עבור לתוכן
Oren Geva

נהלי טיסות מסוקים

Recommended Posts

פורסם

האם יש כללים מיוחדים לטיסות מסוקים בישראל? מעבר לנתיבי כניסה ויציאה והנתיבים לאסדות?

האם מסוקים טסים cvfrכרגיל, בגבהים הרגילים וכו׳? נאמר בטיסת מסוק מהרצליה לחיפה?

פורסם
1 hour ago, Oren Geva said:

האם יש כללים מיוחדים לטיסות מסוקים בישראל? מעבר לנתיבי כניסה ויציאה והנתיבים לאסדות?

האם מסוקים טסים cvfrכרגיל, בגבהים הרגילים וכו׳? נאמר בטיסת מסוק מהרצליה לחיפה?

יש בפמ"ת תרשים של נתיבי הטיסה לאסדות, אני חושב שזה נמצא בדפיות של חיפה

פורסם

כן, אני מכיר את זה.

מעבר לזה? אם אני רוצה לטוס מהרצליה לחיפה או ראש פינה? פשוט כטר״מ רגיל, אותם גבהים?

כולל אותן כניסות לשדות, הקפה וכו׳? 

למשל בראש פינה יש נתיבה כניסה למסוקים וכטר״מ - הם לא קיימים בכל השדות/מנחתים.
אבל איך מגיעים לנקודות האלה? לא כולן מחוברות לנתיבי כטר״מ.

 

פורסם

אהלן אורן, 

למסוקים יש תשתית משלהם, החל מנקודות הדיווח ועד לגבהים השונים בנקודות אלה. 
דומה לתשתית ה CVFR עם קצת שוני. תשתית שיש לומר שילוב המסוקים ביחד עם תנועות האז"מ. 
ניתן לראות את מפת נתיבי המסוקים תחת פמ"ת- פרסום מידע תעופתי נוסף- מפות המסוקים של חיל האוויר. 
ההצטרפות לנחיתה וההמראה מכל שדה היא שונה ולכן יש לקרוא במפורש מה ניתן לבצע ומה לא בדפי המלל של כל שדה. 

נלך על מסוק אזרחי שממריא מהרצליה לחיפה, יש כמה דרכים לעזוב, נשתמש בדוגמא הבאה. המסוק יעזוב לנקודה שקוראים לה "שיקי" ומשם ימשיך ל"בצרה" או ישירות ל"בועת השרון דרום", הגובה  המותר בבועה הוא מירבי 700 מעפ"י (מעל פני הים). 
קצת על הבועה, תעשה מה שאתה רוצה מתחת לגובה (מתחת ל700 מעפ"י) הזה תוך ערנות לתנועה הקיימת בבועה כמו: אז"מים, מסוקים אחרים, מצנחים ממונעים וכלי טייס חקלאיים. 
חשוב להדגיש הבועה זה איזור לא מבוקר, מעין UNICOM שלנו, יש תדר בועה, ללא בקר. 
בכללי, יש עוד בועות בארץ, וכל בועה המגבלה האיניבידואלית שלה, העיקרון זהה. 

משם יצאנו מהבועה, המשכנו על פי הנתיב לכיוון בת גלים, הגענו לבת גלים, יש כמה דרכים להצטרף לנחיתה, נגיד קיבלנו הוראה להמשיך '500 נמל הקישון, מסלול 34 בשימוש והלחץ בהתאם. אתה יודע שהחנייה שלך היא ב G, אתה תנחת על מסלול 34 במקביל לחניה ומשם בריחוף תמשיך לחניה ב G. בזה נגמר הסיפור. 

אם יש שאלות, אולי פספסתי משהו, במידה ויש למישהו משהו להוסיף, יותר מאשמח. 
 

פורסם

היי @Daniel Hohashvili,

בהמשך לזאת - ולטיסה שעשיתי איתך ביום שישי בצהריים - אני לא כ"כ מבין את משמעות "במקביל לחניה".

האם אני נוחת על מסלול 34 - כלומר מנמיך / nrj; מעל תואי המסלול עד לנקודה שבה אפשר לפנות לחניה כפי שציירתי באדום?

מה לגבי הקפה? הרי נקודת נמל הקישון נמצאת בסמול וקצת מערבית למסלול. אז ממשיכים דרומה ממערב למסלול על מנת להצטרך אליו לפיינל?

או שפשוט טסים במקביל למסלול ממערב לו עד לנקודה ממנה חותכים לחניה? כמו שציירתי בכחול? נראה שבמקרה הזה עוברים מעל הכביש בגובה נמוך מאוד.

 

ha.png

פורסם

אוסיף גם ואומר, יש 4 או"קים שמתאימים למסוקים שנותנים עדיפות

חץ כחול - משטרה

חץ כתום - כיבוי אש

חץ אדום/אמבולנס - חילוץ רפואי 

חץ חשמל - הזנקה לאיתור

ולגבי השאלה שלך, (מדפי מלל חיפה)image.png

פורסם
לפני 1 דקה Yuval Gazit כתב:

אוסיף גם ואומר, יש 4 או"קים שמתאימים למסוקים שנותנים עדיפות

חץ כחול - משטרה

חץ כתום - כיבוי אש

חץ אדום/אמבולנס - חילוץ רפואי 

חץ חשמל - הזנקה לאיתור

ולגבי השאלה שלך, (מדפי מלל חיפה)image.png

הבנתי. אז תכלס אנחנו מדברים על הקו האדום, רק שאפשר להגיע בזוית תלולה לנקודה המקבילה לחניה ומשם לרחף לחניה.

פורסם
לפני כעת Oren Geva כתב:

הבנתי. אז תכלס אנחנו מדברים על הקו האדום, רק שאפשר להגיע בזוית תלולה לנקודה המקבילה לחניה ומשם לרחף לחניה.

בדיוק, בתכלס בשטח לפעמים הפקח יעשה טריקים כי זה השטח שלו אבל ברגיל זה יהיה דומה לאדום.

פורסם

או יותר סביר שזה יהיה מהכיוון של 16, אני מניח שלזה דניאל התכוון באותו יום שישי.
עכשיו נשאר רק ללמוד להוריד את המסוק איפה שאני רוצה ולא איפה שיוצא...

 

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...