Gal Cohen פורסם אוגוסט 3, 2020 דיווח פורסם אוגוסט 3, 2020 https://www.x-plane.com/2020/07/new-xavion-weather-maps/ בנוסף x-plane 12 סוג של הוכרז היום בפוש דרך מיילים על ידי אוסטין מיירס, כאשר מדובר שם על מנוע מז"א חדש מבוסס הדאטא של xavion שמכסה את כל העולם ומוכנה כבר במטריצת 3d לרינדור, המטרה היא לאפשר לסימולטור מנוע מזג אוויר המאפשר דינמיות וניהול סיכונים במהלך הטיסה, לסימולטור החדש יהיה מנוע רינדור חדש למזג האוויר מבוסס הדאטא הנ"ל. הוא גם הכריז על עוד דברים בדרך אגב ששאר הצוות בLR עובד עליו, אבל הפוקוס היה בעיקר על האינטגרציה של הדאטא בxavion לסימולטור.
Gal Cohen פורסם אוגוסט 3, 2020 מחבר דיווח פורסם אוגוסט 3, 2020 למתעניינים Austin's Update: The Future Of X-Plane Real-Weather, Hidden in Plain Sight. " While the rest of the team is working on Vulkan, MMO, new scenery and fresh aircraft, and I’ve just wrapped up some new flight model improvements to be shown when the time is right, I'm neck-deep in Xavion, getting it perfected for use in an eVTOL I'm helping with at Beta. (www.Beta.team). Our craft is the largest eVTOL ever to fly (by a wide margin) and I’m privileged to design the next-gen avionics concept that will be used on an iPad in this craft, and may someday be installed as the primary avionics. Of critical importance is delivering accurate WEATHER to the pilot in flight, and to that end I'm building a weather download, acquisition, gridding and display system in Xavion that is turning out to be second to none: The weather is not just DOWNLOADED for a MAP, but is instead loaded into a global, three-dimensional matrix of real weather to be ready for next-gen weather rendering and help with risk-assessment during flight. And now here is where it gets interesting: With this global, current, 3-D weather matrix, we are now primed with the ultimate real-weather system for the next generation of X-Plane. Clearly, this system will be dropped into X-Plane, forming the foundation of our next generation of real-weather simulation. You’ll have to wait a bit for the next generation of X-Plane, but you can start previewing this weather system in Xavion with USA weather in version 2.61 right now, and with full GLOBAL weather in version 2.62 later this week. Find it on the App Store here."
Gal Cohen פורסם אוקטובר 14, 2020 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 14, 2020 https://feedback.x-plane.com/ לפי מה שמסומן כמתוכנן נראה שלא יהיה איזה שת"פ עם גוגל לעשות את מה שמייקרוסופט עשו (לא שזה אי פעם היה ריאלי) הם בכיוון של procedural terrain ואני ממש בעד, נראה טוב יותר לדעתי במיוחד בטיסות לגובה נמוך. אותי מעניין מי אלה המזרח אירופאים שעובדים להם על הטקסטורות והאוטוגן הבאים, יש שם את מאגר הartists כנראה הכי איכותי בעולם.
Oran Tamir פורסם אוקטובר 14, 2020 דיווח פורסם אוקטובר 14, 2020 לדעתי אם הם לא יוציאו משהו שמתשווה למה שמיקרוסופט עשו ב FS2020 הם לא יצליחו להתחרות בהם. נכון, אמנם ה xplane 11 כרגע יותר מציאותי מבחינת פיסיקה ויש יותר תוספים, אבל אני מאמין שעד שיצא ה XP12, הסימולטור של מיקרופוסט כבר יסגור את הפער ומניח שקהילת הטייסים והמפתחים שלו תגדל.
Gal Cohen פורסם אוקטובר 14, 2020 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 14, 2020 לפני 1 שעה Oran Tamir כתב: לדעתי אם הם לא יוציאו משהו שמתשווה למה שמיקרוסופט עשו ב FS2020 הם לא יצליחו להתחרות בהם. נכון, אמנם ה xplane 11 כרגע יותר מציאותי מבחינת פיסיקה ויש יותר תוספים, אבל אני מאמין שעד שיצא ה XP12, הסימולטור של מיקרופוסט כבר יסגור את הפער ומניח שקהילת הטייסים והמפתחים שלו תגדל. להתחרות מאיזה בחינה? כשמדובר על הlightning, העננים המים והצמחייה בmsfs אלו סטנדרטים בשוק הגיימינג והם יהיו חייבים להשלים פערים הטכנולוגיה זמינה ויש חומרה מספיק טובה להעלות את הרמה, בנוסף לx-plane קיימת אופציה לאמץ טכנולוגיות מודרניות ממה שקיים ב msfs עכשיו נותר לראות מה הם יעשו עם זה. האמת שזו סיטואציה מוזרה עבור שני הצדדים שצריכים בדיוק את מה שיש כבר לצד השני, האחד שדרוג גראפי השני קודם כל לשפר ביצועים ולהשלים את ה sdk על מנת לצבור תוספים מקצועיים יותר. את הפיזיקה בmsfs אני לא יכול לשפוט כרגע כי מיקרו תקיעות לא עושות עם מודל הטיסה חסד, x-plane תחת וולקן הדבר הכי יציב שקיים היום מבחינת ביצועים וזו רק ההתחלה, זה פער די חשוב שעל msfs לסגור לדעתי. בנוגע לסינרי, נראה שהם לוקחים גישה שונה ממייקרוסופט. ניתן לבדוק על procedural ground textures, סביר להניח שזה יגיע עם יכולת לשלב שאדרים על טקסטורה (בשביל שינויי עונות לדשא וצמחייה למשל). הדאטא זמין והסיסטם הנ"ל מעולה השאלה מי הם המעצבים החדשים שיש להם בצוות ומה הם שווים, כל מה שידוע עליהם זה שהם "מזרח אירופאיים" והם עובדים כבר תקופה ארוכה על כל נושא טקסטורות הקרקע והאוטוגן למה שהם מכנים "הדור הבא של הסינרי".
Gal Cohen פורסם אוקטובר 15, 2020 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 15, 2020 לפני 12 שעות noam bar כתב: לפי מה שקראתי, בX Plane 12 הFPS הולך להשתפר משמעותית בנסוף עם מנוע הוולקן. כנ"ל לטקסוטורת מים וכדומה.. מקווה שכל המטוסים הקיימים יעבדו לX plane 12 וגם לסינרים. 11.50 כבר בוולקן, השלב הבא לפי מה שהם אמרו זה לבנות מחדש את כל ה rendering pipeline או במילים אחרות את כל הגרפיקה ואת הסינרי שהם מרנדרים, תחת וולקן הכל בטוח ופתוח לשימוש בריבוי ליבות, מאמין שהם יכוונו לביצועים שהם לכל הפחות יהיו שווים לגרסה האחרונה של v11, כנראה 11.51 שאמור לצאת ממש בקרוב אני מניח. (עדכון קטן של תיקוני באגים שלא הספיקו בבטא של 11.50) הביצועים כרגע מספיק טובים לתמיכה בVR, אבל חשוב לציין שניהול זכרון וריבוי ליבות זה לא תהליך של פעם אחת אלא משהו שתמיד אפשר לשפר, לפי הדף הנ"ל נכתב שם ש "וולקן זה רק הצעד הראשון".
Gal Cohen פורסם נובמבר 13, 2020 מחבר דיווח פורסם נובמבר 13, 2020 סוף סוף חדשות https://developer.x-plane.com/2020/11/stuff-we-are-working-on/ גם בתגובות יהיו דברים מעניינים לקרוא. הבלוג עצמו על פניו לא מחדש הרבה כי לפי הפידבאק שהם פתחו אפשר לראות על איזה פ'יצ'רים הם עובדים. אבל הדיבור על gpu culling ו compute מראה שהם רוצים את הפיצ'רים תחת שיטות מודרניות; compute שאדרים זה תוספת משמעותית כי אפשר לכתוב שאדר להכל: צמחייה ועשבים, עונות כך שהם גם ישנו צבע, אפשר גם לשפר את המים ושאדר קרח כך שבחורף האגמים יקפאו, הרבה מאוד אפשרי. בנוסף החדשות על ריבוי ליבות לזוויות מבט שונות משמעותיות, אלו הכי אינטנסיביים על המעבד (צללים, השתקפויות וכדומה). זה עוד יותר מדגיש את החשיבות במעבר לוולקן. צוואר בקבוק במעבד יהיה נחלת העבר כל עוד יש ל 4+ ליבות (והיום החדשים עם 8+ ולא לשכוח multi threading). זה שדרוג לביצועים לא פחות מוולקן וכבר לא צריך להתבייש לומר שהעתיד הוא 60fps נעול לעומת ה30 אליו רובנו שואפים עכשיו מחוסר ברירה.