עבור לתוכן
Ariel

פתאום הבנתי...

Recommended Posts

פורסם

כידוע לכם טסתי ב 23 בחודש לאירופה, מה כל כך מיוחד בזה שאני טורח לכתוב את זה ?

אני טס בשנה בערך מאה אלף מייל במסגרת עבודתי, אבל מאז חופשת הקייץ לא טסתי

עדיין וניצלתי את הקייץ ללמידת נוהלי טיסה ברשת ותירגול אובססיבי...

אחרי חודשים שחרשתי את הרשת, התאמנתי ביציאות וכניסות, נתיבים וכל הקשור

בתעופה אזרחית - שמתי פעמי אל טרמינל 3 (חבל שבכלל בנו אותו) המייגע וטסתי

על אמת לחו"ל.

פתאום כל הטיסה הייתה חלק מהליך שמוכר לי, ההסעה, הTAXIWAY, המסלולים

והכי כיף היה לדעת לזהות DEENA1E ולנחש גובה 3000 ולראות את האימות על מסכי

מחשב הטיסה שמוצג לנוסעים, לאחר מכן נסיקה בטיבי ועלייה על נתיבי טיסה שביצעתי

בעצמי לגרמניה.

תמיד לאחר ההמראה הגיעה שלב הכרית ולישון, אבל בטיסה האחרונה פשוט ידעתי

פחות או יותר מה הולך בקוקפיט ובאיזה תדירות - לפי הנסיון שלי בסימולטור.

לפני 2001 יצא לי להכנס לקוקפיט של לופטהנזה לשעה האחרונה של הטיסה עד לנחיתה עצמה

(אז עוד היה אפשר לפני הפיגועים בארה"ב) ולא הבנתי מה הטייסים מקשקשים ברדיו כל הזמן

ולמה זה בתדירות כזו, לוח השעונים עשה לי סחרחורת ולמה הכל צריך להיות כל כך מסובך ?

היום גם בזכות PMDG אני מבין הרבה יותר מה קורה בקוקפיט ואיך בעצם תפעול מטוס יכול

להיות מסובך - אבל אפשרי ונגיש.

לצערי גם אם החלום הרטוב שלי היה מתגשם (שהטייס וטייס המשנה ייתפגרו ואני אטיס את

המטוס כולל נחיתה) אז לא היה לי סיכוי בטיסה הזו, למה ? כי לידי ישב טייס קרב במילואים

וחברו שהיה במחלקה ראשונה גם הוא טייס במילואים (והיום בכל חברת הייטק), כך ששוב

לא הייתי יכול להיות יותר מדייל...

זהו, תמונות אין לי...

אריאל

פורסם

ספור באמת מאוד חמוד ואמיתי לחלוטין.

אני חושב שזה קרה לרובנו שטסו אחרי שאימצו את

התחביב שלנו והנה לפתע אתה בעניינים.

תמשיכו עם ספורים מהחיים. זה מאוד נחמד.

פורסם

אריאל, אני בהחלט מבין איך אתה מרגיש ולמה חשת צורך לשתף!

אצלי זה קרה בטיסה משדה דב לאילת לפני כשלוש שנים.

ה-ATR של ישראייר המריא, פנה שמאלה ל-INTRO, וחזרה לכיוון BGN...

בנחיתה הוא ביצע את גישת LOC 03 באילת (אז היא עוד היתה פעילה).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...