Haim Shukrun פורסם אפריל 13, 2019 דיווח פורסם אפריל 13, 2019 שלום במסגרת סדרת הטיסות שלי בין יעדים שונים בעולם, המראתי מ Lhasa - טיבט - יציאה DM 01D כבר בשלב התנעת המנועים נראה שהביצועים שלהם שלא כרגיל - כנראה עקב גובה שדה התעופה, מצורף תרשים השדה, שמתי לב מאוחר יותר שגם המסלול עצמו בשיפוע (מודגש בצהוב בתרשים) המראתי ממסלול 09L בכיוון המורד, בקושי רב הגעתי ל V1 לקראת סוף המסלול ובשנייה האחרונה ממש rotate ונכנסתי במכשול שהיה בקצה המסלול. הבנתי שיש לא מעט שיחות לגבי שדות תעופה כאלו, האם ה FMC מתחשב בכך ? או שיש פרקטיקות נוספות שיש לנקוט בהן כדי לעבור בשלום את ההמראה ? , מה היה לעשות עם העובדה שהשדה בשיפוע ? תודה חי.
Haim Shukrun פורסם אפריל 13, 2019 מחבר דיווח פורסם אפריל 13, 2019 המטוס 737-800 PMDG כפי הנראה יש גם Issue בנוגע לדלק וצריכתו - לראשונה בנסיון לעבור נתיב שאני עושה מרחק דומה בכל שבוע, נגמר הדלק לקראת תחילת ה STAR
Elad Zeierman פורסם אפריל 13, 2019 דיווח פורסם אפריל 13, 2019 1 hour ago, Haim Shukrun said: המטוס 737-800 PMDG כפי הנראה יש גם Issue בנוגע לדלק וצריכתו - לראשונה בנסיון לעבור נתיב שאני עושה מרחק דומה בכל שבוע, נגמר הדלק לקראת תחילת ה STAR לא אמור להיות קשר בין גובה השדה לזה שאתה נשאר בלי דלק בסטאר זה תכנון לקוי באשר לעניין ההמראה משדה בגובה 11 אלף רגל . תפתח FCOM VOL.1 עמוד 53 מגבלת גובה שדה להמראה במטוסי ב- 738 עומד על 8400 רגל, יש אפשרות להמראה משדה עד גובה 12 אלף רגל באם נמצאת במטוס מערכת להמראה מגובה גבוה, אין לי מושג מה זאת המערכת ואם יש אפשרת לסמלץ אותה ב PMDG להערכתי בגבהים כאלה תצטרך מסלול ארוך בהרבה מ - 4 ק"מ עבור המטוס הזה
Joel Strikovsky פורסם אפריל 26, 2019 דיווח פורסם אפריל 26, 2019 ב Paro גם אני צריך הפעלת מנועים ל 100% עם Flaps 15 על מנת להמריא. שם זה רק 7500 רגל , אבל זה מורגש... קל וחומר ב 11,000 רגל
Etai Charit פורסם אפריל 28, 2019 דיווח פורסם אפריל 28, 2019 סליחה על האיחור בתגובה, היי חיים, כיף לשמוע ממך! מציאת ביצועי המראה הוא נושא שאפשר לעשות באופן ידני. זה לוקח קצת זמן אבל שווה לעשות את זה כמה פעמים כדי להבין איזה משתנים לוקחים תפקיד באיזו צורה. פתח FCOM, תגיע לPERFORMANCE TABLES ותתחיל לעבוד עם הנתונים מהטיסה הבאה שלך. אם אחד הפרמטרים (למשל, גובה לחץ בשדה) חורגים מהטבלה - המטוס כנראה לא מאושר לעבוד בשדה הזה (מעבר למגבלות התפעול שעומדות בפני עצמן). יכול להיות נחמד לנסות להבין את המגמה ולהסיק מה יהיו הביצועים. בפועל, ביום יום, עובדים עם תוכנות כדי לחשב את הביצועים באופן שמתחשב בכל הדברים. ה-FMC נותן הצעת מהירויות בהתחשב במעט מאוד פרמטרים (למשל משקל) אבל לא כולל בתוכו חישובים מורכבים יותר כמו Balanced Field למשל (שמכיל בתוכו מקרים ותגובות שקשורים באבדן מנוע, למשל). חלק מהפרמטרים שנלקחים בחשבון, למשל, הם דברים ששייכים לטכניקות להמראה קצרה, בלי דיחוס מהמנועים, המראה מעמידה וכד'. בקיצור - נושא רחב ומעניין, ואין מקור טוב יותר ללמוד עליו מאשר ה-FCOM, לרבות ניסוי, טעיה ותהייה סביב חישוב ביצועי המראה לבד. אם תגיע לשאלה קצת יותר ממוקדת, אשמח להשתתף בדיון. שים לב שבטבלאות האלה מתחילים ממרחב המסלול הזמין - התוצאה היא מגבלת משקל המטוס להמראה שעדיין תאפשר עמידה במגבלות חוקיות (ופרקטיות). למעשה הפוך ממה שקורה במטוסים קלים...