד באירופה. בדוק מה זה אומר להמשיך את הרשיונות באירופה עצמה, או מה זה אומר להמשיך בארה"ב ולהסב מארה"ב לאירופה. ממש תשווה מחירים ודרך. אם ארה"ב - עם מסחרי ו-250 שעות לא תוכל לעשות הרבה חוץ מלהדריך. יש מה לעשות, פשוט ממש מעט. אירופה - יש הרבה חברות שמחפשות, אך הרבה מהן דורשות ממך לשלם על הטייפ רייטינג, מחירים אסטרונומיים (בעיניי זאת תרבות ארגונית נוראית). וגם אם לא - יכול להיות שתמצא את עצמך עם כל הרשיונות, ומחפש עבודה במשך זמן רב. למה אני אומר את זה? צפה לזה, שים כסף בצד בשביל זה וכד'. עד שתמצא עבודה, תגיע לראיונות, תשמור כשירות, תעשה סימולטור כדי להתכונן לראיונות עבודה ומיונים... זה לא להגיע לרשיונות וזהו. בארה"ב תוכל לעבוד אבל תצטרך ויזה מתאימה, שרק מקומות רציניים יותר כמו אביאייטור יוכלו לספק לך. יש גם יותר רציניים (ויקרים) מאביאייטור, אבל בתי ספר קטנים כמו בוושינגטון לא יוכלו לספק לך דרך חוקית לעבוד. יש שיציעו לך דרך לא חוקית - אבל מי שיעשה קומבינות על הקרקע, זה מצביע על אופי שלא מתאים לתעופה. זהו, זה מה שיש לי להגיד. מצטרף להמלצה לקבוצה בפייסבוק, יש שם הרבה אנשים שלמדו ועבדו באירופה ויוכלו לכוון אותך.
Or Bahtari פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 כל מילה בסלע כרגיל ... לגבי אירופה שמעתי על 3 אופציות : 1. אקדמיות - FTE JEREZ , OXFORD וכדומה (מאוד יקר). 2. שחקנית עולה בתחום לימודי טיס שמתאפיינת במחירים סבירים (גם במחיה) היא צ'כיה - שווה בדיקה מעמיקה. 3. להמשיך לימודי טיסה לרישיונות אירופאיים בארה"ב (יש אקדמיות שמתמחות בזה שם). משהו שאני תמיד אומר בנושא - במחיר של בין 30,000$ ל-40,000$ ניתן לסגור את הסיפור בבית ספר רגיל בארה"ב במידה ואתה אזרח אך מדהים לראות שבעבור אנשים שאינם אזרחים ונאלצים מפאת מגבלת אישור העבודה ללכת לאקדמיות כגון Aviator,Phoenix ושאר הירקות בפלורידה המחיר ההתחלתי הוא 60,000$ (סוג של מונופול הייתי אומר). ולמרות המחיר המטורף - אתה מקבל ויזה מסוג F1 רק בעבור שנת עבודה אחת, יש כל מיני "שיטות" להאריך את אשרת העבודה שם וזאת באמצעות המשך לימודים אקדמאיים וכדומה שלמעשה משאירים אותך סטודנט . מכיוון שאני באופן אישי לא אוהב מגבלות חונקות כמו אשרת עבודה או חתונות לא חוקיות הייתי בוחר באחת האפשרויות באירופה למעלה. @Etai Charit תיקון מינורי ביותר - למיטב ידיעתי החבר'ה בוושינגטון מעניקים ויזת M1.
Etai Charit פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 2 hours ago, Or Bahtari said: @Etai Charit תיקון מינורי ביותר - למיטב ידיעתי החבר'ה בוושינגטון מעניקים ויזת M1. זה לא תיקון, אני גם שמעתי שהם לאחרונה התחילו להוציא ויזות M1, אבל זה רק לחלק מהקורסים (שמעתי לא מזמן שרק לפרטי, לא וידאתי), ז"א שלקורסים אחרים אתה טכנית שוהה בלתי חוקי כי התכנית שלהם אינה מאושרת לטובת קבלת ויזות לזרים. כן, טכנית אף אחד לא יגרש אותך משם. גם לא כשתסיים עם הרשיונות. אבל אז תצטרך עבודה - ויש הרבה אנשים שעובדים לא חוקי. לא חושב שזאת תרבות טובה. אז עוד קצת לחסוך, להגיע למקום שעושה את הדברים כמו שצריך. ולדעת שההכשרה שלך היתה נטולת קומבינות. זה חשוב. גם בשבילך, גם כדי שלא תצטרך לגמגם אם תישאל על זה בראיון עבודה (כמו שאמרתי, יכול להצביע על אופי של אדם, לפחות בעיניי), והכי חשוב - לרוב לא תופסים אנשים ששוהים באופי בלתי חוקי. נדיר. אבל לא הייתי רוצה להיות האחד למליון הזה - טייס שהרשיונות שלו רלוונטיים לארה"ב, ואין לו יכולת כניסה לארה"ב, ואח"כ ירצה להתקבל לחברת תעופה כלשהי ויצטרך להסביר למה אסור לו להכנס לארה"ב (בכלל). וכבר שמעתי על חניך כזה שתפסו. בקיצור - לא אוהב את תרבות הקומבינה, בלשון המעטה. לא כולם יסכימו איתי, יש כאלה שזה עבד להם יפה והתקדמו יפה. אני חושב שזה לא נכון ואני לא ממליץ. eliran krulfeld, Lior Paz וגם Or Bahtari הגיבו לזה 3
Noy Farhi פורסם אוקטובר 25, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2017 4 hours ago, Or Bahtari said: שבעבור אנשים שאינם אזרחים ונאלצים מפאת מגבלת אישור העבודה ללכת לאקדמיות כגון Aviator,Phoenix ושאר הירקות בפלורידה המחיר ההתחלתי הוא 60,000$ (סוג של מונופול הייתי אומר). אני סיימתי PPL Instrument Single commercial multi add on commercial ב 41 אלף דולר…
dvir shany פורסם אוקטובר 26, 2017 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 26, 2017 חברים קודם כל אני רוצה באמת להודות לכם שפיניתם זמן ונתתם באמת תשובות מפורטות ומושקעות, ממש כיף! מעבר לכך, אני מבין שהרבה מכם ממליצים שמכיוון שאני אזרח אירופאי, לעשות את הדברים באירופה. אירופה יקרה, יקרה מאוד. הבנתי שבהרבה מקומות אתה משלם לעצמך את ההכשרה וכו... הבנתי שבאויאטור יש אפשרות לעשות רשיונות בתקן אירופאי... מה אומרים על זה? בנוסף, אני מעוניין לחזור כמה שיותר מהר ארצה לחברה שלי (מבין שבחרתי בקריירה מלכתחילה בעייתית לזה אבל מה לעשות) האם במידה ולא אמצע עבודה בארץ עם 1500 שעות, אפשר להגיע לאירופה ו למצוא עבודה? אתם צודקים ב100% שהנטייה שלי לארהב בגלל הנוחיות הן מבחינת חברים שיהיו איתי, יש לי חבר שרוצה להצטרף ו אין לו אזרחות אירופאית וגם מבחינת העדפה למקום... תודה רבה לכם על העזרה, באמת מחמם את הלב הרצון לעזור אחד של השני! ואם לא ציינתי משהו קטן: כואב לי הלב אחרי שעשיתי רשיון אמריקאי, ללכת לאירופה ולהתחיל מההתחלה, הרבה כסף כבר נזרק...
Etai Charit פורסם אוקטובר 26, 2017 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2017 א. הכסף לא נזרק. למדת לטוס, זה משהו שאי אפשר לקחת ממך. הבירוקרטיה וההעברה למקומות אחרים יקרה, זה נכון, אבל נסיון זה נסיון, והדרישות לרשיונות בין המדינות דומות. ב. בהחלט אפשר לעשות כמעט הכל בארה"ב, לרבות רשיונות אירופאיים (למיטב ידיעתי היוצא מן הכלל הוא הגדר מכשירים - תצטרך להתאמן קצת ולהבחן על כך באירופה. זה לא סותר את העובדה שתוכל ללמוד ולהתכונן בארה"ב). ג. פשוט שים את האופציות אחת ליד השנייה: ללמוד באירופה (לא בהכרח אוקספורד. אפשר צ'כיה), ארה"ב ועבודה בארה"ב, או ארה"ב ורשיונות אירופאיים. שים את הנתונים אחד מול השני כדי לקחת החלטה מושכלת: כמה כסף, כמה זמן, סבירות העסקה, עלות נוספת להעסקה. ד. חשוב שתלך למקום שיהיה לך כיף בו. אתה בוחר את המקום בו תלמד לטוס, תעבוד ותשהה בשנתיים-שלוש הקרובות, ולאספקט המנטלי והחברתי יש השפעה רבה. במקום שלמדתי לפרטי ולמכשירים הייתי די לבד. כן, התרכזתי בלימודים והכל אחלה, אבל לטווח ארוך יותר של עבודה ושהייה ארוכה, חיי חברה - זה היה יכול להיות אלמנט משמעותי לרעה. עכשיו אני ממש ליד aviator, בFlightSafety, וביחד עם שני בתי הספר יש קהילה ישראלית חזקה וכיפית עם הרבה אנשים איתי. אישתי איתי כאן והאלמנט החברתי חשוב מאוד. ה. בסוף, מספרים עוזרים לקבל החלטה אבל לא מחליטים בשבילך. לך על מה שנראה לך נכון. גם אם זה קצת יותר יקר, אם יש לך את הכסף (כולל ספיירים), ואתה מרגיש עם זה טוב, לך על זה. אין פה אלמנט של "ושלא תהנה חס וחלילה".
dvir shany פורסם אוקטובר 27, 2017 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 27, 2017 On 26/10/2017 at 3:07 PM, Etai Charit said: א. הכסף לא נזרק. למדת לטוס, זה משהו שאי אפשר לקחת ממך. הבירוקרטיה וההעברה למקומות אחרים יקרה, זה נכון, אבל נסיון זה נסיון, והדרישות לרשיונות בין המדינות דומות. ב. בהחלט אפשר לעשות כמעט הכל בארה"ב, לרבות רשיונות אירופאיים (למיטב ידיעתי היוצא מן הכלל הוא הגדר מכשירים - תצטרך להתאמן קצת ולהבחן על כך באירופה. זה לא סותר את העובדה שתוכל ללמוד ולהתכונן בארה"ב). ג. פשוט שים את האופציות אחת ליד השנייה: ללמוד באירופה (לא בהכרח אוקספורד. אפשר צ'כיה), ארה"ב ועבודה בארה"ב, או ארה"ב ורשיונות אירופאיים. שים את הנתונים אחד מול השני כדי לקחת החלטה מושכלת: כמה כסף, כמה זמן, סבירות העסקה, עלות נוספת להעסקה. ד. חשוב שתלך למקום שיהיה לך כיף בו. אתה בוחר את המקום בו תלמד לטוס, תעבוד ותשהה בשנתיים-שלוש הקרובות, ולאספקט המנטלי והחברתי יש השפעה רבה. במקום שלמדתי לפרטי ולמכשירים הייתי די לבד. כן, התרכזתי בלימודים והכל אחלה, אבל לטווח ארוך יותר של עבודה ושהייה ארוכה, חיי חברה - זה היה יכול להיות אלמנט משמעותי לרעה. עכשיו אני ממש ליד aviator, בFlightSafety, וביחד עם שני בתי הספר יש קהילה ישראלית חזקה וכיפית עם הרבה אנשים איתי. אישתי איתי כאן והאלמנט החברתי חשוב מאוד. ה. בסוף, מספרים עוזרים לקבל החלטה אבל לא מחליטים בשבילך. לך על מה שנראה לך נכון. גם אם זה קצת יותר יקר, אם יש לך את הכסף (כולל ספיירים), ואתה מרגיש עם זה טוב, לך על זה. אין פה אלמנט של "ושלא תהנה חס וחלילה". איתי, תודה לך על הזמן והכתיבה! מאוד מתחבר למה שרשמת, הרי בסופו של דבר אנחנו עושים ומוציאם את כל הכסף כדי שנוכל להינות ולהגשים חלום. מאוד חשוב לי החברה והדרך של התהליך. תודה רבה על האינפורמציה ואם אפשר לשאול, בן כמה אתה?