עבור לתוכן
OmRI

ההתנגשות בין זוג מטוסי 747 המזוויעה שהתרחשה בשנת 1977

Recommended Posts

פורסם

חבר'ה היום בבוקר ראיתי תוכנית על התנגשויות בין מטוסי נוסעים ההתנגשות שהייתה כיום הכי חזקה הייתה בטנריף בוא אני יספר לכם תסיפור מהתחלה..........:

מטוס 747 יוצא מאמסטרדם לטנריף כאשר הראות שמה לא טובה כלל.......מטוס מפאן אם שנחת שעה אחריו גם כן התקשה לנחות אבל הצליח כמו ה747 של KLM.

אחרי יום וחצי בהם המטוסים היו צריכים להמריא נאמר בקשר שמטוס 747 KLM על מסלול ההמראה........!

מטוס ה747 של PAN-M לא שמע את זה כנראה וגם הוא זינק למסלול ההמראה כאשר קיבל אישור מלא להמריא...(הראות הייתה גרועה ומגדל הפיקוח כנראה לא עשה את עבודתו כמו שצריך.

שני המטוסים החלו להריץ מנועים כאשר הם באים אחד מול השני ולא ראו כלום שום מטוס אחר על מסלול ההמראה מרוב שהראות הייתה גרועה......

שכחתי איך קוראים למצב שבו הם כבר מרימים תגלגלים היום אמרו לזה שם שככה באמת קוראים למצב הזה בתהליך ההמראה...שניהם הרימו תגלגל הקדמי כבר והמשיכו ככה עד להתנתקות מוחלטת מהקרקע ופתאום טייס PAN-M רואה 747(זה ה747 של KLM)מגיע לפניו שניהם ניסו למשוך אחד מעל השני והתנגשו כאשר הגלגלים האחוריים שלהם עדיין על הקרקע כתוצאה מזה כל צוות המטוס KLM נספה ובמטוס PAN-M ניצלו כ70 איש.

הסיפור מפחיד כי מספר ההרוגים היה 583 איש....!

בכל זאת זה היה שלב שבו הם כבר לא יכלו לעצור ולתקן טעות ואז התנגשו כאילו ה747 שממול הKLM הגיע לו משום מקום.

מי שנמצא אשם בסיפור האמיתי הזה היה גם מגדל הפיקוח וגם טייסי PAN-M ששילמו על זה בחייהם על אי ציות להוראות מגדל פיקוח כי הם הסיעו ללא אישור מגדל פיקוח משום ואז כבר ניתן להם איכשהו אישור המראה....

ההתנגשות המפחידה הזאתי התרחשה בשנת 1977 בשדה שלא יכול להכיל הרבה מטוסי נוסעים בו כי הוא לא מסוגל להתמודד עם כמות גדולה כזאתי.

השדה הוא בטנריף והוא שוכן למרגלות הר געש פעיל בטנריף....אגב למטוסים נודע שהמסלול טיסה שלהם משתנה עקב היעדים שלהם ששדות התעופה שמה נסגרו עקב המזג האוויר החמור אז הפנו אותם לטנריף שגם כן כבר עמד להיסגר וראו שאין שיפור במצב אבל שדות התעופה בספרד נפתו שוב אחרי חצי יום מסיבה מסויימת שחשבו שיוכלו להתמודד עם המצב הקשה של מזג האוויר והחליטו לקבל את הזוג מטוסי 747 של KLM ו PAN-M וזה מה שקרה חבל מאוד ושלא יקרו מקרים כאלו שנית....הייתי רוצה לדעת מה אתם חושבים על כל המקרה האמיתי הזה ומה אפשר להפיק מטעויות אלו.....

בכללי אני לא יודע אם זה מהתאונה הזאתי התמונה אבל בכל זאת ה747 של PAN-M נראה משהו כזה ולעומת זאת מה747 של KLM כלום לא נשאר:

wreckage1.jpg

פורסם

אחחח זה כואב..

מצד כזה אין מה לעשות, מפחיד לראות 747 מתקדם אליך במהירות מופרזת, הם ראו את המוות שלהם מתקרב ובא.

מסקנה אחת יחידה!! אין לעשות מה שרוצים בשדה התעופה! צריך להישמע לדברי הפיקוח בלבד!! ואין לעשות דברים על דעת עצמך!

פורסם

ועוד מסקנה: אם לא בטוחים ששומעים טוב אז לבקש את ההוראה שוב פעם, ותמיד לתת רידבק ולחכות שנייה שתיים מאישורו של הפקח, כי הוא יתקן אותך אם היית לך טעות! :!:

פורסם

מעניין מאוד, תודה עומרי !

ברשותך אוסיף עוד שתי תמונות מאותו אירוע מזעזע.

שני המטוסים אחד בשני, עולים באש:

1.jpg

747-200 של PH-BUF, KLM לאחר כיבוי השריפה:

3.jpg

עריכה: לפי הגרסה שאני קראתי ה-KLM הוא זה שקפץ למסלול ואז הטייס של PAN-M ראה אורות נחיתה מולו, צעק, ואז קרה מה שקרה ....

פורסם

תודה על התמונות הנוספות שראיתי את זה בטלוויזיה זה היה מזוויע בהחלט אבל דברים קורים צריך להתמודד עם זה ולהפיק לקחים מזה........אגב בשידור היום שמה נאמר שמי שביצע את הטעות היה מטוס הPAN-M וגם זה לא חייב להיות נכון כי פקח הטיסה שעדיין חי אומר שכל מטוסי השדה לא נשמעו בבירור ויותר פעלו חופשי ובאופן עצמאי בשדה תוך כדי תיאום בין המטוסים עצמם הבעייה שKLM לא יצר קשר עם אף אחד יכול להיות אמרו שהייתה לו בעיית קשר ולכן קרתה הטעות אבל אומרים שמטוס PAN-M שהסיע באופן עצמאי למסלול ההמראה ללא שום אישור ללא כלום זה חמור מאוד וזה התוצאה לפנינו.......בכל זאת שמח שחלק מכם ראו עניין בזה כי אותי זה מאוד עניין והלוואי והיו עוד מסקנות בנוגע למי האשם במדוייק עדיין חוקרים תמקרה הזה והוא נרשם כשיא המזוויע ביותר מכל ההתנגשויות על הקרקע/האוויר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...