עבור לתוכן
Haim Shukrun

התנסות בטיסה אמיתית

Recommended Posts

פורסם

שלום חברים

מאוד מסקרן אותי הפער בין טיסה במציאות לבין כל הנסיון שצברנו בהטסת מטוסים מסוגים שונים ובהתנהלות במרחב האוירי.

לצורך זה שקלתי לקחת סוג של טיסת היכרות על ססנה 172 ב Skytrip או אולי חברה אחרת,  אולי משם לשקול יציאה לרשיון טיס זאת לא פעם ראשונה שאני עושה טיסה כזו אבל זו פעם ראשונה אחרי כל ההתנסות שלי כטייס וירטואלי.

מה אנחנו יודעים על הפער הזה ? כל כך הרבה שעות שמנו ברשת ועל להיות טייס וירטואלי, יכול להיות שהולכים להיות מופתעים באוויר עם כל הרעידות והרעש ולהיכנס לסוג של blackout  או שמיד מרגישים בבית ?

כמו כן - האם יש לחטיבה סוג של קשרים שיוכלו לאפשר לנו להגיע לסביבות אמיתיות של טיסה - למשל אישור כניסה לתא הטייס באל על או משהו כזה ? אולי ביום מאורגן כלשהו תוך הסדר עם אל על ?  אני מניח שהתקנות מחמירות מאוד ובכל זאת ? 

חי.

פורסם
12 hours ago, Haim Shukrun said:

שלום חברים

מאוד מסקרן אותי הפער בין טיסה במציאות לבין כל הנסיון שצברנו בהטסת מטוסים מסוגים שונים ובהתנהלות במרחב האוירי.

לצורך זה שקלתי לקחת סוג של טיסת היכרות על ססנה 172 ב Skytrip או אולי חברה אחרת,  אולי משם לשקול יציאה לרשיון טיס זאת לא פעם ראשונה שאני עושה טיסה כזו אבל זו פעם ראשונה אחרי כל ההתנסות שלי כטייס וירטואלי.

מה אנחנו יודעים על הפער הזה ? כל כך הרבה שעות שמנו ברשת ועל להיות טייס וירטואלי, יכול להיות שהולכים להיות מופתעים באוויר עם כל הרעידות והרעש ולהיכנס לסוג של blackout  או שמיד מרגישים בבית ?

כמו כן - האם יש לחטיבה סוג של קשרים שיוכלו לאפשר לנו להגיע לסביבות אמיתיות של טיסה - למשל אישור כניסה לתא הטייס באל על או משהו כזה ? אולי ביום מאורגן כלשהו תוך הסדר עם אל על ?  אני מניח שהתקנות מחמירות מאוד ובכל זאת ? 

חי.

היי חיים,

אני הייתי סימר לפני שנהייתי טייס במציאות, ויצא לי להכיר ולטוס עם טייסים בלי נסיון סימולטור לעומת הרבה עם נסיון סימולטור.

כל מי שמתחיל לטוס במציאות מקבל איזשהו הלם מכמות הדברים שקורית במקביל: גם לשלוט בכל המימדים של המטוס, לנהל את הטיסה פרוצדורלית, התמצאות במרחב וניווט, דיבור בקשר, תנועה שמסביב, תמונה אווירית ומודעות מצבית, לנסות להצליח בתרגיל שכרגע מנסים לתרגל... המון קורה במקביל.

ככל שהמוח מורגל יותר ברמה טובה יותר לאחוז גדול יותר מהדברים שציינתי - יותר קל לבנות תמונה מדוייקת של מה שקורה מסביב, להכיל את כל מה שנעשה ואפשר להתקדם מהר ובצורה איכותית יותר. 

סימרים שכמונו מורגלים בדברים יחסית מורכבים כמו פרוצדורות, תמונת המרחב האווירי, דיבור בקשר, ניתוח כמות גדולה של מידע בו-זמנית והכוונת הניתוח הזה ללקיחת החלטות בכיוון הנכון. גם צברנו סוג של נסיון, לא כולו נכון, אבל לגמרי נסיון באיך המטוס יגיב בסיטואציות שונות. אפילו דברים שנשמעים לנו פשוטים - כמו להסתכל על המכשירים במבט חטוף, להסתכל על משהו אחר, ובינתיים המוח כבר מעבד את מה שהוא ראה ויודע לנתח את מה שהמכשירים מראים - לנו זה נראה פשוט, בעוד חניכים ללא נסיון סימולציה - כל התהליך הזה לוקח להם שניות יקרות בזמן הטיסה, ולנו זה יותר אינטואיטיבי.

מעבר לכך, סימרים סה"כ מכירים את עולם התעופה ולכן, כשנתקלים בבעיה שלא יודעים את פתרונה, יודעים ברמה טובה יותר מחניך בלי ידע איך לחפש ולמצוא את המידע הדרוש ואיך לתייג בראש את הבעיה שהם רואים לנושאי הלימוד ועל כן באיזה פרק ימצאו את התשובה שהם מחפשים. במיוחד בטיסת מכשירים.

אני כחניך, כשנתקלתי בדברים שהחומר הכתוב הקיים לא הצליח להסביר לי, או שקראתי ולא עד הסוף הבנתי את מה אני קורא, מצאתי לפעמים הסברים פשוטים ברשת שבמקור נועדו לטייסי סימולטורים ולכן פושטו למונחים שגרמו לי להבין, ואז חזרתי לחומר הכתוב הרשמי, קראתי אותו שוב ואז הבנתי. מי שמעורב בקהילת הסימולטורים יש לו גישה למגוון רחב יותר של כלים ללמוד ולהתפתח ואינו מוגבל רק לחומר שנחשף אליו בבית הספר לטיסה.

מאידך ראיתי גם חסרונות:

1. חניך שלמד איך טסים מכשירים לפני שלמד איך טסים (תמרונים בסיסיים ושליטה במטוס בתנאי ראייה אופטימליים), והיה מנסה לבצע הכל בהתבסס על המכשירים.

2. חניך שמערבב בין דברים שלמד פעם בסימולטור מהאינטרנט לבין דברים קונקרטיים שעליו ללמוד כאן ועכשיו מהמקורות הנכונים. קשה לעקור ידע שגוי אם הוא כבר התבסס. 

3. חניך שרגיל לאוטומציה ולמכשירים מתקדמים טכנולוגית שנותנים לו על מגש של כסף את כל הנתונים, ותמיד קיבל את הנתונים האלה כמו שהם, אבל לא יודע איך לעבד את הנתונים האלה בעצמו או לא יודע לחלץ אותם ממכשירים פשוטים שיש במטוס ולעשות את הקורלציה בין מה שלמד לבין מה שקורה במציאות.

 

בקיצור, יש ויש. 

הרבה הצלחה, אבל בעיקר בעיקר תהנה!

פורסם

בהמשך למה שאיתי כתב, הדבר הקונקרטי ביותר ששמתי לב אליו בשיעורי הטיסה (בעיקר בתחילת הדרך) זה המעבר מטיסת מכשירים שהורגלתי בסימולטור לטיסת ראייה. לקח לי כמה שעות טיסה טובות להוציא את הראש מהקוקפיט ולהסתכל החוצה.

דבר נוסף חשוב לא פחות זה נחיתות ברוח צד. הסימולטור (P3D) לא מדמה נכון את השפעת הרוח בנחיתות ברוח צד. במציאות זה הרבה יותר דינמי וההשפעה האווירודינמית פשוט מרגישה אחרת. לא משנה כמה פעמים התאמנתי על זה בסימולטור, זה לא אימן אותי לעולם האמיתי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...